4 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

4 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

_4 Ağuıto mizi Doğru Halledenler Çapa 81 inci mektep 9 Bedreddin, EE Muğla Ziraat Bank mü- dürü oğla Necdet, İstan- bul Vefa lisosi 926 Bürhanettin - Öğüt- Ben, Bolvadin Kestemet M. Satılmış Oğlu Battal, İstanbul 48 üncü mektep 52 Ömer Faruk. Sultanakmet İstanbul Apar. 48 de k Osman Elçer, — İstanbul 49 uncu mektep 95 Ser Top | mauhat, Koca Mustafapa- ta Cad, No. 179 da İrfan. Kalecik nüfus momuru kardeşi İs- L Büyük | mail Erkan, Musevi lise- Sulu sinden Jan Papa, Konya Boya | Alâeddin —cıvari — çitte Merdiven mahallesi No. 10 da Hida- Yet, Kadıköy Çütehavuzlarda Aydın zek, Galata İakender caddesi Hasan Hüsü No. 7 de İshak Sayah. İstanbul Büyük Roşitpaşa cadde Üçü Haydür Bey npar, Nuriye, Sulu Samsun Sakarya cadde boya | No 87-121 den Mehmet Turan mağazası Burhan, İstanbul Kız lisest D/2 den 766 Handan Fevri, Çanakkalo Ortamekte den 861 Roşit, İstanbul 6 ine /p 809 Badia 'ayan ve Baylar, Ankcara Erzurum mahallesi Pusat sokak No 39 de Hacı Ali, Nişantapı Teşvikiye Hasıemin — sokak Teşvikiye — apar. Neclâ, Ankara Kız İlsesi Küşif, An- kara Sü Bakaulığı Harbiye dairesi #ube 4 Şevket vamıtasile Ercüment, Afyonkarahisar varidat müdürü Mus- tafa oğlu Rükneddin, Mudanya M. Kemalpaşa cad. — No.119 da — Şami Sönmez, Karaman Hüseyin Seril kar-« deşi Narin, lamir Uzunyol —Rum kuş Şikmazı No. 16 da Sadettin, Bursa Muradiye Çifte çıkmaz Azap enmli bitişiğinde Ne. 15 de Turan, İstanbul Ginçı mektep — 414 Meliha — Süalp, Boyağlu Cihangir — eaddesi Güneşli Apartıman No. 7 de M. Ayfer, Uzun- köprü mimar Hayrettin mektebi 1382 Rukiye, Eskişehir Haci Ali Bey ma- hallesi No, 80-A İlhan, Çorlu merhum ftapu M. Bay Baba oğlu Nurl Güngör, Kütahya jandarma mektebi —1 incl kölük kamutanı Ön yüzbaşi Römzi Oğlu Eican, Ankara koopüratif Or- Buncu oğlu sokak terzi evi Muazzöz, Balıkesir orta okul C-2 dan 47 Hamza lt Kemalpaşa — mahalleri — eaki hamam sokak No, 27 de Celâl Erdi Adapazar kasaplar içinde — berber Şükrü yanında İbrahim, Beşiktaş yeni Yel bakkal sokak — No, 15de Yanl al oğlu. İtalyan erkek mektebi sımıf 4 den Defter 80 Kenas, Unkapanı Atlamataş firin sokak No. 3 de Süha, Edirne okuma silonu kahveci Bay Eşref, Edirme - goförler hvesi goför Halit — vamtaslle Ali, raada Hisarda cami kale aralık sokak No. Sde Emine, ebolu Çintası mahallesi A. Vahit 0..,_ Vezirköprü — belediye — civarı tkmelkçi Sofu oğlu Hüseyin, Urfa Sakeri ihtisas mahkemesl Üyesi Yar- bay SAval kizi Nermin, Zonguldak Polls müdüriyeti mukayyit Avni kızi Halide, Büyükada Nevruz merkil No 9 daa Mihrünı Bursa — Hisarda Sami kale M. Aralık soksk No 8 de ai oğlu Sall, Haymana Hacı n ve mahdumları ticsrethanesi Bahneddin, Sivae Kirzade - makliyzt Atabarı Nureddin oğlu Cahit, Eskiçee milli xzafer maktebi 146 Zehra, Hüköprü belediye ka Feride, Mazdin Nafi Oülu Ragıp Kazanlı, Alaşehir Tikmek- 318 Çemaleddin bayan vo baylar, Hinir 4 AĞUSTOS 938 91 Rumi 1351 İ Temmuz 12 ıl Vakit |Lzaal 'Vasatl 4 59 | Akşam 12 | 19 24 1290 | Yatar !lu'ıı W 16 1$ l—mxıı.