29 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

29 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Nakili: A.R. Hâtıra Defteri... ö “Yengemin Sonsuz 'l'azyü&î,henl Bıktırı- yor, Bir Gönül Eğlencesi Arayordum,, Bu varlık, bir zamanlar yıl- dız. gibi parladı. Şimdi de bu karanlık zindan köşelerinde ya- vaş yavaş sönüyor. Bari hayatta benim de bir hâtıram kalsın. Bu hâtıralar, bazılarını acındıracak, bazılarını sevindirecek, bazılarının suratına da acı bir tokat olacak- tır. Okumaya biraz meraklı oldu- ğum için siz, muharrir beylerin yazdığınız romanları görüyorum. Sanki dünyada mevzu kıtlığına kıran girmiş gibi hep biribirinizin izine basıyorsunuz. Romanlarınızın başlıta üç kahramanı var. Birin- cisi daima ihanetkâr bir kadın. İkincisi, daima zavallı bir koca. Üçüncüsü de kurnaz bir âşık... Eğer bu üç kahraman ortadan kalkacak olsa, kitaplarınız bir züğürt kesesi gibi bomboş kala- cak.. Halbuki hayat bu mu?.. Caddeleri ve sokakları dolduran, ve her biri hayatın ayrı ayrı maceralarını — taşıyan — insanların acaba görülmeye —şayan daha başka tarafları yok mu?.. Siz benden kısa bir cevap istediniz. Ben size koca bir macera veri- yorum. Alımız şu paketi. l.ta bunlar, benim hayatımın notları- dır. Okuyunuz, — İşinize gelirse yazınız. Yalnız, aile ismimi sak- layınız. — İşiniz bittikten — sonra bunları bana getirmenize de Küzum yok. Onları, isterseniz bir kör kuyuya atınız; İsterseniz, & Dedi.. Bu sözler bile benim üzerimde lüzümundan fazla bir tesir husule getirmişti. Bir an ev- vel meraktan kurtulmak için la- kırdıyı uzatmadım. Hemen evime koştum, odama kapandım. Paketi açtım. Çıkan defterleri sıraladım. okumaya başladım.. O zaman karşımda bir kadın değil; — varlı- ğgında bayatın binbir esrarınını taşıyan bir kadın olduğunu an- ladım. Garibi şurasıdır. ki hadisat, beni de bu esrarengiz kadının hayatile döğümled.i._ A?d"' se- Beki Zabtiye, Ç : İSTANBUL Gazetemizde — çıkan — yazı ve resimlerin bütün hakları nahfuz ve gazetemize aittir. ABONE FiATLARI | p4 |& 4 Sene| Ay Kr, _KL Kr. | TÜRKİYE 1400| 750 400 | 150 YUNANİSTAN | 23401220 710 / 270 ECNEBİ 2700 |1400| 800 | 300 Aböne bedeli peşindir. Adros değiştirmek 25 kuruştar, Gelen evrak geri verilmez. WHânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul Telgraf :Sonposta Telefon : 20203 —[ (16164) ——— — — ——— — —— neler geçti. Bugüne kadar bu macerayı saran düğümler çözük medi. İşte size Melek Hanımın hatıralarını aynen naklediyorum. Onları okuduktan sonra, bu bin bir macaranın kahramanı olan kadını derhal tamyacağınızı şim- diden size temin ediyorum. * Melek Hanımın Defterleri eli eç 11 Eylül 885 Bugün, yengemin evinden ko- vulalı tam, altı gün oluyor. Günün birinde bu felâkete uğrayacağımı pek iyi biliyordum. Fakat şunu da itiraf etmeliyim ki, o evde bir sığıntı olduğumu vakit vakit ha- tırlamakla beraber, ben de pek ©o kadar tek durmuyordum. Yedi ay evvel dayım öldüğü zaman, yengem artık beni mektebe gön- dermemeye başlamış.. doğrudan doğruya ev işlerine bağlamıştı. Oturmam, kalkmam, sokağa çık- mam, arkadaşlarımla konuşmam hep kayıt altına girmişti. Bu hır- çın ve titiz kadın, ayağımı aya- gıma sektirmiyor? Cideli bir bes- leme gibi, sabahın karanlığından gece yarısına kadar evin içinde