30 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

30 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi ! Yine Yol Kazaları Ve Halk Tramvay kazalarına karşı, tram- vay şirketinin bir takım tedbire lerinden bahsediliyor. Bu arada kalkıb inen basampklar meselesi bir daha mevzuaahs oluyur. Biz, bu iş hakkında dün bazı okuyucularımızla görüştük. Ba- kıinız bize ne dedileri Fazıl Bozkurt (Sultanhamamı 18) — Tramvay Şirketi arabalarda makineli basamaklar yeptıracakmış. Tramvay hareket eder etmez ayak basamük- ları da kapanacak ve durunca açıla« cakmış, birçok kazaların asılmalardan ve atlamalardan doğduğu nararilti. bara alınınca şirketin bu teşebbüsünü beğenmemek mümkün değildir. Fakat şirket bunu ne vakit başaracak tec- rübelerinde muvaffak — olabilecek mi? Ve bu tecrübelerde — samimidir? Bunları aalamak hayli müşküldür. Bunu beklemeden evyel ya; geyler vardır. Halka ve bilhassa ço- cuklara — tramvaya İnib « binmeyide öğretmek lâzımdır. Bu iş Öyle masihatle filâu da olmiyacağa benzer. O halde nush ile uslanınıyanın hakkı kötektir. deyip zabitai bel geçmeli ve tramvaylar durmadan inib binenleri ve asılanları yakalayarak cezaya çarptırmalıdırlar. Bu iş fasılasız ve ihtimamla iki ay takib edilse eminim ki halk inib binmesini öğre- nir. Belediyeyi tekrar vazifeye çağı- rırım. * Şemsemseddin Özar ( Divanyola Binbir direk caddesi 31 ) — Avrupa medeniyetini kabul ettik. Ebise, ser- puş itibarile bir Avrupalıdan hiç far- kımız yok. Fakat bu kadarı kâfi değildir. Yaşayış ve muageret usulü- müzdü de onlara benzememiz lâzıme dır. Avrupa şebirlerinde herkes tram- vaya atlamaz, hele arabaların arkası- na kimee asılmaz. Durağa — gelen yolcular geliş sirasile itişib kakış- madan arabaya binerler, Bir Avrupalı bizim tramvaya inib binişimizi görse güler. Kendimizi güldürmemek için onlar gibi olmuya çalışalım. Tramvay şirketi de merdivenlerini portatif yaptırmak suretile halkın ve Yendisinin daha — ziyade — Avrupai oamnasını tesri etsin. Belediye memur- larımız — polislerimiz de bir gayret daha — göstersinler, Nizamsız — inib binenleri yakalasınlar. Eminim ki iş girebilir. Üniversitede Üniversitede 55 lira asli maaşlı tedrisat işleri müdürlüğü inhilâl etmiştir. Bu vazifeye kimin tayin edileceği, Üniversiteden - Kültür Bakanlığına sorulmuştur. “Lüküs Hayat,, ve “Üç Saai,, Operet!leri Yasak Matbaat umum müdürlüğü, Şehir tiyatrosunda “ Lüküs Hayat , ve “Üç Saat,, operetlerinin gösterilme- sini yasak etmiştir. nnniı.t HABERLER Taş Altında Ezildi Dört Yaşında Bir Çocuk Fena Halde Yaralandı, Hastaneye Kaldırıldı Evvelki gün feci bir kaza olmuş, çocuğun bi Kaza şöyle olmuştur: Küçükmustafapaşada oturan Bayan Elmas adlı bir kadın evvelki gün öteberi almak için 4 yaşın- dakl oğlu Ömer ile beraber Yeşiltulumbada kurulan Bayan Elmas pazar yerinde pazar yerine gitmiştir. manifaturacı — Yani'nin sergisi Yeşiltulumbadaki pazar yerinde bir kaldırım taşı küçük bir ıma düşerek ağır surette yaralamıştır. kumaşlara önünde durarak bakarken — ansızın serginin tentesi Özerinde bulunan büyük bir kaldırım taşı küçük Ömerin başına düşerek yaralamıştır. Küçük Ömer hastaneye kaldırılarak tedavi altına alınmıştır. Zabita bu hususta tahkikat yapmaktadır. Taşın düşmesinde sergi sahibinin tedbirsizliği olub olma- dığı tesbit olunmaktadır. çıkan rüzgârdan ağır surette Gmidsiz bir halde 24 Saatin Hüâdiseleri Hamal Yusuf, Naci ve diğer Yusuf Sirkecide Hüseyin adlı birinin sekiz çuval kömürünü çal- dıklarından yakalanmışlardır. * Balatta Madam Boranın, Kızıltoprakta da Bay Rıfatın ev- lerinden yangın çıkmış ise de sirayete meydan verilmeden sön- dürülmüştür. * Abdürrahman — adlı Galatada kaçak sizaralar ken cürmümeşhud halinde yaka- lanmıştır. 