22 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

22 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

GöÖzüÜ KULAĞI DİLİ HARLKIN HAFPKIN HALKİN *mo 3 — No: 898 Çün Şam, 21 (Hususi) — Türkiye'nin Osmanlı İmparatorluğundan mü- Üzerinde yapılan neticesinde muvaffakiyet devver borçlar müzakereler büyük son kazandığı ve temin bütün Suriye ve Lübnan'da çok derin bir - sevinçle karşılanmıştır. Şu dakikada Lübnan ve Suriye halkının Türkiye'ye karşı min net ve şükran hisleri beslemekte olduğuna kanaat getirebilirsiniz. Bura efkârı umumiyesi Tür- borcun derhal öden- mesi temennisini beslemektedir, Bu samimi tezahürün sebebini, Türkiyenin elde ettiği muvaffa- kiyet sayesinde Lübnan ve Suri- ye'nin de pek büyük bir yükten kurtulmasında aramak lâzımdır. Çünkü Osmanlı borçlarının tediye şekli — hakkında bundan kiye'ye bu Gümrük! ğrdeYapılanTet- kikat Ne Netice Verdi? Amerikalı Mütehassıs Memur Maaşları- nın Çoğaltılmasını Lüzumlu Gördü İstanbul gümrük dairelerinin bulunduğu bina Gümrüklerimizde ıslaha muh- taç olan cihetleri tesbit etmek için Amerikadan getirilen gümrük Mmütehassı — tetkikatına — devam etmoktedir. Öğrendiğimize göre, Mütehassıs, gümrüklerimizde ce- Teyan eden bütün muameleleri İnceden inceye gözden geçirmek- te, alâkadar memurlari çağırarak ee — ı,ı.ıı telefeni İstanbul — Türkiye'ye Minnet Ve Şükran Borcumuzu Derhal Ödeyelım' Buyuk Bir Yükten Kurtulduk ettiği geniş menfaat | evvel | name ile ortadan kalkmaktadır. » . ”Bon Posta el aa &a Suriye şehirlerinden Tarablasşam 929 senesinde Paris'te imzalar- mış olan itilâfnamenin hükümleri, Türkiye'nin yeni akdettiği itilâf- etraflı izahat almaktadır. Bize verilen malümata göre gümrük mütehassısı, memurların — maaş- ları üzerinde de tetkikat yap- | mış ve bu husustaki noktai na- | zarını tesbit etmiştir. Amerikalı | mütehassıs gümrük işlerinia daha düzgün bir şekilde — yörümesl (Devamı 8 incl sayfada ) Galâfasaray Talebeleri Arasında — ay İlsesinde sporculardan 20 talebe nrasında 4000 metre yapılmış, 11 genç koşuyu muvaffakiyetle bitiemiştir. Biriaciliği yedinci sınıftan Cemal, İkinelliği Haldun EK. ler kazanmışlardır. Burada geaç atletleri bir arada görüyorsunuz. PAZAR — 22 Klıunııııi Daha ağır şartları ihtiva etmekte olan eski borçlar İtilâfnamesi Suriye ve Lübnan hükümetlerine tesir ediyordu. O zaman bu itilâfname Suriye ve Lübnan parlâmentolarına ge- tirildiği zaman Fransız mümessili şu sözleri söylemiştir “Şayet ileride Türkiye daha hafif şartları ihtiva eden başka bir itilâf yapacak olursa bu yeni — itilâfnamenin hükümlerinden Suriye ve Lübnan hükümetleri de müstefit olacaktır.,, Filhakika Türkiye hükümeti kısa bir müddet evvel Paris'te ala- caklılarla tekrar görüştü ve eski ağır | tediye şartlarını ortadan kaldırmı- ya, hatta borçların umum! yekünun- dan mühim mikdarını sildirmeğe muvaffak oldu. Bütün Suriyo ga- zetoleri yeni itilâfname hakkında (Devamı 9 uncu sayfada BKSK Son Dakika | | | | | | Gazi Hz.nin seyahatlerine dair son dakika aldığımız hususi tel- graflar üçüncü — sayfaltızda son | haberler kusmımızdadır | | Türkçemizin Başına Gelenler! Haber — aldığımıza ecnebi — mekteplerde — okuyan Türk — talebelerinden — bir. kis- minin Türkçe şivelerinin günden güne — bozulması alâkadarların ebemmiyetle —nazarı — dikkatini göre , | Bu resimde ecnebi mekteplerde oku- yan iki Türk çocuğu görülüyor celbetmiştir. Henlöx inkişaf çağın- da bulunan Türk çocuklarının Türkçeyi yarım yamalak telâffuz eden ecnebi muallimlerin tesiri altında kaldıkları, bunun neticesi olarak Feci bir şive bozukluğu busule geldiği — görülmektedir. Öğrendiğimize — göre — alâkadar makam, Türkçe kelimelerin Türk çocukları ağzında bozuk bir şive ile telâffuz edilmesinin önüne geçilmesi — hususunda — tetkikat yapmaktadır. İdare işleri telefı Bıt Amele Karışık İşler Mi Yapilmış? Makam - Bir Alâkadar — 20009 — FU karağ — Cemıyetınde Suustımel İhbarının Tahkikatile Meşguld 'NX Ü x..'a'ş;u Ku KA DND Kai İstanbul Tütün Amelesi Cemiyetinin Merkezi Haber aldığımıza göre alâka- dar makama çok mühim ve ka- rışık bir suilstimal ihbarı yapı- mıştır, Öğrendiğimize göre, bu ihbar, Galatada İktısat hanında Bir daire işgal eden “ İstanbul ve mülhakatı tütün İşçileri , Ce- miyetinde yolsuz işler yapıldığı, amele parasının başkalarının cep- lerine girdiği şeklindedir. Cemi- yet kadrosu henüz tasdik edil- mediği halde tahsildar, muhase- beci, kütip ve kâtibi umum! un- vanlarile bazı memurlar alındığı, | —— — Ahmet Reis — umum! heyetin kararı alınmadan 52 bin İlralik bir bütçe tanzim edildiği ihbarı yapanlar tarafından ilerl sürülmektedir. Bu bütçede İstanbuldaki — tütün — işçilerinin adedi 20 bin olarak gösterilmiş, bunlardan alınacak aldatın bir senede elli iki bin Hira tutacağı hesap edilmiştir. Ayrıca bu bütçe ile birtakım memuriyetler ihdas olunmuştur. Fakat Ticaret Odası, Cemiyet umuüml heyetinin kararı alınma- Binci sayfada ) ( Devami Yazan: Piyer Melon “Tan,, gazetesinin açtığı büyük tefrika müsaba- kasında birinciliği kazanmış ve yirmiden fazla eser arasından seçilip takdir edilmiş, muharririne de ayrıca mükâfat verilmiş bir eserdir. Bu tefrikayı okurken bize fazla yabancı olmayan bir âlemde, Türk — denizcilerinin görüp takip edeceğiz. kuvvetli esere can veren kuvvetli kahramanlarıdırlar. irişilmez Barbaros ve arkadaşları, bu kahramanlıklarını vak'anın başlıca Yakında: Son Posta'da Aşçı — Amma beceriksizsin doğrayamadın ? yahu... Üç aaatte iki patatesi Yamak — Bunu yapabilseydim çoktan evlenirdim...