24 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

24 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Ha | | HALKIN GÖZÜ HALKIN İKULAĞI HALKIN- DİLİ Snıı 3 —Nııı m Yem içleri telefinci İstanbal — ZÜZ03 Son Posta — SALI — Rüşvet Cürmünden ü Komiser Tevkif l:ılllıll Haber aldığımıza göre üç polia komiseri bir rüşvet meselesinden tevkif edilmiştir. Bunlar polis ikinci şube müdürlüğü ikinci komiserlerin- den Muzaffer ve Zühtü Efendilerle üçüncü komi- ver — Rifat — Efendidir. Bizim > öğrendiğimize göre Trüşvet hâdiseşi bir cürmümeşhut şek- linde tesbit edilmiştir. Alındığı iddia olunan rüşvet 500 Hiradır ve bir Rum tacirden istenilip dlındığı — ileri — sürülmektedir. — Cürmümeşhut hâdisesi evvelki gün tesbit edilmiş, üç komiser derhal Müddelumumiliğe verilmiştir. Müddeiumumilik bu komiserleri, haklarında tutulan zabit varakasila birlikte Sultanahmet Sulh Ceza hakimliğine göndermiş, hâükimlik zabıt varakasını tetkik ettikten sora Muzaffer, Zühtü ve Rifat Efendiler hakkında derhal tevkif kararı vermiş, tevkifhaneye göndermiştir. Maznun komiserler şimdiki halde tevkifhanededir ve tah- kikat işile Üçüncü müstantik meşgul olmaktadır. Maznunlar dün Üçüncü müstantik tarafından istic- vap edilmişler, isticvabı müteakip tekrar tevkif- haneye gönderilmişledir. Doğanlar Ve İstanbul'da Bir Senede 6000 Kişi Öldü 9000 Çocuk Dogdu İstanbulda geçen bir sene zar- fında vukubulan ölüm ve dohım hâdiseleri hakkında istatistik cet- velleri tanzim edilmektedir. Bu tetvellerden anlaşıldığına göre geçen 932 senesi xzarfında bulda vukubulan ölüm hâdiseleri 6000 adedine baliğ olmuştur. Bu hdet evvelki seneye mazaran bir miktar noksandır. Evvelkl sene şehrimizde ölenler 7000 den faz- ladır. Fakat buna mukabil şehrimiz- de doğum hâdiseleri daha çok- tur. Cetvellere göre geçen bir sene zarfında İstanbulda doğan çocukların adedi 9000 kadardır. Arada bir mukayese yapılacak olursa doğum miktarının — ölüm adedine nazaran üçte bir dere- cesinde fazla olduğu kendiliğin- den anlaşılır. Alâkadarların ver- dikleri malümata nazaran İstam bul vilâyeti dahilinde müstevli ve bulaşıcı şekilde ölümü neti- eelendiren hastalık yoktur. Ölüm hâdiseleri en ziyade Ölenler Fiati 8$ kuruş Bugünün Meselelerinden Göze Çarpan Durgunluk Etrafında Bir Anket Toplayan ve Yazan: Adnan İzmirin durgun ve sakin bir manzarası İzmir (Husust) — Bir seneye yakın bir zamandanberi şehri- mizde kuvvetle göze çarpan bir durğünlük — var, Bu durğunluk, her sahada kendini bissettirmek- tedir. Son aylar içerisinde şehri- mizde hiç bir sahada en ufak bir *l ? harekete bile tesadüf edilmedi. Çocuklarımıza hep böyle bakacak olursak çocuk ölümünün önüne kolayca geçebiliriz verem, kanser ve muhtelif kalp bastalıklarından ileri gelmekterir. Bu arada Ölen çocuklar ade- dinde de biraz Fazlalık vardır. Fakat şayanı dikkattir ki İstanbul dahilinde çocuk ölümleri seneden seneye azalmaktadır. Bu da ço- cuk bakımına gittikçe ehemmiyet verildiği şeklinde telâkki edi- mektedir. Kasa Açıldı, Fakat Beş Para Bile Çıkmadı Amele Cemıyetınde Neler Olmuş? Tütün Işçilerinden bir grup iş başında İstanbul ve mülhakat — tütün İşçileri cemiyetinde bazı kanu- üzerine derhal tahkikata girişil- miş ve vilâyet maiyet memurla- rından — Celâl Bey una — bir polis memuru alarak "e.