1 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

1 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Si ASA SON POSTA İKİ GÖNÜL BİR OLUNCA.. 1-3- 955 [Buy&k resimlii roman <azammmmmmmam 37 aa Yazan : Sormed Muhtar Alus Osmanın bu resmi hakikaten düzgün bir kıyafette İdi, Kıvırcık saçlarını. muntazam kestirmiş, — yasemin — bıyıklarını kıvırıb . kaldırmıştı. Kolalı yaka- liğı, yolla kıravatı, açık renk caketi vardı. Yekta, durmadan ellerini biri- birine — vuruyor, iki parmağını şıkirdeteyorduü: — Hayretten dona kalmamak mümktün değill Bu ne derece giyinişe, modaya, Gon goüt'ya vükuf... Osman dediğin gencl, köylü, rençber kılıkh biri sanıyor- dum; bizim bahçıvan çırakları gibi saltalı, kuşaklı, poturla zannediyor- dum. Baksana saçlarının tuvaleti tıbkı bir Avrupalı.. bıyıkları A man prenslerinin aynı... Bakışı, pozu tıbkı bir İspanyol - asılza- desi... Buna ( Mir ) in, ( Boter ) in komplelerinden giydir. Bir gözüne monoki, bir eline gan tak; ağzına bir püro ver. Kolunda içi atlaslı gri pardesti, altın başlı baston... Vallahi bir arbitre de mode olub çıkar. Zişan: — Demedim mi, dilimde tüy bitirmedim mi? — diye — memnun memnun gerdan kırıyor, Yekta: — Kuzum Zişan, diye yalva- rıyardu, - yaknız oldukları zaman- lar hanım demezdi -bu fotoyu Ernestine gösterelim. Göreceksin deli gibi olacak, zıibzib zıblayar cak. Osmanın yengânımı — Allah aşkına etme cicim, vazgeç şekerim; bak daha ne havadislerim var! diye eteklerine sarılıyor, ağzı açık kalan küçük hanımefendi fotoğraf elinde, tek- rarladıkça tekrarlıyordu: — Öwel attrait!.. Owel char- mel.. Ouel bel hommel. Lümbanın — önünde, Ikisi de kendilerinden geçmiş halde, baş- başa resme bakarlarken Zişan Hanım bir daha kapıyı kolladı. Yavaşcacık ne dese beğenir- siniz? — O da senin resmini gördü; şaşırıp hayran kaldı ; bitti, öyle bitti ki az kaldı çıldırıverecekti ! Demez mi? Bakındı tek durmaz kadının yaptığına.. Yektanın albümdeki fotoğraf- larından birini gizlice almamış ım? götürüb Osmana — göstermemiş mi ? Yekta : — Sahi mi?.. Ma parole inanmam. Üzme beni, doğrusunu söyle Zişancığım ! Diye çırpınıyor, — Hangi fotom ? Abdullah biraderlerin çıkardığı sıska suratlı, Tatar gözlü olan kabine mi?.. Ayol o kaç senelik resmim, 13, 14 yaşındaki zamanım !. Derken kaşlarını çatıyor, — Korkma elmasım, en güzel, en yeni resmin, diyordu. Hani birkaç ay evvel Beyoğlundan irl- yarı bir raya gelmedi mi, konakta resimler çekmedi mi, İşte onlar- dan — biri.. Yıldız. kumandarının küçük oğunun düğününe diktir. diğin elbiseli resmin. Zişan Hanmım yine tek dur- muyordu : — Dedim ya, vallahi Osman sana boyıldı; az kaldı. oynatıva- riyordu. Elinden resmi alıncaya kadar ne çektim bana — sor.. (Artık elverir, baktığın yeter, a şunu kâfir; gösterdiğime, göstereceğime bin pişman oldum! ) diyorum, ona mı- sın demiyor. Res- mi sımsıkı yaka- yüreğime indire- ceksin. Ayol