1 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi 2 Sayfa — İçtimat Muavenet Teşkilâtları Halk Evinin İçtimai Muavenet Şubesi fakir ve multacı muave» net halka esasli şekilde yardım etmiya Karam — vermişlin. Ba hususta halkımız diyor ki: Ethem B. ( Kumkapı Nişancası 23 ) — Bizde gayrimüslim ekalli- yet unsurlarının bile içtimai mu- avenet teşkilâtları vardır. Bu teşekküller muhtaç ve fakirlerine yardım ederler, bunların sokak- larda dilenmelerine müsaade et- mezler. Fakuat ötedenberi bizim bu şekil yardım evlerimiz yoktu ve şüphesiz bu mühim bir nok- sandı. Halk Evinin İçtimat Muavenet Şubesi bu boşluğu doldurmak için ik hayırlı bir teşekküldür. Ve yardım şekillerini de tesbite başlamıştır. Bilhassa kış günle- rinde fakirlere çorba dağıtmak, fakir ve kimsesiz çocuklara kitap ve kalem tedarik elmek, kimse- siz kadınlara iş bulmak gibi hayırlı işler yapacaktır. Halkımı- zın da bu teşekkülü teşvik etmesi ve yardım göstermesi çok lâ- zımdir, * Ali Bey ( Tophane caddesi 113 ) — Halk Evi İçtimai Muave- net teşkilâtının fakirler için mut- fak, bamam, dikiş, kola ve ütü yerleri açmak suretile hem bo- ğazlarını temin etmek ve hem de iş bulmak bususundaki fikirlerini — gok beğendim. Bu işte muvaf- — fak olmalarını temenni ederim, D c Hi — yerde olduğu gibi bizde de * Sadi B. ( Kasımpaşa İskele caddesi 20) Hayat pahalı, kazançlar iş yok. İktisadi buhran her tesirlerini göstermiştir. Kazana- — miyan ve yiyemiyen birçok fakir- ler ve kitap parası bulamıyan çocuklar Bunlar da heyeti içtimaiyenin — birer — cüz'üdürler. Bunlara bakmak ve beslemek te cemiyetin bir borcudur. Halk Evinin yeni teşebbüsünü pek muvafık ve hayırlı bir iş olarak alkışlamak lâzımdır. Allah muvaf- fakiyet versin. Doğrusu müteşeb- bisleri çok savap kazanacaklar. var. AkifB.(Beyamıt Koska Tramvay enddesiğ) — Birçok aileler bilirim ki çocuklarının kitap ve kalem pa- rasını tedarik edemiyorlar. Bunun için de çocukları tahsilsiz kalı- yor, uzun kış günlerinde bir kaşık sıcak çorba bulamıyan fakirler de vardır, Bizde hayır müesseseleri pek azdır. ve yaptıkları yardım da pek mahduttur. Halk Evinin SON POSTA İki Balıkçının Macerası Ağları Parçalandı, Kendileri Denize Döküldü, Fakat Motör Kaçtı Dün gece, Boğaziçinde deniz ortasında karma karışık bir hâdise olmuştur. Yaptığımız takikata isminde göre Süleyman ve İbrahim Kireçburnundan bir kayığa atlamışlar ve kılıç balığı tutmak üzere gece karanlığında denize ağ dökmüşler- dir. Fakat tam bu sırada uzaktan bir deniz motö- rünün gürültülü sesi işitilmiştir. “ Yıldırım , ismindeki ağların serilmiş olduğu kısma dahil olunca kılıç ağları motörun pervanesine ve diğer taraflarına İki Talebe Faşist Bayramı İçin İtalya)î Çağırıldı Haber aldığımıza göre İtalyan Talebe Birliği Türk Talebe Bir- liğine müracaat ederek, yakında yapılacak —olan büyük — Faşist bayramında bulunmak üzere iki talebenin Romaya gönderilmesini istemiştir. Türk Talebe Birliği bu müracaat üzerine tetkikat ve teşebbüslere başlamıştır. Darülâcezede Tahkikat Mülkiye müfettişleri tarafın- dan Darülâceze memurları hak- kında yapılan tahkikat neticesin- de sinema ve tiyatro biletlerinin mükerrer — olarak — kullanılması yüzünden Sermüfettişle iki müfet- tiş ve (20) kadar bilet muayene memuruna İşten el