15 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

15 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

15 Mayıs Yazımız çok olduğu için bugün dercedilemedi. Laval İle Litvinof Birçok Yeni Şeyler Konuştular Fransız Gazeteleri Lehistan Politikasının Değişeceğini Tahmin Ediyorlar Moskova, 14 ( A.A.) — Dün öğe leden sonra saat 15,30 da B. Laval ile B. Litvinof arasında bir saat süren bir mülâkat olmuştur. Havas'ın husus! muhakirine göre, B. Laval, B. Litvinof'a Varşova gö- rüşmelerinin neticelerini — bildirmiş, iki Bakan, Framsa - Sovyetler andlaş- masının tasdikini ve ademi tecavür, danışma ve muhtemel yardım etmemeyi tazammun edecek ve Şarki Avrupaya maksur kalacak bir uzlaşmanın akdi ihtimalini tetkik etmişler, bundan sonra evrensel du- rumu gözden geçirmişlerdir. Parla, 14 (A A) — Gazeteler, Moskovada Fransız mümessiline karşı yaplan hararetli iyi kabu'd kaydet- mekte ve aynl zamanda Mareşal Pila- duskinin Slümünün, Polonyamnın dış syasanı Üzerinde yapacağı tesirleri tıuıj.lı etmektedir. o dö Pari gazetesi diyor klı *“Piladuskinin Ölümü ile, Var- mıyı Berlinin kucuğıma atmış olan anya İmparatorluğu hülyam da kayboluyor.,, ingiliz gazeteleri ise aksi kanaatte Londra, 146 (A.A.) — Gazetelörin bir çoğu Mareşal Pileduskinin ölümile Leahistan diş sıyasasının değişmesine bir sebep olmadığını yazıyorlar. Casus Lavrens Ağır Yaralı “Bir Motosiklet Kazası Geçirdi, Yaralandı Londra, 14 (AA.) — Deyli Telgraf gazetesi, miralay Lavrensin bir moto- tiklet kaxasında ağır yaralandığımı yazmaktadır. Hitlerin Muavini Stokholm, 14 (A.A) — Hitlerin başmuavini bay Rudolf Hesa karısı ve maiyeti ile birlikte dün Stokhelme gelmiştir. Bu akgam bir konferans Yeracektir. mütecavize Hacer, omuzlarını kaldırmıştı: — Ben, çoktan karar verdim Amma, elimden ne gelir? Buranın Yabancısıyım. Kasabada iken de düşündüm. Dı—ığı.hıyilıııhp — Kıııhuh olmazdı... Burada Olur,.. — Peki, ev tutmak kolay mı? Hacer, hem soruyor, hem de İçin için ümitleniyordu: — Ev aramak, bulmak, tut- Mak, ayrı ayrı İş... Demir ağa, istihfaf eden bir favurla gülümsedi: — Doğru, senin yapabileceğin İş değil... Mademki karar vermiş- din; sana, şöyle uygunca bir ev buluruz. Ben de kefil olurum. B.l da bulduk mu? Tamamdır, Otelciden de, Kâtipden de *"hlıı odadan dışari çıkmıyore Suşun.. Bu kapanıklık adamı hasta eder, Evini bilir, — sere oturursun... Hacer, binbir ümide, hayale kaptırıvermişti; kalkacak, b—İl'ıiıııı boynuna sarılacaktı. Italya, Afrikaya Binlerce Asker, Top Ve Mü İıımmat Yarındın Sonra l Dört Vapur Daha Hareket Edecek Roma, 14 (A. A.) — 16 Mayısta Şarki Afrikaya yeniden kuvvet ve barp İevazımı gönderilecektir. Kolom« bo vepuru Gavinyana — fırkasından 1.000 kişi götürecektir. Ayal günde, Leonarda dö Vinçi vapuru, 1260 topçu meferi İle bir mıktar top, Dalmaçya vapuru da $70 sübay, er ve İşçiyl hamilen hareket edeceklerdir. 17 Mayısta da Pollenza vapuru 200 mefer ve harp levazımı ile kalkacaktır. Tehlike Saati Londra, 14 (A.A.) — Kabine Lord Edenin gelecek hafta, İtalya - Habeş ihtilâhima dalr Cenevreye götüreceği talimatı müzakere etmektedir. waziyet, son derece elddi telâkki ediliyor. Habeşin Bir Müracaati Cenevre, 14 (A A.) — Uluslar Kurumuna yolladığı yeni notada Ha- beşlatan, konseyin, — İtalyanın süel hazırlıkları ve Eritre ile Somaliye yaptığı yollamaların doğurduğu duru- mu tetkik etmesini istemiştir. Nota ayni zamanda, 1928 İtılyıı- Habeş andlaşmasında tasrih edi'en hakemlik komisyonunun kurulmasını İstemektedir. Hakem