May 26, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

May 26, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

: SON POSTA Mayıs 26 Cefrika No: 38 — "Bilâkis, onlara iyi nişan almalarını söyleyiniz. Çünkü nişan aldıklarını vuramamaları ihtimall daha çoktur... Allaha temarladık miralayım... » Firar komedisi kararlaştırıldığı gibi oynandı ve Steele arkasına düşen kurşunlara ehemmiyet ver- miyerek koşarak uzaklaştı ve ak- şam karanlığında gözden kay- boldu. Arkasında hâlâ Gumpertin Üniforması olduğu için Bavye- ra bududunu —aşıncıya kadar yine Alman neferinin şahsiyetini iktisap etmişti. Bir müddet yürüdükten sonra tepolerin arasında küçük bir kö- ye vasıl oldu ve evvelce bahsl geçen telgrafı çekti. Bu telgrafı mahsus eski ve metruk şifre ile çekmişti. Çünkü Alman polisleri, telgrah kolayca okuyabilecekler — ve — kendisinin zaten miralaya söylediğinden baş- ka türlü hareket etmediğini göre- rek şüphelenmeyeceklerdi. Diğer taraftan, tekrar bir Isticvaba ma- ruz kalırsa İngilizlerin yeni şifre- lerini bilmediğini iddia edebile- cekti. Kendi kendine: — Bizimkiler telgrafı alınca bir şey anlayamıyacakler ve n- hayet bir şey yapmamıya karar vermeye mecbur kalacaklar. Zaten benim de İstediğim bu, Diye mırıldandı ve bundan sonra nasıl hareket edeceğini dü- şünmeye başladı. Taraçada Caresse ile lımı:ı sefaretin nehreve şehre nazır taraçasında yanyana duruyorlardı. Hava açık ve sakindi. Ayın soğuk ışığı ortalığı hafifçe aydın- latıyor, damları kaplıyan karlar olmas kızıltıları gibi pırıldıyordu. Arka tarafta eski şato ve otdan daha eski olan kotedralın kuleleri yükseliyordu. Caresee, beyaz kürkünü boy- nuna sıkı sıki sararak 1 — “Ne güzel, fakat ne kadar da soğuk 1... ,, dedi. Etrafındaki güzelliğe bigüne değildi. Fakat kendi güzelliği onu herşeyden fazla alâkadar ediyordu. Caresse, — taraçaya Prağın gece mehtap altındaki manza- rasını seyretmek İçin çıkmamıştı. Bir #aattenberi Laurence'e — bir şeyler söylemek — istiyor, fakat müaasip bir fırsat bulamıyordu. Nihayet — Perdita'nın diğerlerile briç masasına oturmasından ve Ingiliz sefirinin Mösyö Flambert ile beraber görüşmek Üzere baş- ka bir odaya çekilmesinden bilis- tifade Lavrence'l taraçaya sürük- lemişti.. Kocası, İngiltereye avdet et mesinde israr ediyordu. Caresse gitmemeğe karar vermiştl. Fakat Laurence'de zannettiği gibi ko- cas.nin — tarafını iltizam ederso mesele çatallaşırdı. Sonra kocasının, Pardita'nın an- nesine yazması ihtimali vardı. Ya annesi Pardita'yı geri çağırırsa?.. İşi bir an evvel kökünden hal- | letmezse, fena bir vaziyete dü- şeceklerdi. Bunun için Caresse sefaret erkânından biri tarafından koca- sına bir telgraf çekilmesini dü- Şünüyordu. Ahvale ve vaziyete vakıf birisi tarafından gönderile- cek böyle bir telgraf kocasının korkularını tamamile teskin eder- di. Fakat bunun Laurence tarafın- dan çekilmesini İstemiyordu.Çünkü aralarındakl eski münasebeti ha- tırlayarak kocasının bunu başka şeylere hamletmesi ihtimal! — var- dı Hattâ Caresse bir aralık, ko- gasının sırf kıskançlık yüzünden bu seyahate mani olmak istedi- ğinl bile zannetmişti. Halbuki şimdi kocasının bam- başka sebeplerden dolayı avdet etmesin! istediğini anlar gibi olu- yordu. Buna —rağmen telgrafı Laurence'in değil bizzat selirin göndermesini istiyordu. Laurence, kendi tarafından rica ederse, se- fir her halde reddetmezdi. Ona şüphesi yoktu. Diğer taraftan Laurence ile olan eski samimi ve sıkı müna- sebatını da ihya etmek