15 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

15 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

K Sit SON POLA, -— Halkın Sesi | Şirketlerin Hesap)| Uygunsuzluğu Ve Halk Sigorta şirketlerinde yeni bir uygunsuzluk mevzuubahistir. Hüâdisenin halk arasında busu- le getirdiği aksi tesiri — göyle tesbit ettik: Saim Bey ( Şehzadebaşı — Emin Nureddin mahallesi 15) — — Sigorta tirketlerinde bazı yolsuz'uklar yapıl- dığı ank şılıyor. Bazı şirketler beledi- yenin ve devletin haklarını gizlemiş- ler. Eğer yazılan doğru ise memleke- timizde iş ve ekmek bulan bu şirketleri ayıplamamak — mümkün değildir. 4 Cemal Bey (Divanyolu 25) — Vergi kaçakçılığı bence bir nevi ihanettir. Devlet milletten aldığı bu vergilerle askerini — teçhiz edecek, memleketi lmar için fabrikalar, yollaı acak, budatlarımızı koruyacak. Yine millet için kendi refah ve istirahatimiz için sarfedilecek olan bu parayı çalmak bilmem nasıl tefsir edilebilir? İlyas Faik Bey (Sultanahmet Firuz- ağa camiü karşısında 34) — Bir girket vergi kaçakçılığı yaptığı İçin müddei- umum;liğe verilmiş. Devletin (100) bin Hirasını saklamış. Eğer bu haber doğru ise bu şirket diğerlerine bir ibret dersi olacak şekilde adaletin darbesine uğramalıdır. * (Karagömrük Hırksişe- — Sıkı ve disiplinli bir takip birçok i 7 cenebi girketlerin sakat işlerini ortaya çıka- myor. Şimdi de sigorta şirketlerinden bazılarının vergi kaçakçılığı yaptık- ları anlaşılıyor. Bu şekilde kaçakçı- hk yapanlarla hudatlarımızdan güm- rüksüz mal sokanların hiçbir. farkı yoktur. Bunlara adamakıllı bir ceza vermelidir. Alaşehire Tenezzüh Katarları Alaşehir ( Hususi ) — Tertip edilen tenezzüh katarları rağbet bulmaktadır. En son tenezzüh katarile İzmir ve — havalisinden Alaşehire 1400 ziyaretçi gelmiştir. Bu meyanda Salihli Gürbüzler yurdu futbolcuları da gelmişler ve Ümitspor — kulübü — ile bir maç apmışlardır. Maç birbire bera- gere neticelenmiştir. Kars Elektrik Fabrikası Kars, (Hususi) — Belediyenin 25 bin İira sarfile inşa ettirdiği ve techizatı ve işçiliği ile 40 bin Hraya mal olduğu söylenen elek- trik fabrikasının âzami yüz lâmba yakacak kuvvette olduğu anla- şılmış, yapılan tadilât daha fazla randıman alınmasını temin ede- merniştir. Fabrikanın daha faydalı bir. hale ifrağına çalışılmaktadır. Selâml İzzetin Bir Tavzihi Muharrir Selâmi İzzet Bey gördüğü İüzum Üzerine ne üvey, ne de has hiç bir kardeşi olma- dığını herkese bildirir. — Gazetelerdeki cinayet ha- 'Idî;l:rüıi okuyor musun Hasan Ka DAHİLİ HABERLER Bir Günde Olup Bitenler Birçok Kazalar Arasında Bir De Paçavra Kayığı Battı büyük bir kayık Ortaköy açıklarında batmış, için- dekiler kurtarılmışlardır. * Kadıköyde Hamit isminde alacak yüzünden Nuri isminde birini yaralamıştır. » Topanede Faik isminde biri, sinden Abdülkadir isminde birini yaralamıştır. » Evvelki gece Ankara caddesinde Mustafa ve kardeşi Sabahattin ile önlerine çıkan Kemal, Nâzım ve Hasan aralarında kavga neticesinde Mustafa burnundan Nâzım da başından yaralanmışlardır. * Sabıkalı Osman Köprü Kadıköy iskelesinde bulunan Pendik vapurunda ateşçi Ahmedin elbise- lerini çalarak savuşürken yakalanmıştır. Kabataşta tramvaydan atlamak istiyen Mehmet isminde birisi düşerek ağır surette yaralanmıştır. »4 Şoför Kâmilin idaresindeki otomobil Kuru- çeşmede Hanife H. isminde bir kadına çarparak yaralamıştır. 