6 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

g- 2 Sayfa itatkın Sesi) Kara Haberler Karşısında Halk Fransa'nın Ren — sahillerinde manâlı bir harp — manevrası yapmaya kalkışması, Alman- yanın mütemadiyon — silâhlan- dığı iddirlarının ortaya atılma- © dünyanın yine rahatazlığına babis oldu. Bu rahatazlığın, okuyucularımız arasında bırak- tğı tesiri dün şöyle — tesbit edebildik: Necmettin Bey (Üsküdar Kısıklı 85) — Dünya yine harbe bazırlanıyor. Fransızlar: — Ren'nin öbür tarafından çizme ve silâh şakırtıları geliyor. Biz de bir harp tecrübesi yapacağız diyerek Şampanyada 15 bin askerin iştirakile hakiki bir harp tecrübesi yapacaklar- miş. Şeytanlar çarpacak kimse bu- lamazlarsa biribirlerini çarparlarmış, derler. Şimdi de milletler harbedecek kimse bulamayınca kendi kendilerine bant yakmıya, top patlatmıva, tay- ,yare ve balon uçurmıya başlıyacaklar. * Hüseyin Bey (Maliye memurların. dan Bayazıt Soğanağa mahallesi 10) — Ey'ülde Fransızlar (15) ihtiyat kuv. manevrası yaptıracaklarmış. Ben bun« Tarı hayıra alâmet saymıyorum. Bir gün bu şakaların hakikat oluverme. sinden korkuyorum. * Şemseddin Bey (Aksaray Horhar 121) — Silâhları bırakma konferana toplantılarına devam ederken Pana- madan gelen bir ajana haberi son zamanlarda yalmız bu kanaldan — Ja- ponyaya gitmek üzere, demir, çelik, top ve mühimmat yüklü (33) vapu- run geçtiğini bildiriyor, Fransızlar da Eylülde büyük masrafları göze alarak bir harp menevrası yapacaklarmış. Sekiz senedenberi bu — manevra için hazırlanıyorlarmış. Kumandanları her sene, bütçemiz müsait değildi de bu manevrayı yapamıyorduk, diyor, Sekiz senelik Fransız bütçesinde yer bulmıyan bu masrafın bu sene göze aldırılması her halde hayıra yorula- maz. İtalyanlar da ikâ büyük zırhlı yaptıracakları haberini uçurdular, » Faik. Bey (Divanyolu Akın mağa- gzası) — On senelik bir sulh insanları rahatmız etmişe benziyor. Bütün dün- yada için için bir harp ve kavga kazanı kaynıyor. Bütün milletler baş- başa vermişler ve diz çökmüşler bo- yena bu kazanın altını üflüyorlar. Kaynayıp taşarsa — kendilerinin de başlanacaklarının — farkında — bile değiller. — Allah dünya — mukadde- ratını ellerinde tutan diplomatlara * geef versin. H Arap Saçı Gibi... F_ lorya jini belediye bu yaz istimlâk “ederek — burada MRİ N'_P"İ vücuda — getirecekti, Pllıınd.iıııı ettiği arazi sahipleri arasında birçok ihtilâflar çıkmıştır. Plâja bazı kimseler tasarruf iddia etmişlerdir. Bu ihtilâfların halli uzun süreceği ve istimlâkin önü- müzdeki yaza kalacağı tahmin edilmektedir. SON POTAS DAHİLİ HABERLER Vergi Kontrolu Başladı Anlaşılmıyan Nolştâiar İçin De Maliye Vekâletinden İzahat İsteniliyor Buğdayı koruma vergisi kanunu mucibince un ve undan yapılan maddeler için verilen beyanna- melerin tetkiki dün akşam bitmişti. Tahakkuk ede- cek vergi miktarı da bugün anlaşılacak ve tahsil edilen miktar da yarın Maliye Vekâletine bildirile- cektir. Bununla beraber İstanbulda (120) bin çuval kadar un tesbit edildiği tahmin olunuyor. Buğdayı koruma vergisinin beyannamelerini bitiren ( 200 ) memur bu sabahtan itibaren İstihlâk vergisinin be- yannamelerini yerlerinde kontrola başlıyacaklardır. Dün birçok kimseler maliye şubelerine müracaat ederek yeni kanunlarda tereddüt ettikleri cihetler hakkında izahat istemişlerdir. Bu arada bazı de- ğirmenlerin sahipleri öğüttükleri unun ikinci nevi olduğunu ileri sürmüşler, fakat tahlil neticesinde bu unların birinci nevi olduğu anlaşılmıştır. İstihlâk