25 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

25 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Ziya Şakir Şakta Bâhusus, 3üncü ordunun geri hatları, tamamen — emniyet ve selâmet içinde değildi. Bu ordu ric'at ederken Dersimliler yan- larına taarruz etmişler, ve hatta bazı Rus zabitlerini bir takriple içeri çekerek bunların kumanda- sına girmişlerdi.. İkinci ordunun da ayni tehlikeye maruxz kalması muhtemeldi. Fakat bu ordunun yüksek kumanda heyeti meseleye tam zamanında ehemmiyet vermişler; halka hoş muamele göstermişler; Dersim ağalarına nasihat heyet- leri işler; kendi gerile- rinde bir sükünet temin etmekle beraber bazı şakileri de İstiman ettirmişlerdi. Tabiidir ki bu da, büyük bir muvaffakiyetti. Fakat bu muvaffakiyet, Enver Paşanın hayal! tasavvurunu, hiçbir zaman hakikate kalbedemezdi. İkinci ordu kumandam İzzet Paşa, tahmininde aldanmamıştı. Aradan pek az bir zaman geçer geçmez, Ruslar üçüncü ordu önün- den ayırdıkları kuvvetleri, müsta- celen (Kıgı) istikametine gönder- meye başlamışlardı. Ötedenberi bu cebhedeki harekâtı İdare eden Rus Jeneralı Dö Vid derhal taar- ruza geçmişti. Fakat bu ilk taar- ruzu, oldukça mühim telefat ver- mesile neticelenmişti. Hele (Kıgı) don ileriletmek istediği kol, o ka- dar acı bir darbe yemişti ki, bir daha burada taliini tecrübeye bile cesaret edememişti... Burada bu kanlı harbler cereyan ederken * 16ncı Kolordu Kumandanı Mostafa Kemal Paşa, Bitlis cihetlerinden biraz kuvvet çekmiş, muhtelit bir fırka teşkil etmiş, düşmana hiç sez- dirmeden mabirane bir manevra İle (Murad) nehrini geçerek muha- rebe meydanma gelivermişti... Ertesi gün, düşmana büyük bir taarruz icrasına karar verilmişti. Ali Rıza Paşa Kolordusu, üç fir- ka ile düşmana cebheden hücum edecek, Mustafa Kemal Paşa da düşman kuvvetlerinin sol yanını çevirmek suretile taarruza geçe- cekti. Fakat bu hücum ve taar- ruz emirlerinin kıt'alara tebligin- den evvel düşman birdenkire har rekete geçmiş, 7inci ve 59 uncu fırkaları — ric'ate İicbar ederek kendisine en müsait şerait temin eden hâkim tepeleri elde etmişti. Yeniden kanlı harbler baş- lamıştı. Ceneral Dö Vid, müte- madiyen İmdad kuvveti alıyor, her türlü vesaite malik olduğu için taarruz kucret ve kabiliyeti artı- yordu. Bu gidişle ikinci — or- dunun — vaziyeti — fenalaşıyordu. Nihayet, son bir taarruza ka- rar verilmişti. Bunun — için de Üçüncü ordu —ile sözleşilmişti... Üçüncü ordu. kumandanı Vehib Paşa, karşısındaki düşmanın ikinci ordu mantakasına imdat göndere- memesi İçin tanrruza geçmişti. bu taarruz birinci gün eyi gitmiş ise de ikinci gün birdenbire te- vakkuf etmişti. Fakat Ikinci or- duya —mübim bir fayda temin eylemişti. Çünkü buradaki düş- man - kuvvetleri, — ( Ceneral De Vid)e Imdad edememişlerdi... Mamafih, ikincl ordu ile baş başa kalan — ceneralın — maiyetindeki İTTİIAD ve . S insi kınım Her hakkı mohfuzdur. No. 149 25 » 12- 984 4 İN öit ÜD TERAKKİ Nasıl Doğdu?.. SON POSTA Nasıl