beni yalın ayak koşturmak - isti- yordu. Son zamanlarda, artık canımâ tak demişti. Hattâ bir gün komşu kızlarile dertleşirlerken onlar bile; — Artık bukadarı da fazla. Deli misin sen, Melek... Senin yaşında kızlar, kocaya varmak şu tarafa dursun; biri eşikte, biri de beşikte çifter, çifter çocuk sahibi oluyorlar. A, vallahi senin yerinde olsak, bir gün bile dur- mayız.. birini bulur kaçarız. Demişlerdi. İlk işittiğim zaman bu telkin- ler bana çok çirkin gelmişti. Fa- kat günler geçtikçe omuzlarıma binen ıstırabın derecesi, artık her neye mal olursa olsun; haya- tımda bir değişiklik yapmak mec- buriyetini hisşettirmişti. Bu değişiklik, ne olabilirdi? Bu- na, bir müddet cevap bulamamıştım. Babamın sağlığında üç sene ka- dar devam ettiğim (Notr Dam Dosyon) da arkadaşlık ettiğim frenk ve hıristiyan kızlardan, (Kadın denilen mahlükun insanlar arasındaki mevkiine şeyler dinlemiş ve hayatı kendi kafama göre anlamıştım. Lâkin öyle bir devirde yaşıyorum ki, hürriyet ve istiklâlimi kazanmak.. ( Arkası var ) Hüseyin kerimesi İsmet Hanım 19 Nisan tarihindenberi üzerinde 12,5 san İlira olduğu halde kaybolmuştur. Nerede olduğu malüm | değildir. Herkim nerede olduğunu bili- | yorsa insaniyet namına aşağıdaki adre- se bildirmesini rica ederim. Tophane Beylik fırmında ibrahim SON POSTA —— e— ——— Mçmlekeî Nisan 20 te Bayram Her Tarafta Şenlikler Yapıldı 23 Ninsan — Hakimiyeti Milliye ve çocuk bayramları memleketin her tarafı; yal hararetle tes'it edilmiştir. Res | #lmlerimledem | — Sa nsun'da yapılan merasimi, 2—A'yon'da yapılan — moraslıa — cenasında mütük söyleyen Reşat — Beyi, 3 — Dürcedeki tezahuratı, & — Yalova'da mini minllerin bir müsameresini, $ — Bartın'dakl İzmirde Lik Maçları İzmir, 28 (A, A.) — Mıntaka birinciliklerine bugün de devam edildi. İlk müsabaka Şarkspor - Buca birinci takımları arasında yapıldı. Ve Şarksporlular (2 - 0) galip geldiler. İkinci karşılaşma, lıınirıpof - Türkspor birincileri arasında oldu. Altay « İzmirspor maçındaki hâ- diseden dolayı 11 uyuncusu cezalı olan İzmirspor, yeni ve genç bir takım çıkararak - rakibini 7 - O yenmiştir. Üçüncü müsabakayı Altay K. S. K. takımları yaptılar. Oldukça heyecanla takip edilen bu maçta Altay 1 - O galip gelmiştir. Son maçı Altınordu - Göztepe yaptılar. Oyunun bitmesine 10 dak.ka ka- lncaya kadar 3-|! ğalip vaziyette bulunan Altınordu, ikisi de pe- naltıdan olmak Üüzere iki gol yemiş ve sahayı 3- 3 beraberlikle terketmiştir. İzmir At Koşuları İzmir 28 (A.A.) — İlkbahar at j .0 | koşularının sonuncusu bugün ya- dair epice pildi. Neticeler şunlardır: 1 — Tay deneme koşusu: 3 yaşında yerli kan ve İngiliz erkek ve dişi taylara mahsustu. Rüstem Beyin (Conk)u birinci gelmiştir. 3 — 9 Eylül koşusu, 4 ve da- ha yukarı yaştaki Haliskan Arap at ve kısraklara mahsustu. -Bi- rincil'iği Salih Paşanın Serdarı, almıştır. 3 — İlkbahar koşusu 4 - ve daha yukarı yaştaki yerli Ya- rımkan İngiliz at ve kısraklara mahustu. Fikret Beyin Yıldırımı birinci gelmiştir. 4 — İzmir büyük koşusu 4 ve daha yukarı yaştaki Haliskan İngiliz at ve kısraklarna mah- sustu. Birinci Fikret Beyin Piperi gelmiştir. 5 — Sipahi ocağı koşusu 4 ve daha yukarı yaştaki yerli ya- rımkan Arap ve Haliskan Arap atlarına mahsust. Birinci Ziya Beyin Selâmet'i gelmiştir. 