1 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

1 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Resimli Büyük Milii Roman TON BUL MİRASYED No. 124 Yazan : Sermed Muhtar Alus ElektriklerSönünce Tombul Korkmuştu Sırma gibi saçları omuzlarına dökük, tombalacık, 7,8. yaşların da bir kaz, yaşlı, agar, omauda kılıklı birat üstünde, balet oyıtar gibi © “ köplya' hopliya © çıktı. Canından bezgin beygir, lenduha lenduha koşafken kız, erkân minderine benz yen minderin üs“ tünde tempolu ayaklar attı Çem berden çenbere geçti. Nihayet, kırmızı bir uçurtma kâğıdı kap- lanmış çenberi delerek bıravolar! Yaşalar L. lıklar arasında nu- marasını saydı. Ayni salpaklılarla kocaman hali tekrar getirildi; yere 'ya- yıldı. Beş altı akrebat arka arka” ya, askervari yürüyüşle ortaya geldi. . Omuz omuza lar; havadan perendelef attılar, - Arkasından üç bürfiks yan yana dikildi. Pancar suratlı, kısa boylu, laz iki genç, pireyi solda safır birakan çeviklikler gösterdi- ler. Daldan dala atlıyan kuşlar gibi demirden demire atladılar; fınldak gibi mihverler döndüler. Havada ikizli, üçüzlu taklaklar attılar. Deha arkasından gürültülü, davulla ?ili bir golo.. Yularsız, eğersiz, yalnız boynunda tu'ula- cak yerli dar bir hamut bulunan fıstık gibi bir beygir, tozu duma- na katarak, ön sıralardaki seyir- cilerin Üstünü başım (toprağa bulayarak, (dörtnala meydana saldırdı. Kırmızı kasketli, mavi bulüzlu kısa pantalonlu, beyaz çizmeli bir cokey, * çıplak beygir alabik diğine uçarken atladı sıçradı; * bindi indi. Hacıyatmaz misali bir binici olduğunu gösterdi. Vehbi, deminki (o midillileri unutmuş, şimdi de beygiri tutturmuştu; — Ulan ne kaçak, me acar at. İşte küheşlân dediğin bura > derler. Kadanaların daniskası biz- de iken bodur Midillileri ne ya- pacağız? 200 Ira, 300 lira, daha - ölesi var m 500 lira verib şu bineği alalım... Bu sinyor öteki gibi lort ta deği; meteliksizin, ipsizin Liri, Fittir, eğilir de aya- ğımızı öper.. Yuları koyuverib topukları vurdum mu, yıldırım * gibi sürdüm mü fiyakasına can dayanmaz. Görenler küçük dilini « yutar,.. Hele bir kere o kahbe » Allı görsün, yeter! diyordu. Numaralar boyuna değişiyordu. Lâmbalar kısılmış, ortalık göz gözü görmez hele yaklaşmıştı. Muzika gayet pes ve yavaş bir valso girişti. Tombul: — Paydos mu? Arabayı mı çekeceğiz?.. Yazık be, âlâ şeyler seyrediyorduk! Derken biraz ev- vel ömüzomuza cambazlıklar yap" muş olan beş altı akrobat, saçları yüzleri pudradan âpak, sırtların- da (o beyaz mayolar, o sökün ettiler, Hiç çıt pıt elmeden, ha- yaletler gibi yanyana dizildiler. Bu, mermer heykeller faslı idi, Vehbi, benzi atmış, yüreği gümbür gümbür, içinden salâvat getiriyor, destur! diye tu tul ediyor. — te buna bilmem ne ye- menin arabcası derler. Tatlı tatlı seyrederken künun IBzumu yoktul ç diye murıldanıyordu. Ortadak'ler, bir anda yüz de- “irlyorlar, kimi yere düşüyor, bu kimi yana yaslanıyor, kimi iki diz ii hendeti şekiller, ehranrlar kürdü" 1.1935 €stüne çöküyor, aldıkları vazi yelte taş kesilmiş gibi dakike- larca kıpırdamıyorlar, gürüub ha- iindeki heykelleri taklid ediyor- dardı. Vehbi, biraz helecanını atmış, — Sultanahmeddeki dikili taş canlandı galiba. Bu oyun, ana Sina, pay verenlerin oyunu mu? diye soruyor. Tanaş diyordu ki: ww — Ne ;vakit Pariste giderir konkordiya meydandaki i#tatüler görezeksin, bu marifet ide ne gusto var o zaman anla Bu de nihayetlendi. Toz keçe yine salla sırt götürüldü. Meydan amlari randı. hepsinde bir sabır- İmes, hali seziliyordu. VW“ On ardaki genc beyler, ceb aynılarını çıkarmışlar, kâh- küilerini tarayor, bıyıklarını buru" yor, lâvantalar sürünüyorlar, kı- rantalar, feslerini (kıravatlarını düzültüyor, yeleklerindeki altın kordonlarını, kollarındaki (Okol düğmelerini iyice görünecek şek- İe sokuyorlardı. Tanaş: — Simdi bu dünyada nasla dir luludya, masin bir pulakimu var, görüb sasazaksiniz. Iki bin sene sonram Afroditi mezardan katsmis soyliyezeksiniz! Diye çe- ne sallarken Tombul: — Urumca bilmeceyi bırak, anladığımı “dilden söyle.