16 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

16 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

e' TÜZARL K I N3 ÖROZÜ HALEN. RÜLAĞA s-ıe—i"!! NJıgsı Yazı îşltıi telefonu: 20203 — PAZARTESİ — 16 BİRİNCİ KANUN. ) 109 KÂNUN 1935 Abdullah Dün Suçunu Itıraf Etti Veznedarın Cesedi Ayazağada Bulundu Cesedde Kurşun Ve Bıçak Yaraları Kayıp Veznedar Öldürülmüş son Posta İdın işleri ıelelonu 20203 Fıh 5 Kuruş , LONDRA HEYECAN İÇİNDE ı Italyada | Da Hava Birdenbire Değişti Perşembeye Avam Kamarasında Gü- Var, Anahtarlar da Meydana Çıktı — rültüler Kopacak Altı gündenberi ortadan kaybo - lan ve bütün şehir halkında merak we heyecan uyandıran Galata tel - grafhanesi veznedarı Hüsnünün ni- hayet bir cinayete kurban gittiği dün sabit olmuştur. Bu sabah son dakikada öğrendiğimize göre galp veznedarın cesedi Ayaez- &ğada bulunmuştur. Cese- din Üzerinde kurşun ve biçak yaraları vardır. Diğer taraftan Kadıkö- yünde de bir adam yaka- lanmış, bu adamın üzerin- de de Öldürülen vezneda- rin cebinden alınan kasa anahtarları bulunmuştur. Cinayetin para için ya- pıldığı anlaşılmaktadır. Abdullah tramvayda müdüriyete götürülürken (X) işaretli resim Abdullahtır. Emniyet Müdürlüğünün Tebliği : Kayıp Veznedarın Acıklı Akibeti Kayip veznedarin acıklı akibeti hakkında dün gece yarısında Emniyet Müdürlüğünden aşağıdaki tebliği aldık. Bunu aynen yazıyoruz: Bir kaç gün evvel ortadan kaybolarak polisçe izi geceli gündüzlü araştırmalar yapılmakta olan Galata telgrafhanesi veznedarı Hüs - nünün akibeti anlaşılmak üzeredir. Kendisini iftara davet vesilesile dairesinden alıp mizafireten otur- duğu Pangaltıda Poyraz sokağında 24 numaralı eve götüren ve bir kaç gündenberi polisçe isticvabı yapılan Abdullah namında bir gencin iki arkadaşile birlikte veznedar Hüsnüyü yemekten sonra Ayazağa taraflarına götürüp orada öldürdükleri Abdullahın vaki olan itirafından anlaşılmıştır. Zabıta Ayazağa çiftliği civarında ölüyü araştırmağa başlamıştır. Abdullahın veznedar Hüsnü ile bir senedenberi çok yakından müna- sebet tesis ettiği anlaşılıyor. Bu işte ahlâk zabıtasınca da Abdulla - hın bir dosyası olup olmadığı tetkik edilmektedir. Bir cinayete kurban gittiği anlaşılan zavallı veznedar Hüsşnü Abdullahın - ifadelerindeki tenakus cinayetin meydana çıkma - Bna çok yardım - etmiştir. . Roma, 15 (A. A.) — Gazeteler, bir « denbire İngiliz - Fransız tekliflerine karşı taarruza geçmişler ve şiddetli tenkitlere gi- rişmişlerdir. Gazeteler, şu noktaları — ileri sürüyorlar : 1 — Hududun tashihi neticesinde İtal - yanın eline pek ehemmiyotsiz arazi geçe - cektir. (Devamı 6 ıncı yüzde) Habeşlerin İngiliz Beyaz Kitabına Cevapları Londra, 15 (A. A.) — Habeşistan elçisi, İngiliz Beyaz Kitabına cevap o - lâarak bir tebliğ çıkarınıştır. Bu tebliğde deniliyor ki : «Sir