8 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

8 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

'Kara Cehennem Her Hakkı Mahfuzdur Tefrika No, 16 Z. Ş n — Heyyy Fato!.. Sana — Söylüyorum!.. İkinci Mahmut, Hançerini Çekerek Doğanın _Ü_ıtğı'_ııo Atıldı.. Diye bağırdı. Mahmut, Doğanın kendisini tanımadığına zahip olarak sevindi. Vaziyetini hiç bozmıyarak: — Bi;iııı. kim — olduğumuzu tanıdıa, Şu halde, buraya niçin geldiğimizi de, arif isen anlarsın. Padişahtan daha şedit muamele bekliyen Doğan, onun bu mute- dil-sözlerinden, yalniz olduğunu hissetti; bizzat kendisi, bir hâdi- seye sebep olup ta Fatoyu yalnız bıirakmamak için, meseleyi alay cephesinden — halletmiye — karar verdi: — Vallahi, İbrahim Efendi.. Ariflik, zâriflik, sizin gibi okumuş yazmış.. Çelebi ağalarda bulunur.. Malüm ya, bizler; baldırı çıplak güruhundanız. Bir lâkırdı kafa- Omuza, dan dan diye çarpmazsa; pek öyle ince şeylerden anlama- yız... Buyur.. Lütfet te söyle ba- kalım.. Gecenin bu vaktinde ka- pima gelmekten maksat ne dir?.. İkinci Mahmut, Doğanın bu pervasızlığına — hayrette — kalıyor; hayatta ilk defa kendisine söy- lenen bu güstahça sözler, onun bütün muvazenesini sarsıyordu. Bir anda, kendini tanıtmak ve bir padişah sıfatile idare ederek kar- şısındaki baldırı. çıplağın cür'et ve küstahliğını kırmayı düşündü. Fakat.. Ya, karşısındakini — yıldı- Tamarzsa... İkinci Mahmut, bu mülâhazaya, binaen vaziyeti muhafazaya mec- bur oldu. Sert ve ciddi bir sesle: — Lâfı uzatmıya hacet yok, delikanlı... Bizim, sende bir ema- netimiz var, Bu emanet te, şimdi bu evde... Ya, o &manetimizi ve- rirsin; alır, gideriz. Ve yahut, sen buradan çıkar gidersin; biz eve gireriz. Doğan, daha halâ vaziyeti muhafaza ediyor; çelik birer yay gibi gerilen bacaklarının üstünde, levet endamı yükseliyordu. Doğan İkinci Mahmudun bu — sözlerini sert bir kahkaha ile karşıladıktan sonra: — Bak, İbrahim Efendi!.. Ev- velâ şuna inan ki: Bende Allahın emaneti olan kuru bir candan başka hiç kimsenin bir çop kadar bile emaneti yoktur. Şu anda, meyim varsa, Sadece benimdir... Çoluk çocuğumla oturduğum şu evin kapısına geldin: Kapıyı çal- dın. Bana açtırdın. Eğer bir mi- safir sıfatile geldinsecce, buyur.. başımda yerin var. Yooook, eğer kötü bir maksatla geldin de bana gözdağı vermek, evimi terkettire- rek benim yerime geçmek isti- yorsan, ayıp ediyorsun. İkinci Mahmut, fena halde öfkelenmişti. Ayıp etmek.. ona, bunu ihtar eylemek.. bunu bir anda- havsalasına — sığdıramamış; elini hançerinin kabzasına bastı- rarak içeri bir adım atmış ve: — Sus... Diye bağırmıştı... Artık yavaş yavaş Doğan da kızmıya başla- mıştı. İkinci Mahmudun sesindea daha yüksek bir sesle: — Sen sus, İbrahim Efendi... Hem gece vaktı, kapı önünde bundan fazla lâkırdı edilmez, Eğer benden bir alacağın varsa, yarından tezi yok, Galata mah- kemesine gider, bir arzıhal verir- sin. Orada, hâkim huzurunda mürafaa oluruz. Şeriatin kestiği parmak acımaz, İkinci Mahmudun, artık göz- leri dönmüştü. Uğuldıyan beyni içinde, en şedit, en katilâne hisler dolaşıyordu. —Ne hacet Mahmutpaşa mahkemesine.. Bizden çaldığını, elbette şimdi alır giderim.. Tex, getir.. Fotini ile evlâdımı bana teslim et., Doğan, omuzlarını sarsa sarsa bir daha güldü": — İlâhi, İbrahim Efendi.. Sen, bilmez misin ki, Türkler üç şey teslim etmezler.. Silâh, at, avrat.. Hem, senin Fotini dediğin de kim oluyor?. Galiba, daha hâlâ, Beykozdaki ©o koca kodoşun evinde gördüğün rüya ile yaşı- yorsun. Gel. artık o tatlı rüya- dan vazgeç.. Burada benim bir tek karım vardır. Onun adı da Fatodur. O, benim ölüm yolda- şundır. Ne zaman Azrail olursan © zaman ikimizin canını beraber alırsın. İkinci Mahmut,bir — taraftan hiddetinden; diğer taraftan da kar- şındaki adamım cür'etinden bü- tün fikri muvazenesini