8 Ocak 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

8 Ocak 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

s.a T. ÜTÜ Yazan: Gerhart E RKLER (- ROMA KAPILARIN t — 6s — — a a 8/1/936 Çeviren: Arif Cemil Attilânın, Prenses Erelievadan Uğur- suz Bir Çocuğu Doğmuştu Ayni sesleri çıkararak bir şarkı söy- lemeğe başladı. Bu bir şarkıdan ziyade ağustos böceğinin devamlı cırıltısına benziyordu. Erelieva elini uzatarak sazın telle- rini tuttu ve rica etti: — «Bunu bırak ta benimle biraz! konuş. Ordu hakkında yeni bir şey işittin mi? — «Hiç bir şey işitmedim.» — «Krl Ardarililen haber var mı?» 2 «Kardeşinin yukarı taraflarda, dağ geçitlerini tutmakta devam ettiği söyleniyor.» — «Acaba Attilâ ne yapıyor? Attilânm Kadınları Suomi kızı bir müddet sustu, Ere - Heva tarafından sorulan bu sualin ne maksatla sorulduğunu düşündü. On- Can sonra sualin manasını dnlar gibi oldu, fıkırdıyarak güldü ve mülâyim bir tavırla: — «Bilmiyorum '» dedi. Prenses başını kaldırarak dirseğine dayadı ve dedi ki: in «Vard, bazan bana öyle geliyor ki Attilânın harem dairesinde bulunan kadınlar içinde kral hakkında en ziya- de malümat sahibi olan sensin.» Finlândiyalı kız itiraz makamında — parmaklarını açarak cevap ver- li: — «Hayır, dedi, onun hakkında hiç bir şey bilmiyorum. Yalnız ben değil, kadınların biç birisi bilmiyor. O âdeta bir cin.» Erelicva sancılarını unutarak sor - du: — «Onu sevmiyor musun? O se ni sevmiyor mu?» Suomi kızı sorulan şeyden hiç bir şey anlamadı vırla başını salladı: — «O bizim sahibimiz» dedi. Allah Bizi Korusun! Erelieya yanlış sorduğunun farkına vararak dedi ki: — «Bana cinlerden bahseder mi -| sin?) Suomi kızı parmaklarını elinde tut- tuğu sazın telleri üzerinde gezdirerek <evap verdi: — «Bir çok cinler vardır. Öyleleri Vardır ki kırarlar, yıkarlar, öldürürler, öyleleri de vardır ki kurtarırlar, ko - rurlar, bazıları havada ve ateşte ya «| Parlar,» Gepid prensesi haç çıkararak: — «Allah bizi onlardan korusun» dedi. gı Yard, sakın beni yalnız bırakma, ize dost olan cinlerden bahset.» Suomi kızı anlatmağa başladı: — «Cinler arasında insanlara dost olanı yoktur. Yalnız bir felâketin gek| diğine delâlet etmek üzere meydana çıkan cinler bize müfit olabilirler kat bunlar da ekseriya pek geç gi nürler. İçlerinde bir tanesi vardır ki is- mi Geismdir.» — «Anlat» Gece Kuşunun Feryadı — «Erkeklerimizden bazıları or - manlarda yollarını şaşırırlarsa, o cin beyaz, bir geyik kıyafetine girerek ka- h civarında görünür. Bunun üze- vihe yollarını kaybedenleri aramak için adamlarımız yola çıkarlar. Fakat ara- manların bulunduğu nadiren vâki olur. lüm getirici bataklıklar kurban iste - diği zaman o cin kurşuni bir gece kuşu kıyafetine girerek istenilen kurbanla - nn akrabasına ait çadırların üzerinde, dolaşır. Arada sırada bir yoldaşı batık- lıktan, kurtarmak kabil olur, fakat ek- seriya gece kuşunun feryadı çok geç r. Bazan bir kabilede karma karışık delâlet eden bir ta- saçlı, açık renk gözlü, zayıf kollu ve rum,'dedi. Ölmüşlerdir. Geism boşu - zayıf bacaklı, koca kafalı bir çocuk|na görünmez ki. Bazan her şeyi ka- doğar. Bunun Ceism olduğu ve bunun /#ıp, kavuran, mahveden, öldüren 80- o kabile tarafından ölüm getirici bir| ğuklar, hastahklar, muharebeler çı - En şimal taraflarda oturan Suomiler <Jler çoktur. Onlardan insanlara pek de bir kere böyle bir çocuk doğdu. O/nadir olarak iyilik gelebilir.» . kabilenin reisi akıllıydı. O çocuğu gö-| Suomi kızı kapımın önünden çekil- rür görmez, rahipler de onun Geism di. Yanan odunları nefesile üfliyerek olduğunu anlar anlamaz, kabilesine alevlendirdi, yeni odunlar kattı. geldiği yoldan hemen geri dönülmesi. İni emretti. Fakat kabilenin gençleri bu İemri dinlemek istemediler. Çünkü ön- zerine ateş düşmemesi için sazını kal- İdirarak ihtimamla bir tarafa koydu. Ondan sonra başını kaldırdı ve hikâ- yesine devam etmek istedi. Fakat Ere- lievanın uykuya daldığını görerek sus- tu, İlerinde geniş meralar, arkalarında ise fakir stepler vardı. Onun için ihtiyar İreislerinden ayrıldılar, sürülerini bera- berlerine aldılar, gelecek sene geri dönmeği vadettiler. Fakat içlerinden bir tanesi bile geri dönmedi. | — «Onlar ne oldu?» * Attilânın Biçimsiz Olğu Erelieva bir oğlan doğurdu. Çocu- cuğun kolları, bacakları zayıf, kafası biçimsiz ve köşeli, simsiyah saçları da karma karışıktı. Öne doğru çıkık du- Suomi kızı basık kapının önüne!ran buruşuk alnının altından açık İsıktı. Akşam olmuştu. Ormanlardan | renkli iki göz bakıyordu. Bu bakış, ço- esen soğuk bir rüzgâr etrafa yayılı -İcuk bakışına benzemiyen ıztıraplı bir yordu. Sonra dönerek: bakışta (Arkası var) — «Onların ne olduğunu bilmiyo -| BERLİTZ'de “7x KURSLARI Türkçe, Fra'sızca, İngilizce, İtalyanca. Almanca, Rusca v. &. KAYIT MUAMELESi BAŞLAMIŞTIR Tecrübe dersi parasızdır. ISTANBUL AN | 373, İstiklâl caddesi KARA Konya caddesi Istanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Emniyet Sandığına Birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına 10804 lira kiymet takdir edilen Büyükadada Maden mahallesinde Eski bahçıvanoğlu yeni Alp, Arslan sokağında eski 59 seni 42, 44, 46, 48 numaralarla murakkam olup üzerinde 50 No. bulunan içi dışı yağlı boyalı bahçe ve iki göz ahır “ve oda,, havuzlar ve kuyuyu ve diğer müştemilâtı havi katları ahşap köş- kün tamamı açık arttırmaya vazediimiştir. Arttırma peşindir. Art- İ o tırmaya iştirâk edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin X 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanm teminat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Müterakim vergi, , tanzifat, ten- viriye ve vakıf borçları ve 20 senelik vakıf icaresi borçluya İ aittir. Artırma şartnamesi 8/1/936 tarihine müsadf Çarşamba günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttır- mam 12/2/936 tarihine müsadif Çarşamba günü dairemizde saat 14 ten 16 şa kadar lera edilecek, birinci arttırmada bedel, kıy- meti mubammenenin 9 75 ini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 27/2/936 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma net'cesinde en çok arttıranın üstünde (bırakılacaktır. 