34 Henüz kim olduğu anlaşı- lamıyan 60 yaşlarında bir ihtiyar dün akşam Karagümrükte sokak- ta giderken kalb sektesinden ölmüştür. x Son yirmi dört saatte şeh- rimizde bir tramvay, iki de oto- mobil karzası olmuş, üç kişi hafifçe yaralanmıştır. Ecnehi Mekteblerde Maarif idaresi, gördüğü lüzum Üzerine bazı ecnebi ve ekalliyet mokteblerinin kadrolarını yeniden tedkik etmiye başlamıştır. Bu hu- susda mekteb müdürleri maarif idaresine davet edilerek kendile- rinden izahat alınmıştır. Bir kısım mekteblerdeki vekil muallimlerin | yerine asıl muallimler tayin edil- miştir. Motorin Fiatları Niçin Fırlamış? Son günlerde motorin Hiatla- rında gayritabil bir yükseliş gö- rülmüştür. Fiatların sebebsiz ola- rak otuz. para artması birçok şikâyetlere meydan vermiştir. Alâkadarların verdikleri malü- mata göre, bu yükselme bazı açıkgözlerin istifade temin etmek istemelerinden — doğmuştur. Bu hususta Ticaret Odası bu işi sür'atle tedkik etmek kararındadır. Kumarcılar Mekteb Çocuklarının Pa- ralarını Dolandırıyorlarmış Son zamanlarda mekteb <- varlarında ve cocukların lib geçtiği yerlerde, içinde zıbzıb bulunan — makinelerle — veyahud Üzeri numaralı levhalarla kumar oynatanlar ve çocukların parala- rını alanlar çoğalmıştır. Polis dün bunlardan Milton ve Parnak adlı iki kişiyi makinelerile bera- ber yakalıyarak Müddeiumumlliğe vermiştir. Sultanahmed ikinci sulh ceza mahkemesi bunları ikişer ğün hbapse vo ellişer lira para cezası alınmasına ve makineleri- nin müsaderesine karar verdi. Esrar İçerken Fuad adlı bir şoför Beyoğlun- da İmam sokağında esrarlı siya- ra İçerken cürmümeşhud halinde yakalanmış, Özerinde de 8 gıram esrar bulunmuştur. Doğururken Öldü Zincirlikuyuda oturan Hasanın karısı Gülizar evinde doğururken fenalaşarak hastaneye - kaldırıl- mış, fakat biraz sonra ölmüştür. Nöbetci Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler yun- lardırı İstanbul — tarafı: ( Üniversite ), Aksarayda (Zi; Edirnekapıda ( Arif )) Şehremininde ( A Hamdi ), Sumatyada ( Rıdvan ), Küçükpazarda (Hüseyin Hüsaü), Fe- nerde ( Emilyadi), Eyübde (Hikmat), Cağaloğlunda (Ubeyd), Lalelide (Sıdkı), Sirkecide ( Ali Rıza ), Beyoğlu tarafı: Taksimde ( Della Suda ), Yenişehirde (8. ,Barunakyan), Taksimde (Ertuğrul), Galatada ( Karaköy ), Şişlide Şatak sokağında ( Nargileciyan ), Kasımpar şada ( Yenituran ), Hasköyde ( Yeni- türkiye , Kadıköy tarafı: Modada (l-ıı— ik İskender ), Pazaryolunda ( Namk” Behcet ), Üsküdar tarafı: Selimiyede ( Selimiyo ) Büyükadada ( Halk ) «ezanoleri. | alacaktır. Orta Tahsil Muallim Ihtiyacı Şehrimize Ankaradan golen haberlere göre, Kültür Bakanlığı orta tedrisat mekteblerinin mual- lim kadroları ile esaslı ..kıldı meşgul olmaktadır. Birkisım lise ve ortamekteblerde hâlâ münhal muallimlikler vardır. Ders senesi çok — ilerlemiş olduğundan, bu yüzden tedrisat sekteye uğra- maktadır. Bakanlık, orta tedrisat mücs- seselerinde, — muallim — ihtiyacını kökünden halletmek için bazı tedbirler alacaktır. Yapılan ted- kikata göre, ancak üç seneye kadar Bakanlık emrindeki orta tedrisat muallimleri ihtiyaca cevab verecek şekilde artacaktır. Bakanlık, mekteblerin diğer Ihtiyaclarımı da gözönüne alarak İki sene, memleketin herhangi bir yerinde olursa olsun, yeniden hiç bir lise ve ortamekteb açmamıya