24 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

24 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Tefilka No: 33 — “Ne demek istediğinizi anlıyamadım. Maamafih ben de kalmağı tercih ederim. ,, Genç kızın bu son cümlesini işiden Sir Geoffrey derhal söze karıştı: — “ Kalacakmısınız dediniz? Suraya kadar geldikten sonra tabil kalacaksınız. Zaten Langton her zaman habbeyi kubbe yapar. Şu olacakmış, bu olacakmış diye me- rak etmekte mana yok. Çünkü bir şey olacağı yok. Gölge Sir Geoflfrey sözü büsbütün baş- ka mecralara dökmek maksacile bazı tuhaf vak'alar hikâye et- miye başladı. Fakat pek de mt- yalffak olamadı, bütün sofradaki- lerin üzerine harbin koyu ve kor- kunç gölgesi çökmüş, onları dü- şünceye sevketmişti. O sırada madam Zita Jandanın Caresso'e sorduğu bir sual Mösyö Flambert tarafından bertaraf edi!- memiş olsa idi, genç kadınların geçirdikleri son maceralar ortaya dökülecek ve bu samimi muhitte bile bir gerginlik uyandıracaktı. Mösyö Flambert, — karısının yanlış Ingilizcesini tashih etmek maksadile sözünü kesmiş, 1âfı uzatmış ve nihayet harbin sebep- leri hakkında kendi faelsefesini ve düşüncelerini uzun urun anlat- mıya dalmıştı. Onun fikrince harp bir ah- lâksızlık meselesinden ziyade bir rahatsızlık meselesi idi, bu asırda taptıkları yeni ilâh- ların en kuüvvetlisi — konfordu. Hürriyet bile bu ilâhe feda edi- dikten sonra harp niçin feda edilmesin? Flambert bu minval üzere daha birçok şeyler — söyleyecekti. Fakat etrafına bakarak Per- dita'dan başka kendisini dinleyen olmadığını görünce sözünü kesti ve bu sırada kendine dönen Caresse'le — danstan bahsetmeye başladı. - — 973 numara veyahut Adolf Zweiss ile Miralay Wieck başbaşa yemek yiyorlardı. Miralay — doğrudan — doğruya orduya değil askeri lazibat kıs- mına mensuptur ve yealtı tayyare karargâhmnın esrarını yabancı göz- lerden girli tutmak için gerek karargâhın etrafında ve gerek aşağıdaki köyde ahnan terlibat onun idaresi ve kontrolu altında idi. — Suüaller — Adolf Zweiss Miralayın Alman hükümetisin gizli kararlarına vakıf olabileceğini zannetmiyordu. Fa- kat cadan mühim neticeler çıka- rabilecek malümat alabileceğ'ni ümit ediyordu. Asıl mesele, biraz evvel ken- disini casuslakla — ittiham eden Miralayı söyletebilmektedi. Diğer taraftan, Miralay Wieck de, sırf sabah göstermiş olduğu haşin muamelenin tarziyesi olmak Üzere Steole'i sofrasına davet etmişti. Maamafih o da Steeleden ahval ve vaziyet hakkında ve bilhassa oraya nasıl geldiği ve Bagilzler kendisinden şüphe etme- diği taktirde, ne suretle ardet edeceği hakkında malümat almak istiyordu. Vaziyeti anlıyan Sisele evvelâ miralayın — svallerini — bitirmesini daha muvafık buldu. Bu suallere zabiri bir samimiyetle cevap ver- di, hattâ İngiliz casusu olarak itham edildiği zaman hiçbir teh- dit altında yapmıyacağı zararsız barı ifşaatta bile bulundu. Vari- yeti bozmamak için ufak tefek fedakârlıklarda bulunmak zaruri ldi. | Karargâha nasıl gelliğini, ar SON POSTA 24- 5- 1935 kadaşı tarafından orada bıralal- dığımı hakikate yakın bir surette anlattı. Miralay, arkadaş kelimesi- ni işidir işitmez derhal sordu : — “Demek gü - Dünya Güzelleri Şimdi, Galiba Güzellerin Kalpları Da Türemeye Başladı Bizde, güzellik lara'içesi seçi- mi kaldıralı