ıılyoüı ÇCDevamı Gincs sayfada ) Bunlardan başka geçen 932 senesi haziran âyı zarfında bulaşıcı bastalıklardan — bütün Türkiye dahilinde vukubulan ölüm hâdi- selerine ait ŞU Mmalümatı elde ettik ; Dizanteri I, nifast humma 2, difteri 10, kara humma 17, kıza- mık 6, kuduz 1, paratifüs 2, sehaya iltihabı 29, kızıl 213' Radyoda Ezan Mısır Radyosunda Güzel Sesliler Ezan Okuyo, Kahire ( Hususl ) — Birkaç aydanberi Kahire radyosunda bazan güzel sesliler tarafından ezan okunmaktadır. Mısır uleması buna itirar etmemişlerdir. Yalmız son zamanlarda okunan ezanın alafrangalaştırıldığı ileri sürülerek bazı itirazlar yapılmıştır, Ahmet Reis Yazan: Piyer Melon nin — Humasiyat Dolu Sayfaları Yakında Dorya SON POSTA K dâ Barbaros Mücadeleleri Türk denizciliği- İşin daha dikkate şayan — olanı, ,geçen sene İzmirde hemen her- gün birkaç dnaye!. ı:erh vak'ası, sirkat olurken şimdi cinayetlere pek ender tesadüf ediliyor. Zabı- ta vukuat cetvelinde: — * 24 saat zarfında şehri- mizde hiçbir vukuat olmamıştır., . kaydı sık sık göze çarpıyor. Bu durgunluğun sebeplerini anlamak için bir ay tetkikat yaptım. Bu müddet zarfında yüze yakın doktor, âlim, içtimaiyatçı, Devi 6 imcı sayfada ) İstanbul'u Ruslara Kim Vadetmıştı?' Fransız Meclisinde Şayanı Dikkat Bir Sual Ve Cevap ÇA ğıZi Gerek Fransız, gerek İngiliz hükümetlerinin İstanbulu Rusyaya kimin vadettiğini bilmediklesine bakılırsa, bu taahhüt, son de- rece esrarengiz şartlar altında yapılmış olmak lâzımdı. Fakat bu bir emrivakidi sonra her iş başına gelen Fram- sız Hariciye Nazırı, verilen bu sözü benimsemek — mocburiyetin- de kaldı. İşte bu ahval altındadır. ki müteveffâ Briyan hariciye nezare- tine getirildi. Vakit 1917 kânu- nu sanisi idi. Rus Çarının, A manlarla anlaşmak ve bir sulh yapmak üÜzere bulunduğuna dair türlü şayialar deveran ediyordu. Halbuki Fransanın menfaati, her ne süretle olursa olsun, Çar İkinci Nikolayı bağlamaktı. Çün- kü Ruslara İstanbul va'dı yapık masına mukabil Faransa da, Rus- yadan harp sonunda Ren nehrinin ve ondan | Yazan: Pol Allar Eski Fransız Cümhur Reisi M. Dumerg bütün sol sahilini ilhak etmek vadini almıştı. Rusya, Fransanın bu davasını sonuna kadar müda- Faa edip yürütmek gerekti. Frans sanın bu iddiasile, eskileri ara- sında büyük fark vardı. Çünkü ( Devamı 8 incl sayfada ) Kadir Gecesinde Ayasofya Dün gece mübarek Kadir gecesini idrak eitik. Bu münasebetle Aya- sofya camii teravi vaktinde kesif bir cemaat kütlesile dolmuş, cami gece yarısına kadar riyaret edilmiştir. Resimde bunu görüyorsunuz.