2 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Darülfünundan Üniversiteye Darülfünun ilga edildi ve bir Üniversite kurulda. Bu hususta halkımız diyor ki: İsmail Ef. ( müteknidinden, Hirkaj- yeril Akseki mahallesi 34) v — İstanbul Darülfünunu inlelâp vazifesini yaptı mı? Bu sual yeni rejim kurulalıdanberi zaman zaman tekrarlandı. Buna kuvvetli bir “ evet yaptı ve yapıyor, cevabını veren olmadı. Kocaman bir istifham çengeli bavada asıh duruyordu. Genç Vekilin dünkü hitabesi bu çengeli yere çaldı. Yeni ve asri bir irfan yurduna ka- vuştuk. Bunu imrenörek söylüyorum. Ab keşki bende genç olsaydım da bu yeni müessesenin bahtiyar çocuk- ları arasına karışsaydım. * Necip Bey (Beyazıt Soğanağa ma- hailesi $ ) — Darülfünunumuz, kitapsız, ihti- rasız, İcatsız, mecmuasiz kupkuru bir müessese idi. Burada ara sıra ibtilâflar çıkardı. Faket bunlar ya baremden doğardı veyahut bir inti- babın filân veya falan leh veya aleyhine neticelenmesinden.. Avrupa- daki emsali ayarında bir müesseseye sahip olduk. Gençlerimiz çok çahış- sınlar ve bizim yüzümüzü ağartsınlar, * Recai Bey (Sirkeci Meşrutiyet oteli karşısında 91) | <7 Bize inkılübin hızı ile mütenasip bir Darülfünun lâzımdı. Yeni rejimi bu toprakların öz mah haline koyacak ve yerleştirecek yegâne müessesemiz Derlfünendu. Üniversite bunu vapa- ir. * Sadık Bey ( Eminönü Hasırcılar eaddesi"23 ) — Darülfünunun dün için yaptığı hizmetler inkâr edilemez. Memleke- timize birçök ilim adamı yetiştirmiş- tir. Bugünkü inlulâbin köklerini de © Darülfünun yaratmıştır. Yeni genç irfan müessesesine muvaffakiyetler ve uzun ömürler dilerim. Garip Bir Hiddet! Ahmet Nasuhi Ef. isminde bir zat dün veznecilerde Hilmi Bey isminde bir zatın yazıhanesine Ahmet Nasuhi EF. Hilmi Beyi sormuş ve Hilmi Beyin kâtibi Salih Efendden şu cevabı ak mıştır: — Henüz gelmediler, Gelece- ği de şüphelidir! Nasuhi Efendi bu cevaba kiz- mış ve Salih Efendiyi bıçakla ar- n yaralamıştır! Et Ucuzlamayacak Bir gazete mezbahada resim- lerin âdef yerine tartı özerinden zahınmiya” başlanması üzerine et fiatinin o ucuzlıyacağını yazmıştı. Sorduk ve öğrendik ki usul de- ğişse bile alınacak para yine aynıdır. Binaenaleyh et ucuzlıya- cak değildir. öö | i DAHİLİ HABERLER Bir Adam Karısının Üstün Bir Şişe Kezzap Döktü Mantosu Ve Elbiseleri Parçalanan Kadın Garip Bir Vaziyete Girdi Bir dava yüzünden dön Adliyede çok garip bir vak'a olmuştur. Bir adam karısının üzerine bir şişe dolusu kezzap dökmüş ve kadın yarı çıplak bir hale gelmiştir, hâdise şöyle olmuştur: Eyüipte oturan Sabriye Hanım isminde bir ka- dın zevci İbrahim Efendi aleyhine bir dava açmış- tar. İbrahim Ef uzun zamandanberi kanına yal-- varıp yakarmakta ve davadan vaz geçmesini rica etmekte imiş. İbrahim Ef. evvelki gün de son defa karısına devadan vaz geçmesini söylemiş. Fakat kadın fik- rinden vaz geçmemiştir. Sabriye Hanımın açtığı davaya nihayet dün İstanbul Maarifinde Öğrendiğimize göre (sabık edebiyat fakültesi reisi Ai Mu- zaffer Beye Maarif Vekâletinde mühim bir vazife (verilecektir. Ali Muzaffer Beyin yüksek ted- risat umum müdürlüğüne ve ya- hut ta talim ve terbiye heyeti es getirileceği söylenmek- tedir, Edebiyat Fakültesinin sabık isleri, Behçet o Bey Paris'te bulunmaktadır. Beçün- lerde İstanbula gsimesi beklen- mektedir. İstanbul Maarif Mü- | selâhiyetleri arttırıl. | mak üzere olduğundan Behçet Beyin İstanbul Maarif Möcüriye- tne tayini kuvvetle mevzubahs olmaktadır. Behçet Bey bu va- sfeye (9) bin kuruş asli maaş- la tayin edilecektir. Hâlen İstanbul Maarif Mü- dürü olan Haydar (Beyin orta mektep müdürlüklerinden birine nakli veya tekaüt edilmesi çok muhtemeldir. Soyguncu Hasan Geyveye Gönderildi Bursadan sohra Geyvede oy- gunculuk yapan ve birisini öldü- ren çete efradından Sefer oğlu Hasanın Zonguldakta yakslandı- gım ve İstanbula yetirildiğini azmıştık. : Jandarma bölük kumandanlığı evvelki gün Hasanı Geyve Müd- deiumumiliğine göndermiştir. Gey- ve Müddeiümumiliği tahkikatın bitirdikten sonra Hasanı Bursaya gönderecektir. başka bir güne Sabriye Hanım İbrahim Ef. başlanmıştır. Dün muhakemenin ilk safham bitiP talik edildikten sonra karı koca mahkeme salonundan çıkmışlardır. Bu esnada İk- rahim EF, cebinden