22 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada Bir Defa Neşro- lunu?f Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir, 933 F Radyoda 1933 senesi içinde mübim inkılâplar busulo geleceği haber veriliyor. Radyo mütehas- sısları 19*3 senesini ve mikrowove senesi olacağını söylüyı el I in telev yon xzaten iki sene- denberi tabik sahasına geçmiştir. Bilhassa Amerikada hemen de her tarafta televiziyon radyon adar taammim etmiştir. Fakat timdiye kadar alınan resim kâfi derecede vazıh değildi ve televi- tiyon makinesi pahalıya malolu- Yordu, Bu sene televiziyonun radyo kadar ucuz ve mükemmel bir hale getirileceği ve televiziyonun da oparlör gibi, makive İçinde bulunacağı tahmin ediliyor. İkinci inkılâp Mikrowove de- dikleri kısa dalgalardır. Şimdiye kadar radyolarda uzun ve orta dalgalardan istifade ediliyordu. Kısa dalgalara tamamen tasarruf mümkün olmuyordu. Beş on senedenberi radyoya kısa dalzaları tatbike — çalışan Markoni nihayet bu tecrübeleri — — K Yukarıdı en mödern beş yüz milyon lira şehrinin hususi tiyatrı fennl tertibatı haiz büyüktür. iyon | ğenesinde Radyoda Mühim İnkılâplar Olacak Üi DürnyanınyEn Mükemmel Tiyatrosu de muvaffak olmuş ve eserini tatbik sahasına koymak üzere İngiltereye gitmiştir. Markoni bu keşfini evvelâ Vatikanda tecrübe etmiş va ak dığı müsbet metice üzerine, papa- hk telefonları kısa mevce üzerine ses alıp verecek sürette tadil edilmiştir. Markoni — ikinci — tecrübesini İtalya sabili ile kendi yatı ara- sında yapmış, Bunda da muvaffak | olmuştur. İtalyan muhteril diyor ki ; “ Şimdiye kadar bir metreden kısa dalgalarla konuşabilmek için abizenin ve merkezin biribirini görecek mesafede bulunması lâ zımgeldiği kanaati vardı. Fakat uzun tecrübelerden sonra, naza- riyece muhâl görülen bu netice- nin mümkün olduğunu tesbite muvaffak oldum. Bu dalgalardan istifade için yeni sistem lâmbalar yaptım. Son 18 ay içinde bu Tâmbaları daha mükemmelleştir- dim, Şimdi artık kısa dalgalardan istenildiği gibi istifade mümkün- dür. Ve radyoda mühim bir ink- | lâp vücude getirecektir. , '& resmini gördüğünüz salon, dünyanın en mükemmel ve tiyatrosudur. Nevyorkta Rokfeller tarafından yaptırılan sarfodilerek vücude getirilen muazzam osudur. Bu tiyatronun içi, ses aksettirecek bütün olarak yapılmıştır. 6000 sayirci alacak derecede radyo BÖN ON POSTA Dünya Matbuatında GÖRDÜKLERİMİZ | nan kızların | faikiyet kazandıklarına — dikkat Dünyanın her tarafında her sene muhtelif ye cins cins güzel: lik müsabakaları yapılır. Bu mü- sabakalar bazan yalnız bir mes- leğe mensup — kızlar arasında, | bazan bir şehir kızları arasında, | bazan da bütün bir memleket müsabakası bazan güzel göz, güzel yüz, gü- zel sırt gibi garip garip şekiller de alır. Şimdiye kadar güzellik müsa- | akalarını idare eden bir İngiliz mücssesesi, müsabakalarda kaza- ekseriyetle — güzel 6 malik olmaları sayesinde | etmiş. Hakemlerin güzel bir yüz, . İngiltere — Atlas Okyanosunu küçük tek satıhlı bir tayyare ile ilk defa geçen cessor. Âmerikan tayyare- cisi Lindberg, bu defa Nevyorktan Londraya bir uçuş yapmak üÜzere hazırlanmaktadır. Fakat bu defa bineceği tay- yare, tek tıhlı küçük bir tay- yare değildir, 54 yolcu ve postayı hamil muazzam