karar vermiş bulunmaktadır. Birkısım Hise muallimlerinin de Istanbulda toplu bir halde bulun- dukları ve sair vilâyetlere gitmek istemedikleri nazarıdikkati — cek betmiştir. Bakanlık, bu mnokta üzerinde de bazı cezri tedbirler Bu hususta tedkikat yapılmaktadır. Silâh Taşıyanlar Evvelki sakşam ant olarak ya- pılan arama neticesinde Paşabah- çede Mücahidde bir tabanca, Alemdarda İIzzeddinde bir sus- talhı, Küçükpazarda Ismallde bir kama, Beyazıdda hallaç Alide bir saldırma, Fatihte Bürhanda bir tabanca, Halilde bir kama, Fe- nerde Azizde bir tabanca, kah- veci Kör Hikmette bir bıcak ve sandalcı Hakkı'da da bir kama bulunarak müsadere edilmiştir. ' Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : P azar Ola Hasan B. Diyor Ki: — Bir kadın bir meclise girdi mi Hasan B. muhakkak dedikodu l »» Bu her yerde her vakit böyledir.. H.B. — Aksi de vardır azl- zim. Bir kadın bir meclisten çıkmca da- dedikodu başlar. *« Bilmiyor musun, Halide Raşid Rıza tiyatrosundan çıkı- verdi.. , | Günün Tarihi | Bay Piyos'un Türk* lüğeHakaretDavasi Türklüğü hakaret ettiği idcla Üçüncü ceza mahkemesine vt İnyon sigorta şirketi mümessili P Piyos'un dün muhakemesine devaf edildi. Mahkeme Bay Piyosun m faa şahidleri olarak getirdiği - meb'lf Bay Mazhar Müfid ve Yusuf Ziya İ Hakkı Saffet, Midhat Şükrü, ııııV Hikmet Ccmal Ziya, Refi Celâl, Said Ziya, Malik Aziz, Nihad Hulüsi ve Cemil'i Zaharyadis'i Gi 1' . Şahidler Bay Piyosun iyi *l Türkleri >meyon Biz Sadam od söylediler. Diğer gahidlerin celbindi vazgeçilerek iddin ve müdafaa yapil' mak için muhakeme 3 şubata - talili edildi. Kültür Bakanı Bay Abidli Adapazarında Adapazarı, 29 — Kültür Bakatli Abidin Özmen, beraberlerinde kaltt mimahsus ve ortatedrisat müdürlefi olduğu halde şehrimize geldi. |: yonda Kaymakanı, Belediye ve Pirl Reialerile muallimler ve halk tarafı! dan karşılandı. ıâ Bakan, gece muallimlerin toplatt dığı Belediye salonunda muallimlerit hasbihalde bulundu, yeni mekt binasının — yapılmasında Bakanlı; yardım edeceğini ve maarif sahasındâ | büyük canlılık gösteren Adapazarıti. ortamektebden mahrum bırakılmıya« cağını söyledi. Bu haberi alan halktt mız çok sevindi. Bay Abidin Özmen gece saali altıda Ankaraya hareket etti ve kazlf | erkâmı tarafından uğurlandı. Yurda Gelen Muhacirler — Çanakkale, 29 (A. A.) — Trakyâ | umum! müfettişliği yanında mıntakâ valilerinin bu hafta yaptığı toplantiyd gitmiş olan Çanakkale valisi Bay Süreyya Yurdakul dün Ça ııkııqı*' dönmüştür. Toplantıda, l hilinde bu sene yerleştirilen ve önile müzdeki ilkbahardan itibaren plıeım olan yenl muhacir Işleri va buna aidi alınacak - tedbirler — görüşüldüğü ve mıntakanın nafıa işlerile #siye ve belediyelerin 986 projeleri gözden geç maktadır. L Va Ortamekteb Müdürlerinin Muallimlikleri Kültür bakanlığı genel müfettişleri Lise ve Ortamektebleri — teftişleri, sramada, bazı mekteb müdürlerinitir. idaro işlerinin çokluğunu ileri süröreli, üzerlerine vazife — şeklinde — verileti. derslere muntazam bir şekilde devalif. etmediklerini görmüşlerdir. Mekt müdürlerine en en fazla haftal 12 saat de ektedir. Mekteblilerin | Yardımı | Uşak, 29 (A. A.) — Ortamekteli Hilâliahmer dernek kolu, Erdek v€ Marmara adası civarındaki yer #atf sıntısından açıkta kalan yurddaş| yardım olmak Üzere aralarında W liradan fazla para toplayarak umul merkeze göndermiştir. Şehrimiz Hilâliahmer eemiyeti de zelzele felâketzedelerine yardım mini için bir müsamere hazırlamıştifi »» Dedikodunun arkası alınamıyor.. bâlâ