19 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

19 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

İşten EL Çekmış Bir Hırsızın Hatıraları: îdgar Pip Dirildi Manzana Ambarda - Hareket Zamani' Gehyor- Lumbarda Bir İnsan Başı - Atın şu Adamı Rıhtima! - Arkadaşım Korktuğuna Uğruyor - Ufukta Bir Golge - Artık İngıltçrenm Yolcusuyuz! Manzanaya verilen emri ter- €üme ettim. Hemen sordu: — Peki siz ne yapacaksınız? — Ben güvertede kalacağım! Güldü: — Olamarz, diye bağırmıya başladı. Siz beni budala mı zannediyorsunuz? Ben ambarda, &iz güvertede, ilk fırsatta kaça- Sınız öyle mi? Arkamızdan kaptan da ge- mişti. Arkadaşımın itiraz ettiğini görünce belinin ortasına bir tek- me indirerek ambara yuvarladı, arkasından da kapağı kapadı. Ve bana da derhal işe koyuk mamı emretti. Hiç cevapsız he- men güverte amelesine iltihak ettiğimi görünce hoşlandı. Fakat şu Manzana ne budala bir adamdı, vaziyeti hicbir zaman kavrıyamıyordu. İçimden: — Allah vere de bir buda- lalık etmese diyordum. İngiliz - Toprağında Vapurn adı. “Good star, dı. Bu kelime İngilizce: — İyi yıldız, demektir. Doğ- rusu bu ismi kendim için bir fali hayır addettim. Benim gibi İngi- liz folan mürettebatlan öğrendi- ğime göre öğleden sonra saat İki de kalkacak, dağruca ( Havrja gelecek, oradan da ( Londra ) ya teveccüh edecektik. Vakit sükü- netle geçti. Bununla beraber hara- ket esnasında limandan veya po- listen bir teftiş heyetinin bizi ziyarete gelmesi ihtimalinden kore kuyordum. Fakat bereket versin yağmur bütün şiddetile yağmıya başlamıştı. Rıhtım çok tenha idi ve hareket zamamı da gittikçe yaklaşıyordu. * Bu müddet zarfında ambarin dibinde kalan Manzananın kül- liyen rahat olmadığını elbette tahmin edersiniz ! Tam hareket edileceği sırada arkadaşımın sabrı tükenmiş - ola- tak ki, benim güvertede balunup bulunmadığımı anlamak maksa- dile başım — yan — pencerelerin birinden çıkardı. Ve maalesef kaptanın gözüne ilişti. —Artık komedi veya facia başlıyordu. Kaptan güverte zabitini ça- Şararak kısaca bir emir verdi, güverte zabiti de ambara gide- rek Manzanayı çağırdı, karaya Çıkmıya davet etti. Fakat orta- ğim beni bırakarak gitmek ni- Yetinde dcği!di. Bağırıyordu. et —versin güverte zabiti Sabırsız. bir adamdı, Manzanayı kkeleye sürükledi, lâf söyleme- Sine meydan vermeden dışarıya (ait, Tam bu sırada kaptanın Emri ile iskele kaldırıldı. Ben bittabi görünmekten içti- 'otoğraf Z ahli uponu Tıhınınm öğrenmek — istiyorsanız İotoğrafınızı 5 adet kupon ile bir- likte gönderiniz. Fotoğrafınız sıraya tâbidir ve iade edilmez. İsim, meslek Veya san'at? u'"'lî suallerin g tovabi ? nap ediyor ve bacanın arkasma saklanarek ortağımın rıhtımdan bir deli gibi çırpındığını seyre- diyordum. Manzana iki elini boru gibi ağzına tutmuş: — Edgar Pip, Pip! diye bağı- np duruyordu. Neredesiniz! dü- şünüz ki yekdiğerimizle bu şekil- de ayrılamayız. Aramızda muka- vele vardır. Dikkat ediniz, sonra pişman olursunuz!,, Fakat gemi rıhtımdan ayrıl- mışti. Pervaneleri şiddetle işli- yordu. Çok geçmeden ortağım uzakta kara bir nokta halinde kaldı. Görülüyor ki talih imdadıma yetişmişti, benim herhangi bir teşebbüse girişmekliğime ,mahal bırakmadan beni Manzanadan kurtarmıştı. Fakat acele etmiyelim; Man- zana zeki bir adam olmamakla beraber budala da değildi. Hiç şüphesiz peşimi kolaylıkla bırak- mıyacaktı. Muhakkak bana (Ha- ver) de veya (Londra) da yetiş- miye çalışacaktı. Fakat bereket- versin parasızdı, bu yolculuğu yapmakta müşkülât çekecekti, hiç değilse zamanında — yetişemiye- cekti ve bir defa vapurun Lon- drada rıhtıma yanaştığı sırada orada ispatı vücut edemezse bir daha- beni- bulması imkânı da yoktu. Bu arada Manzananım polis tarafından yakalanması ihtimalini düşündüm. Bu takdirde herif mutlaka beni ele verirdi. Fakat bereket versin: Bu