3 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

3 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Gözetemle perşemba. ve cümartesi olmak Ücere haltada İki #por eaj tedir. Perşembe günkü spe> sayfasında düsya sper bareketleri memlaket #por hüdissleri vardır. Cumartes! seyfasında ise cuma günküi maç- Haftada İki Defa Spor BEL. “Cumartesi Günleri günler neşretmek- Çıkan (S)pnr Sayfalarımızı | Perşembe ve kuyunuz... —a —e — SEYAHAT Futbolcüler Fransaya Gidecek Mi? Bu yaz şehrimize gelen Racing klübün kıHlo relsi Müsyü Mestr buradan hareketinde İstanbulda gördükleri misafirperverliği hiç- bir zaman unutamiyacaklarım ve Racinglilerin Türkiyeden — çok dost bir bisle ayrıldıklarını söy- lemişti. Fransız kafile reisi Parise avdetinde ilk meşgul olacağı işin Galatasaray - Fenerbahçeye mü- bim bir Fransa turnesi hazırla- mak olduğunu ilâve etmişti. Haber aldığımıza göre Frat- | sadan gelen bir me..tupta futbok ctülerimizin gelecek mayısta Ce- nubi Fransadan başlayıp Parise kadar devam edecek bir seyahat yı;ıınılııı esası takarrür ettiri- Mmiştir. İzmitte Heyecanlı Üç Maç İzmit ( Hususi ) — İıllnbu' Beylerbeyi klübü ile İzmit İdman Yurdu arasında iki maç yapı- mıştır. Birinci maçta her iki taraf O0 - 0 berabere kalmışlardır. İkinci maç çok beycanlı olmuş, neticede yine ber iki takım 2-2 ye berabere kalmışlardır. Adapazarı Gençlerbirliği maç yapılmış, neticede İttihat- spor 4-0 Adapazarına galip ge- miştir. Bir Boks Maçı Paris 1 (A.A.) — Orta siklet boks dünya şampiyonu Fransız Til, melez İngiliz Jonson ile yap- tığı 8 ravuntluk bir maçta sonu- na kadar hâkim vaziyetini muha- faza etmiş ve hasmını mücadele- yi terke mecbur etmek suretile mağlup eylemiştir. Bir Sporcu Öldü Marsilya 1 (A.A.) — “sporunun ulularından biri olan Şarl Terron 75 yaşında olduğu halde ölmüştür. Terron,!878 senesinde 1ahta pe- dallı ve bilyesiz bir bisikletle 585 kilometrelik bir yarışı kar ı:ıımııhı | mediğimiz | bir kanaatimiz yoktu. Bisiklet | da futbol itibarile en ileri gitmiş Tana tafatlktı yazılıdır. Geçen sene Balkan kupasında MEili| Takımımız Bulgarlarla karşılaşacağı gün Türk-Bulgar Milli Maçı Yarınki Maç İçin İzmirli Vehap Niçin Davet Edilmedi ? a 4 _'*'-'"'ıs'” '—:_ ; : Yarın Türk Milli takımı Bul- gar Milli takımi- le Taksim stad- yomunda karşıla- gıyor. Bu maç futbol cuları mız için en mühim ve | en güç imtihan- | lardan biridir. ile | İzmit İttihatspor arasında da bir | Futbolcuları- mızyarınki rakip- lerini yakından tanırlar, onlarla geçen sene Sok yada karşılaştığı- mız vakit bekle- bir mağlübiyete Uuğramıştık. Balkan kupasına Türk — takımı — iştirak edinceye kadar Bulgarların fut- boldaki kuvvetleri hakkında tam Balkanlar- milletin — Yunanlılar — olduğunu zannedenler ekseriyeti teşkil edi- yardu. Balkan kupasına iştirak edip Bulgarları yakindan gördükten sonra İstanbula avdet eden fut- Tekırdagında Gureşler Himayei Etfal tarafından 140 fakir çocuk için tertip edilen sünnet düğünü münasebetile Tekirdağında alatturka güreşler ya- pılmiştir. Müsabakalar neticesinde İstanbul ve Ankarada Kara Alivi en tehlikeli rakibi olduğunu ispat eden Tekirdağlı Hüseyin baş güreşi kazanmıştır. Resmimiz bu güreşlere giren pehlivanları | lacak — milli | bizim | geçinen birçok kimseler mutlak | bir. hüküm Yarın aynıyacağımız Bulgar Mitli Takımt gar takımının çok İehinde idi. Ondan sonra, anladık ki Bak kan birinciliğini kazanan Bulgar takımı tahminimizden çok yük- sek bir kuvvettir. Böyle bir takıma karşı çıkarı- takım — kadrosunun intihabı fevkalâde nazik bir. me- seledir. Futbol federasyonunun davet ettiği oyunculara bakılırsa yarınki takımın aşağı yukarı Rus Milli takımına karşı çıkarılan bolevlarndtidün işküllirisi Bal | şekilde