12 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

12 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

GÖZÜ KULAGI Yazı işleri telefonu: mg — CUMA — 12 NİSAN 1935 Rus - Fransız Ittıfakı Tesir r Yaptı Strezada İlk Görüş- meler Dün Oldu Rusya İle Fransa Arasında Mühim Askeri Görüşmeler Oldu llılyı, Avrupa Sulhu İçin Almanya İle Anlaşmak İstiyor Paris, 12 ( Husust) — Sovyet Ruaya - Fransa askerl anlaşması- Bin bir tezahürü olmak Üzere ransa Hariciye Bakanı Bay Lavalın Moskova ziyaretini müte- akip Mayısta Rusyadan Fransaya bir askeri heyetin giderek bu ziyareti inde etmaesi kararlaşmıştır. Bu heyetin başında Sovyet Harbiye Bakanı Voroşilof buluna- caktır. Heyette Kızılordu Erkanı- harbiye Reisi Tuçaçevski ve diğer büyük kumandanlar da buluna- caktır. Heyet 6 büyük bomba tayyaresile Moskovadan doğrudan doğruya Parise uçacaktır. Bu ziyaret Rusya ordu — erkânının Türkiyeden sonra harice vaki ilk ziyaretidir. Pariste mübim askeri müza- kereler cereyan edecektir. Bu ziyaretten sonra da bir Fransiz 'donanması Karadeniz Rus liman- larını ziyaret edecektir. Strezada Roma, 12 ( (Hususi) — Ingiliz, Fransız ve Italyan diplomatları dün sabah Strezada baş başa verdi- ler, iki buçuk saat — konuştular. Bu ilk görüşmelerde Hç devletin başbakanları ile hariciye bakan- ları hazır bülündülar. Önce İngi- l Uıunı 3 üncü yüzde | Si rarama Mıhaılof Komiteci Hakkında _Üçün- cü Ölüm Cezası Verilece - Safya, 12(Hususi) — Makedonya komitesinin reisi olup Türkiyeye iltica eden Mihailof, Üç gün evvel Nevrekop mahkemesi tarafından Idama mahküm edilmişti. Komiteci başı bundan evvel bir kere daha ölüm cezası giymişti. Yakında gıyaben bir kere daha muhakeme edilecektir. Bu sefer de ölüm cezasına mahküm edileceği haber veriliyor. Ağinada Dört Kişi İpe Çekildi Allnn, 12 (Hususi) — Bir haydutluk suçundan ölüm ceza- sına mahküm edilmiş olan dört şerir hakkındaki — hüküm — dün Egini hapisanesinde, mahkümların ipe çekilmeleri — suretile — infaz edildi, Ç Mütereke devrine ait gizli kalmış vak'aların esrar perde- sini kaldırıyoruz: Enver Paşa nasel öldü? Comal Paşa nasıl öldürüldü? Talât Paşanın — hayatı nasl feci bir âkıbetle — söndü? Bu ve bunlara benzer — binlerce sunalin cevabını ilk defa tarihi vesikalarile bü eserde okü- yacaksınız, Yekında Neşre Başlıyoruz Burada gördüğünüz Bay Ştayn berg, yarın şehrimize gelecek olan meşhur Savyet Rusya opera heyeti- nin direktörüdür. Dün — şehrimize gelen Bey Şteynberg akşam An- karaya gitti. Lütfen TOuncu sayfa- daki “Sarzımız ve salonumuz niçin göok?,, Başlıklı yazıyı okuyan _Eır__K_ı;_ı_m_— 120 Kişiyi Dava Etti ! * Gümrük Rehberi ,, adında bir mecmua çıkaran Esat adlı biri hakkında komisyoncular - tarafın- dan bir mazbata yapılmış, altına birçok komisyoncu imza koymuş- lardır. Fakat Bay Esat bu maz- bata ile kendisine hakaret edi'- diğini iddia ederek Sultanahmet birinci sulh ceza mahkemesinde, mazbatayı imza edenler ılıyhını bir hakaret davası açmıştır. Da edilenler 120 kişi kadardır. Hıp- sine celp çıkarılmıştır. Muhake- leri yarın ya, ar, Son Posta İdıro ı.lon telefonu: WOJ Fiatı 5 kuraş Beş Kişi Yılan Bir Evin Altında Can Verdi ! Dün Yıkılan Evin ». » Sahibi Tevkif .: Edildi Istanbul dün çok acıklı bir hadiseye daha sahne oldu. Beş kişi bir ande öldü, birkaç kişi de ölüm derecesinde yaralandı. Fa- aanın, yürekler titireten tafsilâ- ftını muharririmizin kaleminden dinleyiniz: Bu katlı facıayı dün ilk defa olarak ikinci boskımızda da ha- ber vermiştik. Saat tam on bire on