ih- ü 7,7 RZ ee SON POSTA Muharriri * Arnold Göolcpen -25— timallerden hiçbiri tahakkuk et- medi.. Ne Havrda, ne de Lon- drada Manzana'nın — pis suratı karşıma çıkmadı ve vapurda bin bir çeşit —iş yapmak — suretile bir hayli müşkül zamanlar geçir- dikten sonra nihayet İngiliz top- rağına ayak bastım. Kaptan sefer esnasında ça- Tişmanın — şeklini tamamen be- genmemiş olacak ki bana vadet- tiği iki liradan birini kesti. Fa- kat ses çıkarmadım ve yükün boşalmasına yardım etmek sure- tile son vazifemi de yaptıktan sonra kendisine ve mürettebata veda ederek rıhtımdan ayrıldım. * Çamaşırlarım tamamen kirlen- mişti. Elbiselerim de iyi bir ütü- ye muhtaç bir hale gelmişti. İlk rastgeldiğim bir mağazadan bi- raz çamaşır tedarik ettim ve ten- ha bir mahalde (siyah balık) adını taşıyan beşinci sınıf bir otelde bir oda tuttum. Burası şüpheli misafirle dolu idi. Fakat maksa- dım bu otelde kalmaktan ziyade çamaşırlarımı — değiştirecek — yer bulmaktı. Bu işi bitirir. bitirmez sokağa — fırladım, bir kolacıda elbiselerimi — ütülettim, — bir de yeni şapka ledarik ettim. Artık kimseden çekinmeden kzlabalık mahallere dalabilirdim. | Londra polisinin beni takip ede- | bileceği hiç bir sabıkam yoktu. Binacnaleyh endişem de mevcut değildi. Rahat, geniş bir nefes alabilirdim. l (Arkası var) | İstanbul Belediyesi İlânları | pazarlıkla mubayaa edileceği evvelce ilân edilen 60 top yirmi altı kiloluk, yüz top on sekiz kiloluk kâğıtla 30 paket mukavva, 200 metre mücellit bezi, yüz tabaka | bez taklidi kâğıt iki kilo dikiş sicimi pazarlığı 20 - 6 - 1932 pazar- tesi gününe talik edilmiştir. Talip olanlar 180 liralık teminat mak- buz veya mektubu ile yevmü mezkürda saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. 16 - 6 - 1932 tarihinde Beşiktaş 2inci Hukuktan: Mütevef- fa Abdülhamit Efendi karısı Fatma Hanıma ait saray oşyasından bir kısmı birinci artlırma guretile ve kıymeti muhamminesini bulamaması - hasebile satılamıyan diğer bir kıkmı dahi ikineci arttırma suretile 293 Haziran 932 per- şembe günü 18 te Kuruçeşmede Ortaköy caddosinde 119 132 No, lu küşkte satılacak, bitmediği takdirde müteakıp günlerde ayni saatta cuma dan maada hergün satışa devam olu- nacaktır tallp olanların tayin olunan gün ve saati mezkür köşkte hazır bu- hanmaları luıuııuı ilân olunur. PERARTEV MÜSTAHZARI PERTEV Şurubu PERTEV Briyantin PERTEV Kolonyası FABRİKASI - İstanbul Çenberli Tas b ———0 ) — (B. ) iplik baren bedeli miştir. mizin ta leri ( 4 Haşaratı ve yumurtalarını imha eder. İstanbul Mahkemeci Asliye İkinci 'Ticaret dairesinden; Istanbulun Sultan Hamanında 3,6b numarada kumaş ticaretile müştogil Fred Hardaker ve Kirköor Muhbirayn şirketinin İera merciince verilen mibil üzerina eshabı- matluplâ akit etmiş olduğu Konkordatonun mahkemci temr yizce makzı vaki üzerine tasdiki mur hakemesi' 22/6/982 “tarihine müsadif Çarşalıbâ' günü saat 13,30 da muayyen olduğunda alakadarlarca malüm olmak üzere keyliyet ilân olunur. zevat kıt'a İzmir 3 Sivrihisar - kilometreleri arasında ihzar olunacak - 5375 metre mikâp ham taş - 9562.50- lira bedeli keşifle 15- 6G - 932 tırihinden 5 tem nuz salı günü saat 15 e kadar kapalı zarf usulile münakasaya vazedik zırlamıştır; hat; adliyeci sam zıuımı tesadüf ettirilmiştir. Rodosun) bedit güzellikleri içinde on beş gün geçirecektir. ve Akdenizin serin ve sâf havasilo bütün bir senenin yorgunluklarını dinlendireceklerdir. çinde rak - ödecekler;- beşeri - tekâmülün seyrini zevkle temaşa eyleyeklerdir. temmuz çarşamba günü başlanacaktır. 