9 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

9 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

9-2 986 Paşa devamda idi; — Ecanible üfetin marazi şahaneye muhalif olduğuna vak fız, fakat ve yapalım? Sinyor karşıma gelmiş, laf anlatırken kovulur mu?.. Haydi Atâ, evhamı batılayı bırak, hayırlı tarafı teem- mül et diye kendime bir gayret verdim. « sesini yavaşlatarak: » Sadrazamın Suriye valiliğine tayin edileceği sözü var a, acaba mührü hümayun mu ihsan buyurulacak, vezareti uzma mı teklif kılınacak diye de tatlı bir helecandayım... Ortanca hanım artık kendini tutamadı: — Helecandan şimdi ben tıka- nacağım Paşa enişteciğim. Bir yere mi sürüyorlar yoksa sadra zam mı oldun, onu söylel. Atâ Paşa, parmağındaki slga- rayı yere ahb üstüne bastı. Fe sini öbür kaşının Üstüne yıktı. (Korkma, arkası hayır çıkacakl) dedikten sonra devam etti: — Uzatmıyalım, bir tasaftan Uçbuçuk atarak, bir taraftan da kekâ diyerek (Ohuzura çıktık... Odadan girince şevketmenb ba- na doğru yaklaştı. Ben arzı ubü- diyet ederken elimi tuttu... Ne tutuş, sımsıkı; (o birtürlü fbırak- mıyor... — Ah iki gözüml!., Ah dev- letlim!.. Atâ Paşa, heyecanından si. garanın yanan tarafını ağzına sokmuş, hem etrafa püskürüyor, hem söylüyordu: — İk söz olarak me dese beğenirsiniz?.. Kerimen maşaallah levend gibi bir kız olmuş, niçin evlendirmiyorsun Odemer mi?... (Cenabı rabbı mennan ömrü afi- yeti şehinşahlarım müzdad bu- yursunl) dan girişerek (oOlâzim gelen ecvibel lâzmeyi verdim... rin, koyunların bile zamanları var, Mart girince köyler bile miyavlı yor... Biz de hayvanız, bayvânı natık değil miyiz?.. Çağı gelen kız kocaya verilmezse vebali azim- mülü a ve irşadatı hümayuna karşı ben yine arzı teşekkliratı o binümayanda iken Berayı şükran hakipâyine vara- cağım esnada... Malüm a, gaverenin sigarası yanmaz derler. Paşanınki de çok- tan sönmüştü. Neş'e ve sürur şap- kınlığı içinde, kibriti çakarken, (aman) diye havaya sıçradı. Sa- kalınn ucunu aleve kaptırmış, bereket versin tetik davranb söndürmüşlü. Kabak tadı vermeyelim, Atâ Paşa şu neticeye vardı: Şevketlü, müşiranı o izamdan, yeveri ekrem Affan Paşanın oğ- unu muvafık bulmuş. Bu buluş, Büyük resimli roman <> 17 <ammumummmmıı» Yazan : Sermed Muhtar Alus | İKİ GÖNÜL BİR OLUNCA. Samanlık Seyran Olur ! Paşanın Kızına Talib Çıkmıştı EE Yaşar paşa zade Affan karikat ilham sabihasına sünuh İşi Affan Paşayada açıb mu- vafakatini ( almışmış, o Yaveranı hazreti şehriyariden binbaşı Yaşar Beyle Yekta Hanımın emri mes- nuni akidlerinin bir an evvel icra» sına iradeli seniyye şeref taalluk etmiş (1)... Yekta'ya Dair... Eeey, şimdi sırası... Kolları siva- yıb romanın baş kahramanı olan Atâ Paşa kerimesi Yektanın ne biçimde, me ayarda bir kız oldu- ğunu anlatalım: Yekta için, annesi ve teyzesi: ( Allah cemi cümleninkini bağış” lama, kızımız öpümüzdeki Kur- banda on yedisini bitirib on seki- zine girecek! ) derlerse de bu söz fazin mübalâğa değildir. Tarenin yalnız iki seneciğini yutoyorlar ki bukadarı da kocaya varacak bir kız için helaldir. / Yektanım, on dokuzunu bitirib / yirmisine girmek üzereydi. Bu yaşa kadar neden köşeye oturmamış?... oYirmisini bulana evde kalmış denilen bir devirde, meden yanı kılıclı veya eli bas- İstanbul Mili Emlâk Küçükpazar: Tahtakale Uzunçarşı sayi dükkânm 19760/291840 payı. 120,50 Eminönü (O: Şeyh Mehmed Geylâni Loncasokek eski 11 yeni 13 sayılı dükkünm 20/120 payı. o 720 Bakırköy (O: Zeytinlik Reyhan sokak yeni 7 sayılı evin 6/56 payı. 7 Kamerhatun: Kurtuluş fırın sokak eski yeni 20 sayılı a ev. Fener : Abdisubaşı