İsteyordu. Onun için onu taracaya çekmişti. Bir erkek bir kadının minnetl ka- zanmaktan daima boşlanır -diye düşünüyor ve Laurence'in de rica- sını kabul edeceğinden hiç şüphe etmeyordu. Binaenaleyh ona dö- nüp te: — "“Ne güzel, fakat ne kadar soğuk! ,, Dediği vakit Laurence- nin kendisine hayret ve aşk dolu nazarlarla baktığını görmüş, kal- bi gurur ve sevinçle çarpmıya başlamıştı. Caresse kalbinin derinliklerini yoklıyor ve kendi kendine Lau- renceyi sevmediğini söyliyordu. O, kocası Gerald Langtonu seviyor ve geçici bir heves uğrunda MESKÜKÂT |") Kuruş | . E""! 934 | (Hamltt n ıuow (Reyat) 5u00 (Vahii) 462 lh İnce bı.ıuıuı Kln Mesidiye ©,50 Cümhuriyer) — Töv0 Bazksot (O B.) m| leni rzlek: 90M6 alm beşibiris elga kyat) C. 3990 TClakeriyet döns | Vahitl) , S00) ÇAKla) 4600 | C) Boraa — harlef E7B 3 26 - 5- 1935 onu kaybetmek istemiyordu. Bu- ma rağmen böyle tehlikeli uçu- rumların kenarlarında dolaşmak- tan boşlanıyor, hayali ile hakikati biribirinden ayırmıya lüzum gör- meden hayatla oynamaktan bü- yük bir zevk duyuyordu. Fakat ayni zamanda İçinden çıkılmaz, dolaşık — vaziyetlere düşmiyecek kadar kendisine hâkim ve soğuk kanlı olduğunu zannediyordu. Laurence genç kadından göz- lerini ayırmadan: ların da Mhm:dl mi?,, Kar, tekrar yavaş yavaş yağ- mıya . Caresse üzerindek! kalın elbi- selere rağmen Ürperdi. Bir şey- den kaçınıyormuş gibi kürküne sıkı sıki sarındı. İçinde meçhul bir korku, yüreğinde bir çarpıntı vardı. Gayrilhtiyari bir hareketle Laurence'e — sokulmuştu. — Zaten bu — yakınlıktan —beyhuş olan adam kendisine sokulan genç kadının - bayıltıcı rayihasile ken- disini büsbütün kaybetmişti, Ca- resse'yi kolları arasına aldı. ve Bzun uzun Öplü, Caresse itiraz etmedi. Luren- €e'nin kollarından kurtu!mak için de hiçbir hareket te bulunmadı. * fagiliz sefaretinin şifre memuru Alan Cunningham, Laurence'le, olmazsa Sir Gofffrey ile görüş- mek Üzere salona girmiİş ve tanı- madığı dört misafirle karşılaşınca gapırıp kalmıştı. — “Affedersiniz ,, dedi. “Mis- ter Norton gitti mi ? ,, (Arkamı var ) Müsabakamız Okuyucularımız arasında açtığı- mız (500) liralık — müsabaka bitti. ve bu müsabakaya ait (30) uncu — son kuponu — neş- rettik. İstanbulda ve dışarıda bu- lunan — okuyucularımızın — (7) Ha- zirana — kadar — vakitleri vardır. O zamana kadar bize nepret- tiğimiz gartlar dahilinde cevap- Tarını — göndermi er. Zarfların Özerine “müzabaka memurluğuna, kaydı konacaktır. (7) Hazirandan sonra gelecek cevaplar kale alın- mayacak ve notice (12) Haziranda Hân edilecektir. Ankaradaki Cebeci Has- tanesi Genişletiliyor Ankara, 25 ( Husust ) — Ev- velce kışla olarak yapılmış olan Cebecl hastanesi şimdi genişle- tilmektedir. 9İ6 Agustos nihaye- tinde İnşaat bitecektir. 90 bin Hraya — müteahhide — verilmiştir. Yapıdan sonra hastane 40 oda, 2 ameliyathane kazanacaktır. Ankara Çok Sıcak Ankara, 26 ( Hususi ) — Bu- Bisiklet Koşusu Dün Yapılıp Başarıldı letle bir kaza geçirmiş, kendini sepetten dişari atmak — süretile ,muhakkak ölümden kurtulmuştur. 