15 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

so N POSTA Ölüm Yolcusu Muharriti: Freeman Wille Orolet Tier'in Anlattığı Otomobil Hâdisesi Doğru Çıkmıyordu Gerçi Kasıl Douglar'dan sabahın dördünde bir otomobil hareket etmişti Sabaha karşı, saat dörde doğru, ye- ni, kahve rengi bir. Moris otomobili parmaklık kapısına gelmiş ve içinden bir adam çıkarak bir gölge gibi tarlayı geçerek istasyonun peronuma gelmiş ve orada ya rayların ortasına yı ak ve yahut ta peronların arasında gizlene - rek trenin gelmesini beklemişti. Tren gelir gelmez yataklı vagona yaklaş - Mmış, vagonun penceresi aralı kedilerek kendisine küçük bir paket uzatılmış, o da peketi alarak uzaklaşmış, tren kalk- tıktan sonra herif evvelce saklandığı yere dönmüş ve istasyon tenhalaşınca, gene geldiği yoldan otomobiline döne - vek, bu kıymetli evrakla çekilmiş, git - Mmiş... İstasyon Tenha Mı Idi? Bunlar da hep faraziyeden ibaretti; fakat Frenç bunların, tıpki tasavvur #ttiği gibi birer hakikat olduğuna ka- hidi. Polis komiserine döndü: — Tebrik ederim azizim.. Öyle zan- Bediyorum ki, senin sayende, nihayet a- dığım adamı ele geçirebileceğim ... Yalnız iki sual daha soracağım.. Ev- wvelâ Bu İrlanda ekspresi, geçerken, ir- tasyon tenha mıdır, değil midir? Yani | İstasyonda o sırada başka yolcu treni yar mıdır? Ondan sonra azizim, bu o- fomobilin buradan hareketindan son - ra tekrar izini bulabilir miyiz, bula- maz miyiz? Eğer bu suallerime cevap ı verebilirsen seni bir daha rahatsız et- mem, dedi. İstasyonda yaptıkları kısa bir tahki- %_ kat neticesinde, ekspres geçtikten son- a istasyonun tamamen tenha olduğunu öğrendiler.. Fakat Frençin ikinci suali- :z kat'i bir cevap vermek kabil değil - Komiser, elinden geleni yapıp bildi- receğini vadetti. | İstasyonun Aksi Tarafı — Frenç, bütün bu olup biteni düşü - y nürken aklına iki şey daha geldi. Plân- Tarı başkasına verebilmek için Lon - dradan sonra ilk istasyon ancak Ka - /— sıl Douglas istasyonu olabilirdi. Çünkü — frenin ondan evvel durduğu istasyon - larda ışık fazla idi, ve böyle bir kaçak- çılık derhal birisi tarafından görülür- dü. Diğer taraftan Cos'un Londrada Eüston istasyonunda — yataklı vagon — kütibine sorduğu sual de, şimdi ehem- miyet kesbediyordu. — Cos kampartimanların, vagonun sa- | ginda.| olmasını istemişti.. Niçin? Çün- | kültren Kasl Douglas istasyonuna ya - naştığı vakit, sağ taraf istasyonun — mksi tarafına isabet edecekti. ık Tier plânları kaçırmak için o taraf- o ta bekliyecekti. Fakat bütün bunlara rağmen biraz eticesinde Fren- ne zail oldu. k | f — mişti. Bunun Sir Con'un katli ile mü- | masebeti yoktu. Olsa olsa, aradaki mü- bet bilvasıta olabilirdi. Doğrudan ._lniruyı katil ile bu mesele arasında l ee 15 /12/935 amma |siddi bir alâka göremiyordu. Maamafih, İrlanda Polis müfettişi Reyni'ye, motör yolcularının