27 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

27 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesl Kat'i Verem Tedavisinin Bulunmasına Ne Dersiniz ? Amerikan güzetelerinde okuduğu- muza göre, Amerikan doktorların- dan Ralpp Villard, verem teda. visinde yeni bir keşifte bulunmuş. Bu keşfe göre, vereme uğrıyan giğer donduruluyor, ve bu suretle yaranın — yeri — durdürülüyormuş. Yapılan bazi tecrübeler, çok mü- valfakıyetli netlceler vermiş. Dün bir muharririmiz rasigoldiği kim- selerin bu husustaki düşüncelerini öğrenmek istemiştir. Aşağıda top- ladığı cevapları bulacaksınız: Keresteciler, Kavuncu sokağı 4 numaralı hane, Gelip: — Hergün, bir başka derde çare bulunuyor. Bu gidişle, ölümü tevlit eden bütün'illetlerin devası bulunâcak ve insanlar ebedi hayata kavuşacaklar, Yani sizin anlayacağınız, yakında, yeryüzündeki iş buhranı, gökyüzüne de sirayet edecek ve Azrall bile işelz Kalacak demektir. Maamafih, ona müstahaktır. Varsın, kapı kapı dola- Hp iş arayarak, bunca yıldır, bunca sana kıymanın cezasını çeksin! * Haliç Foneri, Akasya sokağı 24 numaralı hane, Sâkıp: — Vereme çare bulunması fena değil. Faka bugün için vereme, de- diğiniz şekilde çare bulmak, beni tahmin ettiğiniz kadar sevindirmedi. Çünkü verem, mikroplardan çok daha ziyade safaletten, gıdamızlıktan, havasızlktan, gamdan — ve tasadan doğan bir hastalıktır. Bu itibarla sefaleti yör yüzünden kaldırmanın — çaresl — bulunmadıkça vereme çare bulunmuş sayılamaz. Sonradan ciğerler doıLıılıoı.ııı Gönceden mideler doldurulsa çok daha İyi olur. * Tarlabaşı. Sobacı sokağı, © numaralı hane, Rıfatı — Vereme çare bulunmasına 2e- yinmiyecek kimse yoktur. Çünkü bir veramli, apgırırken, tıksırırken, Tükü- rürken saçtığı mikroplarla etrafında- kilerin hayatım da tehlikeye sokan adamdır. Bu itibarla, vereme çare bulunması, sade vereme müptelâ olan biçareleri değil, heran vereme yaka- lanmak tehlikesinden kurtulanları da sövindirir. Bakanlar Ankarada Şehrimizdeki bakanlar, yavaş yavaş Ankaraya dünmektedirler. Dün akşam Sü bakanı General Kâzım Özalp Ankaraya gitmiştir. Bugün de tarım, finans ve kük- tür bakanları gideceklerdir. İşi Zora Bindiren - Genç Mahküm Oldu Emirgânda hükümet doktoru xvecdetin evini zorlıyarak kapısını kıran Şükrü adında birinin muha- kemesine dün devam edilmiş, bu suçun daha ziyade hastaya dok- tor çağırmak endişesile yapıldığı İçin suçlu dört ay mahküm olmuş, cerzası tecil edilmiştir. Yabancı Diller Mektebinde Edebiyat fakültesine bağlı olan yabancı diller mektebinde ikmal imtihanlarına perşembe günü baş- lanacaktır. — Hasan B.! Bu işe ne dersin? 