Müracaat Roma, 14 (A. A.) — İtalya hakem komlsyonuna iki Üye tayin ettiğini Habeş hükümetine bildirmiştir. Gazeteler, Fransa ve İngilterenin, İtalyan - Habeş anlaşamamazlığı hak- kanda hiçbir. tazyikte bulunmadığını yazıyorlar. Harp Bitmedi Cenubi Amerikada Kanlı Çarpışmalar Oluyor Assompeslon, 14 ( A. A.) — Sü Bakanlığımın bir. bildirimi, Paraguay kuvvetlerinin, Paropiti ve Bahyanegra mantakalarında Bolivyalıların bücum- larmı - püskürterek — onlara mühim zaylat verdiklerini bildirmektedir. Haceri, hiç birşey, bukadar sevin- diremezdi: — Ağacığım, bana, ne büyük İyllik edeceğini bilemezsin. — Bunlar iyilik değil, hanım. İnsan, insana İâzım olur. Hacer, Demir Ağanın teklifi ile tekrar sarhoş olmuş gibiydi, hovarda bir tavurla bir kahkaha Aattı: — Yaşa ağam... Evim olunca, misafirlerimi, daha iyi ağırlarım, Genç kadının bu kıvrak kah- kahası, Demir Ağanın tüylerini ürpetmişti: — Bugünden tezi yok, ben kolları sıganım... Sen, ağırlaya- cak ol... Bir acı kahven yeter... Hacer? Acaba, bu, bir ilânı aşk mı? Diye düşündü. Fazla mı ileri gitmişti? Fakat kendini to- poarlayamıyordu; suyun akıntısına bırakıp gitmekten başka çare göremedi: — Epey para gider mi? Bende, sizden aldığım para, duruyor. Demir Ağanın, yüzü kararı- vermişti: — Bırak para lâfını şimdi... G derdı Habeş çöllerinde yakında İtalyan ordusuna karşı harbe girişecek olan kabilelere bir bakış Pilsudskinin Tabutu Üç Gün Omuzda Taşınacak Bütün Lehistan İAlman ya Matem İçinde Vargova, 14 (A. A.) — Zannolun. duğuna göre, Mareşal Pilsadakinin Siüsü, Kileçe'den 150 kilometre uzakta kulunan Krakovi'ye eski arkadaşları tarafından omuzda ve üç günde götürülecektir. Bu yöl, ağustos 1914 te, Pilsudeki küvvetlerinin — Kileçe'yi — Ruslardan zaptatmek Üzere yaptıkları meşhur yürüyüş yolunun maküsudur. Üzeri billür'n kapatılmış gümüş bir sanduka içeris. ııdı yatan Mareşalın cenazesi bugün Sön Jan klisesinde halka teşhir edilecektir. Büötün Lehistan matem içindedir. Bir Seçim Ihtilâfı Danzig, 14 (A.A.) — Knı.*lııkı- ler, yargutaya buşvurarak, 7 Nizın Diyet ııçhıııın veulsur — oldağunu bildirmişlerdir. Fırkalar bu hususta uluslar soayetesi komiserine de gikâ- yet mektupları vermişlerdir. Onu, hesap sonunda konuşuruz. Hacer, Demir Ağanın asıl n- Ve Sulh Göring Bir Nutuk Daha Söyledi Bal, ( İsviçre ) 4 — Bir gazete Alman Hava Bakamı Görlng'in şu #Özlerini yazıyorı —- Sulh için en büyük işi yaptık. Silâhlandık. Fakat savaş istemiyoruz, Fakat savaş karşımıza dikilirse ona engel olmak elimizde değildir.,, Berlin, 14 (A. A.) — Almanya ge- rek barış ve gerek savaş zamanındaki ihtiyaçlarını temin için Almanya ba- ina yağlarına büyük ehemmiyet ver- meoktedir. Bükreş Tıp Fakültesi Kapatıldı Bükreş, 14 (ALA.) — Çıkan hâ- diseler üzerine Tıp Üniversitesi kuru- la deralerin, ders yı'ı sonuna kadar azat - tatil - edilmesine ve talebenin sınaç haklarının kaldırılmasına karar vermiştiri Hacer, dalgaya düşmüş gibiydlı' — Istanbulda da pek gözü yetini, maksadını bir türlü keşfe- | kapalı gezmedim. demiyordu. Lâkin niyeti, maksa- dı, ne olursa olsun, otelden, bu hapis hayatından, gözcülerden kurtulacaktı. Bunun #evinel Hacere yeti- yordu: — Peki Ağacığım... Sen, nasıl bilirsen öyle yap, yakıştır. Yalnız. bir şey var, ağacığım... Ben yal- nız bir kadınım. Anamın ayak- ları ağrılıklı olduğu için köy- den çıkamıyor... Ben, burada tek başıma bir evde nasıl otururum? Söz olmaz mı? Demir Ağa, kuvvetinden emin gibiydi: — Ne sözü olacak? Senin dım, şehirde de.: Her yerin gidk şini