13 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

13 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKİNTDİLİ Son P 13 Mart Sene 3 — No: 946 — Ve işleri telefenu İstanbul — 20203 — PAZARTESİ — — eee — 1933 Oost İdare Hşleri telsfone İstas$al — 20203 ——— Fiati $ kuruş Vali Muhiddin Beyi Ame-Yeni Müsabakamıza Giriniz rika'ya Davet Ettiler Üç ŞehirdenîM_uhabirîmiz Vasıtasile Belediye Reisimize Birer Mektup Geldi San Franslisko şehrinin amuml! görünüşü Şimalt Amerika ve Kanada mtur habirimiz Turan Aziz, bundan bir müddet evvel garbi Amerika da- hilinde Son Posta namma bir tetkik seyahatine çıkmıştı. Bu mü- basebetle uğradığı Kanada'nın Vankuver şehri belediye reisi ile Amerikanın Los Anjeles şehremi- ni, San Fransiskc vallsi, muhabk timizin ziyareti münasebelile vali- miz ve belediye reisimiz Muhiddin beye bir mektup göndermişlerdir. -— “Radyoda Vaban rını Dinlem “Temennilerimize Kulak Bile Ver- miyorlar!,, Darülfünuna mülhak olan yük- sek muallim Mmektebi talebeleri namına “Son Postu,, ya bir mü- racaat yapıldı.. Namlarına müra- şaat yapılan gençler Darülfönunun felsefe, edebiyat, tarih, coğrafya, fizik, kimya, riyaziye, tabiiye ve mimarl şubelerinde tahsil görü- yorlar. Müracaat milli bir mese- leye- çok açık ve sarih bir şekilde temas ettiği için bu sütunlarda babsetmeği bir vazife bildik. Bu gençler bundan bir buçuk ay evvel Radyo şirketine, şirket erkâ- nından birinin delâletile bir mek- tup göndermişler ve her akşam Millt marşımızın neşredilmesini lstemişlerdir. Fakat Radyo şirketi bu arzuyu yerine getirmediği için gençler on beş gün kadar evvel Hirkete ikinci bir mektup daha yazmışlar, şayanı dikkattir ki bu mektuptan da müsbet bir aetice | Bu mektuplarda, Muhiddin bey İ Azmerikaya davet edilmekte ve bu davetl kabul eylediği takdirde, kendileri de İstanbulu xiyaret ede- ceklerini beyan eylemektedirler. Bu mektuplar, gazetemiz tarafın- dan vali ve belediye reisi Muhid- din beye tevdi edilmiştir, Bu münasebetle muharririmiz Vankuver'in ahvali ve vaziyeti ( Devamı B inol — sayfada ) Birinciye 100, İkinciye 75, Üçüncüye 50, Dördüncüye (25) Lira Vereceğiz. Ayrıca (100) Karie De Küçük Birer Hediye Türk Dili Tetkik cemiyetinin açtığı anket münasebetile “ Son Posta ,, karileri 'arasında faydalı bir müsabaka tertip etti ve bu | müsabakada kazanacak olan ka- rilerindent Birinciyo 1 İkinciye : Üçnncuym Dördüncüyeı 25 Ayrıca 100 karle de küçük birer hediye takdim etmiye karar verdl Müsabakamızın Şartları Okuyucularımızdan ricalarımız şanlardır: 1 — Türk Dili Tetkik Ce- miyetinin hergün vereceği keli- meler gazetemizde Üç baneli bir Histe halinde beşredilecektir. & — Karlüerimir bu llstelerde gördükleri kelimelerin Mmukabi- lerini hizalarına (yazarak bize günü gününe göndereceklerdir. 