bir kezzap şişesi çıkarmıştır. hemen vaziyetin farkma varmış bir taraftan kaçmıya ve bir taraftanlda yüzünü sakla- mıya başlamışlır. kezzap şişesini derhal Sabriye Ha- nımın yeni mantosu üzerine boşaltmıştır. Kezzabın Sabriye Hanıma yakalanmıştır. tesirile manto ve elbise hemen param parça olmuş ve kadının iç çamaşırları görünmiye başlamıştır. birşey olmamıştır. İbrahim Kürek Mahkümları!24 Saafin | Yeni Kamından İstifade Edemiyorlar' hafifi inden istifadi cekleri anlaşılmaktadır. Dikkat Ediniz Çay Paketleri Eksiktir Zabıtai Belediye memurları üzerinde “ içinde 20 gram çay vardır , etiketi bulunan Lüks markalı çayları tetkik etmişler ve muhtelif yerlerden aldıkları paketlerin safi çaylarını tartmışlar, içlerinden ancak 1l - 12 gram safi çay çıktığın görmüşlerdir. Bu çayların kutusile tartılınca da ancak Lİ geldiği anlaşıl- mıştır. ediye çay müesse- sesini etiketin Ohilâfinda satış yaptığı için cezalandırmıya karar vermiştir. Taşra Arkadaşlarımızın Cemileleri Son Poslanın dört yaşına gr rişini Anadoluda ve Rümelide çıkan arkadaşlarımızın hepsi de ayri ayn tebrik etmek lütfunda bulundular ve bu münasebetle hakkımızda cemilekârane kelime- ler kullandılar, kendilerine hara- Son Postanın Resimli .Hikâyesi : AN z | .. Haritada adı sanı olmu; küçük iki Yunan eleme yak | e ap ! . Yunanistanda bir kıyamet- Gidi Hâdiseleri Bakırköyde oturan Muzaffer isminde bir kız, trende kondok- tör Sudi Beyin bir çift ik inini çalarken yakalanmıştır. X* Beşiktaşta Herman tütün * Sabıkalılardan Oo Ekspres Mehmet Galatada Fridman is- minde birinin dolma (kalemini çalarken yakalanmıştır. Xx Babıâlide Hâmit matbaa- sında çalışan Mustafa, sol kolunu makineye kaptırmış ve kolu kı- nlmaştır. * Şoför Vehbinin idaresinde ki 2786 uumaralı otomobil, Bey- oğlunda Borsa sokağından geçer- kem Ti yaşlarında Herant ismin- de bir çocuğa çarparak yarala- mıştır. oğlunda Canan Hanımın beş lirasını çalarken yakalanmıştır. Ekmek Narhı Un fiatlarinda bir değişiklik olmadığı için belediye narh ko- misyonu ekmek ve francala fiat- larımı ibk: ir. On daha ekmek 15 france Fi) kuruşa satılacaktır. » Sanki bu küçük adalar, kadar gürültüye değer mi? | Günün Tarihi Gazi Hz. Fransız e Sefirini Kabul . Ettiler Yalova, 1 — Reisicümher Hz. Yar lova'da M. Şambrönü kabul buyur muşlardır. Bu mülâkatta Hariciye Vekili Re- İsicümkur Hz. löri nezdinde bulunu- yorlardı. Reisicümhur Hz. nin Kâtibi Umu- mileri tarafından M. Şambrön'e Mik let çiftliğinde bir öğle ziyafeti veril © miştir. Yemekte ( Hariciyâ ve Dahiliye Vekilleri de bulunmuşlardır. Bir Meb'usumuz Vefat Etti Bir müddettenberi rahatsız olarak Cerrahpaşa hastanesinde tedavi edile mekte bulunan Trabzon Meb'usu All Seydi Bey vefat etmiştir. Ziraat Kursları Açıldı Ankara, | —İlk tedrisat müfettiş- lerile köy muallimleri Ziraat kursu riraat enstitüsünde Ziraat Veldii Muhlis Bey tarafından açılmıştır. Açılma resminde maarif ve ziri Rusyada Sporcularımıza Ziyafet Moskova i — Dün Hariciye Ke- miserliği bahçesinde M. Karahan tara- fından Türk ine bir iii verilmiştir. Bunda Türk i erkânı ve Türk spor he Sovyet a bedeni kültür Âk Komiserliği mü- messillerile birçok zevat hazır bulun- muşlardır. Vefa Mektebi Lise Oldu Vefa Ortamektebi lise haline ifrag edilmiştir. Şimdiki kız lisesi binasını işgal edecektir. Kız lise- si de şimdiki erkek muallim mek- tebi binasına © naklolunacaktır. Erkek muallim mektebi de İstan- bul lisesile birleşecektir. Muallim olmayı taahhüt eden talebeler li- senin müallim sınıflarında okuya- caklardır. Macaristanla Ti- cari Bir Anlaşma Ankara | (A.A.) — Macaristan bükümetile müzakere edilmekte olan ticari anlaşma bugün Hariciye Vekâ- letinde imza edilmiştir. Anlaşmıya merbut birde klearing vardır. Ticari omuvazene” esasına müstenit olan mukabil ithalât ve ih- racat umumi takasa Labi otup bedel- leri klearing mukavelesine tevfikan tesviye olunacaktır. Macaristan Türkiyeden 2500 vagon maden kömürü, 25 vagon tötün ve 371 bin penko kıymetinde kuru mey- ve almayı taahhüt etmiştir. Mukavele altı ay müddetle mute- berdir. Hükümet tasdikına O iktiran " ettilkten sonra 15 ağustosta Üeriyte girecektir. Haa Bey — Eh azizim. sen onu bilmez mi in? Sinek te küçüktür ie ie Ş