16 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

16 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Zekât ve Titrenizi Mava kurumuna veriniz 5 Kuruş - Telefon: 23573 16 ilkkânun 1935 Pazartesi Kayıp veznedarın ölüsü bulundu Cinayeti, veznedarın anahtarlarını alarak Galata postanesini soymak için İ işlemişler İlim, kuru yemişlerin faydalarını yeni yeni anlamağa başlıyor. Halbuki eski Türkler uzun kış gecelerinde hep kuruyemiş yerlermiş. Atalarımızın bu âdetini yeniden evlerimize soka'rm. Ulusal Ekonomi ve Arttırma Kurumu Sene: 5 . Sayr: 1417 Kaybolan Galata aliş veznedarının cesedi bu sabah Ayazağa Wi meydana çıkarıldı. Resimlerimizde bu araştırmalardan birkaç safhayı görüyorsunuz. ikinci resimde katil Ab dullah iki polis arasında götürülür ken görülüyor. Ingiliz gazeteleri Samoel Hor'un çekilmesinde ısrar ediyorlar “kabine Dışbakanının yaptığını kabul ederek mes'uliyeti yüklendi fakat asıl mes'uliyet Dış bakanındadır,, diyorlar Bu sabahki posta ile gelen İngi liz gazetelerine bakılacak olursa İngiliz dış bakanının iştirakiyle Pariste hazırlanmış olan İtalya — e e yaly Ayyy yg Beşinci Yıl HEDİYELERİMİZ Ve: zik bir vaziyet ortaya koymuştur. İngiliz politika (o mahafilinde (Devamı 2 ncide) Gazetemizin yakında mahiyetini öğre“ neceğiniz çok kolay bir müsabaka netice sinde okuyucularma vereceği hediyelerin daha şimdiden yekünu 12240 LIRA dır. Bu rakamın birkaç gün içinde daha fazlalaştığını görürseniz hayret etmeyi - niz! Bunlar arasında resmini gördüğünüz fotoğraf makineleri de mevcuttur. ii ZEİSS) Müsabakamızın —$1KOoN | şeklinimi merak ediyorsunuz? ACELE ETMEYINIZ, ONU DA OĞRENECEKSİINIZ Habeş sulh plânı cidden çok na Kahire sokaklarında İ Ingiliz askerlerine taarruz... Nahas Paşa Halkı süküna davet ediyor Kahire, mensup oldukları belli 15 — Hangi partiye olmıyan bir nümayişçi gurupu sokakta İngiliz askerlerine taarruz etmiş, fakat talebenin müdahalesi üze - rine sükün iade edilmiştir. İngiliz kumandanlığı bu ha * diseyi Âli komiserliğe bildirmiş, komiser de Başvekili ziyaret ede- rek bu gibi hadiselerin iki devlet arasindaki iyi münasebetleri ih - lâl edecek mahiyette olduğunu i* zah etmiştir. Başvekil kanunu esasi iade e- dildikten sonra artık bu gibi nü * mayişlere lüzum kalmadığını Na has Paşaya bildirmiş ve taraftar ları üzerinde icrayı nüfuz etmesi" ni istemiştir. Nahas Paşa da bir toplantıda halkı süküna da davet etmiştir, Türk Ermeniler Musadağında kırkgün filminin kitabını yaktılar “Musa dağında kırk gün,, isimli Tür- kiz- aleyhtarı bir filmin Azerikada çevrilmek istenmesi üzerine şehrimiz- deki Türk Ermeni yurddaşlarımızdan | bir kısmı dün Pangaltı kilisesinde top- lanarak “Musa dağında kırk gün,, isim- li kitabı yazmış olan Franz Verfel adın- daki Almanyadan kovulmuş yahudinin resmini ve kitabını yakmışlardır, Veznedarı Ayaz ağada vurmuşlar Katil, zavallı veznedarı iftara çağıran Abdullahtır Abdullah cesedi i Diğer suçlularda yakalandı Geçen salı akşamı ansızın orta gittiği talebe Abdullah ile arka öldürüldüği Abdullahm itirafı ile meydan: çıkmıştır. daşları tarafından Yakalandığı günden beri cina yetle hiç bir alâkası bulunmadığ' nı söyliyen Abdullah dün öğlede: sonra Emniyet müdürlüğünde tek rar sorguya çekilince cinayeti ol duğu gibi anlatmıştır: Abdullah, veznedarı evine ça ğırdıktan sonra arkadaşlarile bir | likte bir müddet oturmuşlar, son ra hepsi bir otomobile binip Ayaz! ağa taraflarına doğru bir gezme yapmıya karar vermişlerdir. Ayazağa çiftliği civarında as| falt şosede otomobilden inmiş - ler, otomobili saymışlardır dan kaybolan Galata postahanesi | veznedarı Hüsnünün, evine iftara (ği görünce fenalaştı Katil Abdullah Katil bundan sonrasını anlat- mamaktadır. Yalnız öldürdüklerini ve derede bir yere veznedarı sakladıklarını söylemiştir. Bu kısa itiraf üzerine Abdul - lah zabıta memurları ile birlikte dün Ayazağaya götürülmüştür. (Devamı 2 yla (om? iaşe Tevfik Rüştü Aras Belgrat gâzetecilerine verdiği beyanatta diyor ki: “ Taahhütlerimizi tutuyoruz. Fakat mutaassıp değiliz ve realiteyi dalma nazarı itibara alıyoruz. ,, Dış bakanımız şerefine dün büyük bir öğle ziyafeti verildi (Yazısı 4 üncü sayfada)