5 Ocak 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

5 Ocak 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

ROMA KAPILARINI Yazan; Gerhart Ellert e 5 /1/936 Attilâ, Ordusu Ile Beraber Bizans Üzerine Yürümeye Galya'da Kargaşalık Avitüs mektubunda diyordu ki: «— Buradaki vazifemden çok memnunum. Fakat, mensup olduğum ırk münasebetiyle German'ların | tali- hinden ziyade, zeval bulmak üzere © lan Roma devletinin talihiyle sıkı bir surette alâkadar bulunsaydım kendimi bahtiyar sayardım. Halbuki bu günkü vaziyetimde endişeler beni çok ezi- yor. Galyada senin eksikliğini duyu- yorum. Gizliden gizliye Alan'lar tara- fından himaye edilen Bagot'lar rahat durmuyorlar. Bir çok o muzafferiyetli! mubarebeler, bir çok cesaret eserleri! ile temin ettiğin şeyleri: Burgonya'lı- ların ve Frank'ların sadakatini, Galya! memleketindeki sükün ve asâyişi te reddüt ve kararsızlık yüzünden tekrar tehlikeye mi düşürmek istiyosrun?» Avitüs'ün üslübundaki süslü ifade bir tarafa bırakılacak olursa, mektu- bun hulâsası bütün şiplaklığıyla mey- dana çıkıyordu: Galya bir kargaşalık ocağıdır, baş kumandanın vücuduna ihtiyaç vardır. Bu düşüncenin tesiri altında kalan Aetiüs dedi ki; — «Meselenin en mühim ciheti bu- dur: Attilâ Galya'ya gidememeli dir. Danüvüs (1) sahillerinde buna karşı bir sed çekmeliyiz. Şayet Attilâ bize hücum ederse bu hareketi Galyao- ya kadar yürümek istediğine delâlet eder. Halbuki bizim en zayıf nokta- mız Galya'dır.» Galya Nerede, Attilâ Nerede? Promotüs ona dedi ki: — «Patriciüs!, Ne tuhaf düşünce- lere kapılıyorsun! Galya nerede?. At- tilâ nerede? Attilâ belki şarki Roma devleti için bir tehlike olabilir, fakat bizim için değil!..» | — «Attilâ'nin İstanbul önünde gö- rünmesinin, oradan para tedarik ede- rek diğer devletlere karşı harp etmek Lİ müstenit olmadığını kim İmparator endişe içinde dedi ki: — «Aetiüs, biz, daha yüksek bir medeniyete malik olduğumuz için barbar milletlerle ihtilâf çıkarmaktan mümkün olduğu kadar çekinmeliyiz. Attilâ'ya bir hey'et göndereceğiz.» Baş kumandan içini çekerek: —— «Gönder. » dedi. Bundan bir fayda hasıl olamıyacağını düşünerek kendi kendine Burgonya ve Frank as- eli. ne kadara baliğ olabileceği- hi p etmeğe başladı. İmparator sordu: — «Acaba kimi gönderelim? Hu- dut memleketlerini sen çok iyi biliyor- e motüs, sen gidersin. Yanına ütüllüs'ün oğlu Orestes'i de katarız. olmaz mı Tütüllüs?» Bir Romalı Attilâ Hizmetind, Tütüllüs kekeliyerek cevap Sisi; — «Oğlum Orestes. Oğlum Ores- tes.» Tütüllüs başladığı cümleyi | bitire. medi. Bu hal Aetiüs'ün dikka ör rını celbetti, sert bir tavırla: — «Ne var? Oğlun Ores, du?» diye sordu. mağ — «0. Evet, 0. Roma de leti hilinde kazanç imkânları elin dan. Oğlum ise devlet işlerinde kulla- nılmak için telim ve terbiye gördü- ğünden.... — 4O halde? —» Tütüllüs bütün cesaretini bi bi i bir arâya (0) Tuna demektir. yarayı tedavi ile — «Ayıp değil ya.. dedi. o Oğlum| Orestes altı aydan beri Attilânın hiz- metinde bulunuyor.» Attilâ'nın hizmetine girmek.. Ro- malı olup ta Attilânın hizmetine gir- mek!. İmparatorun benzi attı, iri yapı" h Promotüs de söyliyecek bir söz bu- lamadı. Aetiüs bir kaç saniye düşün- dükten sonra sahte bir İâkaydi