18 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

18 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

*Son Posta, sayıfası — yapar. en yeni sinema haberleri, hayatı ve — sinema cereyanlarından Çünki Bütün Kı;mpşınya- lar İflâs Vazıyetine Düştü Bütün sinema — mecmuaları, sinema faaliyeti hakkında müthiş haberler veriyorlar. Bu haberler, iktisadi — bubranın — sinemacılığı felce uğratmak Üüzere olduğu merkezindedir. Filhakika son bir sene zarfında seyirci miktarı, evvelki senelere nazaran mukaye- se kabul etmiyecek — derecede azalmıştır. Evvelce en fena filim- lerde bile tıklım tiklım - olan Amerika sinemalarının birçoğu şimdi kapanmıştır. Bu geniş salondaki seyirci koltukları - kaldırılmış, yerlerine masalar konmak suretile gazino hâline ifrağ edilmiştir. Bu mese- Jede en ziyade zarara uğrayan'ar biç şüphesiz yıldızlardır. Sinema kumpanyaları buhran karşısında tasarruf tedbirleri almışlar ve bu meyanda yıldızların ücretlerini de ebemmiyetli surette tenzil etmiş- lerdir. Meselâ meşhur kumpanyalar- dan biri iflâs vaziyetinden kur« tulmak ümidile haftada 15 bin ile 30 bin dolâr arasında para alan yıldızların Ücretlerini yüzde otüz. beş nisbetinde indirmiye mecbur kalmıştır. Eğer bu ted- bir de fayda — vermezse kum- panya — yıldızlara — yol verecek we kapılarını da meçhul bir müd- dete kadar kapayacaktır. Bu teh- likeli vaziyet dolayısile şimdi Ho- livat keder bolatile örtülmüştür. Gerçi tatil devresine giren yıl- dızlar deniz elbiselerini alıp plâj- lara gidiyorlar, Fakat bunların içlerinde eski sevinçleri vardır, dersek yalan söylemiş oluruz. Dün sinema kumpanyalarına karşı çok nazlı davranan yıldız- ların, bugün ağızlarını — bıçak açmıyor. Bugün en meşhur yıl- dızlar bile işsizlik tehlikesi kar- şısında korku geçiriyorlar. Bu mesele etrafında bir Ame- rika gazetesi sinema yıldızları arasında bir anket açmıştır. Ve- rilen cevapları kısaca yazıyor. Joan Kravfort şöyle demiştiri “Eğer işsiz kalırsam vaktile birik- tirdiğim para ile bir terzihane açacağım. Çünki hayatta terzi- likten başka bir şey bilmiyorum.,, Anita Paj ise şu cevabı ver- miştir: * Mensup olduğum panya kapanırsa spor muallimxı yapacağım. Sporun her wbeıinje iktidarım vardır. İyi dara kaza- nacağımı zannediyorum. ,, Norma Şererin cevabı şudur: *“Biriktirdiğim paralar beni ölün- ciye kadar geçindirir. Bu sebeple buhran benim umurumda bile değildir.,, İri vücütlü, erkek Vallas Beri tayyarecilik, - Ramon Novır_ro emlâk komisyonculuğu yapacağı- ni söylemiştir. Bakalım bu vazi- yetin sonu nereye varacak?. Kırmızı - Derili Yıldız Holivut semasında — yeni bir yıldız. türemiştir. Bu yeni yıldız Çi-Ekk isminde — kırmızi derili güzel bir delikanlıdır.. Çi- Ekk senelerdenberi stüdyoda — opera- törlerin arkatından — makineleri taşımak — suretile hamallık etmiş- tir. Fakat güzelliği — ve bilhassa güzel sesi sayesinde bugün yıldız- lar arasına karışmıştır. haftada iki defa sinema Bu sayfalarda- dünyanın artistlerin âlemindeki bahsedilir. Yıldızların Milyonlaıîı__Tehlikede ü -- a SİNEMA sanat Yeni Yıldız Dolli Haz Bugünkü — Alman arasında en genci Dolli Hazdır. Evvelâ güzelliğile şöhret bulan bu yeni yıldızın gözleri kalplerin en derin noktalarına kadar nü- fuz eder. Dolli yedi yaşında dansa merak etmiş ve dans ders- leri almıya başlamıştır. Bugün Almanya yıldızları arasında en güzel danseden kız işte burada resmini gördüğünüz şirin Dollidir. Bu kız evvelâ bir tiyatro kumpam- yasına girmiştir. Orada dans nu- maralarını yaparken bir gün bir tesadüf eseri olarak meşhur re- jisörlerden birile karşılaşmıştır. Dolli bu tesadüf sayesinde ilk mukavelesini imzalamış ve artık sinema yıldızları arasına ka- rışmıştır. Almanya stüdyolarında birçok filimler çeviren Dolli Haz şimdi. Paristedir. Orada güzel filimler - çevirmekle — meşgüldür. Bundan bahseden bir Fransız mecnuası şu cümleyi yazıyor: “Şüphesiz Almanyanın en güzel çiçeği olan Dolli Haz'ın güzel kokusu şimdi Parislilerin kalple- rine kadar işliyor. ,, Bu İsmi Robert Montigomeri ve Joan Kravfort Jan Harlov Dolli Haz ——— Mim.