4 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

4 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

i a ye şar 2 Sayfa | İstimlâk Kanunu Hakkında Ne Düşünüyorsunuz? Uluköy, Şen sokak, 14 No.lı hane. Saffetı — Benim, istimlâk kanununun eski geklinden haberim yok ki yenisinden olsun. Kanunlar o kadar bol ki, ben, alâkadar olduklarımı bile ezberleye- miyorum. Benimle uzaktan yakından Hişiği olmıyanları nereden bileyim? Onun İçin siz syalinizi er, bark, han, Apartıman sahibi olanlara, yasi dok- torlara, avukatlara ve bilhassa mü hendislere vö müteahhitlere sorun, Çünkü mühendislerle müteahhitler servet rekorunu doktorların ellerinden alacak gibi görünüyorlar. Bizim gibi, dünyada dikili ağacı bile bulunmıyan fıkaraların İstimlâk kanunile alâkası mı olur ki? * Kandilli Peçeci sokak 22 numaralı hane; Kâmranı — İstimlâk kanununun yâni şek- nden henüz haberim (yok. Fakat Konunun eski gekli (Ohaylı tashibe muhtaçtı. Eğer yapılan değişiklikler arasında, aksayan taraflar düzeltildise AJA.. Size, bu kanunun aksiyan taraf- larını kismen tebarüz ettiren bir yak'yı anlatayım: Benim, bomboş duran koca bir arsam vardı. Hükümet, bana hiç bir gey getirmiyen bu arsadan vergi istedi ve bir ehlihibre göndererek kiymet biçtirdi, bu kıymetin biçilişin- den sonra ben birkaç sene, bu arsanın vergisini (o verdim; hemde metre murabbaına 250 kuruş Üzerin- dan.. İli yıl öne, arsalarım, tayyare hangarı yapılmak üzere istimlâk olundu ve o zaman yine ayni eşhas- tan mürekkep olan ehlikbre, eyni arsanın metre murabbama 50 kuruş- tam fazla kıymet vermedi! Bu itibarla bugün kanunun, bu kabil muğduriyetlere sebebiyet ver- miyecek şekle sokulmuş olmasını temenni ederim. » Yeşilköy, Boşnak sokağı, 17 No.lı hi Ekrem ı mütehassısı değilim azizim. Bu iş içinde Avrupadan ge tirtilmiş birkaç mütehassıs vardir elbette... Pek merak ediyorsan git sanlini ona sor| İki Küçük Soyguncu Benon İsminde bir musevi çocuğu gece saat yirmi Üçte, elinde iki paketle Eminönünden geçmekte iken Yuda ve Saba- haddin isimlerinde iki oçocuk yanına yakiaşarak koluna vur- muşlar, düşürülen paketlerden, içinde gömlek bulunan bir paketi alıp savuşmuşlardır, o Benon'un polise müracaati Üzerine biraz sonra Sabahattin ile Yuda tutul- muşlar, paket te müsadere edik miştir. Eski Hal Yıktırılıyor Meyvahoştaki eski hal dün Belediye tarafından yıktırılmaya başlanılmıştır. Çünkü Dün Polis Belediye Mektupçusu Bay Necatinin yanına 12 yaşla- rında bir çocuk getirdi. Ayakları çıplaktı. Pantalonu ve mintan zayıf vücudünü tamamen Öörtmü- yordu. Kalbur gibi elbiseden yavrunun teni görünüyordu. Elinde de yırtık ve kirli bir kasket vardı. Polis ; — Mevcutlu bir çocuk.. Buraya mektep için gelmiş, Sokakta kalmış. Biz yakaladık.. Dedi ve evrakını vzattı. Bay Necati sordu: — Oğlum, sen nerelisin? Okuma, yazma bilir misin? — Tosyalıyım. Okumuıya ge” dim. Mekteplere başvurdum. Al madılar. Anam, babam yek. Köyde üçüncü sınıfa kadar oku- dum, w yaya, bazan trenle buraya kadar okumiya geldim. — Peki amma çocuğum! Bak mekteplerde yer yok muş. Seni memleketine gönderelim. Kimsesiz yavrunun