takına- rak dedi ki: — «Ya öyle mi? O halde Tütüllüs, impafatorun göndörmek istediği hey- ete sen riyaset edersin. Bu münase betle oğlunu da tekrar görmeğe mu- vaffak olursun» Bizans'a Yürüyüş Baş kumandan bunu söyledikten sonra sira ile evvelâ imparatora, on- dan sonra diğer iki kişiye baktı ve iti- raz kabul ettirmiyecek bir katiyetle: — «İmparator, müsande et te ben artık gideyim.» dedi. AK Bununla beraber, hâdiseler Aetiüs tarafından gösterilen endişelerin hak- h olmadığım ispat etti, bir kaç gün sonra gelen haberlerin Attilâ'nın or İdusu ile beraber Bizans üzerine yürü-| Koyulmuştu. N Cüce Zerkon, yolunu şaşıran bir okla Attilânın ayağında açılan hafif meşgul oluyordu. bastırılan soğuk su uykuyu, yorgunlur | * gu defediyordu. Oncges Nerede? Attilâ, üzerindeki yorganları attı, su kenarındaki otluklara kadar yürü- dü, sahildeki taşları ve kumları par- maklariyle tutabilecek kadar suya yak- laştı. Çocukların çatmurlarla oynama- larına benzer şeyler yaptı, duvarlar, kaleler, hendekler inşa etti. Duvar u- zundu ve hafif bir kavis yapıyordu. İki tarafı derin birer hendekte nihayet | buluyordu. Küçük nehrin suları yavaş! yavaş o hendekleri dolduruyordu. | Attilâ: — «Oneges nerede?» diye sordu. | (Arkası var) Turist Gemileri Ve Liman Harçları Hudut ve sahiller suhhat umum dürlüğü, Sıhhat ve İçümai Muavenet Ve- köletinden aldığı bir tebliğ bundan böyle limanlarımıza gelen hu - susi yatlarla, münhawran (turist nakledip başka ticaret müamelelerinde bulunmayan mü » üzerine, Spor Üypeşt - Galatasaray Maçı5-1 Neticelendi Bu Oyunda, Macar Takım, Bizden Çok Üstün Sistem Sahibi Olduğunu Gösterdi | Avninin bir kurtarışı 7 Macaristanın meşhur Üypeşt takımı dün ikinci maçını Taksim stadyomunda Gala» tasarayla yaptı. Birinci maçı (4 - 0) kazanan Macar ta» ayni şekilde Macaristanın en derli toplu futbol oyna- yan, kıymetleri yüksek oyuncularım bir o- raya toplamış olan Uypeşt dünkü maçta daha düzgün ve daha canlı bir oyun gös - termek suretile büyük kuvvetini bir defa daha isbat etmiş oldu. Her topu alışında bir ustalık görülen, her pas verişinde isabetli topu sevkeden, kafa ile topu iste. oyuncuya veren, kale yakınlarında topu en müsait gönderen Uypeşt oyuncuları sırası geldiği, | İrset yakaladığı ozaman da mükemmel şut çekmek suretile İstanbulun en sayıh takımlarından biri olan Galatasarayı hır - pahya hırpalıya (5-1) gibi büyük bir farkla mağlüp ettiler. Maamafih Kadri ve Fadıl gibi iki mü - him oyuncusundan mahrum olan Galata - saray takunı da çok zayıf bir kadro ile çık» mış ise de bu, (5 - 1) gibi bir mağlâbiyet mszereti teşkil edemez. Dünkü müşahedemiz şudur ki: En tehli- keli vaziyetten sükünetle sıyrılan, ufak bir fırsatta büyük tehlikeler yaratan Uypeştin karşısında Galatasaray çok bocaladı. Bizim oyun kudretimizin ünde bulu nan Üypeşt karşında dayanabilmek zan- nedildiği gibi şunun veya bunun bozuk oy- namasından değildir. Onların çok ağır ba- san oyun tarzları karşısında bizim ayan - oyuncuyu kın gol fırsatla karşısında titr.memiştir. korner olmuştur. mış, yalnız merkez muhacimi Oynama « mıştır. Galatasaray; oAvni, Lütfi, Reşafj Fahir, Hayrullah, Sönvi; Salim Esfak, Sas lâhattin, Danyal. Maçı, Ahmet Adem idare