20 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

20 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Fransa, Jtalya'ya Kur Yaparken | Roma sefirliğine tayin edil p memuriyet müddeti altı ay sürecek olan M, dö Juvnel Fransız - İtalyan münasebatı hakkında beyanat vardi. Ayan azası olduğu İçin muriyet müddeti altı ayı geçemiye- cek olan, aksi takdirde ayanlığından #tifa edip şefareti tercih etmesi lâzımgelen yeni sefir, iki eski dost ve sski müttefik mliletin bahemehal anlaşmaları İâzırıgeldiği osası Üze- rinde durdu, Fakat Fransanın siyasi bağlarını çözemiyeceğini de kaydetti, İşaret sarihti ve Yugoslavyayı kas tediyordu, Bu beyanatının aksi tesiri, İtal yan matbuatının meşriyatile derhal İtalyan gazete- ini, biraz da acı bir lisan ile mevzubahs ediyor ve diyorlar ki *Fraosa hükümeti, İtalya ile dost- luk yapabilmek için Balkanlardaki ittifakının aynen bakam lüzumudu şart koşuyor. Halbuki, şu son on dört senenin acı tecrübs'eri, müstakbele sit hareket tarzı için İntibah verici bir ders vazifesini görmek icap ederdi.,, Bir gazete yürütüyor: “Hakikati açıkça söylemiş olmak için kaydetmeliyiz ki, Fransa hükü- meti, Yugoslavyanın bir harbe das yanabilecek olan politikasını teşvik etmek tasavvurunda değildir. Buna kanliz. Maamafih yoni Fransız sefi rinin tatlı sözlerine karşı müşkülât çıkaran İtalya deği, Sırbistanın va ziyetidir. Onun içındir ki, biz, Fran sadan, yalnız o İtalya namına ve hatırı için değil, fakat Avrupanın su'hu vamina ve Yu göoslavyanın barp ârıyan ı Fransanin isa, şu yolda fikir onua larile vo teşebbüslerile beraber madığıni, hatta bunun aleyhinde bu- lunduğunu göstermesini istiyoruz.,, * Şu vaziyet, İtalya ile Fransanın anlaşmak hususunda mo kadar müş kül şartlar içinde (bulunduklarını göstermek noktasından 4 kettir. — Süreyya Cenevre 19 — Milletler Cemiyeti mail İşleri ile meşgul Yunanisten Milli Bankası ile Yunan Bankasının tevhidi meselesini” tetkik ri ko Yunanlatanın wali Kom te tesi, olmuştur. | Yunanistanın Mali Vaziyeti | | Butu | meferi bulunmuştur, bu | eden | Resvelt, ponyanın tekliflerini tetkik etmiştir. Komite bir karar vermeden evvel Japonyadan tamamlayıcı malümat | alacaktır. İlle intibalara Japon- ya evvelce aldığı vaziyeti değiştir mek siyetinde değildir. Japonya bil- hassa yeni Mançuri hükümetinin ta- nınması meselesile Layton raporunun *sas tutulmasına itiraz etmektedir. Bütün Çin Harbe Hazırdır Şanghay 19 — Milletler Cemiye- tinin, harbe karşı koymak hususun daki muvaffakiyetsizliği giddetle ten- kit edilme':tedir. Bütün wleket, Nankin hükümetinin £ arkasındadır, Çin tedafii bir harp yapmıya ve Ye- bol eyaletinin istilâsına mükevemet | etmiye hazırdır. Son Harpte Donan Çinliler | | Japon - Çin soğuktan donan 380 Çim | peferlerin | uzun m len sonra bir so ğuk dalğanı tesirile donarak mah- vuldukları zsnnedilmektadir. Huver - Ruzvelt Mülâkatı Nevyork, 19 — M, Ruzvelt, cuma | sabah M. Huver ile yörüşe Bu mülâkatta, yalnız harp borçları, teslihat meseles', cihanı alâkadar ktiaat meseleleri değil, Çin - ihlali da Cenvre 19 — 19 lar komitesi Şanghay 19 — Son harbinde ktir. | Japon müzakere erliles | cektir. Heralt Tribün gazetesia Huver'le N Ruzveit harp meselesinin vakit kaybetmeden hususunda mutabık kalrışlardır. bor M. Huver'le teşriki messi | etmekten çekinmediğin! göstermektesir. Almanya'nın. Harici “Ticareti Berlin, 19 Almanya'nın 982 | barici temret plânçosunda ihracat, ithajâ tan 1078 milyon mark fazladır. | Bu fazlalık. 