kanununda sargılık kâıtlardan da vergi ları edilecektir. değildir. yapıştırılacaktır. Dün bir gazete istidalara tayyare rılmıyacağını yazmıştı. Fakat bu haber doğra İstidalara bir kuruşluk tayyare alınacağı tasrih edilmiştir. Dün çikolata fabrika- Tahakkuk müdürlüğüne çikolataların içine sardıkları mumlu ve parlak kâğıtların vergiye tabi olup olmadığını sormuşlardır. Kanunun bu maddesi sarih olmadığı için çikolata fabrikalarının bu cins kâğıtları raptederek bir istida ile müracaat etmeleri Bu nmümeneler tetkik edildikten sonra vergi ve- rip vermiyecekleri anlaşılacaktır. Çikolata fabrika- cıları kendileri hariçten toptan kakao getirttiklerini bunları ne toptan, ne de perakende olarak kakao halinde satmadıkları için vergi vermemeleri lâzım geldiğini de iddia etmişlerdir. Bu talepleri de tetkik müracaat — ederek kendilerine bildirilmiştir. polu yapıştı- pulü _Üç Aylıklar Yarından İtibaren Maaş Tevziatına Başlanacak Yetim, dul ve mütekaitlerin Üç aylık maaşlarının tevziatı hu- susunda icap eden hazırlıklar bitirilmiştir. Tevziata, — yarından itibaren başlanılacaktır. Maaşlarını Emlâk ve Eytam bankasından kırdırmak isteyenle- rin, vize için, mal müdürlüklerine müracaat — edecekleri günler de tayin — edilmiştir. Cüzdanlarını vize ettiren zat maaşları sahipleri bankadan paralar.nı almıya baş- lamışlardır, Şubelerde, yarından itibaren * başlıyacak olan maaş tevziatı, bu ayın 2line kadar devam edecek, tayin edilen gün- lerde gişelerden maaşlarını almı- yanlara, istihkakları, umumi tev- ziat nihayet — bulduktan sonra verilecektir. 150 Kuruş Aylıklılar Bundan bir müddet evvel, Üç aylık maaş — sahiplerinden I&) kuruşa kadar maaş alanlara ©n senelikleri birden verilmiş ve alâkaları kesilmişti. Verilen ma- lümata göre; şimdi de 150 ku- ruşa kadar maaş alanların on senclikleri birden ödenecektir. Çocuğu Düşürülmüş Alemdarda — oturan Madam Kealin ile kızı Mari, bir dedi- kodu yüzünden Madam Salmina isminde bir kadınla kavgaya tu- tuşmuşlar, neticede hamile olan Madam Salmina, fazla hırpalan- dığından dört aylık çocuğunu düşürmüştür. Suçlular yakalan- mıştır. Kaçakçılık Mahkümları Yeniden Birçok Suçlular Mahküm Oldular Gümrükteki 9 uncu ihtisas mahkemesinde son on beş gün içerisinde birçok kaçakçılık dava- ları neticelenmiştir: Sahte reçete tanzim ede- rek, eczanelerden ercin ve mor- fin aldığı iddiasile maznun Süley- man Sabri Efendi 16 ay hapse, 133 lira para cezasına mahküm olmuştur. * Eroin kaçakçılığı suçundan mahkemeye sevkedilen İrfan, Şa- hin ve Nasreddin ismindeki üç maznun — hakkındaki muhakeme bitirilmiştir. İrfan ve Nasreddin beraet etmişler, Şahin 133 lira para cezasına ve 8 ay hapse mahküm olmuştur. * Konan isminda/biz saçla; cıgara kâğıdı kaçakçılığından, 6 ay hapse, 11 küsur lira para cezasına mahküm olmuştur. * Tütün kaçakçılığı yaptığı anlaşılan Fatma Hamm iİsminde İzmitli bir kadının 6 ay hapsine, 86 lira para cezası ödemesine karar verilmiştir. X4 19 kilo esrarla yakalanan Adapazarlı Süleyman, 1 sene hapise, (19) bin küsur lira para âuııı ödemeğe mahküm edilmiş- ir, * Ercin kaçakçılığından maz- nun bulunan Kemal isminde birisi, 1 sene hapse, 200 lira para cezasına mahküm olmuştur. * Bartınlı Ali efendi, çakmak kaçakçılığından 6 ay hapse, 825 kuruş para cezasıma — mahküm Su İhtiyacı Bakırköyüne Bu Yaz So- nunda Terkos Gelecek Bakırköyüne Terkos suyunun getirilmesi hususundaki faaliyet devam etmektedir. Eyüpten Edir- nekapıya kadar boru düşenmesi İşi bitmiştir. Yine