ı; G;ı;ıbel Dezde Burada gördüğünüz güzel yıldız, birçok filimlerin şöhretli kahramanı Minna Gombeldir. Bu şirin kızcağız suda oynamayı çok sever. Fakat çevirmekte olduğu filmi B>süz bitirmediği için Florida veya Kaliforniya plâjlarına gidememiştir. Bununla beraber güzel yıldız. boş vakitlerinde yanma sadık köpeğini ve şişme lâstik şiltesini alarak Holivuttaki büyük yüzme havuzuna atılır. bulunan — yegâna gönderir ve sinema âleminin Holivudun K “Son Posta,, Holivutta hususf muhabiri Türk gazetesidi.. Ho livut muhabirimiz. her hafta bize mektup içyüzünü anlatır. amçılı “Kızı y lGiizel Yıldız Jan Harlov'a Taktılar Holivud, ( Hususi ) — Güzel, sarışın, zengin, mütebessim, nazik.. İşte ben bu mektubumda bütün bu kelimeleri Jan Hadov bak- kında kullanıyorum. Sinema yıl- dızları arasında nezaket ve ter- biyesile —müstesna bir mevkli bulunan Jan Harlov için Ameri- kanın — sevgilisidir, — diyebilirim. Eu cici kızı Amerikada sevmiyen yoktur. En ufak bir şehirde bile onun şöhreti vardır. “Son Posta, okuyucularının elbette ki halırla- rındadır. Bu güzel yıldız. bundan iki ay kadar evvel benim vası- tam ile sevimli okuyucularımıza selâm göndermişti. Şirin Harlov kendi İsmini “ Son Posta ,, mız- da ilk defa gördüğü zaman o kadar memnun kalmıştır ki derha! en güzel resimlerinden — birini 'daha banana vermiştir. Bu resmi size gönderiyorum. Resimde gördüğünüz kıyafet Amerikan modasıdır. Burada bu k:yafette gezen genç ve güzel kızlara her zaman tesadüf edersi- niz. Mis Harlovun ynındaki köpek diyebilirim ki onun en sadık ve en vefakâr dostudur. Güzel yık dız bir gün tayyare il- Nevyorka gitmiş, Üçgün sonra dönmüştür. Bu Üç gün zarfında, — sahibini göremiyen sadık köpek mütema- diyen ağlar gibi havlamıştir. | Cicl yıldız at biniciliğine ve kö- peklere çok meraklıdır. Gayet güzel ve binlerce dolâra satın alınmış dört atı vardır. Sıksık ata biner ve yarışlara iştirak eder. Şimdiye kadar at yarışla- rıdan sekiz defa mükâfat almıştır. Bu sebeple arkadaşları güzel Jan Harlova “Kamçılı Kadın,, im mini takmışlardır. Yukarda ne- zaketinden bahsettiğim bu gi yıldır. -dedikodulardan dıl'ı:: uzak yaşar. Aleyhinde birçok dedikodular — çıkarmalarına rağ- men hiç kızmaz ve kimsenin dedikodusuna karışmaz. — Turan Şarlonun Milyonları Meşhur komik Çarli Çaplinin zengin bir adam oldağu herkes- çe malümdür. Vergi komisyonu tarafından Çarli Çaplinin serveti 260 milyon olarak tesbit edik- miştir. Bu kadar zenginliğine rağ- men Şarlo gayet basit bir hayat yaşar, otomobilini bizzat idare eder. Şoförü yoktur. Otomobili yolda bozulursa — bizzat tamir eder, Bu mütbiş serveti sayesinde Çaplin herhangi bir kumpanya veya bir filim fabrikasıga muh- taç olmadan büyük filimleri ken- di hesabına çevirmektedir. Bir filim — çevirirken Çarli Çaplin iktısadi noktaları düşünmez, pa- raya acımaz, muvaffakıyetli — bir- kaç metre filmi elde etmek için binlerle metre filmi atmaktan hiç ez. Filmin — çevrilmesi — bittikten sonra birkaç defa tetkik eder, muvaffak olduğuna kanaat gelir- Cökten sonra piyasaya çıkarır,