13 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ğa Yeni Arttırma, İhale Ve Eksiltme Kanunu Ve Halk Neşredilen yeni arttırma, ihale ve eksiltme kanun projesi hak- kında dün, okuyucularımız #rasında umumi bir anket yap- tık. Aldığımız cevaplar şun- lardır: İbraim Bey (Mecidiye köy Kabri tan karşımı ) — Şu günlerde (Millet Meclisinde mühim lâyihalar görüşü- Büyor. Devletin satın alacağı şeylerin arttırma eksiltme ve ihale işlerinin devlet ve halk menfaatlerine daha uygun bir şekilde yapılmam için bütçe encümeninin kabul ettiği esaslar çok mühimdir. Devletin alacağı şeyleri yeknasaklaştırmak ve mümkün olduğu kadar bir elden almak esası kon- muştur, Bunun içinde bir komisyon Ezilen Polisimiz Dün Öldü, Şoför De Tevkif Ed.ldi pılacaktır. Bu komisyon arasının Evvelsi K ümrüi Karsi! kâyinpederleri arttırma ve feci bir gem vin “. eksiltme işlerine alınmıyacaktır. Şart- Beyazıt > eke nameler ucuza satılacak, meb'uslar da | dag polis Nedim tramvay» ihale işlerine giremiyeceklerdir. Bu lyihanın bir an evvel kantnlaşmasnı temenni ederim. larak feci bir surette yaralandı. * Nedim Efendi nakledildiği Gureba Sıtkı Bey ( Kadıköy Altıyol eğ dün vefat etmiştir. 88 ) — Yeni ihale lipa artar | Facia idare eden Müd- meleri ucuzlatmusı çok faydalı ol- muştur. Mühim bir ihale için hazırlar nan plânı (şartnameler adeta bir varidat menbaı telâkiği edilmiştir. (60), (50) ve (100) Kiraya kadar gart- name satılıyordu. Meselâ İstanbul plân için hazırlanan şartname 60) liradan aşağı değildir. Beş senelik yol programının şartnamesi de öyle idi. Halbuki şartnameler ucuz hattâ bedava olursa taliplerin adedi artar, gekabet başlar ve neticede devlet mühim menfaatler temin eder. Bence gartaameler parasız verilse daha iyi olur. otomobili idare eden şoför oğlu Behçet Efendiyi dün Fatih Sulh Ceza mahkeme- sine vermiştir. e Mahkeme, för hakkında tevkif kararı verdiği için dün öğleden sonra Müddei- umumiliğe (ogönderilmiştr. Şoför dün mor om e geçir- miştir ün müstentikli, veri- lecektir. ” 24 Saatin Hüâdiseleri Eyüpte Ele kıraathanesi sahibi Mustafa, berber Hüseyin, Defter dar caddesinde tel fabrikası sa- hibi Ali Faik, Kavaklar sokağın- şo » Saffet Bey ( Beyazit Eminbey İns- balesi ) — Yeni satınalma" âyıham ihale İşlerinde o baran dedikoduyu | da Salih, (Üsküdarda (Recep mucip olan bütün fenalıkları kökün. | ve er, OSamatyada © Yorgi, den - söküp atacak (mahiyettedir, Hasan, Ahmet, Karagümrükte Meb'aslarıs müteahhitlik yapımamala- | Yusuf ve Fatihte Hüseyin B. ve Mean Efendiler hakkında cuma tatili » İrfan Bey — (Divanyolu Binbir. direk 25) — İe lâyihasını tetkik eden meclis bütçe encümeni hükü- metin noktai pazarina uygun olarak meb'uslarn müzayede ve münaka- salara girmemeleri esasını kabul et- miştir. Bence meb'uslarımız bizim Murşidimiz, akıl hocamız ve rehbe- rimiz oldukları kadarda milletin fedaileridir. Her bhareketlerile bize İmtisal nümunesi olacaklardır. Onların İşleri pek mühimdir. Herbir (50) bin Türki temsil eder. Okadar ağır ve külfetli bir İşi-“omuzlarma alan muhterem vekillerin ihale işlerile uğraşmaları doğru değildir. “Çünkü mwüteshhitlik onların Oyüksek © ve mukaddes vekâlet vazifelerini zayıf- latabilir. Bütçe encümeninin bu ka- rarım (alkışlarla