4 Bakırköyde Osmaniye civarında kireç ame- lesinden Aziz kömür yüklü bir kamyondan düşerek ağır surette yaralanmıştır. 34 Kumkapıda 9 yaşında Aram isminde bir çocuk firincı çırağı Ali tarafından korkutularak düşmüş ve dişleri kırılmıştır. » Taksimde şoför Mustafanın otomobili Ahmet isminde bir hamala çarparak yaralamıştır. * Prodosı isminde birine ait paçavra yüklü bir amele bir bir iş mesele- bir kadın yüzünden çıkan Ucuzluk Tuhafiye Eşyasında Göze Görünür Bir Ucuzluk Var Son zamanlarda, Kılering mu- kavelesi akdettiğimiz memleket- lerden bilhassa, tuhafiye ve ma- nifatura eşyası fazla miktarda gelmiye başlamıştır. Bu hal, bir rekabet vaziyeti ihdas ettiği için fiatlar nazarı dikkati çele- tek şekilde ucuzlamıştır. Mem- leketimize bu gibi maddeler da- ha ziyade ılılyı. Rusya ve Çekoslovakyadan gelmektedir. Bundan başka gümrüklerde bi- riken manifatura eşyası da, veri- len müsaade nisbetinde piyasaya çıkarıldığı için ortalıkta, halkın lehine bir ucuzluk kaydedilmiştir. Yapılan tahminlere göre, fiatlar daha bir hayli düşecek vaziyette- dir. İnkılâp Dersleri Eski Adiye Vekili Mahmut! Esat Bey dün akşam İnkılâp tarihi — enstitüsünde — derslerine devam etmiştir. Mahmut Esat Bey dünkü dersinde şeriye malr kemelerinin —lağvım — anlatmıştır. Mahmut Esat Bey bu akşam ve yarın akşam da derslerini verdik- ten sonra, bu seneki programı ikmal edecektir. Şehir Rehheri Hazır Vilâyet mektupçusu Osman Bey tarafından bazırlanan . İstan-. | bul şehrinin rehberi basılmıştır. Şehrin bütün mahalleleri hece sırasile ve haritalarile bu rehberde gösterilmektedir. Yakında tevzi- ine başlanacaktır. Gümrükten Geri Çevrilen Ölçü Ve Tartılar Hariçten memleketimize geti- rilen birçok ölçü ve tartı aletleri mevcut nizamnameye uygun olma- dıkları için gümrüklerden geri çevrilmektedir. Bu vaziyet karşı- sında son zamanlarda muhtelif Avrupa — memleketlerinden, ölçü ve tartı aletleri imal eden fabrika mümessileri şehrimize gelmeğe başlamışlardır. Bunlar, —müşkülâtı bertaraf etmek için, dağrudan doğruya ölçüler ve ayar baş müfetti. ile temas halinde bulunmaktadır- lar, Aletlerde aranılan - şeraiti tesbit ettikten sonra imal edecek- leri malların nizamnameye uygun- luğu temin edilmiş olacaktır. Seyyah Gelmesi İçin Belediye İktısat mücürlüğü memleketimize seyyah- celbi için macarca ve arapça iki memleket rehberi hazırlatmıştır. Bunlar ya«-s | kında tabedilerek Macaristanda ve Mısırda neşredilecektir. İnkılâp Kütüphanesi Beyazıt medresesinde — tesis | edilen İnkılâp kütüpanesi Hazi- randa — okuyuculara açılacaktır. Kütüpanede (25) bin cilt kadar kıymetli kitap toplanmıştır. Vergi Kaçakçılığı Tahkikatı Dünkü nüshamızda mufassalan yazdığımız, — sigerta — şirketleri aleyhindeki 100 bin liralığı mü- tecaviz vergi kaçakçılığı mesele- sinin, Belediye Umuru Huku- kiye Müdürlüğü tarafından tet- kiki ikmal edilmek üzeredir. Yeni Hatlarş Kadıköyünde Üç Tramvay Hattı Çekiliyor Kadıköy tramvaylarının inşa- sına başlandığını yazmıştık. A dığımız malümata göre, bu hat, üç ana kısım esası Üzerinden çi- zilmektedir. Bunlardan biri Moda - Kadıköy hattıdır. İkinci hat Ka« dıköyünden Altıyol ağzı, Yoğurt- çu, Kızıltoprak, Ihlamur ve Fe- ner yoluna kadar uzanmaktadır. Üçüncü hat ise, Kadıköy iskele- sinden Altıyol ağzı, Söğütlüçeş- me, Talimhane, — Yeldeğirmeni, İbrahimağa ve Baytar mektebi hattıdır ki, Üsküdar ve Kadıköyü biribirine bağlıyacaktır. Bütün kadar - bitirileceği