931 de 2872 milyon idi, Abdülkerimin Mektubu Madrit, 19 RİF harekâtem | kakraman: meşhur Abdülkerim bir | mektup göndererek İspanyol cümhuri- | yetinin tsessüsünden dolayı meranun oldağumu bildirm yitir, bu suretle | ya URIKA NUMARASI: mi GEPMHE “MİLLİ ROMAN, MMEREMERSRAZ O Mubarriri: Ha stahanenin kapısında iki | Yaşli doktar onları karşıladılar. Genç, güzel ve şık kadınların kok wu eter ve tiriyordu. İki bastane çavuşu otomobilde Ayrılan paketleri taşıyorlardı. Kendisine böyle gerip bir va- © ei balırından bile Üğiresiyen binbaşı Faruk bay maş ru odasına girdikleri za- iyot kokularım >> Artık hanımlar İstediklerini Saü ntar. kendilerini o burada erimi dedi. üadi Fakat Dilrüba H. başta olmak tabiç Psi itiraz ettiler. Genç Psşlerinden sürüklenmiye Mecbur oldu. İlik defa girdikleri — xabitan Oruşu idi, Yanyana dizilen siyah demir eryolalarda boz renk battaniye- kenarında beyaz takkeli, Sargılı başiar görünüyordu. dot, k Burhan Cahit Ortada koltuk o değneklerini amış iki malâl gazele okuyor, ötekiler dinliyorlardı. Kürk, ipek, koku koğuşa | | harekete gelirdi. MN tit masaya day kadınının radi. Sarılı başlar kımıldadı. Ga- zete okuyan sustu. — Hanımefendiler, Hatırımızı sormya şeldiler. lAmını cekler. Koğuşun duvarlarını sarı bir süküt kapladı neden sonra köşe- de karyolasının içinde oturan eli sarılı bir hastanın pürüzlü, kof sesi duyuldu: — Teşekkür buyurmuşlar, Dilröba H. çavuşun taşıdığı paketlerden bir kaçım aldı, Kapı dan itibaren karyolaların yanın- daki masalara bırakmıys başladı. Ötekiler onu takip ettiler. Dilrüba Hanım dördüncü ya- tağn yaklaştığı zaman birdenbire İ İstanbulun 46 ve teşekkürünü söyleye- ederiz, zahmet | raf projesine mukabil, | tetkik ediimiştir. i M. Şeron Sosyalistlerin projesini SON POSTA Çin Harbe Hazırdır Japonya, Cenevrede Vaziyetini Değiş- tirmemek İstiyor Ve İtiraz Ediyor M. Kongrav Büz Ulanda daviçti, inin Başvekili M. dö Valera'nın Parlamentoda istinat eti tiği bir ekseriyet yok müddet kal intibabat rakibi M, K ash edişi gö İF. MX. lal ml ilin et eti. Bu av'dır. Rasmimizde F ransız Kabinesi 45 Valera'nın bu itibarla iktidar mevkiinde uzun . dö Valers meb'usan meclisini fsabetti ve yon! atta M. dö Valora'nın en kuvvotii sv'in watbuat erkânına programını Çok Müşkül Bir Vaziyette Paris 19 — Hükümetin tasar- Sosyalist- ler tarafından" verilen proje Meh'- usan Meclisi Al Ençi de Mali azırı kısmen dahi olsa kabul edemi- yeceğini o söylemiştir. M. Şeron | demiştir ki: “ Bütçeyi hemen ka- Bir Çaninin Akıbeti Bendain 19 — Bir posta müvezzi- ini parasına tamasn vahşi bir şekil- do öldüren va cinayete koşun polis memurunu da öldüren Kuajik ismin- deki haydut hapishane avlusunda asılmıştır. İder sehpasını cinayete kurban giden şahsın kardeşi kendi cile kurmuştur. irkildi. ğ Bu hast anın bir kolu omuzbaşından kopmuştu. Genç kadın o gay sordu: — Nasıl, çok ıstırap çekiyor musuduz ? Bu kemikleri kuvvetli, geniş göğüslü bir ihtiyat zabiti idi Dudaklarından acı bir tebes- süm uçtu: — Hayır Hanımefendi, Acılarım geçii. — Ne zaman yaralandınız? — Filistinde, bir İngiliz şa- rapneli yanımda patladı. Kolum- dan yaralandım. Belki de iyileşe- cekti, fakat cephede bakılama- dım. Hastaneye gelinciye kadar kangren oldu, kestiler. Binbaşı Faruk, yenç ihtiyat zabitine takdirle bakıyordu. Yanında duran Başdoktor ya- vaşça fısıldadı: — Çoğu böyle oluyor. Düş manın koparamadığı bacaklar, kolları bakımsızlık yüzünden biz kesip atıyoruz. Dilrüba H. bu yataktan ayrı lamıyordu. Onun ne kadar olsa kadın şefkati kaynıyan kalbinde derin bir sz yapışmıştı Daha hayatın eşiğine yeni basan bu ceylân bakışlı, geniş omuzlu genç ihtiyari dedi. | İ bitsin. İ birinci teşrin sonumda İç İ tarı 23009,320 kişiyi yani bu şehirle- kabul etmek lâzımdır. Çünkü büt- çe açığı saafte