seneler oluyor. Buna rağmen de, kıraliçe seçilmiş gü- zellerin isimleri ve hayatları et- rafı'da yapılan dedikodelar hâlâ bitmiyor. Hattâ bugün dahi, birisi çıksa da, meselâ sabık kıraliçe Mübeccelle bir mülâkat — yapıp neşretse alâkadar olacak birçok okuyucu bulabilecektir. Maamafıh güzellik — seçimleri sade biz de ğgü, —Avrupanın birçok yerlerinde de ayni derece- de alâka ve dedikodu uyandır- mıştır. Hattâ uyandırmaktadır. Meselâ, Fransada, güzel se- çimi hâlâ yapılmaktadır. Ve bilhassa soh yapılan - seçimden harikulâde garip bir metice alın- mıştır : Bu seferki kıraliçelik tacını, Pitz adındakl kız kazanmıştır. Ve bu havadis, guzetelerle, radyolarla, ajanslarla bütün düm- yaya ilâr edilmiştir. Fransız — gazetcleri, — Framsız mecmuaları, Pitz'le mülâükat neş- retmek için adeta yarışa girişmiş- Kızılay Haftası Çok Iyi Başladı ler, ve yeni kuıraliçeyi göklere çıkarmışlardır. Fakat bütün bu gürültülerden soora Ortaya çıkan umulmadık bir hakikat; bütün bu gürültüleri gölgede — bırakan bir kıyamet koparmıştır: Zira, Fransız — güzell seçilen Pitz'in bir Alman kızı olduğu anlaşılmıştır. Bu hâdisende, Framsızları nasıl çileden çıkardığım tasavyur etmok güç değildir. Miüilet ayaklanmış ve İmraliçe daha kendisine verilem tacı başır na koyamadan tabtından alaşağı edilmiştir. Yerine de Preville adında bir güzel çıkarılmıştır ki reşmi birinci sayfamızdadır. Şimdi Fransızlar: — Temenmni edelim kt bunun milliyeti de sahte çıkmasın! Diyorlar. Bu gidişle, güzellik kırall Terinin Işıoşıu"nlın:r: *i — Taklitlerinden — sakınınız! diye bir levha asacaklar galibal Kizılay kurumu İçin süslenmiş bir vitrin Kızılay haftası dün başlamıştır. Bu münasebetle birçok mağarzalar ve dükkânlar vitrinlerini Kızılaya ait — mevzularla — süslemişlerdir. Bilhassa Çarşı içindeki ve Bahçe- kapıdaki vitrinler çok güzel ol- muştur. Eütün kaza, nahiye ve mahalle ocaklarında aza kayde- dilmektedir. Mektepliler Kızıday haftası ile çok alâkadar olmuşlar- dır. Dün bir tayyare de şehre Kızılay vecizeleri atmıştır. Dün gündüz va gece şehrin birçok — yerlerinde — müsamereler verilmiştir. Kızılay kurumunda yarın bir içtima yapılacak haftanın muay- yen günlerinde * yapılacak — işler tesbit edilecek, yoğurtcular bay- ramının ne gün yapılması da tayin olunacaktır. Mayıs 24 Meşhur Casus Meselesi Lavrensin Ölümü Muamma Olmakta Berdevam * Baştarafı 1 imci yüzde ) yatı müddetince rahat bırakma- dığı bu dünyadan göçtüğünü İngiliz ajanslarından naklederek haber verdik. Son posta He gelan İngiliz İ gazeteleri casusun hayati ve ölü- müne dair birçok yazılarla dolu. Ingilterenin büyük adamları, ga- dığına, yani Lavrence'in öldüğü- ne kanaat getiresi gellyor. Gelen baberlere göre Londra- nn en meşhur. mütehassısı dok-« torları ve battâ sureti mahsusada koşturulan kıralın hususi doktoru Sir Farguhart Buzzard - casusu kurtarmak. için sabahlara kadar çalışmışlar ve muvaffak olhmas mıişlardır. Aldıkları emir mucibince de casus ölür —ölmesz derhal telefonla kral ve kraliçeye malü> mat vermişlerdir. Yine Ingiliz gazetelerinden öğ- rendiğimize göre Lavrence'in ce- sedi bila gayet esrarengiz bir sur rette kaldırılmıştır. Kaendi vasi- snıa mezarlarının. yambaşına gö- mülmüştür. Klilisede kısa bir üyin yapık rasim yapılmamış, — ceset