Şerbethane sokak eski 10 yeni 12 evin 1/2 payı. 400 Heybeliada ; Cak sokak eski 3 yeni 44 sayılı evin 1/4 payı, 315 Beşiktaş (O: Kaptan Ibrahim Aziziye sekak eski yeni 2,46 sayılı dükkân payi. Kâtib Kesm Yenika dibi 13-6/1 ev ve dükkünm 1/2 payı, Hoca Hayrettin Küçük Karaman cad- desi eski 25 yeni 33 üstünde odalar. Büyükdere : 209 sayılı dükkân. Yukarda yazılı mallar 12/2/935 Salı günü saat on dörtte dak remizde müteşekkil Satış Komisyonu tmarifetile ayrı ayrı peşin para ve açık arttırma ile satilacakdır. Isteklilerin yüzde yedi buçuk pey akçelerile müracaatları. (F) (408) İstanbul Mi Emlâk Müdürlüğünden ; Istanbul Merkez Maliye dairesinde saklanan 2129840 motör ve 238 plika No.lu Bulk markalı kullatilmış binek otomobili parası delaten verilmek Üzere bin lira muhammen bedel üzerinden açık arttırma usuliyle satılacaktır. İsteklilerin ve görmek İsteyenlerin 2012/934 Çarşumba günü saat on leriyle müracaatları. “M.,, “379,, Büyükdere caddesi eski 198-200 yeni SON POSTA tonlu bir delikanlı başgöz edik memiş? Bilhassa Atâ Paşa gibi hatırlı, nüfuzlu bir zatin, bir ve- ziriâlişanm biricik kızı... Kime istese vermez, kim etek öpe öpe almaz. Buna sebeb paşa babacığıdı. O, evvelâ kızınm gelinlik çağına geldiğini bir türlü görmiyordu. HAl& dünkü mini mini, çıtıpıı Yektacığı sanıyordu. Diyordu ki: — Parmak kadar kız kocaya yerilir mi?... Siz onun görünüşüne bakmayın. Hilkaten nazik, zayıf ve çelimsizdir.. Damad gelecek kârata kimbilir ne mostralık çı kacak!,. İster müsin hemencecik de doğursun; daha kendi yavru iken başına bir de çocuk derdi Saniyen, Atâ Paşa kimseyi kı- zına İâyık göremiyordu. Herkese bir kulb buluyor, hepsini tukaka ediyordu. Bekâr, erzen Paşa zadelerin ker birine bir mahzur bulmak- taj "Kimi vecben hakkile gözel yakışıklı, âdeta Yusüfü zaman. Gel gelelim çepakini ümmetin başı. Gece gündüz Beyoğlunda; kaç tane kapatması olduğuna dair binbir rivayet mevcud. (Arkasi var) ———— aaa IRTİHAL Eski Meclisi Mebusan Reisi Mülga Darülünun Müderrislerinden Bay (Hacı) Âdil Arda imüptelâ bulunduğu kalb hastalığından o kurtulamıyarak dünkü Cuma günü aanton altıyı (otuz beş dakika geçe rahmeti rahmana kavuş- müştur. Üenezesi bürünkü Cumarteşi günü suat on bir buçukta o Bebeğe doğru Boğaziçi ( Feyzimti) lisesini geçtikten sonra ilk Otzamvay duraği karşısındaki yalıdan kaldırılarak Arnavudköyünden o Şirkeü (o Hayriys vepüru ile Beşiktaşa nakledilecek ve Sinanpaşa camiinde namazı kılmıb ailesinin medfun bulunduğu. Maçka kabristanma defnolunacaktır. Allah Rahmet Eylesin 1 —— Müdürlüğünden : Mubammen kıymeti Lira Eski 101 yeni 300 ve odaların 93/384 pı harici ve hisar s3 sayılı dükkân ve 2214 g2 dörtte 75 lirahk seminat akçe- Bir Adam Öz “Çocuğu Kazma İle Öldürdü ( Baştarafı 1 inci yüzde ) çağmı çekerek zavallı köylüyü arkasından vurub öldürür, on iki lirasını cebine atar, Fakat bu cinayetin günahsız şahidi olan on iki yaşındaki ço- cuk babasının vurulduğunu gö- rünce korkudan kendisini yere atarak kaçmıya başlar ve en ya- kın bir köye gelib bir köy evine iltica eder. Çocukcağız kendisini karşılıyan ev sahibi kadına, göz yaşları arasında babasının öldü- rülme macerasını anlatır ve yakit çok geciktiği için kendisinin bu z isafir ini rica eder. Cinayeti işliyen adam ise sa- baha karşı arabasile bu köye gelib çocuğun iltica ettiği evin önünde durur. Bu ev, arabacının evidir ve çocukcağız acı bir te- sadüf neticesi babamm öldüren adamın evine iltica etmiştir. Katil arabacı eve girdiği za- man karısı, yarı y babası öldürülen bir çocuğu misafir et- miş olduğunu söyleyince iş deği şir ve arabacı: “© — Eyvah, der, onuda öldü- relim, yoksa beni ele verir. ,, Fakat korkudan hiç uyuya” mıyan zavallı çocuk, karı kocanın bu konuşmalarını duyar du; yavaşca pençereyi açarak Mn fırlar ve bu seferde başka bir eve İltica ederek, j ma ile konuşmakta olan ev sahibine, başından geçen acıklı macerayı anlatır, Katil arabacıya gelince; dışa- Devlet Demiryollarının. Varidatı Çoğalıyor ( Baştarafı 1 inci yüzde) Yeni demiryolu inşaatına ge lince; overilen haberlere göre inşaat pmumiyetle çok iyi gidiyor. 