karşıladık. Meclisi Umumi heyetinden de böylece ve bir an evvel çıkmasını isteriz. kanununa muhalif olarak dükkân ve mağaza açtıklarından takibat yapılmaktadır. X* Son yirmi dört saat zar- fında şehrimizde dört kaza, bir dayak atma, birkaç hırsızlık ve yaralama hâdiseleri olmuş, hepsinin de suşluları o yakalan mışlardır. Öğrendiğimize göre; bu yeni vapura, emniyet ve selâmet ma- nasına gelmek üzere eski Türk adlarından (Tarı) ismi verilmiştir, Tarı, ad. konma merasiminden sonra, pazar günü ilk Karadeniz postasını yapacaktır. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Hasan B. — Olur şey değil, hiçbir gazete coma günkü Galatasaray Fes a an Her gazete yazdı. Mz Memleketimizde deniz motörleri bir müessese, -birinci ticaret mahkemesine müracaat ederek, limanlarımızda şilep olarak işleyen “ Zaferi Mili ,, vapuruna İbtiyati tetbir olmak üzere, haciz konulmasını istemiştir. Bu müessese; gemi sahipleri- nin 23 bin liraya motör aldıklarını, 19 bin küser Sen rms a SONSPMİYA 2 DAHİLİ HABERLER | Bir Vapura Haciz Konuldu “Zaferi Milli, Vapuru Seferden Dönünce Bu Karar Tatbik Edilecek satan ecnebi | lirasını ödemediklerini iddia etmekte ve motörle beraber, kira bedeli olarak ayrıca (5) bin lira daha ödenmesini istemektedirler, Mahkeme; “Zaferi Mili, vapurumâ, seferden alıkonulması suretile ve ihtiyati tedbir o'mak üzere haciz konulmasına karar vermiştir. Gemi seferden dönünce bu karar tatbik edilecektir. Bir Yaramaz 600 Talebe Ti ramvayı Bu Sene Sınıfta Kalmak Di Vaziyeti Karşısındadır Deviriyordu Heri LE e öğlen Ortaköyde oturan Barak oğlu Yasef isminde 13 yaşında bir çocuk dün öğle üzeri Tram- vay caddesinde dolaşmakta iken kos kocaman bir demir parçası bulmuş ve bunu O sürükliyerek tramvay yolunun üzerine koymuş, sonra bir kenara çekilerek bir tramvayın geçmesini (obeklemiye başlamıştır. Bu sırada Bebekten gelen vatman Sıtkı Efendinin idaresindeki tramvay birdenbire zınk diye durmuştur. Vatman Sıtkı Efendi, tramvayı devirecek kalmışlardır. Bu vaziyetten telâşe talebe, bu seneye büyüklükte olan koca demir | vermişlerdir. parçasını vaktinde görüp tram- vayı durdurmak suretile bir faci- Üç Aylıkların anın önünü almıştir. Bu işi yapan Yasef kaçarken bizzat vatman Kırılması tarafından yakalanmış ve polise Aldığımız malümata göre; üç teslim etmiştir. İcra Daireleri Yakında Yenipostahane Binasına Taşınacaklar Adliye Vekâleti Müddeivumü- miliğe verdiği yeni bir emirde hariçte çalışan bütün Adliye dai- relerinin, yeni bir bina yapılıncaya kadar Yenipostaneye nakledilme- lerini — bildirmiştir. e Bünun için Müddeiumumi Kenan Bey dün binayı gezmiş,” hariçten gelecek dairelerin işgal edecekler yerleri tesbit etmiştir. Yakında Ağırceza mahkemesile Tophanedeki icra daireleri postaneye taşınacaklardır. Bir İntihal - Davası Tefeyyüz “kütüphanesi sahibi Parsih Efendi ile Şürayı Devletten mötekait Zeki Bey, bir fransızca lügat kitabının intihal edildiği iddiasile Kemal Bey isminde bir zat ile Ekselsiyor matbaâsi sahibi ' haklarında © Adliyeye; müracaat etmişlerdir. Evrak birinci mustam- ' tikliğe havale edilmiştir. aylık omütekait, dul ve yetim maaşlarının bundan * böyle ziraat bankasında da — kırdırılabileceği hakkında bir karar verilmiştir. Ancak, kırdırma