6 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

*Son Posla, Holivulta hususli müuhabiri Türk — gazetesidir. Beut mubhabirim!z, ber hafta bize mektup gönderir ve sinema Eleminin İçyüzünü Buluman — yeyine salatır. Ho An Harding Boykot Yaptı SON. POSTA — SİNEMA Buhrandan Kurtulmanın Çaresi Geçen senedenberi Hollivut'u kasıp kavuran iktısadi buhrana karşı meşhur yıldız. Duğlas Fer» banks güzel bir çare bulmuştur. Duğlas kendi hesabına filimler çevirmektedir. Fakat bu filmlerde rol alan yıldızlara, rejisörlere ve fiğüranlara on para verilmemek- tedir. Yalnız Duğlar bunların tam manasile bütün ihtiyaçlarını temin etmektedir. Duğlasın yıl- dızlarına, —figüranlarına ve diğer müstahdemlerine tahsis edilmiş lokantalar, terzihaneler. otomobil- ler, kunduracılar, apartımanlar, sayfiyeler ve diğer lüzumlu olan her gey mevcuttur. Fakat bunlar para namile Duğlastan birşey alamazlar, Filim ikmal edilip sa- tıldıktan sonra hasıl olan paranın bir kısmı Filimde vazife gören yıldızlara dağıtılmaktadır. Duğlas ve maiyetinde çalışanlar bu saye- de iktısadi buhrandan nisbeten kurtulmaktadırlar. Yeni Yetişen Holivud'un en genç ve güzel yıldızlarından An Harding son ra- Bır Ylldız manlarda bir dedikodu yüzünden bazı erkek artistlere karşı boykot Kân etmiştir. An Harding bundan sonra Ramon Novarro, Garl Kuper, ve Fredrik Marş ile birlikte filim çevirmiyecektir. Bu münasebetle güzel yıldızın yeni bir resmini tekdim ediyoruz. Hanri Gorguso'nun Maceraları Rus Çarının Sahte Bira- deri Beyaz Perdede! Holivat, (Husust) — Harri Gorguson meşhur bir avantürye- dir. Bu adam' meteliksiz kalmış, zengin olmak için her çareye baş vurmuş, dolandırıcılık yap- miya kalkışmış, fakat bir türlü dikiş tutturamamıştır. Harri Gor- guson bhangi işe girişmişse hepsi kof çıkmıştır. Hayatı baştanbaşa garip ve esrarengiz sergüzeştler- le dolu olan Lu macera kabra- manı adam Nihayet emeline iri- şebilmek — iİçik sahtekârlığa baş yurmuştur. Günün birinde bütün Amerika gazeteleri hep bir ağız- dan şu şekilde —heyecanlı bir baber vermişlerdir: “Bolşevikler tarafından öldü- rülen Rus Çarı ikinci Nikolanın kardeşi grandük Mihail Roma- nof Amerikaya gelmiştir. Mihail Romanof birkaç gün — sonra Nevyorkta bir konferana verecek Bolşeviklerin elinden nasıl kur- tulduğunu — ve başından geçen diğer maceraları anlatacaktır. , Filbakika kısa bir müddet sonra — Nevyork'un —en büyük tiyatrolarından — birinde Mihail tarafından uzun bir konferans verilmiş, kendisinin Rus Çarının biraderi olduğunu söyleyen bu adam binlerce halktan mürekkep bir kalabalığa birtakım masallar söylemiştir. Fakat Amerika zabıtası tara- hadan yapılan tahkikat netice- sinde bu adamın uydurma Mihall olduğu, — hakikatte İse meşhur maceracılardan Hanri Görgüson'- dan ibaret bulunduğu anlaşılınıy- Gorguson bu suretle foyası mey- dana çıkınca Amerika zabıtası tarafından tevkif — edilmiştir. Fakat çok kurnmaz — bir adam olan — Görgüson — bir. kolayını bulup tevkifaneden kaçmış, izini kaybetmiş ve senelerce ela ge- girilememiştir. Maceracı adam bu müddet zarfında birçok fırıldak- lar çevirmiş ve hakikaten mura- dina nail olmuştur. — Görgüson antika —meraklıı — milyonerlere musallat olarak — onlardan bir bayli para vurmuş ve milyoner olmuştur. — Fakat günlün birinde kumara dadanan Gorguüson bir gece içinde — bütün milyonlarını eritmiş ve sabahleyin yatağında ölü olarak — bulunmuştur. - İşte film kumpanyalarından — biri bu macerayı filme almak için teşeb- büse girişmiştir. Gorguson'un akla hayret veren sergüzeştleri yakında filme çekilecektir. Afrika'nın İçyüzü Opera sinemasında gösterilen ( Afrikanın içyüzü ) filmi, Beyoğ- lunda büyük bir ragbet gördük- ten sonra, gimdi İstanbul sinema- larına intikal — ediyor. — Yalniz mektep çocukları İçin değil, axz çok müdevver bir halk kitlesinin bile büyük bir alâka İle takip ettikleri bu filim, bize Afrikanın hakik! ve gizil cephelerini göz- termiştir. Koca Afrikayı baştan başa gezmek, cidden yorgunluk« suz bir zevktir. Temenni ederiz ki bu gibi seyahat filimleri çoğal- min ve balkın da istifadesi artaın. Burada zarif bir tebessümü- ne şabit olduğunuz güzel k rcağız, yeni yetişen — yıldızlardan biridir ve ismi Magda Şnayder'dir. He- nüz çok genç olan güzel Magda yakında iki yeni filim çevirmek için stüdyoya girecektir, Ben Küçük geye Değilim! Son zamanlarda Sovyet Rus- 'da yeni