bir hava sefine- sidi. G "Ö(edenherî Lindberğin hayali ile Amerika arasında —e — Parisin En Güzel Güzel gözlü kadını seçmek, güzellik müsabakasında en güzel kızı bulmaktan daha - gçüçtür. Göz herkese göre manasını de- giştirir. Sizin için sihirkâr görü- nen bir göz başkasında ayni te- iri mıyabilir. mg:phıkikat. bu defa Pariste yapılan bir güzellik müsabaka- sında büyük bir gürültüye sebe- biyet vermek suretil doğruluğunu ispat etmiştir. Paris'in €n güzel gözlü kadi- nını bulmak Üzere bir müsabaka İ dilmiş ve GSeçme işi bir Tyatroda yapılmış. Hakem heye- tinin 40 güzel göz arasından seç- tiği en güzel göz seyircilerin hoşuna gitmemiş. — Netice ilân edilir. edilmez salonda bir kı- yamet kopmuş —— — Suzi'yi isterizl feryatları arasında hakem heyeti şaşırmış, bunun Üzerine seyirciler arasım | dan kadın fotografı çıkarmakla tamıamış bir fotografçı, güzel manken seçmekle tanınmış bir terzi ve artistlerini — seçmekte | zevkini berkese — teslim — ettiren siyah bir çift göz karşısında iradelerini kaybettiklerini görmüş, vücutça çirkin olduğu balde bir çehre güzelinin güzellik müsaba- kasını kazanmasını doğru bulma- miş, ve yeni tarz bir müsabaka tertip etmiştir. Bu — müsabakaya birinci şartı, yüze girmenin müesseseca | hazırlanan bir maske konmasıdır, bu maskede yalnız iki gözle bir ağız için Üç delik vardır. Aksi takdirde kızın yüzünü görmek mümkün değildir.. Bu suretle alnız vücudün güzelliğini nazarı te almak, sonra maskeleri çıkarıp yüze bakmak iİmkânı temin cdilmiştir. Bu müsabakaya 40 kadar Sayfa T Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. | Güzel Çehre Değil, Güze Vücut Müsabakası kız iştirak etmiş, hakem heyeti bunlar içinden beğenmediklerini çıkararak gözeli on iki kız ara- tından seçmiştir. İşte yukardaki gördüğünüz resim 12 güzelin | kem heyeti huzuruna çı göstermektedir. Bu güzeller ara- sında birinciliği kazanan sağdaki uzun boylu kız olmuüştür. Vücut birinciliğini kazandık- tan sonra hakem heyetini bir telâş almış. Ya kızın yüzü çirkin çıkarsa! Maske — kaldırılmış, be- reket versin kız yüzce de diğer- kerine faik çıkmış. Böyle bir müsabaka bizde yapılsa —berhalde — müsabakayı kazanacak pek. az kız bulunur sanırız, A_mçrika Hava Seferleri muntazam tayyare postaları tesis etmektir. Bu hayale birkaç zengin Amerikalıyı da — inandırmış ve Atlas Okyanosunda hava seferleri tesis etmek üzere büyük bir hava şirketi vücude getirilmiştir. Bu şirket şimdi iki büyük tayyarae yaptırmaktadır. Bu tayyareler 54 yolcu. eşya ve postayı taşıyabile- cek derecede büyük olacaktır. Yolcular tayyarenin kabinelerinde rahat rahat uyuyabilecek, yemek salonunda yemek yiyecek, hattâ bir tiyatro müdüründen mürek- kep üç kişilik yeni bir hakem heyeti teşkil edilmiş. Bu bayet Gözlıli koridorunda dans edebilecekler- dir. Tayyara sabah saat sekizde Nevyorktan kalkacak ve ertesi sabah erkenden Londraya - vara- caktır. Bu seferleri yapacak kumpanya aylardanberi Atlas denizlerinde tetkikat yaptırmaktadır. Irlanda civarında bir adamın konak ma« halli ittihaz edileceği anlaşılmak- tadır. Seferlere bu yaz başlana« çaktır. ——mram— —— < maaamz en Kadını yarım saat süren bir imtihandan sonra Suzi'yi Paris'in en güzel gözlü kadını olarak ilân etmiştir.