çektirildiğini yazmıştık. Mülkiye müfettişleri bu tahkikatı bitirdikleri için dün tahkikat dosyesi Belediye Riya- setine verilmiştir. Dosye bugün tetkik edilerek lâzım gelen kanu- ni teşebbüslere başlanacaktır. Verilen malümata göre biletlerin iki defa kullanılması yüzünden Darülâceze — aidatından — mühim miktarda para başkalarının ce- binde kalmıştır. Çorap Fabrikaları Öğrendiğimize göre İstanbul- da mevcut çorap fabrikalarından bazıları İktısat Vekâletine müra- caat ederek esaslı şekilde hima- ye edilmedikleri takdirde müşkül | bir vaziyette kalacaklarını bildir- mişlerdir . ——— İçtimal Muavenet teşkilâtinin bu mühim işleri bizde de içtimal muavenet teşel - küllerinin bir başlanğıcı olacaktır. görmiye başlaması | bu motör biraz sonra / İ iki balıkçı hamlede kendini kurtarmış, üzere bulunan arkadaşımı kurtarmıştır. Ağustos Aylığı Veriliyor Defterdarlık memurların Ağus- tos maaşlarını bugünden itibaren dağıtmıya — başlıyacaktır. -Ücret alan memurların temmuz aylık- ları dün verilmiştir. Yalnız Evkaf idaresi memurların maaşımnı ancak beş altı gün sonra verebilecektir. Halıcıllk İhracatımızın Eksilme Se- bebleri Tetkik Ediliyor İktısat Vekâleti Türkiye halı- cilığının — bügünkü vaziyeti — ile, evvelki — senelerdeki - vaziyetinin mukayeseli bir şekilde tetkikini ve neticenin bildirilmesini Ticaret Odalarına tebliğ etmiştir. Bunun üzerine İstanbul Ticaret Odası bu sahada yeniş bir tetkike giriş- miştir, Aldığımız malümata göre, evvelki senelere nazaran bu sene balı ihracatımızda bir durgunluk ve azalma vardır. Bundan evvel senede harice 3 - 4 milyon Jiralık halhı ihraç ettiğimiz halde bu miktar bu sene azalmiştır. İstan- bulda mecut lüks balı tezkâhları faaliyetlerini tatil etmişlerdir. Fakat halı takası hakkındaki kararname — müsbet — tesirlerini göstermiye başlamış, Şark — halı- ları üzerine yeniden bir miktar ihracat başlamışlır. Lüks - balılar Üzerine ihracat yoktur. Her cins Türk halısının ihraç kabiliyetini arttırmak için beynel- milel hah vaziyeti ve maliyet fiati tetkik edilmektedir. Türk halıcılığının — inkişafı için — İkt- sat Vekâletinin mühim karar- lar alacağı tahmin edilmektedir. durmadan uzaklaşmıştır. | | takılmış, hepsi parçalanmıştır. Motör buna rağmen yolunu kesmemiş ve bunun neticesi olarak, ağların bir iple bağlı bulunduğu sandal biraz sonra teopetaklak olmuş, devrilmiştir. | Sandal devrilince iki arkadaş denize düşmüşler | ve çırpınmıya başlamışlardır. f maktadır. Fakat İbrahim bir sonra da boğulmak Motör hiç Zabıta” tahkikat yap- Cemal Bey Triyesteye Gönderilmiye- ceği Haber Veriliyor Öğrendiğimize göre Ha- | rici Ticaret Ofisi Müdürü Cemal | Beyin takas faaliyeti ile meşgul olmak üzere Triyesteye gönde- rilmesinden sarfınazar edilmiştir. Cemal Bey, gittikçe — ehemmiyet kespeden Harici Ticaret Ofisi Müdürlüğünü, idarede — devam edecktir. Triyestedeki mümessi- linde yerinde ipka edildiği söy- lenmektedir. Güzel Ses Kıraliçası 932 ses kıraliçasını intihap etmek Üzere önümüzdeki perşembe akşamı Kadıköyünde Mısırlı 'oğlu bahçesinde — güzel bir müsamere verilecektir. Müsabakaya İstan- bulun bütün güzel sesli — san'at- kârları iştirak edecektir. Hakem heyeti musiki Üstatlarile gazete- cilerden mürekkp olacaktır. Tasfiye Hâlâ Bitmedi Evvelce faaliyetini tatil