10 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

10 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

.ö / EL Balkanlarda Hareket Uyandı- rar Bir Hâdise ie günler içinde doğrudan doğ- Ee dolayısile de bütün yaset ufi n resimlen- ağladığını görüyoruz. hâdiss, İtaiya ile Arnavutluk da yapılması düşünülen, daha üzere bulunsa alya İle Arnavutluk 1921 » * bir Htilâfaama imza etmişler- * Bu itilâf mucibince, müstakil İn kıralık © vaziyetinde bulunan ka, Şetluk bir nevi İtsiyan himayesi al etmiştir, > bimayel âr dostluğun muhtelif "arı vardır. ve belli başhcası, Mn, teh'ikesine karşı Arnavutluğu am daha doğrusu Sırp nüfu- mak, Arnavutluğu - kapamakır. Bu hükg e temin için, icabında İtalya Yürabani askeri tedbirlere bile baş İli Ayni zamanda Arnavutlu- ki tadan a'dığı borç'ar vardır ni lerin'n ödenme müddeti geç- Me Bu faiz'ere mukabil İtalya, İnç, Hiluğun bazı işe yarar mıntaka- pk işletmek ve bu suretle bir takas haç,“ maksadile Arnavutluğa mu- hakli için tekliflerde bulunmuş- ing, lyan muhacir nakli istenen ka Semini nehri havzasıdır. kaşı Yet Yuzoslavyayı son derece ulandırımış, evvelâ Paris, sonra ie hükümetleri nezdinde bazı Miş Vüs'erde — bulunmıya (o sevket- | alir. İtalyanın teklifine Arnavut- İz müsbet cevap vermesi, Balkan ve, > Adası için endişe uyandıracak zemin £ hazırlıyabileceğine ihilmal vermemek için Wir sehep yoktur. — 5 sap reyya 1 indistan'da ergaşalıklar | Asyadaki İngiliz üssübahri ku- e. 9 — Avar hükümetine m, Eslen Meos abi dı bekler deki putları kırmışlar, Mecusi ty, zarından birini bir ağaca başa- e bağlamış'ar ve hükümet asker- ve — gayretlerine rağmen mağaza Ha Anları yağma etmişlerdir. Maş gkümet askerleri Mecusi papa- urtarmışlardır. Markiz bin küilk bir kafile hükü- | taka siresi önüne doru ilerlemişler, İ betli endabtlar neticesnde dönmüşler Yapa “redilen tebliğde bu ayaklanma tay, vin harçten gelen tahrikat | olduğu yazılınıştır. Mama Muhacriri: aysatir ağırlamakta olduğu de sofra tertip etmekte de | k bir istidadı olan Dilrüba tay © akşam İstanblum belki en Müsasını hazırlamıştı. van büfesi her an lâzım Sany, malzeme ile dolu idi | iye yalar, Likörleri Viyanadan | Di ambalajla gelirdi. Pap, rüba H. her vakitki meş'eli ka, ile misafirlerini kabul eder. | < tiki k Yordu onuşun, için, eğlenin! Di- EN Ve bu üniformalı, ceketli, | "yy * misafirler zaten biribirle- ve yakından tanıdıkları için iy Sia gelince derhal bir tek- ostluk havası içinde kay- etmişlerdi, Zsünde Alman, Avusturya, alyaları, nişan i yan bir miralay, bütün ir “İn ty endiferinin idaresini | Z altan gelen bir gururla | tüccara takılıyorduz Teşrifat © yok, istediğiniz Ray İ buçuk milyon Misir kiralık iki tertp İ ödenecektir. İ bunda bin kilo afyon yakalanmıştır. TEFRİKA NU “MİLLİ ROMAN, Burhan Cahit Çin - Japon İhtilâfı Japon Kumandanı, İngiliz Kumandanı Nasihati Çinlilere Versin! Diyor Tokyo 9 — Şankaykuvan'da muharebenin durdurulması için mandanı tavassulta bulunmuştur. Japon (o kuvvetleri (o kumandanı, muhasematın (3 kânunusanide durduğunu, Çinliler tarafından tecavüz yapılmazsa muharebeye niyetleri olmadığını, maksadının Japon tabaasını himaye olduğunu söylemiş ve - tavassut teklifini reddetmiştir. (Japon cevabında çinlilerin harbe devam niyetleri olduğu noktasında israr edilmek» tedir. Cevapta, İngiliz kumanda: nının verecek