300 Bin Liralık Bir Dava Bakırköy Çimento Fabrika- sında Yolsuzluk Mu Var" Dün aslıye ikinci ticaret mah- kemesinde mühim bir davaya bakıldı. Bu, Bakırköy Türk çimene to şirketinin — 5 mayısta yaptığı umumi heyet toplantısında alınan karara karşı yüzde ondan fazla hisseye sahip olan — hissedarlar tarafından şirket Idare heyoti ka- rarı aleybhinc açılan itiraz dava- sıdır. Davacıların iddiası gu İdli Şirket idare heyeti yüzde on dan fazla hisseye —sahip olan hissedarları umumt — toplantıya çağırmıyarak suni bir toplantı yapmış ve idare heyeti roisi, şir» ketin gayrimenkullerini bankaya kendi namına İipotek — ederek (227,704) lira (54) kuruşu zimme- tine geçirmiş ve (4862) bisse se- nedinin de karşılıği verilmemiş ve bu suretle yekün (300) bin liraya yaklaşmıştır. Mürakip de bu ib- male İştirak etmiştir. Kanun dal- resinde içtima etmemiş olan bu ldare heyeti kararı bozularak xzararlar alınmalıdır. Şirketin avukatı İstidaların ka- nun dairesinde verilmediğini ileri sürdü, fakat davacılar bu iddlayı reddettiler. Rels Bay Turhan da şirket ve idare heyeti avukatının Iddialarının reddedildiğini tefhim ettikten sanra muhakemenin de- yamını başka güne bıraktı. Liseler İçin Yeni Bir Karar Bu yıldan itibaren, liselerde her muallim, ders yılı zarfında müfredat programlarını bitirdikten maada, her bahsin Iyi ı.ıılııılız anlaşılmadığını kontrol için her bahsl iİyice tekrarlıya- caklardır. Bu yıldan sonra, muallimlerin vazifesi, müfredat programlarını bitirmek değil, bütün — dersleri temamen öğretmektir. Dera yılı sonunda, Genel Kültür Enspek- törleri bu bakımdan her mektep- te teftişler yapacaklardır. 10 Para Narh Komisyonu Ekmek Fiatını İndirdi Dün Istanbula 690 ton buğ- day daha gelmiştir. Bu vaziyete göre buğday fiatlarının blr mik- tar ucuzlıyacağı — söyleniyor. Dün toplanan ekmek narhı komisyonu da, ekmekten on para İndirmiş ve francelayı oski flat üzerinde bırakmıştır. Karnını İsırmış ! Remzi ve Şahabettin adında iki kişi Samatyada dolaşırlarken kavga etmişler ve Şahabettin hııclı Remzinin karnını wırdığın: dan yakalanmıştır, | Bayındırlık Bakanımız şehrimizdeki tetkikleri sırasında Telefon Şirketinde Çalışma Ali Çetinkaya Bu İIşle Uğraşıyor Telefon şirketinin kesin olarak hükümete geçmesi işi için dün Bayındırlık Bakanı Ali Çetinkaya akşama kadar şirkette murakıp heyetle birlikte çalışmıştır. Bir aralık Tüze Bakamı — Saraçoğlu Şükrü de çağrılmış, iki bakan birlikte akşam 18 buçuğa kadar çalışmışlardır. İki bakan bugün şirkette tekrar çalışacaklardır. Şirketiz hükümete geçmesi muka- velesinin bugün İmzalanması muh- temel görülüyor. 40 Yerine 350 Kişi Darüşşefaka — İmtihanını Ancak 75 Genç Kazandı Dün Darüşşafaka lisesinde, mektebe bu yıl girmek iİsteyen namzetlerin yazılı yoklamaları ya- pılmıştır. İÜlk sözlü imtihanlara giren 250 kişiden, 217 si kazana- bilmişti. Dünkü imtihanın netice- leri belli olmamakla beraber an- cak 75 kişinin kazanabildiği tah- min olunmaktadır. Bu yıl mektebe 40 kişi alınacağından, bu imti- handa da kazananlar, mektebe girebilmek için, bir de kur'a gçekeceklerdir. Anam Babam Hüsayin Emniyet direktörlüğü ahlâk zabıtası memurlarından Alâeddi- nin yeleğinin iç cebinden soygun- cu'uk yapmiya kalkışan “ Anam Babam Hüseyin,, polis tarafından o X nmu İasan enerjisi, bütün, enerjilerin || en büyüğü ve en yükseğidir. Çünkü bütün enerjileri insan yaratır. 