506 kilometreden ibaret olan Fevzipaşa - Diyarıbekir hattında 408 kilometrenin İnşaatı tamamen bitmiştir. Geriye kalan 98 kilo- metrenin inşaatı da bu yıl içinde mutlaka bitirilecektir. Mevsim kış olduğu için bu hatta şimdilik 2600 amele çalışmaktadır. Fakat yaz gelince amele mikdarı iki misline çıkacaktır. Irmak - Filyos hattında ise İnşa- atı henüz bitmemiş 42 kilometrelik bir yer kalmıştır. Bu kısımdada ehemmiyetli bir iş kalmamıştır. Bu hatta ferşiyatı yapılmıyan 93 kilometrelik kısmın pozu bu sene tamamen İkmal edilmiş olacaktır. Bu hat Üzerinde günde vasati olarak 600 amele - çalışmaktadır. İhalesi yapılmış olan Filyos-Çatal- ağzı kısmında İse günde 300 amele mevcudu kaydedilmektedir. Bu kısı atı 936 senesinde olup ikmal edilecek ve müteakib olan İ münakasaya çıkarılacaktır. Bu senenin en güzel filmi EKMEKÇİ KADIN Büyük muvaffakıyet le devam ediyor. Bu filmi kaçırmayınız. i | Bütün İstanbul halkı, sinemalarımızın terem müdavimleri hazırlanınız. İbaktilo Evleniy0 | MARİE GLORY - JEAN MORA Jİ nu nda verdiği korkunc kararı tatbik için kazmasını kaparak çocuğu” yattığı odaya girer ve yorgaf altında büzülmüş yatan kendi öZ çocuğunu, öldürdüğü (adam çocuğu sanarak, kazma ile indir” diği o birkaç darbede öldürün Fakat tam bu srada yetişei jandarma ile köy muhtarı, bU sefil adamı cürmümeşhud halinde yakalarlar. Bu eşsiz facia, muhitte çok derin bir acı uyandırmıştır. İki Kavak Dalı Yüzünde Bir Cinayet Kızılcahamam (Hususi) — Ks” zamıza bağlı Demirciören köyüm den Salâhaddin İsminde birinin köy haricinde ormana yakın bir yerde (birkaç ağacı varmış. Geçen gün odun kesmi- © dağa giderken yolda ( Ben ie vee Seyid oğlu Se ri kesilmiş kavak dalları 'ükletere| eldiğini Alinin eğ olani bildiği için dalları görünce şüb- helenmiş, bunları nereden kesti” ğini sormuş. Ali de kestiği ka yakları uzaktan Bu kesilen kavak erim kendi kavaklarında kesildiğini anlayınca aralarından ağız dalaşması başla” mış, nihayet Selâhaddin hiddetle” nerek elindeki töfengi (o Alinin öğsüne karşı ateş etmi kan nil tani 5 Mi ir isabet etmiş ve zavalh köylü orada cansız yere yuvarlanmıştır. Katil Selâhaddin biraz sonra yakalar mıştır. Çatalağzı - Zonguldak kısmının ihalesi de Nisandan evvel yapıl mış olacaktır. Afyon - Karakuyu hattı: Bu hattın Afyondan itibaren Karakuyuya kadar olan tulü 112 kilometre olup inşaat itibarile altı kısma tefrik edilmiş ve bu kısım" ların hepside ihale edilmiştir. İşbu 112 kilometrelik tul üzerinde kış dolayısile faaliyet azdır, ve günde vasati 1400 amele İle çab” şılmaktadır. Bununla beraber işbu kısımların İnşaatı 935 takvim senesi zarfında tamamen İkmal edilecek ve ferşiyatın 935 Teşrin evveli gayesine kadar bitirilmesi için Afyon ve Karakuyu istike” metlerinden olmak üzere iki t#” raftan poza devam edilecektir. Karakuyudan Afyona yapılacak ferşiyata muktezi De miryol malzemesi İzmir limanında9 vi laci Baladiz » Burdur kısmı 24 Isparta şubesi 14 kilometre kadaf bunların inşaatı da yal herkesin göreceği neye-kahkaba fi” Armand Bernard # Tel 43379