bir nasihati varsa bu nasihati Çinlilere vermelidir! Denilmektedir. Londra 9 — Çin sefaretinin tebliğine göre, son muharebede müstahkem Lengyn şehri yangın çıkarıcı Oo bombalarla tamamen tahrip edilmiştir. Şehrin sokak- | larında cesetler yatmaktadırlar. Londra 9 — Mareşal Çang Su Liyank, Pekine gönderdiği bir | telgrafta, dostane bir hal çaresi | buluna mıyacağını, o mücadeleden başka çare olmadığını yazmakta ve müdafaa — için icabında fedaya banr olduğunu ilâve etmektedir. Tokyo 9 — Senelik geçit res mi kiralın huzurunda yapılmıştır. (0 bin zabit ve nefer iştirak etmiştir. Mısır'da Hazine Bonoları Kahire, 9 — Kıral tarafından noş- redilea bir kararnamı bir ve iki me mieketini canını bono çıkarılması için Maliye Nazırına mezuniyet verilmiştir. Bu iki tertip bonolar yüzde 4 ve 4,5 faiz getirecek beş ve on senede Kaçak Afyon Marsilya, 9 — Piyer Loti vapu- nl MARASI: «6 RAMEN n . GERISI | MENE — Senin vağonlar.nı Uzun köprüde bekletiyorum. Artık kışı orada geçirirler azizim. Yeleğinin o düğmesine gemi zinciri gibi takılmış altın köste- | ği her gülüşte şakırdıyan tüccar belli bir Arnavut şivesile: — Yapmabe birader. Rabbe- na bakk Billâhi şaka kabul etmem. Zaten değirmende buğday kalmadı, Yanağında cam kırığı gibi iri bir halep çıbanı görünen Mira- lay yapma bir kahkaha ile cevap verdi: —E ne yapalım, birader, asker taşıyoruz. Memleketin bütün deniz nakliyatı işlerini ellerinde tutan bir kaymakam alay etti: — Öyle ya.. Haberin yokmu, Madagaskar adanna asker gön deriyoruz. Ün tüccarı bunu sabi zannetti; — Ya, niçin be biraderi — Fransayı sula omecbur liman ve Meşhur karikalüristierden Kelen Ve Derss Tahdidi konferansta bulunan devlet Tesiüat Konforansını bu şok lde tasvir etmek Mmurahhaslarıdır. dirler. Biraftakiler İspanya'daki Kanlı Nüma- yişler Nihayet Buldu Barselon 9 — Tramvay, otobüs ve fabrka işçilerinin grevi dolayı sile müfritler, gece şehrde kanlı arbede'er çıkarmışlardı Vümay şçi- ler polise ateş etmişl Emniyeti Umumiye muhafız! an biri öl- müş birçoğu da yaralanmıştır. Nü- mayizçi er Pol's Müdüriyeti binasına bombalar ışlardır. Pois Müdüri- yeti kinamsın etrafına mtralyözler etmek için! Hepsi birden kaba koba gül- | düler. Levazım işlerini elinde çeviren yüksek terbiyeli bir zat: — Alayı bırakın, dedi. Ha nımefendi müsaade buyurdular, Biraz içelim de oyuna başlarız. Hep birden yemek salonuna geçtiler. Üzerinde binbir çeşit sıcak, soğuk meze ile billür sürahilerde rakı bulunan masa hepsini ayni hayrete düşürdü: — Bravo, fevkalâde! Her tabağın, kadehin arası renk, renk kış çiçeklerile dona- tılmıştı, Genç, güzel ve şık bir hizmetçi servis yapıyordu. Levazım reisi Dilrüba Hanıma dönerek rica etti: — Müsaade ederseniz Han mefendi, siz rabatsız olmayın arkadaşlara ikram etmek şerefini bendenize verin | N Genç kadın zarif bir hare- ketle başını eğdi. Herkesin hürmete, korkuya benzer bir tavrla konuştuğu bu zat daima emretmiye alışmış bir sesle celseyi açtı: — Haydi Beyler, evvelâ Dik- rüba Hanımefendinin şereflerine | Konmuştur. Arbedelerde müs birçok kişi yaralanmıştır. 