ha- bersiz çaldım, gö- türüb yerine ko- yacağım)diyorum, nah.. Hasılı hın- zır oğlan kanıma mesinden ziyade hangisinin götü- rüldüğünü ve gös- terildiğini merak- taydı: “ Apollon ,, fotografhanesi sa hibi Mösyö Aşk- lin çektiği pozlar? Dur — bakayım, ikisi çarşafliydi. Biri kaşpusiyerli Düğün elbiseli resmin diyorsun amma yüzden olanı mı, yoksa dömi pro- fili mi?.. O profil fotodaki dekol- tem pek berbaddır. Göğsüm gözükmez — bile, — omuzlarım da kambüur gibi durur.. Yalvarırım çabuk söyle, o mu yoksa geridona dayanmış olan nişan kurdeleli resinim mi?.. “çapkınca gülerek:,, bilirsinya, onda göğsümün dekolb- tesi fazlaca kaymış olduğundan teyzem: (Nedir bu kantocu karr lar gibi kıhk? Bunu — meydana çıkarmayın! ) diye tutturduydu. Şimdi siz de duralıyacaksımz ve acayibleşeceksiniz. Yüzde yüz eminim, kulağımla işidiyor gibi de duyuyorum, diyeceksiniz ki: — İşte buna uydurmasyonun dik âlüm derler... Bu kadar ki- barlık, alafrangalık, incelik iddi- asında olan, bu derece şık, davalı, kendini beğenmiş bir paşa kızı... Osmanın kim olduğunu, nasıl, bir mahlük idüğini biliyor.. Yen- gesl yutguna yutguna, dudakları- n yalıya yalıya genci göklere çıkarırken küçük hanım matma- zelile böyuna gizlice dudak bük- müş; müstehzi müstehzi gülmüş; aleyhine bu kadar fanfin etmiş. Ne adiliğini, ne ahmaklığını, ne hayvanlığını bırakmamış... Klmae- cikleri beğenmiyen, herkesa bir yama yapıştıran şımarık — taze, resmi görür görmez çarpılmışa mı dönüyor?.. Bu ne tılısımlı, sihirli bir resimmiş!.. Artık bu kadarı da olmaz, kocakarı masa- | h me bu?.. diyerek dudak bük- meyin. İşine akıl, sır ermeyen şu dünyada neler olub neler bitmi- yor ki... Kurcalayıb hikemiyata dökmiyelim, zira arab —saçına döndürürüz. — Netlce şu idi ki Yektanın Osmanın — fotoğrafımı görünce hakikaten eli ayağı bı- rakmış, kendinin — bilmediği bir kuvvet onu tepeden tırnağa sars- '—ı işte böyle hiç umulmaz bir Okadar muhake- mesini kaybetmişti ki resimdeki © çok güzel gencin, © çok alımlı ve gürbüz erkeğin hayalinden başka bir şey düşünemiyor, efsun- lanmış gibi bir hal geçiriyordu. Ökçeli ayak sesleri Ernestinin Samanlık Soyran Olur ! Yekta, Samur Osmanı Beğenmişti.. Yekta, kameriyede dağlara, çayırlara bakıyor geldiğini haber verdi. Yekta, arasına fotoğrafı sak- ladığı romanı çabucak yastığının altına soktu. Konsolun Üstünden başka bir kitab aldı; şezlonga uzandı; dereden tepeden tutturdu: — Sahi Zişancığım, dün Tap delene gidecektik. Böyle yemekli kır gezmelerini sevmediğimi bi- Hirsin. Sen geleceksin diya razı olmuştum; yaksa o saatlerce sü- ren tozlu, topraklı yol çekilir mi?. Alemdağı ormanı, dedikleri kadar da güzel bir yer değil Paristeki (Bois de Boulogne) kadar Pit- foresgue olsa haydi zahmetine katlanayım!.. Nihayet onları gitmekten vaz- geçirdim. Beyoğluna bile geçmeyib kitab, gazete almıya Matmazeli gönderdim. Alışama kadar