24 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

24 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

VA AŞ i 5 Sayfa SON POSTA Şabat H. Büyük resimli roman <> 32 mmm» Yazan: Sermed Muhtar Alus İKİ GÖNÜL BİR OLUNCA. 4.2935 Samanlık Seyran Olur! Zişan Oldukça Yaman Bir Kadındı.. O zamanlar, Gürcü Şahinde Gürcü Şahinmiş.. Telgrafhanede kâtib amma yakışıklı mı yakışıklı, bıçkın mı bıçkın, efe mi efe... Bir adı da Efe Şahin. O vakitler, tam okka 400 dirhem çapkınlarda, Galatanın, Beyoğlunun semtine uğrama yok; Istanbul yakasında çarh çevirme vor. Bu tarafın sefahethanelerin- de cümbüş ediyorlar. Kaç tane koltuk ( istersin?... Macuncudaki meşhur ev, Şekerci sokağındaki Kaymaktabağı, Ka” ragümrükteki Hürmüz, Fatihteki Mumcu, Sena yokuşundaki Altı parmak Makat. Onikiler denilen başeratı şi yüflikân güruhu buraların ğinl satın almışlarsa da başka gedikliler de yok değik Gürcü Şahin gibiler de çok. Bunlara sığınarak gününü gün eden bey- den efendiden kimseler de sayısız. Atâ bey arada bir, £ sünnet düğünü, kınagecesi behane ede- rek hanımını atlatır, Şahinle be- raber buralardan birini boyler, ertesi sabah ağrı eğri, gözü şaşı eve dönermiş. İşte hukuk ve zamandan kalma. Âlâ paşa, günden güne yürü- yüb vezirliğe erdiği, sadarâizam lığa bıyık burar bir hale geldiği halde eski dostluğu unutmamış; eski senli benliliği de (yabana atmamış. Oo Mütemadiyân Şahini korumuş, kayırmış. Sırasile Salise Saniye sımfısanisi, Saniye sınıfı mütemayizi, Ulâsanisi rütbelerini aldırmış; göğsünü nişanlaria do- natmış. En son lütef olarak, Ula evvelliği payesile Beyrut vilâyeti telgraf müdürlüğüne kondurmuş. Gelelim Zişan hanımın nenin nesi olduğuna... Haydi nemelâzım, alemin geç- mişini, içyüzünü karıştırmak ta ne manâ? Hayırlısı susmaktır! demek te var amma kimselerden hoşlam- mıyan, herkesten dörtnalla kaçan Yektanımın bu hatunun fevkalâ- de sevmesi, görür görmez yanı na koşması, biç aynlmayıb saat- lerce sohbet etmesi onu etraflı bir ta'rife lüzum gösteriyor. Zişan hanim, günahı üstünde kalsın ve İsteyenlerin boynuna, pek karman çorman geçmişli bir kadındı. Görtilen köye kılavuz istemez fehvasınca bu pek te kondurma ve uydurma bir rivayet değildi. Göze bakınca bağırsaktakini anlıyan, iğne deliğinden Hindis- tanı seyreden kimesneler, şöyle bir nezzareye aldılar mı onun ne mal olduğunu derhal çakarlardı. — Sözüm ona onlardan! na karatı hazırdı. Hattâ bazıları: — Buna o &lemlerde muhak- kak lakab bile takmışlardır. Mak- mur Zişan mıdır, Benli Zişan mıdır, nedir? derlerdi. Saçlarındaki sarı boyadan mı? Sarı boya Bayrak kabahat mi? Onu Sürre emi arıları, kazası ker kızları, Şehislam gelinleri bile koyuyor... Ha sarı, ha kara. Şevk: tli bile saçını, sakalını siya ha boyamıyor mu? Gözlerindeki kuyruklu sürme- den mi?... Sürmeyi çekmeyen var mı ki? Kuyruksuz sürme kimde