28 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

28 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

m # bugün Genel Taarruz başlıyormuş Habeşler İtalyan Taarru- zunu Bekliyorlar radbeşrer hüc >. (Baş tarafı'i inci yüzde) Badaglio ve müstemlekeler müsteşa- rı bugün Romaya dönmek üzere va» pura binmişlerdir. Tigre cephesinde Tigre cephesi 27 (A.A.) — Gene- ral Biroli kumandasındaki kolordu- ların Antiho mıntakasındaki hare- keti, hakiki bir muharebe olmaktan ziyade bir sevülceyş hareketidir. Habeş müfrezeleri, İtalyanlar kar- şısında geri çekilmeişlerdir. İtalyanlar taarruza geçiyorlar Paris 27 (Özel) — Faşizmin 14| üncü yıl dönümü münascbetile İtal. yanların yarın (bugün) Habeşistan-! da şimal ve cenup cephelerinde ye- niden umumi taarruza geçecekleri burada kuvvetle söylenmektedir. Vehip Paşa Azledilmedi Adisababa 27 (A.A.) — Habeş hür! kümeti General Vehibin azledildiğine dair çıkan şayiaları yalanmaktadır. *Vehip Paşa, Ogaden cephesi süel mü- tehassıs ödevini görmekte devam et- mektedir. Makallede İtalyanların Makalleye sokulmuş ol dukları hakkında haberler de aynı su- retle yalanlanmaktadır. İmparatorun Gezisi İmparatoru Dessie'de kabul için ha- raretle hazırlıklara devam ediliyor. Hükümet, Dessie'ye doğru yolların ta- Habeş Ordusunda Levazım Servisi Harrar 27 (A.A.) — Habeş ma- EE Ş um ederleken İmuntazam kıtalara yetişmek üzere Harrar'dan hareket etmiştir. Güneyden gelen rivayetlere göre İtalyanların sür'atle ilerlemeleri yakım. da önemli bir savaş olacağını göster- mektedir. Tayyareler Faaliyette Modagisio (İtalyan somalisi) 27 (A.A.) — İtalyan tayyareleri bugün de Garahai'nin 760 kilometre şimalin- de mutat uçuşlarını yapmışlardır. Şimal Cephesinde Asmara 27 (A.A.) — Şimal cephe- sinde Habeşlerin mukavemeti daha zi- yade artmıştır. Her gün şiddetli yağ Jmurlar yağmakta olduğundan gelecek zımdır.» ayın ortalarından evvel kuvvet tahşit etmek kabil değildir. Mindef denilen bir neyi sinek, Asma- ra bavalisindeki hayvanlar arasında bü- yük telefatı mucip olmaktadır. İtalya Yeniden Asker Gönderiyor Napoli 27 (A.A.) — Nazario Sauro vapuru hükümetin geri çelkmeğe karar verdiği Metauro fırkasını almak üzere Trablusgarbe hareket etmiştir. Kam- yon, İevazımı harbiye ve erzak yüklü iki vapur da şarki Afrikaya hareket etmek üzeredir. Yakında buradan on vapur daha hareket edecektir. Bir İtalyan Taarruzu Asmara 27 (Telsiz) Birzio Broli'nin kumandasındaki yer- li fırka cenup cephesinde taarruza baş- lamıştır. Almanyada Müstemleke İçin Tezahürler Yapıldı Berlin 27 (A.A.) — Hanovrede ei im Ve iaşe Er vü. müstemleke lehine tertip olunan bü- cude getirmişlerdir. Bu suretle köylü ile asker arasmda zorla vaziyet yüzün- den çıkan hâdiselere nihayet verilmiş 'yük bir tezahürde verilen bir söylev- de: «Bugünkü tezahür, Alman ulusu. nun müstemleke meselesine karşı olacaktır. olan anlayış ve azminin gittikçe art- Yiyecek yüklü on iki kamyon, dün makta olduğuna büyük bir delildir» güney istikametinde yola çıkmış olan denilmektedir. Italya, Habeşistana TeklifteB ulunmadı General: TELGRAF, TELEFON, TELSİZ HABERLER ea a 2 em m A ik 2 ç Birinci T. Fransada Istekler Çoğaldı Radikal Sosyalistler Süel Mahiyettel Cemiyetlerin Kapatılmasını İstedilef Heryo: “Cümhuriyeti Müdafaa Edeceğim,, Diye