Hoare'in Adisababa'daki In;ıl liz elçisine gönderdiği ikinci telgrafında Habeş imparatoruna yaptığı tavsiye ile Habeş imparatorun bu fırsatı gani - met bilerek müzakereye girmesini ve bu suretle siyasi zekâsını göstermesini talep edişi doğrudan doğruya gülünç - tür.n K aö el YeniHatlar Komşularımız- la Ticaretimizi Arttıracak Bıymdırlık Bakanı Tas Ajnnıını Demiryo.u Siyasamızı. Anlattı Tas ajansının bir aytarını.. kabül & den Bayındırlık Bakanı Ali Çetinkaya |hükümetimizin demiryolu siyasası hak- kında beyanatta bulunarak — demiştir ki: «Bu alanda şimdiye kadar yapmış ol- duğumuz şeyler ancak bir başlangıçtır: Ancak bundan sonra asıl önemli yollar yapılacaktır. Diyanbekiri hükümet merkezine bağlayan demiryolu ikmal edilmiştir. Sivas - Erzurum demiryolu biter bitmez İran ve İrak — sınırlarına doğru demiryolları uzatacağımız - gibi Erzurum ve Kars üzerinden de Sovyet memleketi sınırlarına dar hatlı bir yol yapaccağız. Bu suretle doğu vilâyetle- rimize gerek kültür, gerek ekonomi ü- zerinde büyük zenginlikler vermiş ola- cağız. Bu hatlar komşumuz Sovyet bir- liğiyle aramızda ekonomik ve kültürel çalışma birliğinde büyük faydalar ya- pacaktır.» Ali Çetinkaya evvelce yapmış oldu- gu Moskova seyahatinin kendisinde bırakmış olduğu hatıralardan ve Sov - yet birliği memleketinde görmüş oldu- ğu büyük teşebbüslerden ve nakil va- AN Çetinkaya le bahsetmiş ve Stalinin kendisinde unutulmaz bir hatıra bıraktığını ilâve (Devamı 3 üncü yüzde) .-.-. — ————_—-—_—ı Sovyetlerin Yeni Dün Idman Koşuları Yapıldı 0 alBAğEK ”I Moskova, (Tas ajansı bildiriyor) — Mos kova fabrikalarından — biri Stratosferlere çıkmak için yeni bir balon yapmakladır. Projesi mühendis Lebedov tarafından ya - pılmış olan bu balon yükseldikten sonra aşağı inerken etrafındaki tertibat açılarak paraşüt şekline gitmektedir. 3000 metro mikâbındaki bu balon 8 bin ııııtıqı Iııdıı yübekbieulmı— Türkiye İle Yugos- lavya Beraber Tevfik Rllştii Aras Belgratta Önemli Beyanatta Bulundu (6 1ncı sayfada okuyunuz) ... AA AAT KA L 29 ikinci kânun pazar günü Beyoğlu Halkevi spor şubesi tarafından — yapılacak Olan büyük kır koşuları için dün ayni yol üzerinde büyük bir idman müsabakası Yapılmıştır. 3 ve $ kilometre üzerinde yapılan bu idman koşusuna birçok tanınmış atlet lerimiz iştirak etmişlerdir. Resimde dünkü koşuya giren atletlerimiz görünmektedir. (Dünkü maçlara ait yazı spor sütumumuzdadır.) sıtalarındaki mukemmelıycnen önem - -— Kervan :tmıı(i.r. Yürüyor Yazan : Burhan Cahit « KISMET BEKLEYENLER » tefrikamız PERŞEMBE günü nihayete ermektedir. muharrir « BURHAN CAHİT » in okuyucuları tefrikamız CUMA gününden itibaren intişar « SON POSTA » Onu istihlâf. etmek üzere sureti - mahsusada için hazırladığı yeni edecektir. Bu milli ve özlü eseri okumanızı tavsiye ederiz, CUMAYA BAŞLIYOR