görülmüş? Sürmenin günahı değil, sevabı samimiyet o var. Mekkelilere baksanıza, erkek- leri bile sürmeli... Yüzündeki düzgünden mi? Ne nilmasebeti, Boy boy damadları ve gelinleri olan, to- runlar sahibi hatunlar düzgün sürüyor... Hem, düzgün olduğu da ne malüm?, Belki pomata üstüne podra geçiyor. Dudağının üstündeki, yanak- larındaki, çenesindeki püskürme benlerden mi? Vallahi o da değil. Bunların Allah yapım olmadığı, rastıkla yalancıktan kondurulduğu ne ma- lâm?... Herkes şübhelenecek diye mi oydursun, o pürüzsüz tenine ameliyatlar mı yaptırsın, çopurlara mı dönsün? Ne herkesinkinden büyük ve başka ol se göğün İle dekolte, kolları aşırı kısa olan elbiseleri, ne yıkanır gibi bulandığı levanta ları. Bunlarm biri de ona bu (sözüm onalardan) damgasını lığa vermezse - taze demektir... Sürmek © sürüştürmek, takmak takıştırmak hakkıdır. Zişanın neş'eliliğini ve şakrak- lığım, biribiri ardınca savurduğu kahkahayı ve kihkihiyi, bir oyun havam çalınır çalınmaz gerdan aa rica ederim? Allah var, doğru söyleyin. Bunlarınkisi içi fazla fesatlık değil mi? Neş'elilik, şakraklık kusar mu- dur?. Hamden lillah sağ salim- ken, kırılmış dökülmüş yokken, dokuz öksüzle bir mağaraya kapan- mak caiz midir?. Kadınlar mabe- yininde çalınb söyleniyor, gülüb eğleniyor; kalkıb bir çifte telli oynamanın ne mahzuru var? Bunlar habbeyi kubbe yap- maktır, Zişan hanımı yere batırmayı iş güç edinenler, pundunu yaka- ladıklarına zabib olanlar, sinsi sinsi bir tebessümden sonra, (artık buna da söz yok ya) diyib Ban Belada Tepebaşı Şehir Tiyatrosunda Bu akşam sart 20'e UNUTULAN ADAM 6 yrabie Nazım Hikmet Pex yakında: . MÜFETTİŞ Eski Fronsız tiyalrosunda Bu akşam sant 20 de DELİi DOLU Operet Yazan Ekrem Besteliyen : Cemal Reşid Son Hafta DON SON NİNNİ renkli bir SILLY Bugün PETERSBURG ü GECELERİ Paul Hörbiger Elisa İlinrd K 2 film birden Bu hafta SARAY Sinemasında DOUGLAS FAİRBANKS ve sehhar MERLE OBERON ilâ bir çok dilber kadinlar tarafından temsil edilen esrip ve zengin film kemali muvaffakiyetle devem ediyor. İlâveten £ Sinemasında çeneleri açarlardı ; — Farkına varmiyor musunuz ayol, bir erkek görünce tazenin ağzı kulakların varıyor. Kaç göçü değil, dünyasını unutuyor... Hay- di dara geldin, kaçacak yer bu- lamadın? Bari eteğini başına çek, hiç değilse kolunu başına siper et.... Hepimiz bir erkekle karşı- laşınca umacı görmüşe dönüyoruz; fellek fellek kaçıyoruz da onun umuruna gelmiyor, tabak şeftalisi giri yerine yayılıyor. Zerre kadar rma, arma yok.. Kadını nâmabrem karşısına çıkmıya oka- dar teşne ki Abdideki, Hasandaki kantecu karılardan farksız... Hiç sıkılmadan, Okekelemeden one görüşüş o, o me lâf anlatış o? Tıbkı Manakyandaki Hekimyan, Binemciyan... Halkevinde Bir Piyes Temsi Edilecek Holkevinden; Yarmki (o Pazartesi günü saat (20,30) da Gülhane parkı içindeki Alayköşkünde Temsil