ka- meriyede dağlara, çayırlara bak- tım, Bu vak'adan bir hafta, on gün sonra şeker bayramı girmiş, yu- karıda bahsettiğimiz veçhile mü- şirandan yaveriekrem Alfan Pa- şa mahdumu — yaveram . hazreti şehriyariden binbaşı Yaşar Beyle vüzerayi İzamdan Atâ Paşa ke- rimesi Yekta Hanımın emri mes- nunü akidlerinin bir an evvel icrasına, iradei seniye şerefteab lük () etmişti. (Arkası var) erekerkamne ara öreneeree a yene kece veranmen kAKA YA Nöbetci Eczaneler Bugece nöbetci eczaneler günlardırı Istanbul tarafış — Şahindebaşında (Üniversite ), Yenikapıda — (Sarim » Hafapaşada (M. Fuad), — Şehremi- ninde (A. Hamdi ), Samatyada (Rid- van), Unkapanında ( Yorgi), Beya- zıdda (Cemil), Bulatta ( Hiüsamed- din), Eyübde (Hikmet), Sirkecide (Eşret — Neş'et), Bahçekapıda (Agob — Minasyan ), — Bukırköyünda (Ehlâl ) Bayoğlu terafiş Kalyoncu- kullunda ( Beyoğlu ), Taksimda (Tak- sim ), Şişlide Hamam eaddesinde (Halk ), Galatada Mahmudiye ond- desinde (Mişel Sofronyadis), Kasım- paşada (Merkez), Hasköyde (Halk), Kadıköy tarafı; iskele — caddesinde (Sotiryadie), Yeldeğizmeninde (Üçler) Büyükududa (Halk) eczaneleri. Bugünkü senenin mühim Bugün maçı Kadıköy sahasında Fener- bahçe - Galatasaray — arasında yapılacaktır. — Lik mnuçlarında Beşiktaş ve Galatasaraydan bir iki puvan farkla önde bulunan Fenerbahçe bugün bir imtihan daha geçirmiş olacaktır. Kadı- köy sahasından başka Şerel ve Taksim — statlarında — yapılacak maçlar - şunlardır: Taksim stadında: Eyüb - Bey- lerbeyi, Beşiktaş - İstanbulspor A tatımları. Şeref stadında: Hilâl - Ana- dolüu A takımları. Vefa - Beykoz B takımları Fenerbahçe alanında mühim maçtan evvel Galatasay - Fener- bahçe genç ve B. takımları Topkapı - Altınordu A takımları kargılaşacaklardır. 1936 Olimpiyatları Berlin, 28 (A. A.) — Burada Italya - Habeşistan Ihtilâfı K ( Baştarafı 1 inci yüzde ) tine kıyasen pek mütedil bulun- duğunu İşaret etmektedirler. İngilizler Ne Diyor? Londra, 28 (A. A.) — Deyli telgraf şunları yazıyor: Görünüşe — bakılırsa — Italya, | Habeşlerin gözlerini dağlamak | için bir kolordunun miülessir man- zarasını hazırladıktan sonra Ha- beşistanla doğrudan doğruya gö- rüşmelere — girişmek — hususunda kâzanmak — istemektadir. İstanbul ikinci icra memur- luğundan: İpotek cihetinden paraya çevrilmesi takarrür eden. ve tamamına yeminli ehlivyukuf tarafından — bin altı yüzlira kıymet takdir olunan Topka- pıda Takkeci mahallesinde Atik a eedit Davut aokağında E'ı;diı Zâş 240 =ıdıdı murak- | kam ve derununda müşterek — havuzu | müştemil maa hane ahır, samanlık ve muhtelif eşcarı müsmireyi havi bir kıt'a bostamın tamumı 720 hisee itibarile 690 hissesi açık arttırmaya olup 30-3-935 tarihine müsadif — Cumartesi günü saat 14 den 16 ya kadar daire- mizde açık arttırması iora kılnacaktır. Arttırma bedeli kıymeti muhammine- den- mezkürz gayri menkul — hissasine isabek eden kıymatin