21 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

21 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

ZI Kâpunusani — Haftada İki Defa Spor SPOR Perşembe ve *Cumartesi Günleri Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... —- -- SON POSTA s P O R Cumar «i sayfasında İse cuma günkü maç larva Tafsllktı yazılıd ——— AÇ SE ea eemee a emme — Galatasaray- Beykoz:4-4 Dün Galatasaray Bir Aralık Mağlüp Dün Galatasaray birinci takı- minin beraberlikle neticelenen bir seyrettik. Kadıköy stadyomunda yapılan bu maçta Galatasaray, — Beykoz — takımile karşılaşlı ve müsabaka bir haylı maçını daha uğraşmadan sonra ancak 4—4 gibi beraberlik vaziyetile netice- lendi. Hatta uzun bir zaman Galatasaray takımı mağlüp bir — va'ziyette kalmış, beraberlik goh- nu son dakikada kazanmıştır. Şu satırlardan sonra — müsabakanın cereyan tarzına geçolim. Dünkü müsabakaya Galatasa- ray şu kadro ile çıkmıştı: Rasim - Asım, Bür'tzn - Suphi, Nihat, Rıza - Rebü, İbrahim, Ra- tih, Refi L. Mehmet. Beykoz da şöyle idi: Nihat - Nebi, Saedat - Ahmet, Mehmet Halit- Sahap, Sait, Mus- tafa, Rıdvan, Bahadir. İki takım çok çamurlu ve kaygan olan sahaya çıkıp oyuna başladılar. İlk dakikalarda Galar tasaray'da bariz bir canlılık göze çarpıyor ve herkes ümitleniyordu. Beşinci dekikada sağ auçıktan L Mehmet'in — ortaladığı top bir şutla Beykoz kalesine girdi. | Fakat bu gölden pek az sonra Beykozlu'lar da ilk gollerini ka- zandılar. Bu gol, Beykoz'un sok dan inkişaf eden bir akınile olmuştu. Bu göolden #onra Galatasaray müdafaa ve hücum hatlarında bir bucalama görülmiye başlamık dı. Bu aralık Beykoz sağ açığe nın ortaladığı topu sağ iç Rıdvan biraz sürdü vo içeriye attı. Ga- latasaray kalecisi bu gutu tuta- madı ve Beykoz bu suretle ikinci sayısını kazandı. Biraz — sonra ilk devre bittiği zaman Galatasaray 2—1 mağlüp vaz'iyette idi, İkinci devrede — Galatasaray takımında bazı tebeddüler oldu. Sağ açık L. Mehmet merkeze, Rasih sağ içe ve Refil de sağ açığa alındı. Fakat takım bu sı- sıkı | | Dünkü Fener - Veta Maçından İki İntiba retle da düzelmiş olmadı. Yalnız L Mehmet dünkü maçta şahsi gayreti neticesinde Galatasarayı mağlübiyetten — kurtardı. İkinci devrenin dördüncü dakikâasında L Mehmet tutulmaz bir şutla Galatasarayın ikinci golunü yap- mıya muvaffak oldu. Fakat buna Beykozlular mukabele etmekte gecikmedi'er ve üÜçüncü gollerini attılar. Gi 5 'vl_)üışı'_Yapılan Sok ak Koğuâu ?a Yüksek mektepler ve Üseler İçinden İki eyri grup halinde, Darülfünun kulubü tarafından tertip edilen birinel sokak kopuşu dün sabah 10 da muvalfakiyetle yapılmıştır. Müsabakaya 42 atlet iştirak etmişti. Naticede Yüksek mektepler grupundan birincil iseler grupunun — birineli Beyler aldı. Li ı:l , ilinciliği Hasan Berbiyedir Suat, ilkincisi isa Alman İlsezinden Wayriye lisesinden Foridun Beylerdir. Resinimla koşülerdan bir imtibe'dir. Vaz'iyete Bile Düştü [ gölde Burhanın teka geçmesinin | de büyük tesiri vardır, Bir müd- | det sonra Galatasaray ikinci defa olarak beraberliği temin etti. Bu sırada L. Mehmet Şahsi gayreti sayesinde Kırmız- Sarının üçüncü gölunü yaptı. Fa- kat Seykozlular geri kalmıyorla .. Çinkü Galatasaray'ın Uç göolünden biraz sonra Beykoz sağ açığı munhasiran t çok uzaklardan aldı, Bürdü — ve , önüne Eulenleri atlatmak surelile Bey- oza dördüncü golu kazandırdı, Devrenin bitmesine pek az kal- mıştı. Galatasaray'ın bu şekildo mağlüp Jaz'iyette çıkackğı umuml bir kanaât şeklini iktisap etmişti. opu mütemadiyen | Fakai hir aralık L: Mehmet son , oir gayretle Galatasaray'ın dör- “ düncü beraberlik golunü yapmak suretile takımını — mağlübiyetten kurlardı. Dünkü oyunun umuml vaz'i- yeti hiç de beğenilir bir şekilde değildir. Evvelâ şunu söyliyelim ki iki takım da gayri muntazam ve tesadüfi bir oyun oynadı. Hele sahanın fazla çamurlu ok ması top kontrolünü imkânsız bir hale sokuyordu. Ş Fakat umüml enerji itibarile Beykozlu'ları dılzu' yüksek buldu- ğumuza söyliyebilirz. B. Takımları Dün bu maçtan evvel yine