şube- miz tarafından (Himmetin oğlu) piyesi temsil edilecektir. Gelmek isteyenler davetiyelerini hergün (17)den sonra Alayköşkü çevirgenliğinden #labilirler. Yeni Neşriy. Büyük Gazete — Büyük Gare. tenin 15 inci sayım renkli bir kapak içinde zengın yazılarls çıkmıştır. Ba nüshada dağ ve kar sporuna dair çok meraklı bir yazı veresimler (o vardır. Büyük Gazeteyi okuyucularımıza tay- siye ederiz. Yeni Adam — Bu Kültür, ede- biyat ve sanat mecmunsının 60'inci sayım canlı makale ve yazılarla çık- mıştır. Bu sayıda Bay İsmail Hakkının iki yazısile Helders'den tercüme 1936 harbi, genelik anketi. siyasi nevnda olanlar, hikâyeler, romanlar, türler vardır. Karadeniz Orman İşletme T. A. Şirketinden: Şirket, tahtı iltizamında bulunan esfranbolu civarındaki Turna ormanının Sletilmesini dört sene müddetle mü- ilşahhide verecektir. Müzayede aşık arttırma olarak 7 Mart 935 de Galata Ömer Abid han 4/4 de şirketin mer- kezinde İdare Meclisi huzurunda yapi- lacaktır. Buna ald şartname İl şubat- tan itibaren hergün şirket merkezin- den alınabilir. İlk teminat ili bin lira d veym bunka mektubudur. (7880) EE A ASRİ sremaa İki büyük filmin muveffakiyetleri MIRIAM HOPKİNS ve GEORGE BANCROFT HALK Kizi Fransızca sözlü filminde ve KOHEN ve KELLY AMARIKA'da bir saatlik neşo ve kahkaha filmi suvarelerde her iki filim birden JUYAN SENFONİ ve FOX JURNAL Bugün Albert Prejean üelle Darrisux 2 film birden Venizelosa Suikasd Davası Sıyasal Havayı Yine Bulandırdı ( Baştaarfı 1 Inci yüzde ) pıldı. Asayişin muhafazası İçin, polis ve jandarmadan ayrı olarak bir bölük de piyade askeri sevk edildi. Fakat bütün bu tedbirlere rağmen muhakemenin arifesinde, yani Çarşamba gecesi, mechul şahıslar tarafından Atinanın en büyük silâh mağszalarından biri açıldı, birçok revolver ve mühim mikdarda fişek aşırıldı. Venizelos tarafdarları, bu hır- sızlığın, jüri heyeti azalarını kor. kutmak maksadile, suçlulardan es- ki polis müdürü Polihronopulosun adamları tarafından yapıldığını söylüyorlar. Bu hâdisenin mechul suçluları benüz meydana çıka- rılamadı. Sulkasd suçlularna gelince; bunların muhakemesinin .üç dört ay kadar süreceği muhakkak sa- Süz Fakat muhakeme devam edecek mi, yoksa fevkalâde hâ- diseler karşısında yarıda mı kala- cak? İşte bugün Yunanistan umu- mi efiârı bu iki suslin cevabını araşdırmakla ve bu cevabı overmiye cesaret edemiyor. Siyasi fırkalara mensub gaze- Dil Kılavuzu 5000 Kelime ( Bağtarafı 1 inci yüzde ) Kılavuz (5,000) kelime olarak hazırlanmıştır. Heyet birkaç güne kadar Ankaraya gidecek ve dikten sonra bastıracaktır. Mayıs içinde kılavuzun dağıtılmış olması mümkündür. Istılahlar bu kılavuza konmamıştır. Onlar için ayrıca heyetler (o faaliyet (halindedirler. Onlar da oraştırmalarını kısa bir zamanda bitireceklerdir. Kılavuz çıktıktan sonra şim- diye kadar karmakarışık ve ihtiyari bir tarzda kullanılan ke limelerin birçoğu düzelecek ve her kelimenin hakiki karşılığı anlaşılacaktır. (Kılavuzda her kelimeye yalnız bir karşılık gös terilmiş ve bu kelime, bir misalle bem Türkce, hem Fransızca izah edilmiştir. 