harekâtı- nt nihayetine kadar takip etmeğe söz vermişti; bu sözünden dönemezdi. O-| nun için şimdi yapılacak ilk iş, Kasıl| syonu yanında duran — oto- |mobilin hakikaten Tier'in otomobili ©- |lup olmadığını anlamaktı. Frenç hakikaten şaşırmıştı. Vaziyet zahiren basitti; fakat içyüzü © kadar karışıktı ki!... Gerçi Kasıl Douglas'dan sabahın dördünde bir otomobil hare- ket etmişti. ( Toplantı Di ) Çapa Kız Muallim Mektebinin Müsameresi Çapa Kız muallim mektebi tasarruf haf- tası münasebetile bugün saat 1,30 da mek- tep salonlarında bir müsamere tertip et - miştir. Müsamerede bir çok söylevler verilecek, gürler, şarkılar söylenecek piyesler oyna - nacaktır. Malül, Öksüz ve Dulların İkramiyeleri Eminönü azkerlik şubesinden: Sehrimiz- de yazılı harp malüllerile şehi dulların 936 yılında yapılacak ikramiyede hak alabilmeleri 1/1/936 tarihine te-| sadüf eden çarşanba gününden 15/2/936 gününe kadar yanlarında mev-| cut resmi senet, rapor, maaş cüzdanı ve nü- fus büviyet cüzdanlarile beraber birer adet | resim ile birlikte her gün sabahtan akşama | kadar şubemize gelmeleri lâzımdır. Buı |müddet içinde gelmiyenlere 936 yılı ikra - miyesi verilmiyecektir. Dul Kadınların El İşleri Sergisi Türk kadınları esirgeme derneği tara -| fından dul kadınların el işlerini teşhir için bir sergi açılmıştır. Sergi öon beş gün cektir. Vatandaşların bu güzel sergiyi gör < melerini, yılbaşı ve bayram hediyelerini bu sergiden tedarik ederek kimsesiz ve dul kadınlarımıza yardım etmelerini tavsiye e- deriz. Muallimler Birliğinin Çayı | Dün akgşam, saat beşte, Beyoğlu Halke- vinde, muallimler birliği tarafından büyük bir danslı çay tertip olunmuş ve çok eğlen- celi geçmişti İstanbul Asliye Altıncı Hukuk mahke - mesinden: Seniha tarafından kocamı Fatihte Çar - şanba tarafında Mehmet ağa mahallesin - de Mehmet dede sokağında 16/18 numa- rada iken halen ikametgâhı meçhul bulu - nan Süleyman aleyhine açılan boşanma da- wasında gıyap kararının beş gün içinde ve ©n beş gün müddetle ilânen tebliğine ve tahkikatın 31/1/936 pergşembe saat 10 na talikına karar verilmiş ve gıyape kararının bir nüshası da mahkeme — divanhanesine talik edilmiş bulunduğundan ferdasından itibaren beş gün içinde itiraz | etmediği takdirde iddia olunan müdafaa - ları ikrar ve Kabul etmiş addiyle mütebaki kanuni muamelenin yapılacağı tebliğ yeri - itibaren re « tarihi ilânın iı.bi sınıf 2 den 196 Dilşat, Ankara Necati- | Ulus ilk mektebi 664 Necip, Gazi lisesi sı- Geçen Bilmece- mizi Doğru Halledenler BOYA KALEMİ Çorlu Şücaattin mektebi 5 inci sınıf 626 Çorlu Şecaattin mektebi 5 inci sınıf 626 Şehabettin, Sirkeci Cihan oteli taşçı oğlu Mehmed, Balıkesir- Dumlumar — mektebi 2 nici sınıf 98 sabahat, Fatih Hüsam Bey mahallesi Bozüyük Karaman cad. No. 48 mahallesi Bozüyük Karaman cad. No, 46 Salih, İstanbul 6 ımcı mektep 382 Türkün