3 — Bu sutetle matbaamıza gelecek olan yekdiğerinin ayni, fç haneli listenin bir nüshası gaze- teye girmek Üzere ayrılacak, bir nüshası dosyamızda saklunacak, bir nüshası da, cevaplar yazeteye cı Milletlerin Marşla- ekten Bıktık, Usandık!,.,, v Radyo şirketinin postahane binasının Üst katındaki merkezi çıkmamıştır. Kırk beş yüksek tahsil gencinin imzasını taşıyan bu mektupları buraya aynen ya- zıyoruz: *“Her gece Moskova'dan rad- yo ile dinlediğimiz “Enternasyo- nal marş,, bize bazı şeyler hatır« latıyort Niçin bi marşımızı radyoda — milli mahrum kalıyoruz? Milli gururumuzu ok- şıyacak, benliğimizin bütün de- rinliklerine — nüfuz edecek olan bu güzel marştan niçin mahrum kalmak istiyelim? Bugün Türk gençliği her şey- den evvel kuvvetli bir millt ter- biyeye muhtaçtır. — İtiraf etmek mecburiyetindeyiz ki bize böyle VDevamı 6 ae sayfada ) Dil Cemiyetinin Retsi Maarif Vekili Reşit Galip bey e ge İkinci Liste Ankara, 12 (AA) — T.D.T. Cemiyetindeni — Karşılıkları ara- nacak Arapça ve Farsça kelimelerin 2 numaralı listesi şudar : Bahil, Bakıs - Bahs, Bakusus, Bakt, Bais, Baki-Baka'dan, Bakire Balig, Batıl, Becayiş, Bedbin, Bedel, Beden, Bedevi, Bedi - Bedaatten, Bediki, beis, Listelerde çıkan kelimelerden manaları birden fazla olanların her manası İçin epri eyrı karşılık- lar ileri sürülebilir. 2000 Altın Hem Vakit Geçirmiş, Hem De Vatana Hizmet Etmiş Olursunuz! giremiyecek derecede çok olduğu takdirde — doğrudan doğruya Dil Tetkik Cemiyetine gönderile- cektir. Müsabakanın Devamı 4 — Dil Tetkik Cemiyetinin anketi ve bu ankete tâbi olan Son Posta'nın müsabakası (90) gün sürecektir. 5 — Bu müddetin hitamında cemiyet kendisine verilen cevap- lar arasında beğendiği kelimeleri bir kitap halinde meşredecektir, 6 — Son Posta bu kitabın neşrini müteakip kendisi vasıta. sile cevap veren beher kariinin kaç kelimesi kabul edildiğini tete kik edecek ve bu sahada en çok çalışmış ve muvaffak olmuş olan karilerine sıra ile mükâfatlarını verecektir. Mükâfatlarımız T — Gazetemizin müsabakaya Iştirak edecek karilerine vereceği hediyeler şunlar En fazla kelimesi beğenilmiş olan karie 100 lira, (Dovamı Gracı sayfada ) Lira, 1555 Gümüş Mecidiye Çalındı Fakat Bir Tesadüf Neticesi Olarak Hırsızlık Çabuk Meydana Çıktı İstanbul #evelki gün müthiş bir zlık — hâdisesini meydana çıkarmış ve hırsızları da yakalamıştır. Yaptığımız tafki- kata göre evvelki gün Abdürrab- man isminde bir sabıkalı Sirke- cideki Sanasaryan hanına girmiş, han İçerisinde hamaların otur- duğu odaya kadar gitmiş ve bir çekmece içinde bulunan mühim miktarda bir parayı alarak dışarı fırlamıştır. Çekmeceden çalınan paranın hakikt miktarf şudur: (2000 ) altın lira ve ( 1555 ) gümüş mecidiyedir. Bu paralar banda çalışan hamallar tarafın- dan kazanılıp biriktirilmiştir. Bu. radaki —hamalar — kazandıkları paraları altın ve gümüşe tahvil ediyorlarmış. Hırsızlığa gelince; Abdürrah- man birer torba içinde bulunan bu paraları çalıp dışarıya kaçtık» tan sonra cadde Üzerine çıkmış ve yürümesini ağırlaştırmıştır. O sırada elinde ağırca iki çıkın faşıyan bu adamı gören iki polis memuro, bu vaziyotten şüphelen- mişler ve Abdürrahmanı yakalıya- rak merkeze götürmüşlerdir. Mer- kezde torbalar açılınca içinden sarı liralar ve parlak mecidiyeler çıkmış ve Abdürrahman da cür- münü İtiraf —etmiştir. Paralar sahiplerine gerl verilmiştir.