mektedir. Sabık Hıdiv Geliyor , Sabık Mısır H Abbaş Hilmi Paşanın haziran ayı içinde şehrimize geleceği haber veril- mektedir. Gelen haberlere göre; | sabık Hıdiv, şimdi, Kiyel'de (120) bin İngiliz lirasına inşa ettirdiği büyük yatın tafrişatile meşguldür. Abbas Hilmi Paşanın şehri- mize yeni yatile geleceği de ayrıca ilâve edilmektedir. Üniversitete-Rasathane Fen Fakültesinde - tedris edi- ; Jen, Astronomi ders tatbikatı için, | 'Üniversite bahçesinde bir — rasat- | hane tesisi kararlaştırılmıştır. Bu || husüsta tahsisat ayrılmıştır. Ra- | kathnne bu yaz tatilinde tesis edilecektir. l | hatların teşrinievvele haber veril- Her cinayet muhakkak ya kadın yüzünden... v« Yahut ta- para yüzünden işleniyor. Günün Tarihi Şah Hz. 10 Haziranda Ankarayaâ Hareket Edecek Tabran 14 (A.A.) — Başvekil parlâmentoda beyanatta bulunaralı Şah Hznin 10 hazıranda Ankarayâ gideceğini ve bu seyahatin (12) gün süreceğini bildirmiştir . İzmir Şehir Meclisinde Son Toplantı İzmir, M — Şehir Meclisi bugün son toplantısını yapmış, —İçtimadâ birçok yüksek zevat hazır bulunmuş- lardır. Belediye Reisi Behçet Salih Bey Meclisin dört senelik mesaisinl izah etmiş, şehre faydalı işler yapıle dığını, bundan sohra borç etmemekle daha şümullü bir çalışma gösterile- ceğini söylemiştir. Behçet Salih Beyin nutkundan sonra Gazi Hz. ine, İsmet Paşaya ve Vekil Beylere tazim - tele grafları çekilmiştir. Amerikalı Mütehassıslar İnhisarlar teşkilâtında yapılacak ıslâhat etrafında raporlarım vekâlete tevdi eden üç Amerikalı mütehasmas dün Avrupaya gitmişlerdir. İdman Şenlikleri | Dün yapılması kararlaştırılmış olan | mektepliler idman şenlikleri provası, | önümüzdeki cumartesi gününe bıra- kalmaştır. Provanın — Tal siadyo- munda yapılması muhtemeldir. Şehir Meclisinde anbul Umumi meclisi dün öğle- den sonra fevkalâde — toplantısına — devam etti. Düa yapılan içtimada | 1931 senesi kat'i hesap raporunun müzakeresine başlandı ve yüz maddesi kabul edildi. Ayni sene hesabatında münazlünfih olan 578 bin lira meses lesinin, hesabı kat'i raporunun kabu- lünü mütcahip müzakere — edilmesi kararlaştırıldı. Meclis perşembe günü — tekrar toplanacak, hesabı kat'inin müzakee resine devam edecektir. Mahküm Memurların Bir Müracaati Konya hapishanesindeki mahküm memurlar alâkadar makamlara mü- racaat ederek 2330 numaralı af kas ounanun memurlara da teşmil edil- mesi temennisinde bulunmuşlardır. Lise Imtihan Komilsyonları 31 mayısta başlanacak olan İise ve ortamektepler bakalorya imtihan- larnı yapacak olan üç komisyon dün, orta tedrisat umumi müdürü Hasan Âli Beyin riyasetinde toplak narak bazı kararlar vermişlerdir. İmtihanlarda talebenin mda ders muallimlerinin bulunmaması ve im- tihanların seçilen komisyonlar - tarar fından icrası tekarrür etmiştir. Bir Çoban Köpeği Bir Faciaya Sebep Oldu Niğde 14 — Niğde-Kayseri şimen- difer hattı üzerinde #ssatta 90 — kilo- metre sür'ntle hareket etmekte ölan bir otodirezin bir çoban köpeğinin hücumu yüzündeh devrilmiş ve içinde bulunan tamirat şefi mühendis Halil Bey sukut neticesinde beyni delinerek ölmüştür. İnşaat doklora Sait Beyin de sol bacağı karılmıştır. Halil Beyin cenazesi merasimle kaldırılacaktır. — Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: «« Bu iki şeyin cinayetlere sebep olmasının hikmetini anlı- vemıyorum! Hasan Bey — Ben anlatayım dostum; kadının bolluğu, para- mn azlığık. 4