yüzde — yetmiş beşini bulduğu takdirde müşterisi uhde- | sine ihale olunacaktır. Aksi helde son | gttıranın taahbüdü bakı kalmak üzere M4-4-936 tarihine müsadif pazar günlü suat 14 den 16 ya kadar kaza dairemiz- de yapılacak olan ikinci açık arttırma- sında mezkür gayri menkul hissesi en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Arltırmaya iştinak etmek isteyenlerin hiaseyi mezküreye isabet eden kıymeli muhammenenin yüzde — yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya ulusal bir bankanın — teminat — mekttibunü hamil bulunmaları lâzımdir. — Hakları tapu sicillerile sabit o ipotekli alacaklılarla dı.ıılmnn':ühk hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hu- susile fİğiz ve mesarife dair olan iddim» Tazını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı — müsbitelerile — birlikte daireya - bildirmelidirler. —Aksi halde hakları tapu aicillerile sabit olmayanlar satış bedelinin — paylaşmasından yi kalırlar. Müterakim vergi, vakıf i tanziliye ve lenviriye rüsumu barçluya sittir. Daba fazla malümat almak İster _ııılıııı 7-3-935 perşembe — gününden itibaren dairemizde açık bulundurulacak olan arttırma — şerinamesile 983 - 152 No, ha doayasına — müracaatla mezkür dasya derununda mevcut ve mahalli mezkürün evsal, — mesaha vesairesini Mart | Maçlar: Kadıköyde Fener - G- Saray, Taksimde Be“ şiktaş - İstanbulspor yapılacak olan 1936 olimpiyadına 45 devlet iştirak edeceğini bildir miştir. Ölimpiyat müsa gelecek Şubatın 2 sinden 16 sınâ kadar kış sporları için yapılaca' 1 Ağustostan 16 — Ağustosü kadar da diğer sporlar Berlinde yeni hazırlanan stadyomda yapi” lacaktır. Bu musabakalara (3500) sporcu iştirak edecektir. 1940 Olimpiyadı Londra, 28 — İtalya hüküme &. 1940 Olimpiyadının Ro: yapılması — isteğinden, Japonya lehine feragat etmiştir. Bu Da Başka Bir Sada Oslo, 28 (A.A.) — İtalyan 80" firi, Ralyanın 1940 Olimpiyatlar? için Japonya lehine namzetli, geri aldığına dair Musolinidef bir telgrafname almadığını beyâf etmiştir. Sefire göre, İtalya, namzetli ğini geri almıyacaktır. gısında tazminattan başka, Habeşistandaf umum! mahiyete siyasal ve öke” nomik — imtiyarlar koparacağın! mid etmektedir. İtalya - Habeş ihtilâfının almış olduğu vazıyet kargısında Londtü bir rahatsızlık duymaktadır. B Musolinin — bahalıya — malolacak bir. çete harbine girişmiy mühakkaktır. Fakat şimdiye Kü dar yapmış olduğu hazırlıkların d& muallaktaki — mesololeri eti şekilde — halletmesine — müsa! edeceği muhakkaktır. Bugün - Bu gece Şehzadebaşi HİLÂL Sinemasında DEDE Operet filminin harikası Ayrıca Amerikan sergüzeşt filmleri kahramanı BUK JONES tarafından MAGERALAR - KRALİ heyecan ve sergüreşt filml. Tesis tarihi 1888 ldare merkezi Istanbut ( Galtata) Türkiyedeki şubeleri! ; İstanbul, ( Gülatn, Yuiud'ı İzmir, Morsin. Yunanistondaki _p:b_ı_l:',’ Solünik, Atina, Pire. ıııııı:ı-w-" :--" ;