filimler çevrilmektedir. uslar — filimlerinin — mevzularını temamen hakiki hayattan almak- tadır. Sovyet Rusya'da çevrilen bütün filimler temamen hayatın muhtelif safbalarını ifade etmektedir. Bir müddettenberi Rua stüt- yolarının birinde “ben küçük ilim,, leminde bir filim çevril mektedir. Bu filimin mevzuu mektepli çocukların yaşadıkları hayattan Aalınmıştır. ve mektep hayatını bütün inceliklerile ifade etmek Üzere çevrilmektedir. Tah- min edildiğine göre “ ben küçük ilim,, filiml geçen sene çevrilen *“Mustafa ,, İsimli filimden daha fazla rağbet kazanacaktır. yeni Kokain, E “Son Posta, YKaftada Iki defa sayfan — yapar, Bu sayfalarda dünyanın hayatı we sinema gereyanlarından — bahsedilir. roin Ve Afyon sinema «inema — haberleri, — artisilerin âlemindeki — san'at Jak Pikfort Bu Yüzden Genç Yaşında Öldü Meşhur sinama yıldızı Meri- Pikfordun kardeşi Jak Pikford geçenlerde tedavi edilmekte ol- duğu hastanede ölmüştür. Jak- Pikford senelerce kokain, eroin ve alyon kullanmış, bu yüzden sinirleri bozulmuş, hastalanmış ve nihayet bu hastalıktan kurtulam- yarak gözlerini ebediyen kapar mıştır. Jak Pikford öldüğü gün be- nüz 36 yaştnda İdi. Jakın böyle genç yaşında ölmesi Holivut ve Nevyork — gazetelerini galeyana getirmiş olacakki sinema yıldız- larının gayri muntazam yaşayış- ları hakkında uzun makaleler neş- retmişlerdir. Bu çiddetli neşriyat hâlâ devam ediyor. Bütün dünyada şöhret denilen yey senelerce durmadan dinlem- meden çalıştıktan s#onra müşkü- lâtla elde edilir. Fakat Holivutta * şöhret,, ve para bir günde ve hatta bir saatta elde ediliyor. Dünkü bir figüran, bir terzi çe rağı, bir gazete müvezzil veyahut bir çoban bir direktörün veya bir rejisörün iradesile bir günde, hat- ta bir saatta “Yıldız,, olur. ve parlar, Bir “Yıldız,, olmak için ne fevkalâde bir zekâya, ve nede yüksek bir tahsile lüzüum yoktur. Muktedir bir rejisör yeni türeyen bir “Yıldız,, filimde oynayacağı rolü birkaç gün zarfında mükem- mel surette öğrenebilir. Reklâm için filim şirketleri- nin sarfettikleri milyonlar yeni lüreyen “ Yıldız,, n şöhratini te- min etmek için kâfidir. Yeni tü- reyen * Yıldız,, ların peşine — sas yısız perestişkârlar — düşerler ve altın yağmuru mütemadiyen yağar. Bu suretle yeni yıldız. rüyasında bile göremediği şöhret ve paraya kavuşunca yeni bir hayat ve yeni yeni eğlenceler aramıya başlar. İşte bu zavallıların çoğu ken- dilerine yeni hayat ve yeni yeni eğlenceler ararlarken — Holivudu adeta muhasara altına almış olan uyuşturucu deler — satan | bezirgânların ağlarına takalırlar. Son 15 sene zarfında Holivutta etişen — yıldızların büyük bir ssmı kokain, erocin ve afyondan tolef olmuşlardır. Birkaç seno evvel Holivutta bir filim şirket- nin direktörü olan Vilyam Des- mond bu felâketin önüne geç- miye karar vererek faaliyela girişmiş ve kısa bir zamanda uyuşturucu maddeleri satan çeta reisinin hüviyetini tesbit etmiye muvaffak olmuştur. Vilyam Des- mond, hüviyetini tesbit ettiği çete reisini ve çetenin diğer aza- sını adalet pençesine — teslim edeceği bir sırada meçhul şahıs- lar tarafından fccl ve esrarengis bir surette öldürülmüştür. Zabr tanın bütün gayretlerine rağmen direktörün — katilleri — meydana çıkarrlamamıştır. Fakat uyuşturu- cu maddeleri satan çete hâlâ bütün şiddetila faaliyetine devamı etmektedir. Şimdiye kadar Maks Linder, Ollas Reyd, Mabel Nor- man, Alm Rubens ve diğer meş- hur, fakat artık isimleri unutulan yıldızlar hep uyuşturucu madde- ler yüzünden Glüp gitmişlerdir. 120 Rol Meşhur Yıldız. Koval'i Tanıyor musunuz ? Fransız'ların meşhur bir sine- ma yıldızları vardır. Erkek yıldız- ların en muktedirlerinden olan bu yıldızın ismi Koval'dır. Evve!. ce tiyatroda çalışıyordu, şimdi sinemaya geçmiştir. Koval'ın hayatı garip macera- larla doludur. Vaktile tiyatro ar- tisti olmak istemiş, babası razı olmamış ve- Koval'ı ticaret mek- tebine vermiştir. Koval burada okuduktan sonra bir ticarethane- de staj yapmak için Amerika'ya gitmiştir. Fakat tiyatro meraklışı olduğu için Amerika'da ticaret- bane yerine tiyatro sahnesine gitmiş orada Üç sene çalışıp uğraştıktan sonra Fransa'ya mü- kemmel bir yıldız. olarak döne müştür. Koval bugüne kadar 120 eser oyni Yeni Bir Macera Filmi Çevrildi yeni miştir” Bu filimde başlıca roller Karl dö Vogt ve lsmindeki Alman yıldızları tarafından der' Burada filimdan bir sahne görüyorsunuz.