31 Mayıs Atletizm Bayramı Yunanlı — atletlerin iştirakile yapılacak 31 mayıs İstanbul - at- letizm bayramı bu cuma Taksim (Baştarafı 1 inci yüzde) ş Sâkıt Hanedandan Abdülkadîr. Sofyada, (Baştarafı 1 inci yüzde) Diğer taraftan söylendiğine göre, Bayan Meziyet, Abdülkadi- rin kızi Neı.lhıııı sultanlığ tanınması için de Peşte mesine müracaat etmiştir. Bundan başka Sofya gazeteleri 4 e .. « Hitlerin Söylevi Berlindeki İngiliz Elçisi İzahat İstedi Londra, 25 (ALA,) — Röyter njan- sının habar aldığına göre, İngiltere hökümeti, Hitlerin söylevindeki ayrı aym noktaları — aydınlatmak — Üzere Berlindeki elçisini, Alman hüküme- tinden büzı sualler sormiya — memur etmiştir. Cevapları gelince, İngiltere hükü- metinin, bunları diğer ilgili hükümet- lere bildirmesi çok muhtemeldir. Avusturalya Son Nefesine Kadar İngil- tere İle Beraberdir Londra, 25 (ALA.) — Avusturalya Başbakanı domlştir kit “ — Büyük Birltanya Inanmalıdır ki 1914 yılının kötü günlerine benzi- .yan günler yeniden başlarsa Avustu: ralya, son adamına ve soa gemisine kadar İngilterenin arkasından gide- cektir.,, . İspanya İsyanının Suçluları Madrit, 28 (A. A.) — Geçen yıl Katalonyada çıkan ayaklanma hare- keti lle Bay Kampanla tarafından Katalouyada — ilân edilen — erkinlik =lı'lm hareketinin muhakemesine tesi günü başlanacaktır, Müddeiumumi, Bay Kompanis ile tevkif ödilmiş olan müşavirleri içlia 30 sene hapis cezası istemektadir. Yugoslavya Kamutayında Hükümet Çokluğu Belgrat, 25 ( A. A.) — Yenli Yu- göslavya — Kamutayında — bugünkü hükümete taraftar S0l saylar ve ayrışık — partilerinden de 67 kişi yardır. Ingiliz Kabinesinde Londra, 25 (A.A.) — Dominyonlar Bakanlığına atanması (tayini) düşü- nülen Dominyonlar Müsteşarı Malkolua Makdonaldın rahatsızlığı yüzündena, kabinede yapılacak değişikliklere ait Jıııııı!- hı'!ılııdo yıvıdııı'tır Artık ihtiyarladım diye yese kapılmayınız... » SEKSÜLİN 4 gayp ettiğiniz gençliği)| size iade edeteklir. SEKSÜLİN Bozulan sinirleri kuvetlen dırlr. yorgun beyinlere W ihtiyacıolan fosforu vererek || kana gençliğin hararetini | AŞILAR. KUTUSU 200 Krg BEŞİR KEMAL — MAHMUT CEVAT Hükümet KamutaydanTadi Amerikanın Harp Bütçesi stadında yapılacaktır. Yunan fe- | derasyonundan dün gelen !oFl grafa nazaran Yunanlılar Fran: — güdis, Yorgakoplos, Mandikas, Patarakis ile Silasi bu müsaba- kalara getireceklerdir. Yunanlılar — 28 mayısta yola çıkacaklar, at- let kafilesi antrenör Şimeçekinin idaresinde İstanbula gelecektir. Sefahatta Abdülhamidin Musul petrollarınaa 80 milyon dolarlık bir hissesi ol duğunu, Abdülkadirin bu hisseyi — almak için çok çalıştığını ve 933 — ketinden avans para dü&m yazıyorlar. Havacılığımız Bir Tacir Beş Bin Lira Verdi Ankara, 25 (A.A.) — Ankara | Hüccarlarından bay Vehbi Koç, | Türk hava kurumuna beş bin Hra vererek “ Hava tehlikesini bilen ,, üye yazılmıştır. vatandaşa — yürekten etmekted'r. Fransada Yetge İstiyor Parls, 26 ( Hususi ) — Hükümet, finans bakımından tam yetge ( salâ- hiyöt ) istemek İçin Kamutaya bir — kanun lâyihası teklif edecektir.) Ga- zeteler, hükümetla ekseriyet kazana- cağını yazıyorlar, Vaşington, 25 ( A. A.) — Âyat kurulu deniz bütçesi projesini 460 milyona dolarlık bir kredi ile oaay- Tamıştır. Malatyada Bir Tren lışlığı yüzünden devrilmiş, bif amele ölmüş, yedisi yaralanmıştır: Yaralılardan Üçünün yarası o* dukça ağırdır. Almanyada Kısırlamarlar dört bin 3134 Berlinde oln üzere 56,244 kısırlama yapılm Hakyerleri ( mahkemeler ) 3697 kısırlamaya izin vermemiştir. —— Türkiye - Bulgaristan Ticaret Muahedesi Sofya, 26 (Husust) ürki) ile Bul[ıruı(ı arasında ticaret muahedesi dil tir. Yeni muahede bir Hııiı itib ren meriyete geçecektir. Denizyolları | İŞLETMESİ AÂcenteleri « Karaköy — Köprül Tel. 42362 - Sirkeci z Han Tel, mu Trabzon Yolu CUMHURIİYET vapuru *" | Mayıs PAZAR günl saat 20 * Rize'ye kadar. “2874,, iskenderiye î'ollı IZMIR vapuru 28 SALI günü ınıııdılı E deriye'ye kadar. *42895n )