Ertürk, LASTİK TOP Beyoğlu 4 üncü mektep sınıf 3/1 ten 381 Nail, Etyemez Kadem tekke sokak No. 12 de Vahide, Vefa erkek lisesi 213 Mu - rad Ünal, BÜYÜK SULU BOYA Gazi Antep orta mektep birinci sınıf 3/2 S. Gür, Sirkeci Ankara cad. Şen Cumhuri- yet lokantasında Şevket, Eskişehir lisesi sı- nıf 2/E den 524 Orhan, Kadıköy Misakı - milli sokak No. 43 te Sedat, İstanbul 11 in- | €i mektep Hakkı, | KÜÇÜC SULU BOYA Edremit inhisarlar takip memuru — kızı Necmiye Özer, Galatasaray lisesi Ortaköy şubesi sımf 4 ten 275 Saim, Bolu orta mek- tep sınıf 3/A dan 189 A. Yüksel, 42 inci mektep 2/A dan 390 Fevziye Şevket, Bey- lerbeyi 27 inci mektep talebesinden 38 Mu- zaffer, MUHTIRA DEFTERİ Adana Kapalı çarşıda Kazanlı Şükrü, İs- tanbul 3 düncü mektep 238 Kadriye Ton- guç, Eskişehir lisesi 2/C den 278 Ankaralı Necmi Özen, İstanbul 29 uncu mektep 109 Kâmran, Ankara İsmetpaşa mahallesi yol Tümen sokak No. 6 da Nehire, Beyoğlu Fi- ruzağa Süngü sokak No. 9 da Şemseddin, Çorlu Fabrikator Musa kaptan oğlu Ke - mal, İstanbul Haseki hastanesi eczacı Hay- ri kızı Nadide. KART Adapazarı orta mektep 216 Fethi, Feri- | köy Barutçular sokak No. 6 da Ali, Edirne- kapı İstanbulkapı cad. No. 32 de Münir e- vinde İbrahim, Uzunköprü Bezaz Mehmet | Sabri kerimesi Leman, Çankırı Akarsu yo- | kuşunda Talâtpaşa konağı No. 16 da An- gelos, Beyoğlu 11 inci mektep 5/B den 278 Nevhiz, Bursn kız mtallim — mektebi | 2/A dan 551 Kayahan Pekkal, Bursa Za- | fermeydanı 205 te Ahmet Ali kazı Neriman, Konya kolordu daire müdürü Vasfi Çatal kızı Refakat, Ankara D. D. yolları harita dairesi yolcu kalemi memuru Nazmi - oğlu Ayhan, Konya İsmet paşa mektebi 5/A dan 138 Ahmet, Ankara Samanpazarı Arka sokak No. 15 te terzi Momduh kızı Yük - sel, Karaman helvacı Nasuh oğlu Sevil kar- deşi Aydın, Ankara Ulus mektebi 5/A dan 897 Yusuf Yetiken, Karaman ilk mektep 153 Yadigâr, Bursa Hacı Alizade ilk mek- bey ilk mektebi 5/F den 41 Nadide, Ka - diköy Düz sokak No, 18 de Mutahhara, Si- livri bizim terzi C. Kaptan oğlu, Ankara mıf 2/B den Dündar, Ankara Ulus ilk mek- tebi 4/E den 432 Mazhar Osman Aksoy, Edirne Mumcular sokak No. 44 te Bulgaris- tanlı Muzaffer, Ankara Atpazarı Ulus mek- tebi 4/C den 440 Sıtkı, Ankara Gençağa a- partımanı No. 8 de Fuat Suat, Edremit or- ta mektep sımf 2/B den 34 Halise, İzmir Dibekbaşında 2 inci Morhane sokak No, 280 Kalip kızı Kemale, İzmir Karşıyaka A- laybey Hakikat sokak No. 9 Ali Baysal, Konya askeri orta mektep sınıf 8/3 4624 Fuat, Ankara Hacıbayram cami arkası Uy- gur sokak No. 21 de Leman, Çankırı gaze- te bayli Hüseyin Avni oğlu Kenan, Konya Şemsi mahallesi sanat mektebi arkası No, 12 de Kameriye Yılmaz, Konya Ereğlisi Buğday depo memuru Hamza oğlu Recai Yalçıner, Erenköy Kozyatağı Sahrayıcedit İç Erenköy yolunda 37 binbaşı İhsan kızı İhsan, Adana erkek lisesi sımıf 2/2 den 293 Edip, Sirkeci Muradiye cad. No. 28 de Koço kızı Anna, Muğla ikinci mektep sınıf 5 ten 400 Feyyaz, Kastamonu B. N. 