20 Kasım 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

20 Kasım 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

ak 20 İkinci Teşrin Yazı Çok Olduğu İçin Bugün Konamadı Dört Yaramazın Yaptıkları ii (Baş tarafı | inci yüzde) Bö açık kuyuları araştırmak gelmiş. Ti ece bir çok bostan ve eski yangın yerindeki ev kuyularına bakmışlar. 7 bulamamışlar, Nihayet son bir yi ile Cerrahpaşa hastanesinin arka» Dü aki ağzı kapalı eski sarnıcın önüne işler. Çocuğun babası kapağı kal- ie ". Karanlıklar içinde gözüne bir tn, ilişmiş. Yanındakiler bu karar- in bir paçavra olduğunu söylemişler. * ağlayan bir sesle haykırmış: — Hamit, oğlum Hamit! ve Kabinde, uykudan uyanır gibi bir > Baba! diye cevap vermiş. > mi, “den hemen bir ip tedarik edil- ag Aşağı sarkıtılmış ve çocuk böyle- Yukarı alınmış. Küçük Hamit, bu ga- Macerayı şöyle anlatıyor: — Mektepten çıktık, Eve geliyor” ğe arıdığım dört büyük şek 5 Kus tutalım! diye beni çeye Sötürdüye,.. Sakal Gl gelince ka- İni açtılar, Beni içine sallandırdılar. ora oraya düşmüşüm. Haberim yok. Sa Ü düşünce bayılmışım. Gece ayık — Anne, anne! diye bağırdım. uvarlardan da «anne, anne» diye a. ç Zoliyordu. Ben ağladıkça duvar- tek a beraber ağlıyorlardı. Korkudan ar bayılmışım. Babamın sesini du- Sa tekrar kendime geldim. daş ami dün annesi tarafından müd- umumiliğe geti illere Mayene ettirilmiştir. İddiaya nazaran “Suğun sağ bacağı incinmiştir. Zabıta ik Hamidi mektebe götürerek onu S RE meyi b gocuklar hakkında dava aç: Mısırın İngiltereyi thamı bilg, (Baş tarafı 1 inci yüzde) leri mekte, Uluslar sosyetesine it İş iç gene sosyetesinin bileceği iş oldu” “öylenmekle iktifa olunmaktadır. M * ili,,, “ avukatları perşembe günü grev »ma karar vermişlerdir. ma hirede, een yeniden bazı ı Pallelerde toplandıkları haber veri” Yor. Hükümet, bu münasebetle 1929 hli kanunu tatbika karar vermiştir. &de, kanun, gösteri yapan veya teşvik ii, »leri (9) ay hapis 20 ile 50 İngiliz " Para cezasile tehdit etmektedir. tari # Son kargaşalıklarda aldığı yaraların 'rile bir talebe daba ölmüştür. Bu , kral Fuadın muhafız zabitlerin- in birinin oğludur. Vefd fırkasının li- Yak Tİ cenaze resminde hazır bulunma- karar vermişlerdi. Bu münasebetle yeniden kargaşalıklar çıkmasından kor- uluyop, Nahhas Paşa soruyor p Londra 19 (A, Ki edi te, ajansına Kahireden gelen bir babe- le» Vefd partisi lideri Nahhas Papa Mil <emiyetine çektiği telgrafta şunları or: “Milletler cemiyetin bir küçük milletin We 'aatlerini ihmal ve yalnız kuvvetin vie : edebilir bir emperyalizme o müzaheret 2 Misir hükümeti, İngilterenin İtalyan - Habeş anlaşmazlığı münasebetiyle Mısırtn a fana mesuliyetini tamamen üzerine sını kabul edemiyeceğini İngiliz mü - mp line bildirmiş ve Mısırın Milletler Ce- (ine kabulü şartile, iki memleket men bi lerinin karşılıklı olarak < himayesi için bu olaşma aktini teklif etmiştir. İngiltere teklifi reddetmiş ve bu suretle Misir isin ne 1923 kanuni esasisinin imtiyazlarını 1 De de istiklâlini tanımak istemediğini an- iştar, CA atanları teşhis ettirmiştir. Amc Evden firar İşte size Avrupa ve modern geçinen kadınlarının ha; bir kadının bir gün Diyarbekir (Özel) — Bir kaç gün evvel burada işlenen bir cinayet ve akebinde birbirine giren iki köy halkı- nın dövüşmesinden doğan durum bak- kında tahkikat yaptım. Elde ettiğim malumatı bildiriyorum: Cinayete yegâne sebep eski İdavasıdır. Kurukcu köyünden Necmi, İailesinden kan isteyen Hacı Hasan o- İğullarından kaçarak şehre inmiş ve bir köşeye saklanmıştır. Necmi nihayet evvelki gün çarşıya çıkmış, Melik Ah- medin kahvesinde oturmuş, sonra Düz- cüler çarşısından geçerken birdenbire gerisinden birinin koşduğunu duyarak dönmek isterken, bir brovning taban- İcasından çıkan altı kurşun vücudünün bir çok yerlerine isabet etmiş ve cansız yere yuvarlanmış ve ölmüştür. Radyo Makineleri