23 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

23 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

(FALKIN..GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKIN DİLİ Son Posta tü — 20203 — — PAZARTESİ — — 23 Kanunüsani — 1933 — idare işleri ielefona letunbut — 20203 Maden İhracatı İçin Kat'i Kararlar Verildi İngilizler De Bir Teklif Yaptılar Ankara, 23 (Hususij) — Alınan — haberlere || göre, hükümet, memleketimizdeki zengin maden- lerden esaslı şekilde istifade etmek hususunda kat'i kararlar vermiş bulunmaktadır. Bu karar- ların tatbikat çiheti, barice külliyetli miktarda maden ihraç etmek euretile - tecelli edecektir. Yapılan en yeni tetkiklere göre memleket dahi- lindeki maden damarlarından bir kısımı çok zen- gindir. Bunlardan ihraç maddesi olabileceklerin | işletilmesi için faaliyete geçilecek ve azam! istih- salât yapılacak surette tesisat vücude getirilecektir. | Bu faaliyetin neticesi olarak memlekete hariçten mühim miktarda para gireceği anlaşılmaktadır. Eski Prensin Yanı işleri Fiatlerindeki Paha- lılığın Sebebi Nedir ? Eczacılara Göre, Bunun Kabahatini Doktorlarda - Aramak Lâzımdır Fiati $ kuruş ——i Diğer taraftan öğrenildiğine göre, memle- ketimizdeki bir kısım madenleri işletmek Üzere İngiliz sermayedarlarından mürekkep bir grup dikkat bir teklif aapmıştır. Bu madenlerimizde tesisat mühim mikdarda maden ihraç hükümete şayanı grup, her sene harice | etmek teklifinde bulunmuştur. Grup buraya gelen Mister Kinati iszminde bir mümessil | alâkadar daire temasa — geçmiş ve bazı tob kikat yaptıktan sonra Londra'ya hareket etmiştir. Mümessil yakında — tekrar buraya - gelecek ve grup namına hükümete kat'l teklifini yapacaktır. asri yapmak ve namına ile İstanbul eczahanelerinden birinin camekânı Şehrimizde ötedenberi halkın | kâr tetkik komisyonu bununla | İstanbul'u Ruslara Kim Vadetmişti? umum! şekilde şikâyetine sebebk Halk yet veren bir mesele var: Ecza Hatlarında pahalılık Halkın bu şikâyetinin doğru- luğu Özerinde, cezacılar da dahil olmak şartile, hemen herkes İtti- fak etmektedir. Hatta bu pahalr- lik meselesi alâkadar resmi ma- kamların da nazarı dikkatini celp lâyetteki ihti- ettiği içindir meşgul olmıya başlamıştır. eczahanelerde reçetelerin pabalı yapıldığını ileri sürmektedir. Fekat biz, bu işte asıl alâka- dar olanların fikirlerini öğrenmek suretile daha faydalı bir iş yap- mış olacağımıza kannat getirdik ve bu düşünce İle maruf eczacı- lara müracaat ettik. Bunların pahalılık meselesinde bize söyle- ( Devamı 8 inel sayfada ) Yaptığı Marifetler ken VA Sabık Fransız Cümhurreisi M. hatıralarına zaman bu zatın, 1015 taribinde satırları yazdığını görürüz Puvankare'nin gezdirdiğimiz, agostos 'Büyük Harbin Esrar Ve İntrika Dolu Bir Safhası Yazan: Pol Allar göz y Elize Sarayında, Japon sefiri Kont - İşi'nin şerefine bir öğle | ziyafeti vermiştim. Davetlilerden İngiliz setiri Loru Derae Kurumu girerek beni bir köşeye çekti ve adeta damdan düşer gibi şu söz- lerl söyledi: Cibali bali Fabrikasında Bir| İnfilâk Faciası Oldu Tütün İnhisar Idaresinin