gözlerinden yaş boşandı. İçini çekiyor ve yordu ; — Aman beni memleketime ge Bana mektep bulun. utun. Yahut da öldürün. Ben okuyacağım. Bir tarafa gitmem. Bay Necati, okuma için ağla- yan bu kimsesiz yavruyu derin bir şefkatle süzdü. Çaresizlik onun da kalbini kanatıyordu. — Bir defada seni Maarif Müdürlüğüne gönderelim. Bakalım Darüşşefakada filân bir yer bu- lurlar mi? dedi. Kağıdını polise verdi, Mektep için aç ve çıplak dolaşan bu yavru yine mevcuden Kültür Direktörlüğüne gönderildi. Bilmeyiz; Tosyalı küçük Hasan, bir mektep sırasında yer bula- cak mı? Bir İcra SON POSTA DAHİLİ HAB Ölmeye Razı... Fakat Memleketi O, Öğretmenlerin Ev Paraları Ne Bu Yıl, Ne Gelecek Yıl Verilmiyecek Istanbul Ilik okul öğretmenle- rinin mesken bedellerinin bu yılki bütçeye konulmadığı gibi, önü müzdeki ssns bütçesine de ko- nulmasına imkân bulunmadığı görülmektedir. Bütçe henüz Başbakanlıkça onaylanmadığı için, Kültür Di rektörlüğüne gelmemiştir. Istanbul Öğretmenler Birliği, lbaylığa yaptığı bir önergede (müracaat) toplanmış mesken be- dellerinin yüzde 25 ini Hava Ku- rumuna bıraktıklarını bildirmişler ise de, Ilbaylık, bu yıl mesken bedellerinin bütçeye konulmaması yüzünden bu teklifin şimdilik mevzuubahs olamıyacağını bildir. miştir. Bir Tabela Düştü Babıâlide Bir Adamın Kafası Parçalanıyordu Dün sabah Babıâli caddesinde bir terzihanenin iple asılmış olan reklâm levhası koparak yere düşmüş ve parçalanmıştır. Bir müşteri de levhâ düşerken aya- ğını bir kütüphaneye atnfış bulu nuyordu. Tesadüfen mubakkak bir ölümden kurtuldu. Bisiklet Kazası Murat İsminde bir çocuk Beşiktaşta (bisikletle dolaşırken 12 yaşında (o Cemile (çarparak yaralamıştır. Memuru Tevkif | Edildi Birinci İcra memurlarından Saidin Ikinci era (dairesinde çalışırken © birçok borçlulardan paralarını tahsil ettiği halde ver- neye yalırmadığı için daireye uğramadığı iddin ediliyordu. Sait evvelisi (ogün Müddelumumiliğe bir tezkere göndererek evinde hasta yattığını bildirmiş ve muayenesini istemiştir. Tabibladl! Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: evine gitmiş ve Saldin daireye gelemeyecek kadar hasta olma- dığı hakkında rapor vermiştir. Müddelumumilik derhal evine bir polis göndererek Saidi getirtmiş ve dünde Sultanahmet Sulh Birirci Ceza Hâkimi tarafından hakkında tevkif kararı almıştır. Müddeiumumilik bâdisenin zim- met mi, ibtilâs mı olduğu hakkın- da tahkikatı derinleştirmektedir. If iri ne Dönmeye Değil. Okumak İstiyor Bu İş Allık Sür- mekle Sökmez!.. Demiş Ve Tekmeyi indirmiş Iddia edildiğine göre Taksimde Sultan çeşme sokağında bir nu- maralı evde oturan Madam Mari ile yine o semtte oturan Madam Hayganoş ağız kavgası etmişler. Mari bir aralık bağırarak Hayga- noşun Üstüne yürümüş ve: — «u İş allık, pudra sürüpde talimhane meydanında gezmiye benzemez! Diyerek kendisine bir tekme atmıştır. Hayganoş bu te- cavüz Üzerine bayılmış ve ertesi gün de üç aylık çocuğunu dü- görmüştür. Polis düşük çocuğu morga göndermiş ve annesini de Haseki hastanesine kaldırmıştır. Şimdi, her şey morgun vereceği rapora bağlıdır. > 7000 Çocuk Okuma” Çağında Fakat