Yaşadı?.. Nasıl Öldü? Yeniden Kanlı Harbler Başla- mış, Birçok Zayiat Ve riliyordu.. Cemal paşa tarafından (ikinci kanal seleri ) ne gidenleri teşyi kuvvet- 88 tabur piyade tahmin ediliyordu. Halbuki ikinci ordu- nen mevcudu, — bunun yarısına baliğ olamıyordu. Çünkü muhte- lif sebeblerden — dolayı mevcud- ları yarıya İnen taburlara, ikmal efradı gönderilmiyordu: Bir hafta süren kanlı muha- rebelerden sonra — ikinel ordu, mevziiaslisine çekilmeye ve orada müdafaa vaziyeti aldıktan sonra Ceneral Devide birdenbire ağır bir darbe indirmeye karar veri- miş; bu plân da aynen — tatbik edilmişti... Ceneral De Vid, birkaç gün muhtelif — cihetlerden ufak tefek hücumlar yaptıktan sonra, ikinci ordunun merkez solundaki aa —rar — Istinad noktası olan ( Karababa ) tepesi istikametine dehşetli bir gece baskını icra etmiş; artık meticesiz bir halde uzayıb giden bu muha- rebat silsilesine bitam vermek istemişti. Rusların hücumu, çok şiddetli idi. Ikinci ordunun mu- kadde! Üyük bir tehlike içine girmişti. Bütün ordunun son ihti- yat kuvveti, ancak üç taburlu bir alayından ibaret kalmıştı. Fakat müdafaa hatlarına birer çelik külçesi gibi yerleşen kahraman Türk Bölükleri yerlerinden bir adım bile ayrılmıyorlar; verdikleri mühim telefata rağmen, kendile- rine bir deniz dalgası gibi çar- pan Rus kuvyetlerini kırıp parça- lıyorlardı. (Arkası var) ——— Kiralık Voli Esas No. & Mevkil ve Nev'i Deporito Lira 142 Anadoluhisarında Küçük su Volisi 100 Yukarda yazılı Voli bir sene müddetle kiralanmak veya ondalıkla verilmek Üzere açık arttırmağa konulmuştur. İsteklilerin ihaleye müsadif 5 Kânunusani 935 Cumartesi günü saat on altıda Şubemize gelmeleri. — (641) Taksitle ğaîılık Arsa Mevkü ve Nev'i Depozito No. Lira 458 'Tarabyada Tarabya caddesinde 288 No, 1020 3957,50 metre murabbaı arsa (arsanın 2717,50 metre murabba: ağaçlı ve setlidir). Yukarda yazılı arsa ilki açık arttırma ile satılacaktır. a olmak Üzere sekiz taksitle ve Alıcıların izahat almak için her gün, artırmağa girmek İçin de 29/1-/931 Cumartesi günü saat onda şubemize gelmeleri. - (622) - relledkküi geltiaderk < ©YA Ve TARES ae ggözi < Devlet Demiryolları İlânları Haydarpaşa — Samsun arasında 6/706/906 ve 905/705/5 sayılı katarlarda işleyen yataklı ve yemekli "İ':tıi:n. günleri 30.12.934 günlemeçinden başlamak üzere Cumu, Pazar, Çarşamba . Cumartesi, Pazartesi, Perşembe Pazar, Salı, Cuma Pazartesi, Çarşamba, Cumartesi Sulı, Perşembe, Pazar. Çarşamba, 'Cuma, Pazartesi. S eee Yeni günler şöyledir Haydarpaşadan kalkış : Ankaradan kalkış : Samsıuna varış : Samsundan kalkış : Ankaradan kalkış : Haydarpaşaya — varış: İstanbul Akşam Kız San'at Mektebi. Müdürlüğünden: Istanbul Akşam Kız San'at mektebinin Beyoğlu Şubesinde muktedir mütehassıslar idaresinde Elbise, Şapka, Çamaşır, Nakış ve kürkçülük atölyeleri işe başlamıştır. Hergün «9» dan «16» ya kadar sipariş kürkçülük dersi de şındaki mektebimize müracaatları. kabul olunur. Çok yüksek bir mütehassıs