6 Bıçak Yarası Taşıyan BirCesed ( Baştarafı 1 inci yüzde ) deiumumiliğe ve Emniyet müdür- löğüne (bildirmiştir. e Tahkikata müddeiamumi muavinlerinden bay Kâmil el koymuş ve dün saat 17,5 da Tabibi adli bay Enverle beraber hâdise mahalline giderek cesedi ve vaziyetini tedkik etmiş ve Morga nakline lüzum göster- miştir. Dün saat 16 ya kadar cesedin heviyeti tesbit edileme- mişti, Sonradan bunun bay Alk- med namında biri olduğu anla şılmışır, Cesedin üzerinde 6 bıçak yarası vardır. Bay Kâmil dün geç vakte kadar Şehremini nahi- ye merkezinde tahkikatla meşgul olmuştur. Vak'a polis mıntakasın- da olduğu halde hâdisenin ehem- miyetine binaen Fatih jandarma kumandanı bay Özdemir de polis- le beraber çalışmıya başlamıştır. endiğimize göre bay Ahmed Bursadan Mısıra gitmek üzere pasapot almış ve İstanbula da gezmek için uğramıştır. Cinayet, İşte onun İstanbulda bulunduğu bu sırada işlenmişse de salki | Burun UL henüz mechuldür. teler, vaziyeti kendi işlerine gele” şekillerde izah ediyorlar. Bitarsf ve bususile sosyal demokrat fikir lere tercüman. olan Anı gazetesi, gerek Venizelosculara “ gerek hükümet taraftarı gazete” re hücum ederek, umumi ef galeyanın oyatışması ve asayifi bozan (o kargaşılıkların o kalkması için muhakemenin hef şeye rağmen neticelendirilmesi istemektedir. Fakat “tam bir bitareflıki” söz söylemek lâzımgelirse, diy€ biliriz ki bugün Yunanlstanın dahil vaziyeti o kadar sarih değildi Bilâkis gayet mübhem ve ol, naziktir. Fevkalâde hâdisel zühuruna dair fbtimaller eksi değildir ve bu ihtimaller geçtikçe kuvvetlenmektedir. Bu# delil olmak üzere ilâve edelim Ki iç İşleri (O Bakanı Bay Hlore* Atinaya hususi surette ça Selânik Umum! Emniyet Müdür! Miralay Giserli ve Atina U: Emniyet Müdürü General Ze İ ile, asayişin muhafazası mevzi? üzerinde uzun müddet görüştü. İZ? | İtalya Boyuna Asker Gönderiyi ( Baştarafı 1 inci yüzde ) Vulcanio vapuru dün akşsif” 400 mutabassıs amele ile kâm ve sıhhiyeye mensub w asker yüikleyib Napoliden harekfi etmiştir. Bu vapur, ayal zamanğf Mesinadan da 1000 asker yökif yecektir. Sefere çıkan kıtaat k mandanı ve İtalyanın en geri Genaralı olan General Graf de Vulcanio vapuruna binecekti” Amerikan Zensileri H Yardım Edecekler Nevyork, 23 (A.A) — yi Ta len şehrindeki zenci tay Miralay Hubert Jullen'in ile muharebe vukuu halinde yorktan hareket ettiği iyor. 5 zenci tayyaresi daha, disini takibe hazırdır. Harlem'deki zenci halk aras” pek şiddetli bir tesir ya Habeşistanın yeni sevk'? Mesina, 23 (A. A.) — ke Afrikaya gitmek (Üzere if toplanmış olan askeri Habaşistana hareketi mi tile büyük tezahürat olm