Ve Gümrük Ücreti Ankara (Özel) — Geçenlerde rad- yoların gümrük resminin kaldırılacağı hakkında çıkan haberler yalanlanmıştı. Halbuki bu haber, geçen yıl Edirne say- layı Meedinin bütün radyoların değil, hükmi şahıslara ait radyoların gümrük resimlerinden muaf tutulması hakkın- da meclise yaptığı tekliften çıkmıştır. İşin asıl şekli budur. Bu teklif yakında Kamutayda görü- şülecektir. Haliç Vapurları İ Belediyenin Akay Vapur- larını Da İşletmek Istediği Söyleniyor — “ Ankara 19 — Haliç idaresine verile- İcek yeni şekil kararlaştırılıncıya kadar belediyenin işletmesi, deniz müdürlüğünün fenni ve resmi, | idaresinin de maddi ve manevi el bulunması kararlaştırıl - mıştır. Belediyenin Haliç vapurlarını €- saslı surette işletmek için Akay idare sinin de kendisine devrini istediği söy - lenmekte, fakat bu teklifin vukuu teyit edilmemektedr. m vi İ ticaret İSTER İN Matbuat kanunu, gazeteleri piyango mahiyet! sabakalar yapmaktan meneder, Bu müsabakalar gazete- yardım eder, okuyucu miktarını arttırırdı. ha alıştırır endişesile yasak edil- lerin satışına Fakat hall talih oyunları! re gi. Çikolitacılar, çikolata paketlerinin İSTER Resimli Makale BB3ir Otomobille gezinti tını taklide Üzenen yat, bozuk burjuva aile kadınının hayatıdır. Taklide değil SON POSTA Macera lük hayatı. Bu h bir kan Katil Salih, katili yakalıyan ve taltif edilen polis Şefik Düzcüler çarşısını allak bullak eden bu cinayette katil olan Hacı Hasan oğ- Yakalandı Bunun Sulkastta Eli Olduğu Sanılıyor Kadının Bir Günlük Macerası Maceranın hikâyesi nefrete lâyıktır. Macera hevesi, kadını düşüren bir âmil- dir. İnsan bir gün yaşar, fakat bütün ömrünce çeker. Modern kadın züppe ve maceracı kadın demek değildir. Kan Davalarına Bir Nihayet Vermek Lâzımdır , da vazifesinden dönen 2 numaralı po- Kabakçalı köyünde olmuştur. Maktul mek istemiş, aralarında şiddetli bir bo- ğuşmadan sonra nihayet kıskıvrak ya- kalanmıştır. Cinayetin ikinci ve asıl kanlı tarafı Kabakçalı köyünde ölmüştur. Maktul Necminin ölü olarak köye getirildiğini gören Kurukcu köylüleri tabanca, bal- ta ve hançerlerile Kabakçalı köyünde katil Salih taraftarlarına hücum etmiş- ler, kanlı bir çarpışmadan sonra mak- tul tarafından dört, katil tarafından iki kişi ölmüş, bir kaç kişi de ağır surette yaralanmıştır. tahkikatta bu Yapılan iki köyden zavallı |lu Salih, elinde tabancasile Urfa kapu- | kan davası yüzünden her sene bir kaç İsuna doğru koşmağa başlamış, bu sıra- | kişinin öldüğü anlaşılmıştır. — # Giritte Bir Adaml Yunanistanda Umumi Af Atina 20 (Özel) — Kral Jorj hükü- mete bir genel af kararnamesi hazırlan- ması lüzumunu bildirmiştir. Bu karar- Halep gazetelerine Atinadan bildiril. | name donanma kumandanı amiral Sa- diğine göre Giridin Kandiye kasaba -| kellariu tarafından cuma günü krala smda Çerkes Eşref adlı biri yakalan »| verilecek, kral da Elli kruvazörüne gi- mıştır. Bu adamın Atatürke karşı ter-|rer girmez bu kararnameyi imza ede - tip edilen suikastta iştiraki bulundu -İrek hemen kruvazörün telsizile umu- ğundan ve casusluk yaptığından şüphe | mi af ilân edecek, bu suretle kral Ati- edilmektedir. Yapılacak tahkikat hükü- metimize bildirilecektir. naya gelmeden evvel affı umumi tat- bik edilmiş bulunacaktır. İzmirde Tifo Son Günlerde Bu Hastalık Artmıştır İzmir 18 (Özel) — Son günlerde Karş tığı doğru değildir. Fenni tesisatla akıtılan yakada tifo vak'aları fazlalaşmıştır. Sağlık direktörlüğü bu tifo vak'alarını yalanlamış- #n da vak'alar ev, ev tesbit edilmiştir. Söylendiğine göre Karşıyakada fazlala- san tifo vak'aları, Yamanlar suyu tesisatın» da yapılan noksanlardan ileri gelmektedir. Bu yüzden Karşıyaka halkında Yamanlar suyuna karşı bir çekinme hâsıl olmuştur. Yarşarbay Suat Yurdkoruğu görerek hal. kın bu endişesinden bahsettim. Bana şu iahatı verdi: «— Karşıyaka #yyunda tifo basili