Okuyamıyormuş Şehrimizde okuma, çağında olup da okuyamıyan çocukların mıktarı tesbit edilmekte idi. Bu miktar bu güne kadar 7000 ni bulmuştur. Bu çocukların okumalarını temin etmek için, yeniden mek- tepler Oaâçmak, yeni (bütçede tahsisat bulunmadığından Imkân- sız görülmekte ve bu sene vaz yetin, yeni açılacak şubelerle ve birçok mekteplerde öğleden evvel ayrı, öğleden sonra yine ayrı talebe guruplarına ders vermek suretile idare edilmesi kararlaştı- rılmiştır. * Denize Düşen Gençler Dün Haydarpaşada yine bir deniz kazası olmuştur. Kadri ve Natık isimlerinde iki talebe bir bot tutmuşlar, haydarpuşa önlerinde denize açıl mışlardır. Biraz sonra ski bir rüzgâr çıkmış, bot devrilmiş, iki genç te denize dökülmüşlerdir. Gençlerin is'lmdadına kayıkçı ler yetişmiş, ikisini de kurtarmış lardır. Satırla Kültür İşyarlarının Makam Maaşı Bu yıl kültür işyarlarının me kam maaşlarının verileceği Ümit edilmektedir. i * * * Amanullah hanın kalnbiraderi Evlendi Bayan doktor Pakize İzzet, Sabık Efgan Kıralının kainbiras | deri ve Tarzi Hcanın oğlu Preng Fettah İle evlenmiştir. * * * Fakir çocukların dişlerine bakılacak 5 Ağustos Pazartesi günü, diş hekimleri kurumu tarafından, kurum merkezinde, fakir çocuk- lara mahsus olmak üzere bir diş bakim evi açılacaktır. » Lİ * Teleton Şirketinin Satın Alınması işi İlerliyor Telefon imtiyazının hükümete satılması hakkındaki müzakereler devam etmektedir. Bayındırlık Bakanile sermayedar grüpu dele* geleri Frank Gill ve Jean Boyon arasında yapılan görüşmede görüş farkı olmuş, delegeler Londraya giderek yeni talimat almış ve evvelki gün şehrimize gelmişlerdif, Yakında bakanlıkla yeniden mü zakereye (başlayarak işi sona erdireceklerdir. Ek K Semplon Ekspresin Gecikmesi Evvelki sabah mutat saatindö hareket Semplon Ekspres yolda makinesine arız olan olan - bozukluk yüzünden bir bu saatlık bir gecikme yapmıştır. * * * Trakya Genel Müfettişliği Sıhhi © vaziyetinden (odolayı istifa eden Trakya Genel espeke törü Ibrahim Tali'in yerine kimiş tayin edileceği henüz belli değik dir. Mamafih Genel Ma vekâletini yapan iç İ müster şar Vehbi ile (OAnkara Vi Nevzadın bu vazifeye getirilm muhtemeldir. en AĞ Motosikletli Bir İngiliz Soyyahı Geldi Arnold Yaku (isminde bi lagiliz mühendisi (o motosikletle seyahate çıkmış, Londradan kale karak bütün Avrupayı dolaştık» tan sonra evvelki şebrimize gelmiştir. Seyyah buradan Filis tin - Surye yolile (o Arabistana, Mısıra, oradan Tunus, (Fas v6 Ispanyaya gidecek, Fransa'dan İngiltereye dönecektir. * * * Hayvan Sergileri Açılıyor Ziraat Bakanlığı memleketin birçok yerlerinde daha şümullü bir tertibatla hayvan (sergileri açmaya karar vermiştir. Bunun için alâkadarlara temimler yapık mış, birinci gelen (hayvanların sahiplerine ( 2000 lira verilmesi kararlaştırılmıştır. — Ibtikârla mücadele işi devam edi- yor Hasan Bey.. .. Ankara Şarbaylığı ne kadar ihti- kâr yapan esnaf varsa bepsini gözete- | başlamalı?. lerle Min ediyormuş... ... Acaba bizim garda bu işe nasil Hasan B, — Bana kalırsa Istanbul'da yalnız biyle yapmıyan asnafı ilân etmeli! Çünkü, öbürleri için gazete sayf