vardı. Beyoğlunun arka eteği olan Yenişehirde Mangasar cad- desinde büyük bir gürültü oldu, ©6 ande altı odalı koca bir ev yakılıp bir taş ve toprak yığını halini haldı. Bu gürültüden sonra birkaç dakika süren acı kadın feryatları kesiliverdi. Bir tek du- yarından başka her tarafı çöken bu ev bahriye mütekaitlerinden Bay Aliye aittir. Evin odaların- da Beş aile oturuyordu ve nüfus yekünu da yirmiye yakındı. Bunların ikisi bir Türk olan seyyar satıcı Ahmet, sucu Hakkı, diğerleri de Ermeni ve Rum nilelerdi. Bu ev; kârgir kısmı yeni ol- makla beraber, ahşap kısmı bir hayli seskimişti, arkası boş ve derin bir arsa olduğu için teme- lin sağlamlığından şüphelenilmiş ve oturan kiracılar birkaç kere Bay Aliye müracaat ederek, bina- nın tamir edilmesini! istemişler, Bay Alide bir usta getirerek cüz'i bir tamir — yaptırmak istemiş, fakat —usta — binanın esaslı — tamire — mühtaç — ob duğunu söyleyince ev sahibi vaz- geçmiştir. — İşte bu ihmaldir ki birkaç canın bir anda kurban gitmesine sebep olmuştur. Nitekim dün saat on bire doğru, evin içindekilerin tam ev işlerile meşgul oldukları bir sırada bina — birdenbire — sarsılmış — ve Annesi ölen Marika hıçkırıklar içinde derin bir boşluk olan arkasına doğru yıkılıp gitmiştir. Bu çöküntü esnasında ev için- dekilerden 65 yaşlarında Madam Eli ile 18 yaşında bir Ermeni kızı olan Ermine ve henüz 6 aylık ( Devamı 11 inci ylıd') Yakında Son Postada okuyacağınız bu moraklı ©ser, bir adamın mu- hayyelasinden çıkmış bir romun değildir. Avrupada yapılan uzun bir. seyahat esnasında büyük devlet adamleri- le görlüşilldükten, ve va- kayli yakından — tetkik edildikten sonra yaziıl- mıştır. Hakiki vak'alara mlüstenittir. Ve müellifin bir kısım tahminleri da- ha şimdiden tahakkuk etmiştir. 19278 de harp başlıyor esori, gelen harbin ge- lişini ve şeklini anlat- maktadır. Hayatınızda bu derecede meraklı — bir eser okumamışsınızdır. F eet vrreeAAAAAARAAAAAAAAAAAAAAAA 6044549050 UUYAAAMAAA AAA AAAAAAAAARANI A Dür Bııa[!ındı Yııılnhlrdı 'ıkılııı evin enkazi altında kalan beş zavallının perişan manzarasını şu resimde acı ile görüyorsunuz / İstanbulda Neler Pahalı ? Kendilerile Konuş- tuğumuz Kimseler Bir Çok Maddeleri Ateş Pahasına Bu- luyorlar İstanbulda pahalılık vat mi? — İhtikâr yapılıyor mu? Halk hangi madde« leri yüksek buluyor? Bu suallera karşı halkın kafamından ve göne lünden geçenleri öğrenmek — ve herkese göstermek İstedik. Bir muharririmiz rastgele konuştu ve gunları tespit ottlr Beykozda Yalıköyde bay İbrahim; — Su çok pahalıdır. Istanbul su şehri olduğu, yalnız Beykozda 22 menba suyu bulunduğu halde Istanbulda yine hileli su satıl- maktadır. Buna rağmen de bir bardak su sinemalarda 10, lokan- talarda beş kuruşa satılıyor. Su fiatlerinini yüzde 80 nisbetinde ucuzlatmak mümkündür. * Edirnekapıda Bay Vartan: — Elektirik fiatları çok paha- hdır, Saat kiraları 12 buçuk ku- ruşa indi amma, 25 kuruş kofra parası veya şube kirası diye ver- diğimiz para sürüp gidiyor. Bir Kilovat elektirik vergisile beraber 17 kuruş. Yalnız şirket 15 kuruş alıyor. Halbuki şirket elektirik kilovatını. pek âlâ ©on kuruşa verebilir. * Taksimde Siraservilerde Bay Hikmet: — Umumil muharebeda poğa- çalar beş kuruştu. — Hayatın en pahalı zamanında hayat ucuzladı. Bugün 50 kuruşla bir alle geçl- | niyor, fakat hâlâ poğaçalar beş kuruşa, Hayatın en pahalı zamanında su 30 para idi. Bugün hayat ucuzladı 40 paradır. * Eminönünde — Gazi gişesi sahibi | bay Cemal; — Kundura boyası ve kahve ( Devamı 11 inci yüzde )