100 müfrit merkez İstasiyonunu ele ge- çirmek İçm hücum etmişlerse de olamamışlardır. o Şimali u öütün emen he vayonla İki 3 kişi öi- her yerde, küplerda, bombalar bulunmaktadir. yaralanmıştır. Hep birden genç kadına doğ» | ru eğilerek kadehlerini boşalttılar. Sonra: — Masalar hazır, Oynayalım! Kumandasını verdi. Büyük salonun ortasına yanyana iki poker masası konmuştu. Masaların etrafında konuşmuya başladılar. Zahire tüccarı: — Billâhi çok param yok, diyordu, bu adam benim vagon- ları Uzunköprü'de tuttukça hepi- nizden borç isteyeceğim. Büyük rütbeli zat güldü: — Seni iki yüz bin liraya sa tın alırım. Daha iki hafta sevvel Romanya'daa (getirdiğin yirmi vagon ne oldu. O homurdandı: — Piyasaya sattım billâbi.. Siz almadınız ki | Memleketin hemen bütün zey- tinyağı ticaretini elinde tutan tepesinin saçları dökülmüş, fakat pehlivan yapılı bir tüccar otuz iki dişini “gösteren bir kahkaha attı: — Yahu kaş çıkarma. Piyasayı de yetmiş kâr ettin, demektir. Piyasada bir aydır ne “sıkıntı olduğunu bilmiyor musun yaparken göz (tınsa yüz- Ailenin İlç Yüzü Ve Dış Yüzü “Mektepte, cephelerde, tica- rette tecrübeler, teveceüihler ka- zandım. Hayatta, herşeyde muvaf- fak oldum, gezdim, gördüm, oku dum, ana zorile evlendim, on iki sene oldu. Fakat hayatta xevk nedir tatmadım. Onun istediği sevgi, yaptığı kıskanclık, aley- himde herkesle dedi kodu. Benim istediğim güzel çehre, temiz yemek temiz giymek ser- best harakât ve yenilik iyi çocuk terbiye etmek... İptidai ve ana baba yürüyüşünden uzaklaşmak, buna muvaffak olmanın imkânsız» lığı karşısında iki de evlâdımı var, Hayatım sanki zehir, düşüncem fena. Böyle yaşamıya, ölmeyi ter- cih ediyorum. Herşeyimiz, maddi saadetimizi tamam görenler çok. Noksansız adam diyenler fazla. Bevim ha- yatın ıstırapları altında bu kadar zamandır o kıvrandığımı, duyan, anlıyan hiç yok. Bilmem siz bir ilâç verir misiniz., Ferit Bu mektup bize ailenin iç ve dış yözünü veriyor. Her aile dı- şardan böyle mes'ut görünür. Halbuki harice #rtını çevirmiş dört duvar içlerinde ne faci İ ne dertler, ne elemler : / Her mes'ut gördüğünüz çift | mes'ut saumayınız. Saadet bu kada? kolay olsaydı, kıymeti ok | mazdı. Sana gelince oğlum, verece- İ ğim nasihat bir kelimeden iba- | rettir: Sabır. * Bayiktaşta Nevin Ha Ben olsam derhal nişanı bozar, İ bu kadar oyuna tahammül ede- İ mezdim. Her gün başka bir söz söyliyen, daha şimdiden binbir yalan uyduran bir adamla bütün bir ömür geçirilebilirmi? * İEskişehir'dö Ş. Kaya Boya: Mademki bu kadar seviyorsu- nuz, bunun için hicreti bile göze almışsınızdır. Burada işinizi yoluna koyar koymaz, kızı memleketin den alır, buraya getirir evlenirsi- niz. IMA: HANIMTEYZE laşe işlerinde büyük rol oy- nayan siyasi bir zat yavaş sesle söze karıştı: —Bu hafta levazım zahire ver- medi. Piyasadan bir misli farkla buğday aldık. Eğer gelecek haf- ta da böyle olursa iaşe işleri altüst olacak! Harp kabinesi yük bir nüfuzu komiteci güldü: — Kolayını bilmiyor değil- siniz ya, fırinlera unla beraber paspal, mısır veriu, paspala bir ası da toprak karıştırın yüzde elli kâr edersiniz! İaşeci içtiği rakınının Üzerine bavyar sürülmüş bir francala lokması alarak söze karıştır. — Onu altı aydır yapıyoruz. Fakat kenar mahallelerde hasta- hik başladı. Korkuyoruz. — Korkmayın canm. Mw harebe bu, şakamı, cepbelerde nekadar adam ölürse cephe ge risinde de okadar ölebilir. — E başlıyalım canım. Saç ma şey konuş:cak Ozaman mı buldunuz. üzerinde bi- olan gen; bir — Yahu sana da şaş'yorum. Uzunköprüde vagonlarım kaldı diyorsun. Dua et ki Uzunköprür ye kadar geldi. ( Arkamı var