muamelesi şim- di.ik, .yalnız Emlâk ve Eytam bankasının © şubesi bulunmıyan yerlerde, Ziraat bankası şubeleri tarafından yapılacaktır. Bu hu- susta süaelirlei tepliğat yapr- İmca, Ziraat bankası şubelerinde haziran © maaşlarının kırılmasına derhal başlanacaktır. Pira - İskenderiye Seferleri Denizyolları idaresi, on nde bir defa yapılan bae? enderiye seferlerini arttırmıya karar vermiştir. Bu karar önü- müzdeki salı gününden itibaren tatbik edilecek, bu hatta haftada iki vapur kaldırılacaktır. Deniz- yolları idaresi İskenderiye hattma İzinirden başka “Ege,, yi de tah- sis etmiştir, : -Biyücülük” Yapmış Karagümtükte Zehrâ isminde “bir hanımı kocasile barıştırmak | için büyü yapmak suçundan maznun Hü. seyin oğlu Murat Efendi dün Müddel- millik Yedinci müstantikliğe vermiştir. Tahkikat devam etmektedir. .. Sıfır — öfa Hasan B. — Ben fır sıhra berabere kaldıklarını değil, ma- çın neticesini öğrenmek istiyorum. bi umumi.iğe gönderilmiştir. Müddeiumu- : talebe şimdiden sınıflarında İpka düşeni mahsus bir istisna olmak üzere kendilerine | imtihana girmek üzere müsandş verilmesini rica için, Maarif Ve- ' kâletine müracaat etmeğe karar ecnebi dil mektebine devam et- Pazar Ola Hasan Bey Diyor F İnsull Kefalet Ver 250 Bin Doları Sayınt Serbest Bırakıldı | Şikago, 12 — İki yüz bin dolâ kefalet parasını vererek muvaki serbest bırakılan banger Insull, den zan altına alınarak derhal ikinci bir kefalet verdikten tekrar serbest bırakılmıştır. Avukatları Mühim Bir İleri Sürdüler Şikago, 12 (A.A) — Müflis N'ün avukatları, merkumun nan toprağından kanun hilâfına edildiğini ileri sürerek mahk: ademi salâhiyetini iddia etmiğli Mahkeme bu husustaki kararını günü verecektir. Recep B. Şehrimizde Cümhuriyet Halk Fırkası Ul Kâtibi Recep Beyin Çarşamba Ankaradan şehrimize gelmesi lenmektedir. Recep Beyle bi Fırka İstanbul Vilâyet İdere Fi Reisi Cevdet Kerim B. de gel dönecektir. Esnaf Bankası «wPankikatı 4 Esnaf bankası tahkikatile mi olan Müddeiumumi Muavinleri Muhlis Bey dün öğleden evvel kanın mürakıplarından Abdurrah Naci Beyle Ankradan gelen ma eski müdürü Faik Beyi miştir. Yarın da bankanın idare disi röisi Alâiyeli zade Mahmut dinleyecektir. Faik Bey dün k: gören gazetecilere “Adli (tah devam ederken hiç bir şey yemiyeceğim.,, Demiştir, Halkevi Çalışmaları Muğla, 12 — Dün Halkevi içti yardım ve müsiki şubeleri'ile © mektep gençlerinden. mürekkep grup Denizova nahiyesinin merk vlan Yerkesiğe gitmiş, orada topl ve civar köylerden de gelen kö İere İstiklâl piyesini temsil etmiğ konser vermiş ve Halkevi Reisi fından işret ve kumar hakkında konferans verilmiştir. Sun'i Antrasit Avrupada Semikok sanayini &i kik eden beyetin dösüşü münasel tile sun'i antrasit imal etmek ğı memleketimizde kurulacak fahri hazırlıkları bitirilmiş ve bir A grupuna ihalesi yapılmıştır. V malömata göre; bu fabrika gül 7 (200 » 400) bin ton kömür işliyebi cek, harice de ihracat yapacaktır. İnkılâp Mİ dür vi. ala ürsüsünde j Maarif Vekili Hikmet B. dün bah Ankaradan şebrimize gelmişti Vekil B. akşam Üniversite İn Tarihi Enstitüsünde derslerine dev! etmiş ve Lozan Konferansın mıştır. Vekil B. bu akşam da dei verdikten sonra Ankaraya dö, —272777777? Hasan B. - —: Nüfusça var m, yok mu?