tarafından verilmektedir. Öğrenmek isteyenlerin Tepeba- «8622» Soyadı Nizamnamesi Bugün De Geri Kalan Kısmı Ve Yeni- den Ad Alan Yurddaşları Yazıyoruz Dün özlü taraflarını bastığımız soyadı nizamnamesine bugün de de- vam ediyoruz : Babasız anasız, yahut baba tara- fından erkek akrabası olmuyan 'a olub da akıl rafiyeti yüzünden muhtaç çocuklar soyaclarını - vasiler, köylerde muhtarlar veya ihtiyor he- yeti azaları, mahallelerde belediye mümessilleri, şehirde kaymakam veya valilerin muvafakalile seçer'er. Bu çocuklar reşid yaşlarında mahkemeye müracaatla soyaclarını — değiştirebi- hirler. Soyadları 2 ikinci kânun 2 temmuz 1936 ya kadar ail, tarafından tesbit edilmiş ve köyl mühtar ve ihtiyar lelerde belediye mümessil yazdır. mış olacaklardır. Bu soyadı için def- terde kendi evi sırasını tarihliyerek imzalamıya veya mühürlemeye yeya parmakla basmıya ve doğum küğit- larıma bu soyadım koymüya - aile reisleri mecbur tutulur. Soyadı bulmamış veya tesbit etme- miş olanlar, köyün veya kasaba ve gehrin soyadı defterleri dolduktan bu 1ç bittikten sonra — köy — muhtarlığı, ihtiyar heyeti, kaymakam veya valiye müracaatla bir soyadı seçilerek ken- dilerine takılır. — Ayrıca soyadlarını defterlere geçiren memur veya kâtib, bu soyadlırının nizami olub olmadı ipını da tetkik edecektir. Soyadı seçilirken aile relsleri ara- sında İhtilâf çıktığı takdirde bu ihtilâfi kerzalarda kaymakamlar, vilâyet mer- kezi ile bu merkezlere bağlı köylerde valiler veya valilerin memur edeceği kimseler hılleder. Soyadı defterlerine, soyadı. kâğıt- larına soyadı için verilecek arzuhallere ve belegelere, doğum — kâüğıtlarına yanlacak soyadı şerhlerine pul yapış- tırılmaz. 2 Temmuz 1936 tarihime kadar soyadımı, köylerde muhtarlara, şehir ve kasabalarda mahallelerdeki Bele- diye memuruna veya müncesillerine veya müfus — dairelerine bildirme- yenlerden (5) Hradan (15) liraya kadar ve bu İiş için bu mizam- namede — verilen ve hükümetçe verilecek olan vazifeleri yapmakta ihmali görülelen muhtarlarle, ihtiyar heyetleri azasının her birinden ve Belediyelerce memur edilenlerden (10) liradan (50) liraya kadar hafif para cezan alınır. Bu nizimname 2 ikinci kanua 1925 tarihinden itibaren tatbik yerine geçecektir. Soy adı nizamnamesinin diğer bu işle uğra- şacak ait olduğu içim, o maddeleri bildirmeye lürum gör- miyoruz. Polisde Soyadları İstanbul Emniyet Müdürü — bay Fehmi Vural, Muavini bay Hüsnü Arı, Birinci Şube Mücdürü bay Nuri Erginer, Dördüncü Şube Mülürü bay İsmall Rosih Siyavuş, Üçüncü Şube Müdür Vekili bay Ethem Ertem, Beşinci Şube Mücürü bay Daniş Yurdakul, | Birinci Şube Müdür Muavini bay Sadullah Yegin, Üçüncü Şube Müdür Muavini bay Said Ersen, Dördüncü Şube Müdür Muavini bay Celâl Çıkın, Beşinci Şube Müdür Muavini bay Vehbi Gözgü, Merkez Memuru bayan Hüceste Arsan soyadını almışlardır. * Yeniden Soy Adı Alanlar Posin telgraf memurlarından bay Abdülkadir. ve Kuleli Askeri Lisesi son sınif taltebesinden bay