20 İLKTEŞRİN PAZAR GENEL NÜFUS SAYIMİ Bize Türk ulumundaki bu — enerji« Terin en doğru sayısını tamıtacaktır. Pratik Farmakoloğ- ların İstekleri Pratik farmakoluğlar — birliği başkanı Ahmet Nuri, dün, sağlık ve sosyal yardım bakanı Refik Saydamı ziyaret etmiş, meslek- daşlarının derdini anlatarak bil- hassa hafta tatili meselesi Üze- rinde görüşmüştür. Bir Ötobüs Devrildi Evvelki gün Yalovadan kap- hcalara işleyen şoför Alinin ida- resindeki 63 Lumaralı otobüs yolda — makinesinin — bozulması yüzünden — devrilmiş, Fevzl kızı sadiye, Hiralambidi, Ihsan va şo- för Ali yaralanmışlardır. Sadiye- ııin yarası ağırdır. G Tarihi Bir İki Satırla TYrakya Genel Müfettişi Dün Geldi İzmir ilbaylığından Trakya genel müfettişliğine tayin edilen Kâzım di- rik dün akşam İzmirden şehrimize gelmiştir. Kâzım Dirik derhal Kırkla. reline hareket edecektir. * * » Kayseride Tutuldu Seyit Mehmet adında bir suçlu tevkif edilecekken kaçmış, fakat Kay- seride tutularak dün buraya getiril- miş, adliyeye verilmiştir. » * * Tayyare Geç Geldi Acro ekspres şirketinla yolcu tay» yaresi, dün Yunanistanda havanın bo- zukluğu yüründen şehrimize 45 da- kika geç gelmiştir. * * Finans Bıkıııı Finans bakanı Fuat — Ağralı dün Beyoğlu tahakkuk müdürlüğünü gi- derek vergilerin tahsll ve tarh şekile lerl hlkııdı malümat almıştır. * * zs Mahküm İstanbul hapisanesinde — mahköm sayımı çok olduğu için 25 kişilik bir mahküm kafilesi dün Bursh hapisas mesine gönderilmiştir. * * x Üç Kaza Son 24 san! şehrimizde Üç oto- mobll kazası olmuş ve üç kişi yara- Iâamıştır. —— * * » Kültür Direktörlüğü Şehrimiz kültür — direktörlüğüne, kültür. baş müfettişi Salih Zekiniğ atanması — İhtimalleri kuvvetlenmek- tedir. * * * Üniversiteli Gençler İzmir Ubaylığının daveti Üzerine, incelemeler yapmak için, İzmire giden Üniversiteli gençler, dümn gehrimize dönmüşlerdir. * * * Çamlıkta Yangın Dün Büyükadada madende 150 metre murabbat fundalık yanmış, 1 tane de çam ağacının dalları kavruk muştur. Yangğına Antranik adında birl #ebep olmuştur. * * * Yine Toplanıyor Esnaf bankası umum? hoeyeti bus gün, altı ay içindeki altıncı toplantı. sını yapacak ve bankanın son dürü: mu ile tasfiye işini tetkik Gdecektir. * * * Ecnebi Mekteplerinde Ecnebi ve ekalliyet mekteplerinde boşalan muallimliklere Muallim meke tebi mezunlarından ayrılan G0 kişi tayin edilecektir. * * * Yeni Profesör Fen fakültesi Şimi » fizik muallim« liğine Atanan Fransız profesörlerindet M. Savart dün Aurupadan gelmiştir. * * * Resim Sergisi Darüşşafaka lisesinde, Resim muallimi Bay Agâhın önayak ole masile dün zengin bir resim ser- ndüyıye verilmiş ve tevkif edil- | gisi açılmıştır. Sergide 3S0 eser miştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: | ı!ıılıkr.. Ondülâsyon — makinelerini yasak lh! eli S el n ü a d — Artık bu işkence âletlerini ber- l ler kullanamıyacaklar mış.. vardır ve her gün herkese açıktır. Hasan B. — Ey! Elbot öyle olacaktı.. zülfüyâre dokunmanın sonu