etmiştir. * Macar Üypeşt takımı bugün üçüncü ve son müsabakasını Taksim sindyomunda takviye edilecek Galatasaray takımile oy « nayacaktır. Bu sabah şehrimize gelecek Beşiktaş oyunculardan dâ bir kaç kişinin ve ağlebi ihtimal Bambino ile bazı federe Perahla « | nn takıma alınmaları ihtimali kuvvetlidir, Lik Maçları Bugün İstanbul lik şampiyonası maçlar rına Kadıköy ve Şerf stadyomlarında de » vam edilecektir. Kadıköyde yapılacak olan Fenerbahçe » Eyüp takımları arasındaki maçın kolaylık» © la olmasa bile büyük bir sayı farkile Fe « İl nerbahçe tarafından kazanılması bugüne kadar yapılan maçların neticelerinden ko- laylıkla anlaşılmaktadır. Her karşısına çıkan takım mağlup eden fl fi İ Fenerbahçenin bugün yapacağı maç lik » teki vaziyetini aynen muhafaza etmeye yardım edecektir. * Ayni sahada oynanacak olan Vefa * mekte olduğu bildirildi. Onun için im-| paris gemileri ve İlmi hususatta kullanılan parator Valentinisn, başkumandan ta-| gemilerden vize, müruriye, demir ve şa irafndan uyandırılan endişeleri unut-! mandıra resimleri ve kılâvuz ve romörkör İmakta gecikmedi. Kıral Attilâ tarafın-! ücretleri alınmayacağını bu gibi gemiler - dan gönderilen mektuptan yalnız şu) den yalnız whbiye ve rihtum resim ve it 2İ İnetice hasıl oldu: Hün Kralının yeni- den bir takım arzularla müracaatı ba» İlinde kendisine daha kat'iyetle red ce- ivabı verebilmek için imparatorun kız İkardeşi Honorya, sevgilisi Flaviüs Kassiüs'le evlendirildi. —o— Bizans Önünde Tsalyadaki muharebe kazanıldık-! tan ve düşman ordusu Bizans'a doğ-! ru ric'ate başladıktan sonra, Hün or-| dusu sefere çıkalıdan beri ilk defa ola- Kral Attilâ, küçük nehrin kenarına | yerleşti. Bir gün evvel iğtinam edilen ve Bizanslı bir miralaya (ait bulunan çadır kurularak orada kral için bir ya- tak hazırlandı. Cüce Zerkon, yolunu şaşiran bir okla Attilânın ayağında açılan hafif İyarayı tedavi ile meşgul oluyordu. Kral; bu-tedaviden lütfen hoşlam- yordu; kendisini tedavi ettirmek ihti- yacını duyduğundan dolayı değil, isti- 'rahate muhtaç olduğundan ve kafası- nı dolduran bir çok plânların sonunu düşünmeden evvel uykuya dalmak is) te: den dolayı cüce Zerkon'un gös- terdiği ihtimama karşı ses çıkarmıyor | du. Cücenin harekâtı ve yara üzerine rak bir istirahat devri yaşayabildi. o |" retlerile, fener resminin yüzde elli indi miş olarak alınacağını tebliğ etmektedir. Su sporları Kulübünün Serbest Yürüyüşleri İS K » İstanbul su sporları kaptanlığından: I — Bayram, Yılbaşı münasebetiyle muhtelif teşekküllerin tertip ettiği hareket- lere iştirakimizin fasıla verdiğimiz yürü yüşlere bu haftadan itibaren Şişlide devam edilecektir. 2 — Yürüyüş iki sarıl üzerinde olacak- atletizm A — Muhtelif spor şubelerinde uğ - raşanlara mahsus «Şişli - Zin- cirlikuyu - Su terazisi - Ayaz. ağa kas istikametinde takri- ben 1000 metre. B — Halkevi - Kilyos yürüyüşüne hazırlananlara mahsus «Şişli - Zincirlikuyu » Su terazisi - Or- #abayır sırtları - Belgrat orma- pi « Kilyos istikametinde tak - riben 80000 metra - bir ak - şam Pirinçei köyde yatılacak yol av merası; olduğundan ar- zu edenler avlanacaklardır. 