şaşırıyor, söyliyecek söz . bulamıyordu. — Hayır.. o, senin karın de- gil.. benim gözdemdir. — Hayır, o senin gözden de- değil.. benim karımdır. Dilemese, istemese benimle beraber otur- maz. — Bire baldır çıplak.. sen onu benden çaldın, zorla otur- tuyorsuf” — Hayır, İbrahim Efendi.. o, tamamen gönül rızasile oturuyor. İstersen bunu kendi kulağınla da dinle. Artık ümidini kes.. Doğan oda kapısına doğru ilerledi ve içeri seslendi: — Hey.. Fato... Hele şuraya kapının önüne gel... Fato, daha sokak kapisi açı- hp ta Doğanın ilk sözlerini ve bâ- husus nefret ettiği o adamın se- sini işittiği zaman başlarına çö- ken felâketi anlamış, yavrusunu, göğsüne sımsıkı — bastırıp başını da yastıkların arasına sokarak ağlamıya başlamıştı. Dogan, bir daha seslendi: — Heyyy, Fato.. Sana, söylü- yorum.. Şu kapının önüne gel... Fato, titreyerek yerinden kalk- mış.. Kapının kenarını siper al- almıştı... Doğan sordu: — Bu efendi, senin için derki: O, benim gözdemdir. Ben de diyorum ki: Hayır, ©o benim karımdır.. Anamdan emdiğim süt, helâl olmasın ki.. Seni şu anda serbest bırakıyo- rum. Hatırım gönlüm hoş. Doğ- rusunu, sen söyle. * Fato, ağlamaktan üzülen bir sesle cevap verdi: ( Arkamı var ) sî(eleî' e Mi İnsanlar Gibi — Eteğimi —ne çekiyorsun çapkın !.. , Mekteplilerin Suallerine Cevaplarım Ali Hikmet ve H, Kaya Beylere: Fransada hiç bir meslek için ne bir sene tahsil ne de bir sene staj vardır. Bir sene zarfında an- cak muhtelif mekteplerin lisan kurlarına devam edip Fransızca- nızı ilerletiniz her hangi bir mes- lekte bilgi edinmek için Fransa- da asgari üç sene kalmanız lâ- zımdir. ğ * Ankarada Resim Beye: Bu müesseseye girebilmek için tahsil dereceniz kâfidir. Ancak buraya girmek için artistliğe karşı istidanız — bulunması, Fotojenik olmanıza daha birçok şerait lâ- ımdır. Müracaat ediniz eğer siz- de bu vasıfları görürlerse kabul ederler. * Aksarayda Mehmet Nuri Beyer İlk mektepler — Teşrinevvelde açılacaktır. Z Lâmia Hanıma: Mekteplerimize itimat edebi- lirsiniz. Hiç bir tereddüde sap- lanmadan çocuklarınızı - veriniz. Yalnız biraz acele etmeniz lâ- zımdır. Kayıtlar kapanmak üze- redir. * Düzce'de İsmail Hakkı Beye: Henüz ilkmektep mezunu olan bir talebe, hususi tahsil dahi gör- -se söylediğiniz. mektebe kabul edilemez. * Gönende İlyas oğlu Şörket Beye: Polis mektebinin kayıtları ka- panmıştır, — Polis Müdürlüğüne müracaat ederek mektebin duhul şeraitini öğrenebilirsiniz. t »4 Fahri Beye: Sorduğunuz mektep çok güzel ve mükemmel mekteplerimizden biridir. Tavsiye ederiz. * Eskişehirde Mahmut Nedim Beye: Müsabaka imtihanı müddeti geçmiştir. Mektepçi Hayvan Sergisi Her sene olduğu gibi, yarış ve ıslah encümeni tarafından bu sene de 25 T ievvelde Dolma- bahçede eski Has ahırda bir hay- vanat sergisi açılacaktır. Sergide teşhir edilecek hay- vanlar için ayrılan ikramiye mık- tari 4 bin liradır. Baytar müdür- lüğü hazırlıklara başlamıştır. M. Ange'nin Ziyaretleri Evvelki gün İstanbula gelen Yunan Emniyeti umumiye mü- dürü M. Ange Evert dün müze- leri ve camileri ziyaret etmiştir. zi ea B GLü ni zi e Tn EA A e LA N Maarif Vekâleti - Maarif Vekâletinden: 1 — Orta tedrisat mekteplerinde Fenbilgisi “Biyoloji beraber,,, Riyaziye, Türkçe, Fransizca,Almanca, İngilizce, Resim, Dikiş- Biçki “Evidaresi, Tabahat ve çocuk bekimiı dahil,, ve Musiki muallimi olmak - istiyenler için bu sene Eylülde ehliyetname — imtihanı açılacaktır. 2 — Fenbilgisi. Riyaziye, Tarih — Coğrafya, ve yabancı lisanlar imtihanlarına Eylülün 18 ci Pazartesi günlü Üniversitede, Resim imtihanına Eylülün 9 cu cumartesi günü İstanbulda Güzel San'atler Akademisinde, Dikiş — Biçki imtihanlarına Eylülün 10 cu pazar günü İstam- bulda kız muallim mektebinde, Musiki muallimliği imtihanlarına da Eylülün 6 cı perşembe günü Ankarada Musiki muallim mektebinde başlanacaktır. 