bir milyon yüz | on vedi bin frank gibi mütbiş bir nispet dahilinde o artmaktadır!, | Gazeteler, kabinenin çok müşkül bir vaziyette olduğunu yazmak- tadır. Siyasi mahafilde kabinenin düşeceği ihtimali ve şay'aları de- vam etmektedir. m2 > aa Almanyada İşsizler Berlin İ9 -- Almanya'nın en bil- yük şehir den kırk dokuzunda binde 125 4 | rin nüfusuna nazaran bulmuş'ur. Berlin'de bu ni — binde 140 ve —> i bütün ömrünce kolsuz gezecekti, — Evli misiniz? anlıyım. — Nişanlınız — sizi gelir mi? — Hergün! — Evleneceksiniz değil mi? Genç ihtiyat xabitinin fersiz gözlerinde bir sevinç ışığı par- ladı: — Harp bitsin, Derhal. — Asıl mesleğiniz nedir? — Muallim, — Sire şeker, yemiş getirdik Mülâzım Bey. Memleket fedakâr- lığınıza teşekkür eder, İnşallah nişanlınızla mes'ut olursunuz. — Teşekkür ederim Hanım- efendi. görmiye | Askerliğim Koğuştaki (O yaralı © zabitler kendilerine verilen hediyelerden ziyade kıymetli kürklere, ipeklere sarmıp iç gieklayıcı kokular fışkıran kadınlarla alâkadar olu- yorlard:. Kalatasına giren bir kurşun henüz o çıkarlmıyan genç bir yüzbaşı ıstırabını belli etmemek için zoraki tebesslim etmiye çalı- yıyordu. Selma H. ona sordu; — Nasıl yaralandımız yüzbaşı Bey. Gönül İşleri iKarilerin Suallerine Cevaplarım “ 32 yaşında ve liç çocuk ba basıyım. Servet ve mevkiin de fena değildir, benim vaziyetimde bulunan bir kadınla tanışıp seviş- tim. Bu şerait dahilinde sevda: muza devamın tehlikeli olduğunu anlıyoruz. Fakat &« rılamıyoruz. Bu vaziyette ne yapabiliriz? ,, Ankara: Ethem Hem kendi evinizi, hem baş- kasının yuvasını bozmaya hakkı nız olmadığını ve kendi saade- tiniz için başkalarını bedbaht etmenin günah olduğunu düşü- mürseniz, vicdanınız size ken iliğinden gidilecek yolu göste- recektir. * “20 yaşında bir İngiliz kız- yım. İstanbulda bulunan genç ve güzel bir Türk muallimini sevi- yorum. O da beni seviyor. Fakat ecnebi kızı olduğum için benimle evlenmek İstemiyor. Siz neder- siniz? Harry Kızım,. doğrusunu ister misk niz? Bir muallim bir ecnebi kızla evlenirse ne kendisi mes'ut olur, ne sizi mes'ut edebilir. * Hops'lu Âli Celâl Beye: Askerliğini bitirmemiş bir gence kız vermemekte haklıdırlar, Fakat askerliğinizi yapmamış olmanız — nişanlanmanıza (o mânl değildir. & Nişanlan; teklif ediniz, askerliğinizi bitirince ev- lenirsiniz, * Kasımpaşada Ali Riyazi Beye : Kendinizi seviyece kızın fev- kında ve asil görmenizi doğru bulmuyorum. Bizde asalet denilen şey yoktur. Kadını ve çocuğu kurtarmak için onu tekrar yanınıza alınız. Kadının çalışmak istemesin) gayet tabil buluyorum. Bir kadın bir çocukla birlikte 20 lira ile geçinemez, Annelik hissi çocuğu size de vermesine manidir. Fakat çalışması çocuğun sıhhat ve ha- yatını tehlikeye koyabilir. Onun için en doğru yol kadını yanınıza almaktır. HANINTEYZE akim büktü; — Efradı süngü hücumuna kaldırmak için fırlamıştım. İkinci adımda düştüm. Başdoktor ilâve etti: — Yüzbaşının © vücudundan beş kurşun çıkardık. İnşallah başındakini de alacağız. Kadınlar hayret içinde kaldı- lar. Dilrüba Hanım: — Beş kurşun mu, dedi. Müt- hiş! Evlimisiniz Yüzbaşı Bey, Genç sabit gözlerile tasdik etti ve soluk dudakları kımıldadız — de çocuğum var, — Siz bir kahramansınız. Genç Yüzbaşı zaif bir sesle teşekkür etti: — Kahraman görmek istiyor- sanız, arkadaşım Yüzbaşı Kemale bakın. Ve yandaki karyolayı işa- ret etti, Baş doktor izahat verdi: — Evet, Yüzbaşı Kemal Bey üç cephede yaralanmış kendisini düşmana en pahalı satmış bir hastamızdır. Çanakkalede, Sarı- kamışta ve Gazze mübarebele- rinde düşmanı yıldıran hücum bölükleri kumandanı. Çanakkale- de şarapnel yarası aldı. â Arkan var