Münif Alp- soy, — İstenbul — postahönesi — irsalât dairesi başmemuru Taceddin Tüzüner, yedinci fn sertabibliğinden müte- bay Hüseyin Hüznü, kardeşi yedinci kolordu #lım satım komisyon reisli- nden mütekait bay Ahmet Kema! ztop, Binbirdirek Terzihane sokak Emin bey hanında bay Zahir, çocuk- ları bay İbrahim, kerimesi bayan Edibe ve bay Kâzan Erel, Sirkeci | Hocapaşa No £8 de berber Rewneli bay Hakkı Akman, Polis Müdürlüğü 60 No, bay İsmsil Dağalas, Adi tıb işleri kâtiblerinden bay Hasan Baari, eşi bayan — İlhame, — çocukları bay Kenön, bay Adnan, biraderi bay Ethem, amca zadesi bay Mehmed Ali, ve bay Salim, çocukları bay Müfid ve bay Münir, Dinçer, Eskişehir şimen- difer garı telgraf Başmemuru bay Ziya aşık, kardeşi tesviyeci bay dündar oğulları Eskişehir lisesinden bay Sun- gür, elektrikci bay Turgud Alper, Kütahya istasyon makinisti bay Sıfe fet ve eşi beyan Nimet Esinti, topçu Miralaylığından mütekald bay Salih, oğulları topçu Yüzbaşımı bay Ziyaed- din, Dr. birinci mülâzüm bay Selâ- haddin, piyade mülâzimi bay Bahaed- din Balaban, Adli tab iş'eri kütible- | rinden bayan Kemale, valdesi bayan Ayşe Sıdıka, kizi bayan — Nevzad Sünem, Beyoğlu itfaiyesinde muavini bay Cemal Oral, Beyoğlu itfalyesinde şolör bay Rağıb Atili, Malye munzam borçlar müdürlüğü tedkik — memurlarından — Beypazar'ı bay Mehmed Hidayet ve nilesi Başı- ran, Büyük Erkânıharb” muhakim şubesi müdürü bay Münür Ş annesi bayan Hadice, eşi a yan Enver oğulları bay Demir« tag ve bay — Şabım — Sahin, Ünzküdar İhsaniye Çiçekçi sokak No, 14 te Bay Zihni Ünlü, İzmid Gölcük rüsıd gemisi denizatltı emniyet gemls! efradından bay Kemal Örztürk, bay Fehmi, bay Muharrem ve bay Adil Özer, bay İbrahim Engin, bay Mem': Erdoğan, bay İbrahim Erdoğan, bay Şükrü Kaya, Tirebolu Sakarya mek- tebi muallimlerinden bay Arif Ünal, Fatihte Tabakzade maha'lesi Karadu sokak No. 7 de koyun tüccarı bay Rıza Tay, telefon girketi memurla- rından bay — Muhiddin, eşi bayan Rabia, yeğenleri Göztepe ilkmektel muallimlerinden bayan Semiha, Ercn- köy kız lisesinden bayan Mediha, anneleri bayan Vecihe, 63 üncü ilk- mekteb başmuallimi bay Ahmed ve bayan — Şahika — Toygar, — Galata polin merkezi — &53 bay Ziya« eddin Aytoğan, Babçekapıda şeker. ci Hafız Mustafa yanında — bay Hasan oğlu — Gülali, Ortaköy posta memurluğuandan mütekald bay Ziya, oğulları bay Hasan Fehmi, bay İsmail Sofa, Özkan, Divamı muhasebat mura- kıb muavinlerinden — bay Süleyman Kalkavan, — Balıkpazarında diştabibi bay Hilmi, biraderi hâkim bay Nazif, hemşireleri bayan Hayrünnisa Can soyadını almışlardır. HASAN KREMİ ' İhtiyarları gençleştirir ve gençleri güzelleştirir. Hasan Kolonyası | Dünyanın en nefis limon çiçekleri kolon- - yasıdır. HASAN Yasemin Lila Viyolet Tosyon ve lavantaları çiçeklerin ve inceliğin ruhudur. Nes;inKnlunyası Hasın kolonyasının yavrusudur. Çok güzel ve çok ucuzdur. Hasan Briyantini Gençlerin hayat ar- kadaşı ır. Likid — ve arjantina nevileri bir şaheserdir.