Bağır€ gresinin işini bitirmesi üzerine veri- len şölende bir söylev veren Daladi- er, Herriot'dan partiyi, memleketi ve rejimi, bunları tehdit eden tebli- keden kurtarmasını istemiştir. Herriot cevap olarak demiştir ki: «Ben, cumuriyeti kime karşı olur- sa olsun müdafaa edeceğim. Esasen iharp esnasında iyiliklerini göster- miştir. Bugünkü cumuriyet, artık bir İnas'dır.» Süel cemiyetler 'mesi, iç siyasayı ilgiliyen kısmında, yarı süel mahiyetteki cemiyetlere ve ! bilhassa bunların en önemlisi olan ateş haçı cemiyetine dokunarak di- yor ki: | «Bütün partiler üzerine bir sıkım | İti çökmüş bulunmaktadır. Bu halin en esaslı sebeplerinden birisi, cumu- ,riyet aleyhtarı cemiyetlerin faaliye- tidir Bu sebepten Bunların derhal silâhtan tecridi ve dağıtılması lâ- Radikal beyannamesi, finansal, vergilerin azaltılması, paranın istik- rarı lehinde enflâsyon aleyhinde va- İziyet almış bulunmaktadır. Radikal sosyalist partisinin 8ol 'cenah partisi ile münasebetleri me- İselesinde ise, radikal beyannamesi, '«amacı, müspet bir hükümet faali- İyeti olan bir müşterek program» ü- zerinde birleşme (fikrini ileri sür- mektedir. Zecri Tedbirler İris 27 (A.A.) — Radikal 2 eenerseemsasenesanasasene EAEEEEEE EEE EEEEEEERAE REN ERENEEAEENAN İsmet İnönü Siyasal Durumu Anlattı Enternasyonal Haya Ü , ui Huzur İçinde Değildir i Z Baş tarafı 1 inci yüzdi RR Bn : İcumuriyete hücum etmek için vakit| .ı..., e iş k ye) 5 İİ hane için Türkiyenin bağl! çok geçtir. Rejim, gerek barış gerek! iç ve di ii muahedelere dikkatli bir ayet etmek şiarımızdır. Şüphe yok ki kollektif Afyon Meselesi İn dön ir Bağa Biz afyon yetiştiren bir memleketiz. Bu- nun ziraali ve ticareti ile bu memleket için J, mzdaki taahhüt Paris 27 (A.A.) — Radikal 805- felâket olan uyuşturucu maddelerin kaçak | 51; Jadir. yalist partisi kongresinin beyanna-çılığı kısmını ayırmakta çok yardım edebi- . Arkadaşlar, Cemiyeti Akvaii lirsiniz. Bunu ayırmadıkça memlekette af-| kuk ve vazifelerimizi takip ve ta yon mahsulünü | kıymetlendirmeye imkân aahhüdümüz icabıdır. Cemiyeti iyoktur. Afyonu meşru bir tcaret olarak; kollektif emniyeti prensip olarak ilâç olarak kullanacağız, satacağız. Bunu vi yuşturucu madde olarak kullananların ge-| rek ticaret ve gerek ziraate amansız düşma- mı olacağız. Bu hususta çok yardım etmeli. siniz, mesi bizim Cemiyeti Akvamdan lerin sulhu muhafaza etmek için ber kefalet altında bulunmaları Hayat Pahalılığı tatbikatta pratik hayatta ve her İhaleler alırsa biz böyle bir tekâmü için çalışmaya mütemayiliz. Cemiyati Akvam bahsine geçerek demiştir ki: Arkadaşlar, Ben de sizin gibi zannediyorum ki hayat pahalılığı ile uğraşmak ödevi belediyeleri. mizin işleri arasında her gün bir parça da- ha artacaktır. Ve her gün bize yeni tedbir. ler almak vazifelerini verecektir. Bugünkü! vazifelerimizi dikkatli bir surette ifa edece- ğiz fakat bu yeni vasıtalar ve yeni salâhi- yetler icabederse bunları dahi ihtiyaca uya- rak temin etmeye, tetkik etmeye borçlu- yuz. Türkiye, Sulh İçin Güzel “Elr Nümunedir Türkiye, bütün hayatında sulh mın sulhu muhafaza için olan g3) İde ve taahhütlerinde Türkiye bit lar) Arkadaşlar, bu feyizli gerek cemiyetin içtimai hayatında ceğimize eminim. Sizin yüksek da temsil ettiğiniz milyonlarca Meselesi Tabii | Yolunda Yürüyor. Londra 27 — Siyasal çevenler kabine- İnin zecri tedbirleri tatbik için her türlü te- dabiri almış olduğunu söylemektedirler. Lâhey 27 — Parlâmento, İtalyaya tat- bul etmiştir. önde esasen ihraç olunacak silâh yoktur. Vaşington 27 -—- Amerika hükümeti ulusla sosyetesinin memorandomunu ver- diği cevapta, uluslar silesi içinde çıkacak görüş kuvvetlerinin barışçıl metotlarla kur- tarlması lüzumuna kani olduğunu bildir. miştir, Bren 27 — Neve Basler gazetesi İsviçre ulusunun zecri tedbirlere aleyhtar olduğunu tahmin etmektedir. Cenevre 27 .— Fransa zecri tedbirleri tatbika hazır olduğunu bildirmiştir. Ancak tatbik tarihinin kendisine dört gün evvel bildirilmesini istemektedir. Madrid 27 (A.A.) — «Gazeta Madrida İtalyaya karşı finansal zecri tedbirlerin tat- Adisababa 27 (A.A.) — Resmi çevenlerde söylendiğine göre, Habeş hükümeti, davanın halli için İtalyadan hiç bir teklif karşısında bulun- | bikine dair olan kararnameyi neşretmekte- mamıştır. Hükümetin bu husustaki bilgisi gazetelerde gördüklerinden ibarettir. Amerikada Harp Alieyhinde Gösteri Nevyork 27 (A.A.) — İtalyan - parkta bir çok kişiler söz söylemiş-| Çocuk hekimleri encümeni geçen cu. Habeş harbi aleyhine tezahüratta tir. Söylev verenler arasında Papanın 9lduğu mecmua üzerinde görüşmeler lem'den Santral - Park'a kadar bir yeğeni bayah Philomena Ratti de gösteriş yürüyüşü yapmış ve bu vardır. Maltada Yeniden Tedbirler Alıneı Malta 27 (A.A.) — Mahkemenin verdiği bir karara göre, bütün ya- bancılar bundan böyle ikamet tezkerelerini daima yanlarında gezdire- temsil verecektir. Temsiller parasızdır. | bulunan büyük bir kalabalık Har- ceklerdir.” e dir. Kararname bugünden itibaren mer'idir. Toplantılar, Davatisr “) Çocuk Hekimlerinin Toplantısı ma toplanarak encümenin çıkarmakta yapmış, Dr. Şevket Salih, Memduh, Fe- don bazı vak'alar üzerinde söz söyle - mişler, münakaşalar yapılmıştır. Gençler Mahfelinin Temsilleri Cumhuriyet gençler mahfeli bugün, yarın, ve öbür gün saat 21 de üç Herkes gelebilir. bik: olunacak zecri tedbirler kanununu ka-'di bir surette itina ediyoruz. Sulh hayatı ciddi bir salh politikası bizim Buenos Ayres 27 — Hükümet zecri siyasetimizin esasıdır. Buna sizin tedbirlere iştirak edecektir. Ancak Arjan- huzurunuzda tekrar etmek benim için bir fırsattır, içinde ve intizam içinde yaşamanın arsıulusal güzel bir numunesidir. Arkadaşlar enternasyonal hayat hu- zur içinde değildir. Büyük vak'alar milletleri çok meşgul etmektedir. iz bu hâdiseler içinde memleketi. mizi gaileye kapdırmamak için cid. Kurultay Kapandi İsmet İnönünün çok alkışlanan vini müteakip Başkan Şükrü Kay kurultayın 937 yıl ilkteşrininde ğını söylemiş ve kurultayı kapan Enclümenlerin Rap“ Ankara 27 (Özel) — tayında ayrılan encümenler tı hakkında hazırlanan raporlar ları ihtiva etmektedir. Sulh hayatını temin KASADA SAKLADIĞINIZ NA DARA KURU BİR CEŞETE VAZİYETİNDEDİR ONU FAİZLE BANKAYA VERİNİZ HUSUSİ ŞARTLARIYIZI » SORUNUZ DANK UNİ PALAS - ALALEMCİ HAN bütün muahedeler Cemiyeti Başbakan İsmet İnönü hayat pahallığı kabili tatbik olmak yolunda daha * Arkadaşlar, onun için Cemiyef miz en büyük faydadır. Eğer bütü çalışan devletlerden biri olacaktır. © vazifedir. (Şiddetli ve sürekli alkıf” şayışı ucuzlatma, bayındırlık Ve * ,