ı' Si Üle İin di * 54 & sı SON POSTA ny qlup enlor maya Razı Geçen Bilmece- | Amerika Otelleri Bile Bile Dolandırıl- Oluyorlar Cebinde Metelik ; öl;ıyın İçin Prens —Herhaııgi Bir Kimse Üç Beş Saat Hayatı Yaşayabilir Hiç İşitilmemiş Amorika gazcteleri büyük Amerika otelle- rinde yeni bir memuri- yet ihdas edilmiş oldu- gunu haber veriyorlar. Bu memuriyetin adı: — İtiyatları hatır- latma — memuriyetldir. llk önce xzeki bir otel müdürünün — kafasında doğmuş, çok geçmeden belli başlı bütün otek lere yayılmıştır. Bu memuriyeti Üze- rine alan adam otele yeni bir müşteri geldi mi, elinde kalem kâğıt ile derhal karşısına çıkar ver — Emirlerinizi dinlemeğe gel- dim başlangıcı ile derhal - bir sürü sualler sormağa koyulur: — Kaçta yatarsınız, kaçta kalkarsınız kaçta banyo yapar« sınız, suyun hararetinin ne olmasını istersiniz, kahvelerinizi ne vakit içersiniz, gazetelerinizi ne vakıt okursunuz, hangi çeçit yazıları seversiniz, sokağa ne zaman çıkarsınız, nereye gidersiniz ? tiyatları hatırlatma memuru bir kere bu suallera cevap aldı mı derbal kendi dairesinde yazı masasının Önümne geçer, burası âdeta bir telefon — santıralıdır, her oda ile bağı vardır. Duvar- ları da her müşteriya mahsus lâvhalar ile kaplıdır. Memur bu lâvhalara göz gezdirir, meselâ şimdi saat sekirdir, sekizde de 45 mumaralı odayı İşgal eden müşterinin banyo alma xamamıdır, memur derhal telefonu açar çalar: — Efendim, banyo zamanınız ge- miştir, banyonuz da hazırdır, der. bunu müteakip hangi müşterinin gazete okuma zamanı — geldise onu bulur: — Efendim gazeteleriniz ha. zırdır. der ve şayet ©O müşteri gazetelerde hangi eins haberleri sevdiğini söylemiş ise ©o cins haberlerin bangi gazetenin hangi sütununda — olduğunu da haber vorir. Tabil dört beş daireli bir ötelde bu İşi Idare eden memur | yalnız değildir, emri altında bir çok yardımcıları vardır. Amerika gazeteleri yeni çıka- mlan bu memuriyeti haber verir- Terken: — “Büyük oteller tenbel ve parası da çok olanlarr için cennet haline geldi, diyorlar. Ve şu dü- şüaceyi de ekliyorla: — Yalnız bu otollerin rabat- Lğından ,İstifade etmek Hsadece çok zetiginlere münhasır değildir, Bir Ödev: Zenginler ve tenbeller sara; bütün bu zevk verici kolaylıklar dan birkaç saat Için istifade ede- bilirler. Fakat biz hemen söyleyelim ki. Amerika gazetelerinin bahset- tikler buulmkândan herkes değil, yalnız dolandırıcılar istifada ede- bilirler. Mosele şudur: Büyük otellerde gelen müşte- Geceleyin İki cebinde meteliği olmıyanlar da l Müsademe, Tayfaların Soğuk Kanlılığı SayesindeİnsancaZararsızSavuşturuldu iyları denilen yeni oteller.. İtiyatları Hatırlatma Memurluğu riden derhal para İstem merx, hesabın görülmesi haftanın son gününe bırakılır. Binaenaleyh — kılığı kıyafeti yerinde olmak ve yanında da ağırca bir iki - bavul bulundurmak şartile — cebinde — beş parası bulunmayan bir dolandırıcı bu — oteller de yatıp uyuyabilir. Bütün mesele zama- nında kimseye görüm meden savuşmasında, yahut da polise giderek hesap — vermesin- dedir. Amerika otelciler! yoleulardan kurtulmak için gelon her müşteri- den peşin para İstemeyl düşün- müşler İse de müşteriyi soğuta- cağı İçin vazgeçmişler ve ara sıra dolandırılmayı göze almayı daha kârlı bulmuşlardırdır. Çarpışan Gemi Geçenlerde Manş — denizinde, müthiş bir facia İle neticelene- bilecek bir kaza oldu. (Prenses Jellana ) İsminde ve 311 yolecu taşıyan bir. Hollanda vapurile, 133 yolcu taşıyan Esliyerg