halka teşhir edilmemiş, askeri kıtaatın merasim. yapmasına meydan ve- rilmemiştir. Yakın dostlarından, ve sureti | mahsusada davet edilmiş olan Bazı kimselerden maada ce nazede kimse — bulunmamıştır, hattâ nilesi, halkın cenazeye gel memesini rica yollu bir de ilân neşretmiştir. Eski İngiliz bahriye nazırı Churcehi, Lavrencejkakkında ga> zetecilerle görüşürken: — “Zamanımızın en büyük adamlarından — birini kaybettik. Onun münzevi hayatı terk ederek bugün memleketi tehdit eden tehlike — karşısında faal bir rol almasını isterdim. Onun ölümü Iogütere Imparatorluğu için büyük bir darbedir. ,, demiştir. Görülüyorki hayatını gizleyen: casus, — ölümünü bile gizlemek istemiştir. Eğer bu ölüm doğru ise. Bahusus şu sırada valdesinin, Lavrenca'in küçük kardeşile Çin taraflarında — seyanhat — etmekte bulunması da çok manidardır. Bu “küçük kardeş ,, diye gösteriler kimsenin — Bizzat — Lavrence'in kendisi olmadığı, ve matbuattaki bütün bu vaveylânm, halkın uzak- laştırılmak İstendiği gizli cenaze l merasiminin — bir komedyadan başka birşey olmadığı me malüm? harp esnasında ve sonraları yakın garkta. birçok lsyan ve ihtilâller çıkmasında parmağı olan meşhur Ingiliz casusu Lavrensin bir moto- siklet kazasına uğrayıp ölmesine “Utro,, gazetesi de İnanmamakta- dir, “ Utra ,, gazetesi 22 mayıâ tarihli nüshasında casus Lavrensin yine 1921 de Arabistanda büyük gazeteleri tarafından üçüncü defa öldürülmüş hatırlatmak- tadır. Bu seferki ölümü dördün- eüsüdür. Gazeto, — nihayet Lavrensin tercümcibalini de yaptıktan sonra diyor ki: “ Acaba Lavront — şimdi de dördüncü defamı ölmüştür? ve ilâve adiyorr Bunu zaman gös- terecektir.,, Bu Zulüm Daha Nekadar Devam Edecek ( Baştarafı 1 İnet yüzde) dükten sonra kaçmıştır. Kaçar» ken de polise haber vermemeleri için ayni tehditte bulunmuşlardır. Büulgarların tekerrür eden bu gibi taarruzlarının sebebi Türk- leri, Türkiyeye kaçırmak — ve mallarına konmaktır. Açık Teşekkür Kadim prostat bastalığının son al- diğt şgekil ve vaziyet üÜzerine tedavisi için vaki olan müracnatlarım mütehas» sısları — düşündürdüğünden — Gülhane Aakerl Tatbikat Hastanesi Bevliye Şubesi — Muallimimuhteremi — Aybay Fuat Kümil Beksan'a müraoaat etlim. edilan. İşbu — ameliyatı derecede büyük muvaffakiyetle lort etmiş ve işbu ameliyat sayesinde te- mamen İndelüfiyet cderek Bu hasta- hktan kurtarmıştır. - İktidar vye kıymetl müteennlyane harekeli va dürendiş- liğini ne kadaz takdirkâz cümleler ile tevsika çalışaam yine aeziml itizaftan başka bir şey yapamıyacağımı müdrik olmakla meyusum. Şu kadar ki ken” dimi umum karilere karşı bu kudre- tin canlı bir şahidi olmak üzere tak* dim etmekle kasbi fahreylerim. Ver tanın bu kadar kıymotli evlâda malik olmasından dolayı no kadar göğüs kabartşak azdır. Bu yüksek meziyetll kalbe umum Bilgütay nilesi ile bis Hkte minnet ve şükranlarımızı takdidi yetişmekte ve ma'kesimir'ak mahsulü | demek olan kıvmetli ve azisz muhteremi başasirtan. Bay Fuat Soyer, asistal /| Bay Kemal Gülgönen ve Kemal Çağ” | lar, Sadaddin Tosun ve stajiyar Baf | Hayri Soygan ile Zühtü ve hemşitf | Bayan Sahare ayrıca arzıteşakküf ederim. Mütekait Yarbay Hokla Hüsal Bilgütay aa ae e easean sersaneeremecEEE”” TAKVİM Gün CUMA 31 24 MAYIS 938 Arabt 90 Sefer __.v, N Mayie