11 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

11 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

*Son Posta,, sayıfası haftada iki defa yapar. Bu sayfalarda sinema — haberleri, âlemindeki en yenl bayatı ve — sinema cereyanlarından Klâra Bowv Çok Hiddetlenmiş, Sinema- dan Tekrar Çekilecekmiş Bitmez, tükenmez dedikodu- lardan sonra tekrar sinema haya- tına atılan şuh ve şakrak - yıldız kırmızı saçlı Klâra Bov harıl ha- rml filim çeviriyor. Bu benüz plâjlara gidememiştir. Fakat Klâr Bov bu vaziyet- ten hiç memuun değildir. Çün!: bu güzel yıldız plâj hayatına < denize bayılır. Yazın ortası gel- diği halde henüz Aayağını suya sokmak bahtiyarlığına nail ola- miyan bizim eski göz ağrısı cici Klâra Bov şimdi hiddetinden ka- bma sığamıyor. Hattâ son gelen Amerika — - zeteleri Klâra'nın ateş püskürdü- günü, bu — gidişle sinemadan İ tokrar — uzaklaşması — ihtimalinin mevcut olduğunu haber veriyor- lar, Öyle ya, yeni evlenon güzel yıldız. bu sene genç kocasile birlikte — tath ve mes'ut bir yaz hayatı — geçirecekti. - Hain felek bu kadarcık bir saadeti bile bizim kırmızı saçlı yıldızı- mızdan kıskandı. Bununla beraber Klara zeki bir kızdır. Ayni manda Holivutta en fazla para kazanan yıldızlardan biridir. Bu buhranlı devirde bir yaz mevsimi Uğruna onun sinemadan tekrar vazgeçeceğine — ihtimal miyoruz . Dakikada Üç Dolâr Maruf sinema yıldızlarından Konstans Bennet şimdi çalışmak- ta olduğu kumpanyadan dakikc başına 3 dolâr ücret almaktadır. yözden — Malek Ve Anita Paj Bugün müthiş bir dedikodu memleketi olan ekserivetle biribirlerinin gölgelerine kurşun arası da ç me çok sadık bir erkektir. sinema dünyanın artistlerin sanat bahsedilir. ver- | biribirlerile iyi geçinenler de yok değildir. Meselâ bı ara- ve cıe. yıldiz Anita ile meşbhur. komik Malek çok samimi iki aradaştır. Biribirlerile © kadar iyi geçinirler ki birçok — yıldızlar kendilerini kıskanırlar. Hattâ bir yığın dedikodular da çıkarırlar. Fa- kat bu dedikodular manasızdır. Çünki Malek hem evli, hem de evi- SİNEMA Güzel Kıyafet İptilâsı Rut Şaterton son senelerin en çok muvaffak olan ve günden güne şöhreti artan yıldızları arasız- dadır. Hattâ Amerikada son günlerde ismi üzerinde en ziyade münakaşa cereyan eden yıldız, burada yepyeni bir resmini gördüğünüz Rut Şaterton'dur. Bü fotoğrafı bizzat Holivut muhabirimiz ( Turan ) Bey göndermişlir. Muhabirimiz diyor ki: Bu güzel yıldız. güzel elbise ve güzel kıyafet meraklısıdır. Bütün elbiselerini Paris terzilerine ısmarlamaktadır. Amerika terzilerine henüz itimadı olmadığını söy- lemektedir. Arkasında görülen elbisede son modellerden intihap edilmiş bir tayyördür. Yıldızın bu elbise iptilân burada biraz da alay mevzuu teşkil etmektedir. Şaterton'un buradaki resmi, güzel yıldızın yeni filimlerinden birisine ait bir sahnedir. Yıldızlar Kiraya Veriliyor Bugün ! bütün dünyayı sarsan Iktısadi buhran bilhassa Ameri- kadaki sinema kumpanyalarına çok tesir etmiştir. Bu buhrandan kurtulmak maksadile filim kum- panyaları