bulun- duğundan dolayı tifo vak'alarının fazlalaş- İSTER AN tinde mü- içine piyango ma- İNAN İSTER bu su son günlerde kimyevi ve bakteriyolo. jik munyenesinde kat'iyyen böyle bir basil görülmemiştir. Yamanlar suyu sağlık heye- tinin daimi kontrolu altındadır. Böyle bir vaziyet fovkelüde olarak ta - haddüs etse belediyenin halkı derhal haber- dar edeceği ve suyu keseceği şüphesizdir. Tifo vak'aları yalnız Karşıyakada değil, İz- mirde de vardır. Tifo vak'alarnnın yersiz bir şekilde böyle bir sebebe istinat ettirilmesi doğru değildir, Bu şayinyı katiyyen tekzip #debilirsiniz.» zi si İNANMA! hiyetinde numaralar koyarlardı. Çocukları fena itiyatlara sevkediyor mülâhazasile bu da yasak edildi. Fakat inhisarlar idaresi yenice cigaralarının içine pi- || yazo numaraları koymağa başladı. Buna cevaz var, INANMA! Sözün Arkadaşımın Derdi Kısası Ek - Ta Tramvayda beraberdik. Ben Bebekten geliyordum; ©, Fındıklı hamamının ilerisindeki bindi. geldi, yanıma oturdu. Birbirimize, hal, hatır sorduk; hoş beş ettik. Derken, içeriye kü- çük bir müvezzi daldı. — Son Postal. Akşiyâml!.. Habiyer!,, Arkadaşım çeyreği uzattı, bir gazete al- dı. açıp okumağa koyuldu, Ben etrafı seyrediyordum. duraktan Birdenbire, “yanı başımda derin bir «Of duydum. Döndüm, baktım... Arka- daşım elindeki gazeteyi dizlerinin üzerine bırakmış, gözlerini ileriye doğru dikmiş, ha- fif hafif başını sallıyor Bu halinden, ani bir teesüre kapıldığı, gönlündeki bir yaranın yeniden kanamağa başladığı belli — Ne ») Nen var? diye "sordum. Bildiklerina un biri mi ölmüş? — Hayır, Onun Habeşleri pek sevdiğini bildiğim için belki de onların ciddi bir hezimete uğ- radıklarına hükmettim, — Tigreden, Ogadenden kötü bir baber mi var, yoksa?.. — O da değil — Ya nedir, be biradır?.. Ne oluyorsun? Anlat ta, biz de bilelim! — Sana taalluku yok: Dert, benim der- dim! — Olabilir, Fakat deminden, tramvaya bindiğin zaman bir şeyciğin yoktu da... — Evet; tu. Daha doğrusu, vardı a- , yeniden deprendi. — Meraktan çatlıyacağım! — Peki. O hulde sana da anlatayım: Ben, Kabataşta, eski lisenin civarında otu- rarum. — Malüm! — Tam bizim evin hizasında, sahilde bir ” an, bir havuz vardır. da bilirim! — Bütün o civarın lâğımları buraya ak- tığı gibi, ka da bir de umumi apteshane kuruludur. Bu havuzun yalnız poyraz cihe- tinde bir methali vardır. Gün doğrusu, yıl- dız ve poyraz havalarda, suların cereya « nile gelen çöpler de bu havuzun içine biri- kir, orada bu suretle hâsıl olan pislik tala- kası altı ay yaz leş gibi kokar. Ne pencere açabilir, ne bahçemizde nefes almağa çı - karız. Bütün mahalle bizardır. Baş vurma- dığımız makam kalmadı; bir türlü, Haliçte duran tarak dubalarından bir tanesini ge- tirlip te temizlettiremedik.. di, gazetede okudum: Van gölünü ta- ratıyorlarmış... Çare kalmadı. Gelecek yazdan önce Vana göç etmenin çaresine bakmalıyım! Deniz Komutan Ve Subaylarına Yemek Bedeli Ankara 19 — Kamutay ruznamesi ne alınan yeni bir kanun lâyihasına gö re her ay donanma komutanına 55, de nizaltı ve filo komutanlarma 45, ko - modorlara ve 10 bin tondan yukarı ge miler komutanlarına 40, donanma kur. mayı başkanına, 10 bin tona kadar olan gemi komutanlarına ve çarkçıbaşıları 25, bin tona kadar olan gemi komutan- larına ve birinci çarkçılara 20, gemi - lerdeki sübaylara 15, kurlar, talim ve idare heyetlerile okurlara ve sibaylara onar lira yemek bedeli verilecektir. Iki Genç Boğuldu Dün gece saat 11,12 de Haydarpa - şadan kalkan Basra vapurunda bir kaza olmuş, Recep adli bir gençle Behire adlı bir kız denize yuvarlanmış ve bo- gulmuşlardır. Kazayı görenlerin anlat- tığına göre bunlar beraberce denizi sey- rederlerken Behirenin ayağı kaymış, Recep te onu tutmak istemiş, fakat mu- vaffak olamamış, ikisi birden demizee yuvarlanmıştır. Vapur geri dönerek bunları bir hayli aramış, fakat kal mamıştır. ma, küllenmi