yaz nihayetin- de — Bakırköyüne Terkos suyu verilebileceği — temin — edilmek- tedir. Bakırköyünde — şimdiden (800) evden abone taahhütnamesi alınmıştır. Belediye, diğer taraftan ada- ların su ihtiyacı için yeni bir etüt yapmaktadır. En kısa zamanda bu — ihtiyacn temini — tekarrür etmiştir. Hapishanede Yanilikler Haber aldığımıza göre bul bapisane hastanesinde verem- lilerin fenni usullerle - tedavileri için, yeniden bazı aletler alın- mıştır. Bu meyanda bir pnönöte- raksi aleti de vardır. * Umumi hapisanede çocuk ko- ğuşlarındaki mahküm çocukların okululması muvaffakıyetle bitiri- miş ve geçenlerde bir kısım mahkümlar arasında İmtihanlar yapılmıştır. Derslere tatil devre- sinden sonra yeniden başlana- caktır. Bir Bakkal Adliyeye Verildi Aksarayda Güurebahüseyinağa mahallesinde — bakkallık yapan Salim efendi, haczedilip mühür- lenen pastırma — çuvallarını açtığı için adliyeye verilmiştir. Petrol Çıkarma İşine Başlanıyor Mersin, $ — İktisat Vekâleti pet- rol arama şubesi müdürü Cevat Eyüp Bey ile M. Şirley ve Terri şebrimize geldiler. Diğer üç mütehassısın gel mesi bekleniyor. Heyet burada bir hafta kadar kaldıktan sonra sanayi ameliyesine başlamak üzere Mardine gidecektir. Gazi Hz. nin Ve Bü- yüklerimizin İltifatları Galatasaraylılar gününde, Lisede toplanan Galatasaraylılar tarafından Gazi Hz. ne 'tazim telgrafhi çekilmiş, ayrıca Başvekil paşa ile Meclis reisi- mize de saygı sunan tolgraflar keşide edilmişti. Reisicumhur Hz. ve büyük- lerimiz gönderdikleri — cevaplar ile Galatasaraylılara — itifatta bulunmuş- lardır. Diğer taraftân Fenerbahçe kulü- bünün 26 acı dönüm yılı münasebe. tile geçen cuma yapılan merasim esnasında Fenerbahçeliler tarafından Başvekil paşa ile İktisat Vekiline saygı ve sevgi hizleri izhar edilmişti. Bu hürmet telgraflarına da şerefli muvaffakiyetler temenni eden cevap- Tar gelmiştir. z Pehlevi Hz. ni yacak Heyet m Gümüşhane, S — İran Şahi Rıza * Peblevi — hazretlerini — karşılamaya memur beyet dün bnraya gelmiş, ge- ceyi burada geçirdikten sonra bu sabah Erzurum'a hareket etmiştir. Elçimiz De Hazır Bulundu Londra, 5 (A.A.) — İngiltere Kı- ralının doğduğu günün şerefine Ha- riciye nazırı tarafından verilen ziya- fette Türkiy6 büyük elçisi Fethi Bey de hazır bulunmuştur. ltfalye Mektebi Açılmıyacak Belediyenin Viyanadan getirttiği İtfsiye mütehassısı verdiği raporda, itfaiye efradını üzere bir mektep açılmasına lüzum göstermişti. Fakat yapılan tetkikat neticesinde böyle bir mektebin açılmasına şim- dilik lüzum olmadığı anlaşılmıştır. Şehir Tiyatrosu Döndü Anadolu türnesine çıkan Şehir tiyatrosu san'atkârları Trabzon yolile şehrimize dönmüşlerdir. Camları Yere İndirmiş Parmakkapıda — Mısırlı — hanı altında aşçı Mehmet Alinin çırağı Rizeli Ali, aylığım — alamadığı için dükkânın bütün camlarını kırmıştır. Bataklıklar Kurutuluyor Kaş, S — Kazanın en mühim bataklığı olan ve civarında çok sıtma yapan Ova gölünde sıtma mücadele kanununa tevfikan ahali çalışmasile başlıyan kanalın açılması bitmiştir. Kanalın uzunluğu 5803, genişliği de 250 metredir. Gene ayni göl kenarın- da Fırnaz köyünde yapılan 860 metre uzunluğunda, 250 metre genişliğinde. ki kanal da bitmiştir. Kuruyan kasımı ziraata elverişli bir hale gelmiştir. Gölün temamen kurumasına alt ba- kiyel ameliyat sonbahara bırakılmıştı. — Eyüpte bir sütçünün - kıs- ı Ki A | Son Posta'nın Resimli Hikâgesi: İki — başlı Si hiı yapaığ. ci 6 yavru ei e fırip şey değil mi Pazar Ola Hasan pB. Diyor Ki: y z AD