birçok çarelere baş vu- ruşorlu. Bu çarelerin en başında “Yıldız değiştirmek,, usulü geli- yor. Bu usul şöyledir : Meşhur bir yıldız. angaje ct- mek mecburiyetinde bulunan bir kumpanya, diğer kumpanyalardan birine müracaat ederek onun vaktile angaje etmiş olduğu yık dızlardan birini muvakkat bir müddet için ve meselâ birkaç filim çevirmek üzere kiralamak- tadır. Meselâ Paramunt şirketi- nin vaktile birkaç sene için an- gaje ettiği meşhur artistlerden Fredrik Mar'şın hentz mukacvele müddeti bitmemiştir. Bu sırada M.G.M. kumpanyasına da — bir yıldız lâzım olmuştur. M. G. M. kumpanyası Gteli şirkete mür:- caat ederek Fredrik Mar'şın ken- disine bir müddet için kiralan- masını — istemiştir. Bu suretle iki şirkette masraftan kazanmıştır. Beni Yıldız Yapınız! Moris Şövalye biribiri arkasına ! filim çeviriyor. Bu gidişle galiba çet filim rekorunu kazanacak. Ge- çenlerde son filmini yeni bitiren Moris. şimdi yeni bir filme daha başlamıştır. Bu filmin ismi şudur: “Beni sinema yıldızı yapınız. ,, Fakat Morisin filimleri '.an pahalıya malolduğu için ba biz. bunları seyretmek - fırsatına nail olamıyacağız. v geramen ee Daraz STT T Holivutta sıkarlar. Fakat yıldızlar bunlar devam edecektir. bulunan İMaryon Dav *Son Posta,, Holivutta hususi muhabiri yegâne Türk gazetesidir. Ho Hivut muhabirimiz, her hafta bize mektup gönderir ve sinema âleminia — içyüzünü anlatır. — Komik Fati Bu Şişman Komik Tekrar Filim Çevirecek Bir müddet evvel sinemacılık- tan çekilmiş olan Amerikalıların maruf şişman komiği Fati tek- rar sahbneye avdet etmiş veon filim - çevirmek için Varner rüderler filim şirketi ile bir mukavele imzalamıştır. Fati bir zamanlar beyaz per- dede bir yığın alkış toplamış ve büyük bir şöhret kazanmıştı. Fa- kat sinemadan çekildikten sonra, bilhassâ son zamanlarda zaruret lüşmüş, üdeta dosta ve düşmana avuç açmak mecburi- yetinde kalmıştı. Nihayet sesli filimde de eskisi gibi muvaffak olacağı anlaşılan Fatiyi — Varner filim — şirketi angaje etmişti. Ancak bu son vaziyet Holivutta tuhaf bir hava husulüne sebep olmuştur. Çünkü bilhassa son seneler — zarfında Amerikada — komik — yıldızların adedi artmaktadır. Bu yüzden kumpanyalar komik artistlere daha az para vermektedirler, Bu sebeple aralarına Fati gibi meşhur ve eski bir komik artiş- tin daha girmesi öteki komik yıl- dızları kuşkulandırmıştır. Bir Filim Sergisi Önümüzdeki — Teşrinievvelde Paris'te Reisicumhurun himayesi altında beynelmilel bir filim ser- gisl açılacaktır. Bu sergi çok şayanı dikkaf olacaktır. Çünki sergide çok caki filimler de — teşhir. edile- cektir. is Seyâhatîe Amerika yıldızları arasında son zaman'arda bir seyahat merakı baş göstermiştir. Tatil devresine giren yıldızlardan birçoğu seyahate çıkıyorlar. Güzel yıldır Maryan Davisi de bu arada zikredebiliriz. Bu şirin kız yakında Amerikadan Afrikaya geçecek, orta ve cenubi Afrikayı dolaştıktan sonra Hindistana geçecek ve bu suretle uzun bir şeyahat yapacaklır. Güzel yıldızın bu seyahati altı ay kadar