eden Ticaret ve Sanayi Bankasının tasfiye muamelesi hâlâ ikmal edilmemiştir. Bankadan beş yüz bin lira alacaklı olan mevduat sahipleri işin uzamasından muta- zarrır, olmuşlar, tekrar Hükümete müracate karar vermişlerdir. Amyant Satmak İstiyenler Alman ve Amerikan gurupla- rından bazıları Türkiyeden ÂAm- yant istemektedirler. Grupların mümessillerile temas etmek İsti- yenler — gazetemizden — malümat | alabileceklerdir. Bir Kaçakçı Tutuldu Sabıkalı kaçakçı Necip, Tah- takaleden geçmekte iken şüphe üzerine yakalanmıştır. Necibin üzerinde 11 kilo ka- çak tütün, 39 defter sigara kâ- ğıdi bulurm iştür. Günün Tarihi Terkos Belediyeye Geçiyor Mu? Terkos Şirketine Nafia Vekâletl- nin satın alma kararını tebliğ ettiği malümdur. — Tebliğden sonra - Şire ketin devir. muamelesi İçin geçmesi Tâzmgelen müddet kânunusani ba- şında bitam bulacaktır. Bu takdirde kânunusani — bidayetinde — belediye terkosa bilfill vazıyet edecektir. Terkosun ne şekilde idare edile- ceği hakkında, Belediye, projelerinli ihzar etmiştir. Bu hususta bir de su mütehassısı velbedilmiştir. Bütün Istanbul sula- rının tevhit edilerek gehre mebzul Ve İyi su temini esas olarak nazarı dikkate alınmıştır. Maarif Vekili Rasathanede Maarif Vekili Esat Bey dün rasathaneye giderek nlınan yeni rasat dürbününün tecrübelerinde hazır bu- lunmuştur. Vekil Bey bugün San'at Mekteplerini gezecek, yarın da umu- mi ve ilk müfettişlerin müşterek bir içtimama riyaset edecektir. Mütekaitlere Borç Para Maliyo Vekâleti mütekait, yetim ve dul cüzdanlarının Emlâk Bankası tarafından ne süretle kırdırılacağı hakkında bir tamim göndermiştir. İnhisar Kadroları Tahisar — idarelerinde kadroların tebliğ işleri ikmal edilmiş ve açıkta kalanlarin miktari anlaşılmıştır. Bun« lar 28 memurdur. ve ilk münhallere tayin edileceklerdir. Asma Köprü Yeni yapılacak olan (Gazi) köp- rüsünün asma olup olmaması etra« fındaki münakaşa alevlenmiştir. Amis ral Vasıf Paşa, evvelce Abdülhamit zamanında yapılan bir asma köprü plâmının meydana çıkarılmamını söye - lemiştir. Abdülhamit asma köprüden kuşkulanarak © zaman bu plânı ya« pan komisyonu dağıtmıştır. Zahire Borsasında Dün Anadoludan şehrimize 44 vagon ve 153 çuval buğday gelmiş ve iyi buğdaylar zahire borsasında yedi kuruş otuz pas radan satılmıştır. Tiftikler cinsine göre 35- 50 kuruş üzerinden muamele görmüştür. İkinci cins afyonlar on iki liraya satılmıştır. İyilerin fiati on iki bucuk liradir. Resim Sergisi Halk Evi Güzel San'atler Şubesinin Galatazaray salonlarında tertip ettiği resim sergisi dün merasimle küşat edilmiştir. Şirketler Mahkemede kstanbul Ticaret Müdürlüğü ben- zin fiatlerinin artması meselesinde şayanı dikkat bir netlceye varmıştır. Bu neticeye göre kumpanyalar söz birliği yaparak Istanbul ve Türkiye piyasasında Fiatleri arttırmışlardır. Bu gibi şirketler ihtikâr cürmile mahkemeye verilecektir. I .Son Postanın Resimli Hikâgyesi: Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: ı (: yolcu Kuzum Hasan Bey, sana birşey sormak isti- Kat . 2 — Her yiğidin bir yoğurt yeyişi, 3 — Her kadımın bir sakız çiğneyişi — vardır. 4 — Acaba şu güzel Han- mın ne meziyeli vardır Hasın Bey... Çai 5: Hasan Bey — Onun öyle bir türme çekişi, bir dudak boyayışı yardır. ki, bunların Lıpıiııtup-: r karır. e