'T. kon- trolörü Vecihi kızı Perizat, Ankara Sakar- İya mahallesi Yeniok sokak No. 13 te Ni- hal Dinçer, Balıkesir Küçük şadırvan kar« şısında sabuncu Niyazi, Ankara Ulus okulu 2/A da sınıfta 573 Yakup Sabri, İzmit sin- ger kumpanyası Süheylâ, Bolu gı ekmekçi Tevfik usla yanında kâtip Mus- tafa, Ankara Maliye Vekâleti muhasebe - sinde Gafur oğlu Kemaleddin, Sivas - lise 4/A dan Meliha Eren, Bolu orta mektebi 3/A dan 173 Refia, Bursa Ata Türk cad. postahane yanında kutu Mustafa kızı Fe - riha, Burdur orta mektep — talebesinden Beyhan Erkal, Ankara ilk okulda 700 Se- ne olmak Üüzere ilânen tebliğ olunur. (525) dat, Ankara ikinci orta mektep 484 Lâmi Önal, Yalnız bir tüb kullandıktan sonra aynaya bakınız! RADYOLİN m Mükemmeliyeti hakkında en son ve en doğru sözü size o söyliyecektir. Bembeyaz, pırıl pıril parlıyan dişler, tatlı bir nefas, pemba, sıhhatli diş etleri, temiz bir dil, mikrobsuz bir ağız... İşte Radyolinin eseri! Bugünden itibaren sabah akşam RADYOLİN kullanmaya başlayınız! Nafıa Vekâletinden: Aydın Demiryolunun 81 ve 84 üncü kilometrelerindeki Aziziye tü « nellerinin devlet tipi Gabarisine göre tevsii ve Aziziye istasyonunun bu tevsiata göre ıslah ve inşası ve Aydın hattının Kuyucuk istasyonunun Eğirdir ciheti makası başında kâin sel yatağı tünelinin genişletilmesi ve Aydın istasyonunda demiryol üzerine yapılacak 12 metre açıklı - ğında bir betonarme köprü inşası aşağıdaki şartlarla ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 1 — Bu işin tahmin olunan bedeli 479089,90 liradır. 2 — Muvakkat teminatı 22913,60 liradır. 3 — Eksiltme 23/12/935 tarihinde pazartesi günü saat on beşte Ba- kanlık binasında Demiryollar inşaat dairesinde Demiryollar inşaat art- tırma, eksiltme ve ihale komisyonunda yapılacaktır. 4 — Bu eksiltmeye girecek olanlar 2490 numaralı arttırma eksiltme ve ihale kanununa tevfikan hazırlıyacakları teklif mektuplarını ve ek-« siltme şartnamesinde yazılı olan diğer evrak ve vesaiki eksiltme saa - tinden bir saat evveline kadar numaralı makbuz mukabilinde mezkür daireye vermiş olmalıdırlar. 5 — Bu işe girmek isteyenler, münakasa gününden en az bir hafta evvel istida ile Vekâlete müracaat ederek alacakları fenni ehliyet ve- sikasını teklif mektuplarına koymaları lâzımdır. 6 — İstekliler, bu işler için hazırlanan eksiltme şartnamesi, muka - vele projesi, Nafıa işleri umumi şartnamesi, fenni şartname, vahidi ki- yasi fiat cetveli, profil ve tip resimlerinden mürekkep bir takım evraki 23,96 lira mukabilinde Demiryolları inşaat dairesinden tedarik edebilir ler. (3546» «7623» HAYDAR PafA — ANKANA * JİVA Z. «« Para almayı unutmuşsunuz — Hacet yok çünkü; l ADAPAZARI Türk Ticaret Bankasının Kuponlu Vadeli Mevduat karnesi yanımdı.l