Ciba- İki Kişi Ağır Surette Yaralandı İldeki büyük fabrikasında dün bir infilâk faciası olmuş, iki kişi- Din ağır surette yaralanmasile heticelenmiştir. İnfilâk tam öğle Üzeri vukubulmuştur. Bir muhar- Firimizin mahallinde yaptığı tahki- Attan anlaşıldığına göre Ffacia Bi şekilde cereyan etmiştir: Fabrikanm enfiye hazırlanan kısmında bir kazan vardır. Enfiye Mütehassısı Sabri Bey ile Meh- Tet isininde diğer bir İşçi on ikiyi feyrek geçe kazanın yanına gel- Mişler, bir enfiye Lecrübe etmiye koyulmuşlardır. ki enfiye ustası karşılıklı çalış- :'!llııı bir sırada birdenbire ortar 'i çınlatan müthiş bir İnfilâk Yukubulmuş — ve Sabri Bey ile ehmet Efendi ©o anda yere nÜümunesini | C Serilmişlerdir. İnfilâk neticesi olarak Sabri Gürültülü Bir Kongre Yapıldı bul, acaksınız. Di 'ün Gayrimübadiller Cemiyetinin kongresi münak 1. Resimde kongreye gelenleri görüyorsunuz. Ya Fabrikanın hariçten görünüşü Bey vucudunun —muhtelif yeı lerinden çok ağır ve tehlikeli yu. ralar almıştır. Mehmet Efendinin yaraları daha az tehlikelidir. Hâ- (Devamı 8 üneti — sayfada ) fırtınaları arasında 4 İkdinel sayfammızda * Eğer Rusya geçecek bir harakette bulunmuş olacaktır. hükümetim, WAz Sakıt yehzade Şerefeddin Berut (Hususl ) — Abdülha- midin torunu Ve sakıt şehzade Abdülkadirin şehrimizde oturan oğlu sakıt şehzade Şerefeddinin bötün mallarına bir - otomobil girketi tarafından baciz koydurul- muştur. Şerıleddin bu şirketten taksitle ödemek Üzere bir otomo- bil almış, fakat birkaç gün sonra eski prens otomobille birlikte buradan savuşmuştur. Bunun Üze- rine şirket Şerefeddini dolandırı- cılık cürmile mahkemeye vermiş ve eşyasını da haczettirmiştir. Şe- refeddin bütün taharriyata rağ- Vaktile kabinesinin viye mişti. Fakat budur., İsrarına mukavemet edemiyerek buna muvafakat etti ise, bu, Fransanın da, bu tee tarzını. müsait göreceği kanaatindan ileri ge- anlaşılıyor ki, tarzı haraket, bir hata olmuştur. Şimdi, şarkı felce uğratan, Bulga- ristan ve Romanyayı mükavemete sevkeden amil hep * Ayni senenin 18 eylülü. İn- olursa İstanbul'dan akıllıca Petrograt Meselede parmağı bulananlardan:Eski İngiliz Hariciye Nazırı Sir Grey ilterenin P: sefiri Lort Bertie “ransız Cumhur relisi M. Puvan- kare'yi tekrar ziyaret ediyor. Pu- vankare, yine batıralarında, bu | muhavereyi şöyle anlatmaktadır : “ İngiliz sefiri, beni busust mesal odamda ziyaret etmekle, benden, İstanbulun Rusyaya ve- rileceği —vadının geri alınması (Devamı Sinci sayfada ) bir gözle bu bize karşı men bulunamamıştır. I Bugünün Derdi Ka | î Elbise Çalmış Seyfettin isminde biri, Kum- kapıda Hümü Beyin yapısında çalışan amelo Arslan ile Kâzı- mın bir tarafa asılı olan elbisele- rini çalarak savuşurken yakalan- mıştır. Ahmçt Reis Yazan: Piyer Melon *Tan, gazetesinin açtığı büyük müsabakada birinciliği kazanmış, maharririne de mükâfat verilmiş bir şaheserdir. Bu eserde Türk denizcilerinin emsalsiz — kahra- manlıklarını okuyacaksınız, Bar- baros ve arkadaşları bu kuvvetli esere can veren başlıca kahra- manlardır. CC MEAE Yakında Son Posta'da — Bir otomobil geçiyor..