3 — Bu imtihana gireceklerin: DA A — Türk olmaları, B — Yirmiden eksik 45 den Fazla yaşta olmamaları, C — Hüsnühal erbabından olduklarını ve bir cinayet ve cünha nev'inden mahkümiyetleri olmadığı hakkında Vilâyet veya kaza hey- etinden bir mazbata ibraz etmeleri “ halen memur ve muallim olanlar bu kayıttan müstesna olup mensup oldukları daire amirinin vereceği vesika kâfidir. ,, D — Her türlü hastalıktan ve Muallimlik etmeğe mani vücut arızalarından salim olmaları, E — Muntazam ve müselsel bir tahsil takip etmiş olmak şartiyle tam devreli lise veya yedi senelik idadi ve yahut muallim mektebi mezunu olmaları, Resim, Musiki ve Dikiş - Biçki imtihanına gireceklerin en az orta mektep veya buna muadil mektepten mezun bulunmaları şarttır. “Liseden mezun olanların en az iki sene evvel mektebi bitir- miş ve muallim mektebinden mezun olanların en az iki ders senesi muallimlik etmiş bulunmaları lâzımdır.,, ahâj 4 — Namzetler imtihanda muvaffak oldukları takdirde 1702 numaralı kanunun birinci ve ikinci maddelerinde gösterilen dere- celer ile Vekâletin tayin edeceği herhangi bir orta tedrisat mektebi muallimliğini ve en az iki sene hizmet etmeği kabul ettiklerine ve aksi takdirde Maarif Vekâletinin emrine 600 lira vermekle mükeb- lef bulunduklarına dair noterlikten tasdikli teahhüt senedi tevdi edeceklerdir. 5 — Yukardaki şartları hsiz olan namzetler bir istida ile Veküâlete müracaat edeceklerdir. Bu istidaya şu vesikalar bağla- nacaktır; A — Nüfus tezkerelerinin asıl veya tasdikli suretleri, B — Tahsil derecelerine ait şehanetname veya vesikaların asıl tleri, vıyıcını: Hüsnühal şahadetname veya mazbata vesikaları, D — Mahalli Maarif idaresindeki numunesine tevfikan tasdikli at raj , * e E —-P';::tırlikm tasdikli teahhüt senedi, F — Mahalli Maarif idaresinden tastikli ve fotoğraflı fiş, H — Dört tane 4 x6,5 eb'adında kartonsuz fotoğrafları, Bu vesikalar imtihan günlerinden bir hafta evvel gönderilmiş olmalıdır. Bu tarihten sonra Vekâlete gönderilmiş olan veya evrakı müsbitesi noksan gönderilmiş bulunan istidalar hıfzolunacaktır. Bu sene Temmuz ayı zarfında açılmış olan muallim muavinliği imtihanlarına girip te muvaffak olamıyanlardan bu defaki imtihana girmek istiyenlerin tekrar imtihana kabul edilmeleri için icap eden- lere emir verilmiştir. Yeniden istida vermelerine lüzum olmadığın- dan imtihan günlerinden bir gün evvel imtihan Heyeti reisliğine müracaat etmöleri ilân olunur. “4410,, Istanbul 4 üncü icra - Memurluğundan: Tamamına iki bin iki yüz kırk lira kıymet takdir edilen Be- şiktaşta Teşvikiyede bayır sokağında 81 numaralı maa bahçe bir bap hanenin kırk sekizde kırk altı hissesi açık arttırmaya vazedilmiş olup 16-9-933 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 9-10-933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde satılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi buçak teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye aittir. Arttırma bedeli hisseye isabet eden mu- hammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalesi yapılacaktır. Aksi halde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 24 - 10- 933 tarihine müsadif salı günü ayni saatta muhammen — kıymeti- nin yüzde yetmiş beşini tutmaz ise satış geri bırakılır. 2004 numaralı icra kanununun 126 1ncı maddesine tevfikan ipo- tek sahibi alacaklılarla diğer alakadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarının ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile 20 gün içinde icra dairesine bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. İşbu maddei kanuniye ahkâmina göre hareket edilmek ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 932/1912 dosya numarasile memuriyetimize müracaatları ilân olunur. (7149) KATRAN HAKKI EKREM Öksürenlere: (1019)