6 — Eğe koşusu, 3 yaşındaki yerli yarımkan İngiliz erkek ve dişi taylara mahsustu. Birinci Emir Salih Beyin Klas'ı gelmiştir. Inrkiriâp K tezahuratı ve suluk söyleyon ortamektep talebesi ıden Lütül Orhan Efendiyi, & — Bartın. daki geçit resmini, 7 — Akhi- #arda yapılan geçit resmini ve merasiade hazıt bulunanları göstermektedir. Kayseri, Biga ve Çanak- kalede da bayraı l be- tile hararetli tezahurat yapılı Miştır. ürsüsünde: Recep B. Dün İzmir İşgalin_den Sonraki Hâdiseleri Anlattı Cümhuriyet —Halk — Firkası Umumi Kâtibi Recep Bey dün akşam İnkılâp Enstitüsünde ders- lerine devam — etmiştir, Recep Bey dünkü dersinde İzmirin Yu- hanlılar tarafından işgalini müte- akıp geçen zamandaki hâdiseleri anlattır Erzürum kongresi - toplandığı yvakit memleketin umumi vaziye- tini izah ettikten sonra dedi ki: — Yunanlılar 15 mayısta bir fırka askerle İzmiri işgal etmiş- lerdi. O vakit karşılarında hiçbir mukavemet görmeyeceklerine emin bulunuyorlardı. İlerlemeye, hattâ Ayvalığı işgale kalktılar. Bu sırada Erzurum kongresi milli — hareketi — teşkilâtlandır- mak için bazı kararlar vermiş, ve ayrı bir talimatname ile milli teşekkülleri ve vazifelerini tayin etmişti. Bilâhara Sivas kongre- sinde bu milli teşekküllerin teca- vüzden masun olduğu bir kararla kabul edildi. Maamafih bunların içinde tek tük fenalıklar yapanlar da oldu ise de bunlar peyderpey cezalarını buldular ve temizlendi- ler. Tarihte bu milli teşilâtm adı Belediyesi Kuvat Milliye olarak anılacaktır. Vaziyat bu şekilde iken da- hilde bazı menfi ruhlularla da uğraşmak — lâzımgelmiştir. Ve maalesf bunlar Gazinin o sırada en yakın arkadaşları bulunuyor- lardı. İçlerinde “bu halimizle bir şey yapamayız, mandayı kabul edelim.,, Diyenler, harici müza» herete ihtiyacımız olduğunu ileri sürenler de vardı. mbulda da Sait Molla ve rahip Fru ve avenesi de bu menfi ruhluları İstanbuldan idare etmekten — geri kalma- mışlardı. — Fakat bereket ver- sin ki bunlar çok - az bir müddet kemiyet teşkil ediyorlardı. Kuvvetli ekseriyet bir istiklâlden başka hiç bir şey kabul etmi- yorlardı.,, Recep B. Bundan sonra milli mukavemetin — nasıl — teşekkül ettiğini, memleketin hertarafında istiklâlin arzu edildiğini ve bu uğurda milletin çok fedakârlık yaptığını söyledi, Recep B. alkışlar arasında dersine nihayet — verdi. Bugün inkılap tarihi kürsüsünde eski Adliye Vekili Yusuf Kemal B. ders verecektir. Keşif bedeli 3003 lira 52 kuruş olan Yalova kaplıcalarındaki binaya ilâve edilecek kısım pazarlıkla ihale edilecektir. Talip olan- lar keşif evrakını görmek üzere Levazım Müdürlüğüne, pazarlığa girmek için de 225 liralık teminat makbuz veya mektubile 30/4/934 Pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. “1967,, » »x Galata'da Karaköy caddesinde 6/8 numaralı dükkân pazarlıkla kiraya verilecektir. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere Levazım Müdürlüğüne, pazarlığa girmek için de 121,5 liralık teminat akçesi makbuzile 30/4/934 Pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. “2057,, LARE Üsküdar Belediye Şubesinden: Karacaahmet ve Bülbüldere mezarlıklarındaki otlar pazarlık suretile satılacağından talip olanla- rın 3/5/934 Perşembe günü saat 14 te Encümene müracaatları İlân olunur. *2056,;