“ Ne var, ne oluyor? Oyunun dram ta- rafı başlayıb ölüm mölüm, tene şir ortaya çıkacaksa, keyfimiz yerinde iken, ağzımızın tadı kaç- madan basalım! Diyordu. Bolses te merakta idi: — Etrafa bir baksana Vehbi ciğiml.. Yedisinden yetmişine ka dar millet süste, çeki düzende... Mutlaka göz nurlandırıcak pek müstesna bir parça seyredeceğiz! 88 Kadri, güya merakı balle- diyordu: (Arkası var ) çe merekiğ yer eyi Doğum Deniz Yolları işletmesi kamara ve iaşe şefi Fethinin bir erkek çocuğu olmuş ve adı Tunçay konmuştur. Yavruya uzun ömürler dileriz. ssarsssamaarisanseransasasaseresereseeraresarananansasasasena, Çocuk Hâsta- nesinden : Okur yazar ameliyathaneler- de çalışmış yirmi beş lira ücretle birkaç hastabakıcıya ihtiyaç oldu- ğundan talip olanların Hastane- wiz İdaresine müracaat elme- leri. “6850, , Eski Fransız * ““osunrda Bu akşam de DELİ LULU Operet $ perde n: Ekrem Reşit -—— TAKVİM Gün SALI Kasım Si i 2 nci KÂNUN 935 55 Arabi Rami B Ramazan 1033 (19 Te Kânun 59) Vahit | Esa1/Vaaai Vakit JEsa"? * Vana Alkışım (12 — di 12 17) Yatı (ap isimdi | 9 47 ( 1437 LER al »j 0 Kimler Kurşuna Dizildi? Moskova, S1 (A. A.) — Kirofa yapılan sulkasd meticeninda kurguna dizilen suçlular şenlerdir: Katil Nikolüyef, arkadaşları Koto- Tinof, Şstiski, Humaiantaef, Mandels- tam, Miasaikef, Levin, Sokolof, Lu- sin, Zivezdof, Antonof, Kanik ve Tolmiszof, a, Sİ (A. A.) — Leningrad suçlularının ma dizilmesi'e Kiro- fun öldürülmesi işi bitmiş olmuyor. Hükümet merkezinde meydana çıkan i mensublarını da İçine inel bir muhakemenia ası muhtemeldir, Bu muhakeme, gizli yapılmıyıcağı için adı kapalı bir surette geçen yabancı konsolosu da nlâkadar edecektir. Meksikada Bir Hâdise İnkılâbcılar Bazı Kimseleri Ö'dürmüşler Meksiko, 31 (A.A) — Kilise lerden birinde öyin yapılırken sırtlarında kırmızı gömlek taşıyan yöz kadar genç ihtilâlci kiliseye girerek tabanca atmağa başla mışlar, dört erkek ile bir kadım öldürmüşler ve bir çok kimseleri de yaralamışlardır. Toplantı, Daveti Mürettibler Cemiyetinin Kongresi Mürettikler Cemiyetinden: Kongre, Könuâusaninin 11 inci cuma gün birde cemiyet merkezinde toplü; ından bütün ezanın mezkür #astta hazır bulunmaları rica olunur, * Fransızca ve Almanca tertip işle- rine vükufu Kulunznların cemiyetimize müracsat eylemeleri, Alemdar Fırka Ocağında İki Konferans C.E Alemdar Semt ocağı saygı değer . Üye'eriner 1/4359 per- şembe günü saat 20 de semt ocsğ'mi- zn gtnel toplantıurnda Dr. General Besim Ömer ve Bayan Aliye Esat taraflarından konferans verileceğin- den gelmenizi dileriz. Farmakoloğ'ların Kongresi Sıygp değer meslekdişlermizs: Önümüzdeki (1) Şubat (1930) güne. meçinde sart (14) te İstanbul Hatk- evinde toplanacak Genel kongremize gelmenizi diler, tükenmez saygiları- mize sunarız. Türk Farmakoleg Birlgi Bayramlaşma Erzurum Yetişin'er İ Cemiyeti 7 İkincikânen bayramın ikinci günü anat 15 de Çemberlitaş kırşısındaki cemiyet salonlarında bir | bsyramiaşma tertip etmiştir. Azaiann | üelmeleri rica edilmektedir. | Vesii Rizanın Bir Konferansı| Halkevinden: | 3/1935 perşembe günü saat 17,90 | da Evimizin Gülhane psrki içindeki A'ayköşkü binasında Sehir tiyatrosu san'atkârlarından Vasfi Riza Zobu tarfından ( Tiyatroda bir gezinme ) hakkında bir konferans verilecek ve konfersnslan sonra temsil şubemiz ( Toprek ) piyesini temsil edecek- tir. Davetiyeler hergün (17) den sonra Lsca,nden Alayköşkü İç İşleri o Çevireninden aimabilir, taobut Belediyesi Tepebaşı Şehir ŞehirTiyafeosu Tiyatrosunda IN Bu akşam 90 de HAMLET | 5 perde ara: Şekspoar Mütereimiz Muhsin 10/1/934 ten sonra Salı günleri parasız Sovyet Rusyada | Büyük Muharebe Ve Me ye Mühim Bir Vesika İttihad Ve Terakki Almanya İle Beraber Harbe Girmek İstemedi Mi? (Bunlar Üiani: yzde i Yukarda da söylediğimiz gibi bu siyasi vesikalar Titihadı ve Terakki hükümetinin gerçekten, gösterdiği fikirde olub olmadr ğını anlatmaz, bundan başka mesuliyetini eksiltmez. Fakat ne de olsa ilerde (tarihi tedkik edecekler için mühim bir kaynak- tır. Şurasını da ilâve edelim ki, Ei bu ENE şimdi görmekle beraber İttihad ve Terakkinin böyle bir harekete teşebbüs etti- ğini ( Ittihad ve Terakki ) başlığı altında yazmakta olduğumuz tef- rikada daha evvel anlatmıştık. Okuyucularımız bu vesikaların asıllarını gazetemizin Oncı says fasında okuyacaklardır. Balkan Ökonomi Konseyi Bu ayın üçünde Atinada top- lanması takarrür eden Balkan devletleri o ökoneomik konseyine iştirak edecek Türk heyeti dün Recel Karol 'vâpurile Pireye git- miştir, Trabzon Saylavı Bay Ha- sanın reislik ettiği heyette, Dış Bakanlığı Ticaret İşleri Müdürü Bay Bedi, Türk Ofisi baş müşa- ye Bay Burhan Zibni, Türkofis si eksperlerinden Bay Huldi ve Bay Melih bülunmaktadırlar. Ökonomi Bakanlığı Müsteşarı Bay Faik Kurdoğluda dün se bah şehrimize gelmiş ve heyete iştirak ederek Atinaya gitmiştir, Konsey içtimalarının on beş gün kadar süreceği umuluyor. Resimde heyet mensublarını bir arada görüyorsunuz. Türk - Yunan Takası Ortaya Bazı Müşküller Çıktı Türk - Yunan takas anlaşma" sına bağlı talimatnamede mevcud bari hükümler tatbikatta, güçlük- ler doğurmuştur. Bilhassa Yuna- nistana yaptığımız balık sevkiya- tında rastlanan bu müşkülât, tacirleri Türk - Yunan müşterek olisine ve takas heyetine müra- caata mecbur etmiştir. Bu şikâyetin esasi, “balık sev- kıyatına karşılık Yunanistandan idhal olunacak malların cins, nevi ve miktarımn bir beyanname ile bildirilmesi mecburiyetinden doğ- muştur. kiymet itibarile fazla bir yeküna yaramadığı için tacirler, her par- tiye karşılık hangi maddeyi idhal edeceklerini tayine imkân olma dığı İleri sürmüşlerdir. Bu me sele, tetkik edilmiye Kesre ER ME ye e. | yeni Halbuki, balık ihracatı Bu Perşombe akşamı S A RAY Sinemasında Sinemanın en fazla eğlendirici artisti EDDİE CANTOR tarafından temsil edilen ve Fransa'da Alı sydanberi bütün hasılat rekorunu kırmış olan Gayet neşeli ve canlı büyük film başlıyor. Bu filmde muhteşem bir çerçeve içersinde dünyinin en güzel 100 kadını ve mükemmel bir buğa güreşi sahn:si göreceksiniz. . —... Yeni Gümüş Paralar Yakında Miktar İki Milyon Liralığı Bulacak Darphanede yeni gümüş para- larin basılmasına devam edilmek- tedir. Şimdi dört makine faaliye- te geçirilmiştir. Şimdiye kadar piyasaya bir milyon liralık gümüş para çıkarılmıştır. Beş, on güne kadar bu miktar !ki milyona baliğ olacaktır. Piyasaya çıkarılan para az olduğu için herkes elindeki paraları (o saklamaktadır. Ds sephane bütün vilayetlere yeni paralardan göndermiştir. E'li ku- reşlukların da kalıpları hazırlan- maktadır. Kalıplar hazırlemr ha- zırlanmaz ayrıca iki makinede de bunların (o basılmasına (o başlana- caktır, VEFAT Film operatörlerinden Bay Hüse- yin Çetinyalçın tahtı tedavide bulun- duğu Burgez Adasındaki sanstoryom da pek gene yaşında vefat etmiş ve silesi kabristanına defnedilmiştir. Allah rahmet eylesin. YDANI Bu Perşembe akşamı T ÜR K Sinemasında HiNT ESRARI Harikalar ve efsaneler diyarında Kiye mi un emsalsiz maceri