tertip edilmesi muhtemek- dir. Fakat federasyonun oyuncu- ları davet eden tebliğini tetkik ettizimiz zaman bir sual bhatırı- mıza geldi. Kendi kendimize: — Acaba Vehabi niçin davet etmediler? Dedik, Kanaatimize göre, Vehap için memlekette — mulahassısş verebilecek — halde değillerdir. İzmirli Vehap Pariste, | şöhretleri hudutları aşan antre- nörler karşısında ecnebi ihtısamı- nin eleğinden geçmiş ve bir iki maçta da futbolculuğunu hakkile göstermiştir. Böyle bir Ooyuncu için Hüdainabit mülehassısları- mizin — kanaatlerine — ehemmiyet vermek futbol — bilgisini — inkâr etmektir. Zannetmeyiz ki, Hamdi Emin Bey gibi, İngilterede uzun müddet bulunmuş, fubolün nekadar ince bir ihtısas işi olduğunu ameli ve nazari bir surette tetkik etmiş bir federasyon reisi Vahaba hiç müsait olmıyacak şekilde tertip KÜ edilmiş — takım- ların maçlarından Bonra — çıkarılan dedikodulara & hemmiyet vermiş olsun.. Biz buna kani olduğumuz için federasyon relsin- den bu vesile ile bir kere da- ha; Vahabın milli kadroya alınma- ması esbabını s0- ruyoruz. Eğer Va- habın bu sefer çağrılmaması ta- mamile — hususi mazeretinden ise, mesele değişir. Aksi takdirde federasyon reisinin Ankarada Ruslara karşı Vahabın oynadığı maçtan sonra çıkarılan dedikodulara kulak astığına inan- mak zarureti vardır. Tekrar edi- yoruz; Hamdi Emin Beyin bu hususta alaylıların sözlerile bare- ket ettiğini zannetmemekle bera- ber meselenin içyüzünü böyle alenen sormaktan da kendimizi alamadık. Buz Üzerinde Hokey Paris'te buz üzerinde yapılan hokey müsaba- kasında milli İs- koçya takımı, Spor sarayında Fransız stadı ta- kamı ile karşı- laşmıştır. Maç, stadın bire karşı 7 sayı gibi bariz bir tefevvak ve zaferi ile netice- lenmiştir. Beynelmile! Futbol Maçı İngiltere'de E- dimburg şehrin- de - Baynelmilel bir. futbol ma- çında — Galles'li- ler, İıkoçyı'!ı- lara 2 ye karşı $ sayı ile galip gelmişlerdir. Haai GÜREŞ ]Baıka Müsabakaları Başlıyor Bu akşam Maksimde başlıya- cak olan Balkan güreş birinci- liklerine iştirak edecek ecnebi takımları geldiler. Balkanlarda yegâne kuvvetli olduğumuz spor şubesinin güreş olduğunu yarmıştık. Hafta içinde buraya gelen Romanyalıların — kafile reisi ile balkan güreş - birinciliklerinden bahsederken de bu kanaatimizde aldanmadığımızı anladık. Roman- yalılar kendilerinin henüz güreşe yeni başladıklarından ve iki sene içinde — yetiştirebildikleri şampi- yonlarının Türk güreşçileri dere- cesine — çıkamadıklarından bah- sediyorlar. Romanyalıların kendi itiraf ettikleri bu — vaziyetten sonra karşılaşacağımız diğer milletlerin güreş derecelerini de bir gözden geçirirsek, yarın başlıyacak bi- rinciliklerin ekserisini Türklerin kazanacağına hükmetmemiz kabil olur. Romanyalılardan başka karşı- laşacağımız — Yunanlıları esasen biliyoruz. İçlerinde tecrübeli gü- zel atletleri olmakla beraber bizimkiler için pek tehlikeli ol- madıkları belli olmuştur. Yunas güreşçileri ile biri İstanbulda, diğeri Atinada iki kere karşılaşan şampiyonlarımız kat'i galibiyet elde etmişlerdi, Balkan birincilikleri hakında böyle düşündüğümüz için yarınki çarpışmaların ekserisinde Türk şampiyonlarının galibiyetlerini şimdiden tebşir ediyoruz. Levski Geliyor Fenerbahçe, Galatasaray ku- lüplerile iki maç yapmak üzere bu ayın on birinde şehrimize gelmek için tekliftte — bulunan Levski takımının müracaati esas itibarile kabul olunmuş ve cevap verilmiştir. Maç tarihleri ve mali taahhütler hakkında küçük tadi- âtı ihtiva eden mukabil teklifi- mizin Levski tarafından beheme- hal kabul edileceği zannedildiği için Bulgar maçlarından sonra Levski maçlarına muhakkak na- zarile bakılabilir. Bu akşam başlıyacaak olan Balkan Gürşler ne iştlirak ıdıcgh' Yunan güreşçlieri hir aı:ll