lsmin- de bir Danimarka gemisi Ingil- terenin Harwich limanı civarında gece yarısı çarpıştılar. Bu mülsa-« deme nelicesinde her iki gemi de bir hayli zedelenmiş, fakat korku ile yataklarından fırlayan yolcuları her iki geminin müret. tebatı teskin etmeye ve böylece çok feci neticeler verebilecek bir panlğin önünü almıya muvaffak olmuşlardır.. Bu sayede kimse ölmemiş, yalnız yolculardan üç kişi yaralanmıştır. Resmimiz Pren- ses Juliana vapurunda hasaratın bir kısmını göstermektedi. ; Çetin, * ediliyor. Kari Mektubları Bir Memur Sıhhat Bakanın- dan Rica Ediyor Bundan bir müddet evvel, gazetelerde çocuk hastanesinde yaralı bir çocuğun hastaneye alınmıyarak, — ölümüne sebebiyet verildiği yazılmış, Sağlık direktör ve hastane başhekimliği tarafın: dan hakikt vaziyet gönterilerek, hâdise tavzih edilmişti. Hastane: nin eski kâtibi M. Emin Yılmaz evvelkl gün gazetemize gelerak şu şikâyetleri bildirmiİştir: — Ben altı çocuklu bir baba- yım. Altı aydan beri açıktayım. Çocuklarımdan ikisi döşeğe düş- tüler ne yapacağımı — şaşırdım. Mağdüriyetimi bildirmek, sayın Sağlık Bakanımız Refik Saydanın nazarı dikkatini çelbetmek için size geldim. Gazetelerde bu “ çocuk hâdi- Besi,, yazıldıktan sonra tahkikat yapıldı ve güya bu haberi gaze- telere ben vermişim gibi bir ne- tice çıkarılark işime nihayet ni- hayet verildi. Çalıştığım bir mü- ! esseseye bu şekilde bir şuursuz- lukla mukabele etmeme imkân var mıdır?. Bu, tamamen — bir yanlışlık ve sultefehhümün doğur- duğu bir neticedir. Ihbarın benim tarafımdan olduğunu da, yarali çocuğun baba ve annesinin Ça- talcalı olmaları gşeklinde göste- riliyor. Çünkü ben bundan 6 - 7 sene evvel Çatalca mhhat me- murluğunda — bulunmuştum. Bu yüzden benim böyle bir ihbar yapmamı İmkân dahilinde görü- yorlar. Beni asıl meyus eden mağdu- riyetim ve bir hiç için işimden çıkarılmamdır. Altı çocuklu bir babanın böyle haksız olarak pe- rlşan bırakılması doğru mudur ?, Son Posta — Bu hususta biz de Sağlık Bakantmızın nazarı dikkatini celbaderir. Doktorumuzun Cevapları Van okuyucularımızdan Ş. Göktürke: — Basur ekseriyetle fazla ka- bızdan ileri gelir. Bunun için çok yağlı ve yağda kavrulmuş yemek- lere perhiz etmelisimniz. Çok moy va yemelisiniz. Yemeklerden evvel su İçmelisiniz.. Yemek sonunda kat'iyen su İçmeyiniz. Haftada iki Ün geceleri Fyılıılııı Nüjol ku- lanmalısınız. Fazla kan kaybetme- nize tedavi ayrıca görüldük-« den k:::.ı'ı yıpdı:'ıılıdu". Basur memeleri şgimdi amoliyatla tedavi 'akat Radyokoter ile de tedavi mümkündür. Denixz banyosu çocuklara da tüphesiz — faydalıdır. Göl suyü denize benzemez, Diğer akar sı- lardan İstifade ederseniz günd. (2 ) dakikayı geçmemek şartile bu suda yıkayabilirsiniz. Güneş banyosu baş Üzerina gelmemek şartile ve göğüs kısmını da muhafaza ederek yaparsanız fayda verir. Günde 1- 2 sant bir şezlong Üzerine uzanır, baş Üstüne geniş bir şems'yeyi siper yaparsınız ve ayaklar, karın kısmı açıkta kalır. Sırtülstü de aynı şe- kilde Istifade edilebilir. Ceovaplarımız Ankarada P. Şahor'aı Alkoldan sinir felci husule geldiğini çok gördük. Sizde kan muayenesinde bir bozukluk yoksa rakıyı ve sigarayı terk ediniz. Ve bir defa da esaslı surette sinir mütehassısına muayene — olunuz. İsterseniz size bir mütahssıs da tavsiye ödeblliriz.