Hadıköy sahasında Galatasaray- Beykoz B takımları da karşılaştı. Bu müsabaka'da Galatas ıray da- ha hâkim bir oyun -oynamakla beraber gol Çakarmak noktasın- dan geri idi. Beykoz müdafaası ise oldukça sağlam bir oyun oy- nadı. ve neticede iki takım hiç gol yapmaksızın berabere kaldı: lar. Hilâl Galip Kadıköyünde — dün — yapılan ikinci küme müsabakası Kasım- ile Kilâl arasında cereyan Z:[îıvg neticede Hilâl 0—2 ile galip geldi Stadyom Liki Dün Taksim — stadyomunda stadyom lik maçlarına da devam edildi ve Pera ile Moda takım- ları karşılaştı. Neticede iki takım da birer gol atmak suretile berabere kaldılar. Fener B;Eçç Gâlşp ameemnez seaan Vefa Takımı Dün 1-4 I. Mağlüp Oldu Dünkü lik maçlarının en bara- | retlişini Tahsim stadyomunda seyret- tik.Fakat çamur deryası balindeki bir sahada Futbol — oynamak, oyunculardan — ziyade istıraba — düşürüyor. İstanbul asri nıncıya kadar bu istirabi. çekme- ye mahkümuz. Taksim stadyomundaki dünkü seyircileri mühim maç Fenerbahçe ile Vefa- Kumkapı arasında yapıldı. Fener sahaya şu kadro ile çıkmıştı Husamettir Yaşar, Hadi-Ce- vat, Fikret, Esat-Ni: Reşat, Zeki, Muraffer, Şaban. İlk devrede Fener takımı çok gevşek, hattâ biraz da ahenksiz bir oyun oynadı. Buna mukabil Vefa-Kumkapı takımı çevik, sür'- atli ve atılgan bir oyun gösterdi. O kadar ki bir aralık Fenerin gevşekliğinden istifade eden Ve- falılar bir gol bile yapmıya mu- vaffak oldular. Fener ise birinci devrede bu gole mukabele ede- medi ve devreden mağ'üp vaz'- iyette çıktı. Seyircilerden bir kıs- mi Vefa'nın ilk devredeki çevik oyunundan cesaret alarak Fenerin mağlübiyetini bile tahmin ettiler, Eakat ikinci devrede oyunun ce- reyan tarmı büsbütün değişti ve maç Fenerbahçe İlehine inkişaf etti. Çünkü Vefa oyuncuları ilk devreda enerjilerini, şahsi kabili- yetlerini tamamen harcamışlar ve yorgun düşmüşlerdi. Buna mukabil Fenerliler pek az yorulmuşlardı. Bunun çok tabil bit neticesi olarak Vefa takımı ikinci devrede hbiç bir varlık azi, Neyapalım, | bir stadyom kaza- | Bu devrede Fe muhacimleri sıra ile dört atarak oyunu 1-4 gibi yük bir sayı farkile kendi galibiyel rile bitirdiler. Dünkü Fenerbahçe- Vefa oyı umumi vaz'iyet en heyecanlı gösteremedi. itibarile sene maçlarından | şeklinde tecelli etmiştir. Oy zaman zaman çok - sert oldu, : sıra tekmeler bile savruldu B. Takımları Bu maçatan evvel Fenerbah ile Vefa-Kumkapı B takımlı karşılaşmıştı. Oyun tam manasi Fenerin hakimiyeti altında cer yan etti. Vefa ise pek az canl gösterebildi — ve neticede 1— şeklinde Fenerbahçe galip geldi Küçükler AÂrasında Dün Kadıköy stadında Galı tasaray küçükleri ile Fenerbahç küçükleri arasında yapılan çe zevkli bir maç seyrettik. İstikba lin milli takım oyuncuları biz dünkü çarpışmalarile hayli Ümi aşıladılar. Oyun zaman zaman b yüklerin maçından düaha heya canlı oluyordu. Bu iki takımda! Fenerbahçe küçükleri daha hâ kim bir oyun oynadılar, neticed: maçı Ü—2 gibi bir farkla kend lehlerine biltirdiler. Futbol heye tinden küçükler maçına dah fazla bir ehemmiyet vermesin bekliyoruz. Çünkü dün sahadı oyunlarını — seyrettiğimiz — küçüli futbolcularının easerisini çok ka- biliyetli bulduk. Memlekette Spoı; İzmit'te Heyecanlı Fut- bol Maçları Yapılıyor İzmit'te Ortamektap ve İdman İzmit, (Hususi) — Şehrimizde ve bilhassa mıntakamızda spor hareketleri seneler geçtikçe bariz bir canlılık göstermektedir. Bu arada gençliğin spora karşı gös- terdiği alâkanın da büyüklüğüne işaret etmek lâzımdır. Bir kaç gün evvel burada İdman yurdu e Ortamektep futbol takımları arasında yapılan müsabaka bu alâkanın ciddiliğine sarih bir ald- mettir. Filhakika, çok hoeyecanl, yurdu Oyuncuları Bir Arada geçen bu maç ve günün diğe müsabakaları hayli kalabalık bi seyirci kütlesi tarafından taki, edilmiştir. İdman yurdu bu müsa bakayı (0—4) gibi bariz bir farkl, kazanmıştır. # İki takım geçen hafta yaptık ları maçta ise berabere kalmı: lardı. İttihatspor ile Askeri takın arasındaki müsabaka da berabor Hikle neticelenmiştir.-Ceydri Yakı