3 — Yürüyüşlere tam 9 da Şişli tram- vay deposundan başlanacaktır. A sınıfına Küzm Enson, B grupuna Kâmil Toros önderlik edecektir. e Yürüyüşlere herkes iştirakte serbesttir. BİR FAKİR DELİKANLININ HİKÂYESİ Oynıyanlar MARIE BELL-PIERRE FRESNAY “İların tazyiki ile geçen oyunda Galatasa mızda olan her takım kolaylıkla eriyip gi- .İdiverir, * Oyun Macarların tazyiklerinden ve bu İtaxyik, devam edip giderken, bir ara Ma- “İcarların tazyikından kurtulan Galatasaray sağ açık Salim vastasile tehlikeli bir hü « cum yaptı. Salimin ortaladığı topu yakalı-! yan Eşfak (20) inci dakikada oyunun ilk! golünü Galatasaraya (o kazandırdı Oyun| tekrar başladı. Bu sırada Galatasaray kale-| isi yakıninde vezilen bir firikiki Macar sağ, İaçığı (2) inci dakikada oyunu hemen be - rabere bir vaziyete soktu ve Macarların bi- rinci sayısını yaptı. Hemen hemen Macar. ray aleyhine verilen bir pen altıyı Avni kur- tardı. Başlangıç gibi yine Macarların hâ - kimiyeti ile geçen birinci devrenin (44) ün- cü dakikasında Macar merkez o muhacimi ikinci golü yaptı ve devre (2 - 1) bitti. Hücumdan hücuma geçen oMacarlana Galatasaray kalecisinin İüzumsuz bir suret» te yerini bırakmasından hemen istifade ©- derek (50) inci dakikada üçüncü sayıyı! yapıverdiler. Artık oyun Galatasaray mü- dafaası önünden bir türlü ayrılmıyacak bir sekilde devama başladı. 72 inci dakikada merkez mühacimden kafa pas alan sol açık hafif bir plase ile Macarların dördüncü sayısını o kolaylıkla | kaydetti. Üypeştin hücumları karşısında buca - lamaktan başka bir şey yapamıyan Gala tasaray müdafaası 75 inci dakikada çok uzaktan çekilen kuvvetli bir gutla beşinci golü de yedi. Bu müddet zarfında bir çok fırsatlar, kaçırılmış, kuvvetle çekilen şut- ların bir kaçı da direğe çarpıp geri dön - müştü, Senelerdenberi Tesmi ve hususi maçla - rın hiç birinde Galatasaray bu kadar zor- huk içinde maç yapmamış, bir düzineye yar Beykoz müsabakalarının O kuvvetlerinde nisbeten müsavat olan iki takımdan fazla gayret eden tarafı işten galip çıkaracaktır. Son maçlarını kadrosile oöynamağa İ başlıyan Vefanın bugünkü maçta kazan İmak şansı daha fazladır. e t Şeref stadında yapılacak olan Beşik - taş « Anadolu maçının yapılıp yapılmıya » cayı beniz malum değildir. Yunanistana yaptığı seyahatten Beşiktaşın yel yorgunluğu dolayısile bu müsabakayı yapmıyacağı zannedilmekte « A Şeref stadında aynanacak olan Süley » maniye - Hilâl maçı bu haftanın en bühim bir oyunu olarak göze çarpmaktadır. Son haftalarda yaptığı maçlarda muvaffakiyet bahçeye karşı mukavim bir oyun çıkaran mermere e) ş zi bir fabrika için bir aşçı istenmektedir. göstermeğe (başlıyan o Süleymaniye, hiç şüphe yok ki Hilâl takımı karşısında çok canlı bir oyun yapacak ve yavaş yavaş likte düzelmeğe başlıyan vaziyetini kur « tarmağa uğraşacaktır. Beşiktaşa ve Fener. i Hilâlin de kendi kıymetinde bir takım karşısmda da muvaffakiyetli bir oyun yapı ması da pek tabüdir. a Süleymaniye - Hilâl müsabakası bel şcı Aranıyor Pabriku o müstahdemlerine günde otuz kadar yemek verecek küsük bir lokantanın kendi hesabına ilaresizl almak üzere Kâğıthane mıntakısnda | Ahçının oturacağı yer, ısuması v0 ışığım cecant olup bu yer bir eve de elverişli olabilir. Teklifler acele “Memurin dairesi, Beyoğlu Posta kus tusu 2248, adresine gönderilmelidir. re