bilirim. Olacağı, olmıyacağı — Belli, Ağacığım, belli... Ben de insan sarralıyım... Demir Ağa, birden kızarmıştı: — Elbette, Hanım... Bunca yıl Istanbulda oturmuşsun... Demir Ağa, cevap vermedi, ayağa kalktı. Hacer, sordu: — Ne 0? Gidiyor ııııuı. Ağam ? — Gitmel, gayri... — Seni, ne vakit görürüm? Demir ağa, düşündü: — Bir iki gün içinde uğrarım. Kapış a doğru g'diyorduş durdur — Para iştiyor musuu? Hani, sıkıntıda kalma, diye soruyorum. Hacer, baygın baygın gü'dü: — Parayı ne yapacağım? Pa- ram var. — Olbur a, İnsanlık hall bual Odadan çıkarken, Hacer ba- gırde — Güle güle ağaml Demir Ağa, selâm verir gibi güldü, çıktı. Hacer de gülüyordu. Hemen elini koltuğun altına attı, küçük konyak şişesini buldu ve şişenin dibindeki tortuyu bir dikişte İçti: — Yaşa be Demir ağa! Arlık hür, serbest olacaktı... Bir odada kapanıp kalmıyacaktı... Istediği gibi yiyip içecekti. O zamana kadar jandarma zabiti de İyileğirdi. Fakat? Hacer, fazla, keyifle, neşe ile Say'a S Tahsıl Görmüş Kız Yemek Pişirmez Mi? “ Büyük fodakârhklara katlanarak kızımı okuttum. Geçende kismeti çıktı. Evlendirdim. Fakat aradan çok geç- meden onu mutfağa saktular. Onu bir bizmetçi gibi çalışır görmek beni rahat- mz ediyor. Ben bütün fedakârlıkları bunun için mi yaptım. Ve ben düşün- dükçe üzülüyozum. — Kendisine bir şey #öylemedim. Fakat bunu hoş görmü- yorum. Haklı değil miyimi,, — Nadide Değilsiniz. Bir kızin kendi evinln İşile meşgul olması hizmetçilik yapması demek değildir. Evlenen bir kız her şeyden evvel evi ile alâkadar olmalıdır. Okumuş bir kız, diğerlerine nis- betle, daha kolay ve daha İyi ev kadını olabilir. Kızınız. kocasının yemeğini pişirmekten, evini derleyip toplamaktan zevk alıyorsa bunun- la övününüz. Ya bunları yapma- yıp da yalnız tuvaletile meşgul olsa, poker ve beziç partilerine gitse, kocasının parasını şurada burada israf etse daha mu iyi olur. Bence karıkocanın saadetine dokunmayınız. — Birakınız — nasıl hoşlarına giderse öyle yapsınlar. x “İstanbula yeni yelmiş Anadolla bir kızla tanıştım. Bir. müddet — sonma memleketine döndü. Mektup yazdım cevap vermedi. Baen onu çok #evmiş- tim. Evlenmek istiyorum. Ne y.ıp:uıı Kızı çok seviyorsanız yapaca- ginız şey kızın bulunduğu yere gidip onu allesinden istemektir. Yoksa ©o kızm mektubunuza ce- vap tahmin etme- niz İâzımdı. TEYZE Filipin Adaları İstiklâline - Kavuşuyor Manlil, 14 ( ALA.) — Plebistin ilk sonunçları, İstiklâlin kuruluşu lehinde bir çokluk bulunduğunu — göstermek- tedir. İlk defa olarak 200,000 kadın rey vermiştir. düşünemedi. Demir ağa, bu fada- kârlıkları boşuna mı yapıyordu; bukadar masrafa boşuna mı kat- lanıyordu? O, Hacer ürzerinde bir hak göremiyecek, bir himaye hakkı aramıyacak muydı? Hacer, jan- darma zabitini eve alırsa, Demir Ağa, bunu hoş görecek miydi? Yahut, genç mülâzim, Demir Ağanın himaye bakkına, iyi gözle bakacak mıydı ? Hacer, işler, hallolundu, zan- nederken, büsbütüm karıştığını, karışacağını zannediyordu. Demek bir kayıt altından kurtulup başka kayıtlar altına girecekti ? Dünyada, hiç, tam serbestlik yok muydu? Istanbulda, kendi başına yaşadığı zamanlar - bile, kayıttan, tahakkümden, himayeden göz hapsinden kurtulmuş mu idi? En gserbest zannettiği zamanlar bile, binbir kayıt düşünmemiş miydi ? Hacer, otel odasının çiplak duvarlarına — dalmış, bakıyordu. Bu da yaşamak değildi : — Bir kere buradan kurtı- layım ! ize Üü e Hacer, Demir Ağanın tuttuğu evden ve bulduğu hizmetçi Ayşe kadındcan çok memnundu, (Arkası var) « | İ ! KA AA e