2 inci n " ” 3 indü , » Toplu gezinti ve ikametlerde seyyabinin temini menfaat ve istirahatları için lâzim gelen tertibat alınmıştır. Seyahate İştirak Şartları: çarşamba günü olduğuna nararan pasaport mumnelâtının ikmal edi- lebilmesi için soyahate iştirak ede- cek zevatın 10-7-932 parar günü- ne kadar müraenatları Vâzımdır Bu tarihlen sonra müracaat edecek zevat için münferit pasaport —mua> dadı ve küçük kıt'ada üç İntoğra hını aşağıdaki adn—m tevdi otmek sureliyle bileti 2 —Taşra vilâyetlerden iştirak edeceklerin — mahalli — zabıtasınca musaddak memaliki — senebiyeye eyahat beyannam büet beda Tâzımdır. ve bezlerini alınız. Emsaline faiktir. siperişler kabul PAMUK İPLİĞI « Fabrikatör Bosnalı Salih Bey İsticarında ahliren faaliyete geçen Tarsusta meşhur Rasim Bey fabrikasının Bir kere teerübe ediniz. İstanbul Balıkpazarı caddesi 55 No. da toptan perakende satılır ve olunur. Sinop wIâyeti—nenerdarlıqından: Sinop Vilâyetinin hududu mülkiyesinin sevahil kısmında Sayit olunacak bilcümle balıkların dört senelik hasılâtı saydiyesi şeraiti tiye dairesinde satılacaktır. b 1 — Sinop Vilâyetinin deniz” kısmında tutulacak balıklardan alı- — nacak *& 12 rusumu saydiye 11 - 6- 932 cumartesi gününden ili- 22 gün müddetle ve açık arltırma usulile müzayedeye konulmuştur. 4 2 — Sürülecek peyler haddi lâyık görüldüğü takdirde Maliye — Vekâleti Celilesinden istizana talikan 2-7- 932 cumartesi günü saat on beşte Defterdarlık dairesinde müteşekkil İhale Komisyonu tarafından ihale icra edilecektir. 3 — Talipler müzayedeye iştirak edebilmek için dört senelik muhammeni olan 10404 liranın *6 7,5ğu olan 780 lira Hamidiye yolunun 6 * BÜYÜK AKDENİZ SEYAHATİ- Türk Maarit Cemiyeti İzmir mümessilliğinin tertip ettiği araştırma, dinlenme ve eylenme seyahati Pire, İskenderiye, — GComiyetimiz bu büyük Akdeniz seyahatini bütün Türk l konloru — ve — birinci, ikinci ve gençleri ve münevverleri için ha- İ üçüncü mevki yataklı kamaraları zamanda seyae | havi büyük ve busust bir yolcu mizle munllimleri- iştiraklerini teminen tatil W Soyyahlar (Atinanın, Nilin, Adalar Jp fesi Seyyablar, Yunan, Misir | rinin zenginlikleri, derinlik- asırların hayatını id- Seyahato 20 Fiatler 1 inci mevki azimet ve avdet yemekli 90 lırıı Pasaport ve " yataklı ,, Sayahate- iştirak edecek bilet bedeliyle hüviyet cüz- lmalıdır. siyle birlikte üç fotoğraf, hüviyet cüzdamı ve ni Türk Maarif Cemiyeti mümessilliğine göndermeleri || işti Hareket guuu 20-7-932 | Bankası karşısında. Seyahat seri, lüks ve mükommel vapuru İle yapılacaktır. Seyahat esnasında vaplı- rün her nevi meşrubat ve mekü- Jâtı mevcut gayet ehven fiatli bü- ve yüksek — san'atkârlardan mürekkep emirlecine hazır bulunacaktır. Cemiyetimiz, her hangi bir pos- ta vapura İle 300 tiradan a yapılması imkânı olmuyan bu | hati tertip ederken herkesin laylıkla iştirak edebilmesini tomin maksadile azaini fedakârlık yapa- rak - bilet ücretlerini asgari | hadde indirmiştir . yemeksiz 50 | melesi yapılmak zarüreti hasıl ola> | cağından pasapört ve vize masraf lart kendilerine 4 İşbu soyahate İstanbuldan decek zevatın İzmire azi- ve gvdotleri nisif . üterotle temin edilecektir. Bilet satış ve müracaat yerleri: "Türk-Maarif Cemiyeti İzmir mümessilliği : 'Telefon : dipozito olarak sandık makbuzu veyahut 661 numaralı kanunun 6 mcı maddesi mucibince nakit yerine muteber bir banka kefaleti veya kıymeli muharreresi üzerinden istikrazı dahili tahvili veyahut borsa fiatinden *6 10 noksanile diğer milli esham ve tahvilât ibraz etmeleri lâzımdır. 4 — Şartname muhteviyatını anlamak ve daha fazla malümat almak isteyenler Sinop, Samsun, Ankara, İstanbul Defterdarlıkla- rına müracaat etmeleri ilân olunr. Eskişehir Vılayetınden' — 14 * 100 üncü Münakasaya iştirak edeceklerin bedeli keşfin * 7,5 ğu npispes tinde teminat ıhçui vermeleri lâzımdır. İhzarata ait keşifname, şartname ve sair evrakı görmek istiyenlerin Nafia Baş mühendisli- ğine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. Rodos orkostrası seyyahların bir vize masral ları dahildir. xit olacaklır, İzmirde Selânik 8911