2094 numaralı İcra ve iflâs kanununun 126 ıcı maddesine tevfi- kan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve husüsile faiz ve mas:rfe dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gön zarfında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daba fazla malümat almak isteyenlerin 934/240 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp enlayacakları | ilân olunur. (107) yol tutulduğunu ifade ettiği söylenir. kar. Cinlerin sebep oldukları tehlike-| “irit Faşist «Rodna Zaştita » milli Bulgaristanda Komünizm Heyetile Dağa Çıkan Kom'rist Bir Bulgar Köyü, Nihayet Ele Geçirilmiş Sofya, 7 (Özel) — Bulgaristanda nümune komünist köyü sayılan Enina köyü komünistleri, 1 mayısta nümayiş yapmalarına müdahale eden zabıta ve askere karşı ateş açarak üç jandarmayı öldürdükten sonra dağla- ra kaçarak izlerini kaybettirdiklerin- den dolayı bir türlü yakalanımıyorlar- dı. Fakat son günlerde Bulgaristanda dağlarda kış münasebetiyle (o dayanıl. maz, şiddetli soğuklar olmasından do- layı zabıta, Enina köyü komünistlerinin kışı geçirmek için Sofya, Filibe ve eski Zağradaki büyük kasabalara iltica ©- edeceğine dair haber almış ve geçit yer. lerine, dağ ve orman kenarlarına zabı- ta ve askerden mürekkep pusular kur- durmuş ve İstasyon zabıtalarma tenbi- İ| hatta bulunmuştur. Geçen gün her nasılsa çoktan beri beklenmekte olan bu komünist grubu, Burgazdan Sofyaya kalkan ekspres trenine binmeğe muvaffak olmuş, kat Mihaylovo garında ele geçmişlerdir. Bunlardan üçü, üç jandarmanın ka- Sofya, 7 (Özel) — Bir kaç seneden beri Türk akalliyetine yaptığı işkence ve zulümleriyle tanınan Şöven ve müf- mü- dafaa» ile «Natsionalnite Legioni « mil- li Lejiyonlar» namlarındaki teşi rın, iç işleri bakanı Gospodin Sapof tara fından yeniden kaldırılmaları, Bulga- ristan Türkleri tarafından memnuni- yetle karşılanmıştır. | Gazetelerin yazdıklarına göre, iç şehirlerdeki şubelerinin de feshi için, liç bakanının imzaladığı emirname, bü- İtün valilere, polis direktörlüğüne (ve polis kumandanlıklarına bildirilmiştir. köyde | Fa! tilleridir. Tevkif edilen komünist kafi. lesi suçlarını itiraf etmişlerdir. Bundan başka, ipucu bulan zahta, eski Zağra kasabasının etraf köylerine de bazı araştırmalar yapmıştır. Buvun neticesi olarak Belçovo köyünde Mitü Raçkof adında bir köylünün samanlıs ğında gayri resmi komünist partisinin, bir kaç deri bavulların içerisinde mah- fuz evrakı ile beraber birer daktilo ve şapoğraf makineleri vesaire bulmuştur. Evvelce eski Zağrada komünist partisi adına gizlice dağılmakta olan «Proles tarska Revolütsiya - Proletar ihtilâliş adındaki gazete ile gizli beyannamcele. rin bu makinelerle yazıldıkları anlaşıl mıştır. Bu münasebetle eski Zağrada da bazı tevkifler yapılmıştır. Bunların aras sında avukat Taço Daskalof ta bulu maktadır. soğuk dolayısıyla Kaloya- novets köyü komünistleri de dağlardan inerek zabıtaya teslim olmuşlardır. 'Iki Bulgar Müfrit Teşek i ülü Feshedildi. | — Başkanı ve önderi ihtiyat generali Şkoynof olan akalliyet, ecnebi ve gays ri Bulgar düşmanı Rodna Zaştita ile başkanı İvan Doçef olan milli Lejiyon- lar teşkilâtları, fırkaların ilgası hakkın- da çıkarılan kanun mucibince feshe İdilmiş bulunuyorlar. Bunların o emlâki İde hükümet tarafından müsadere olu- nacaktır. Son Posta: —Ümit edelim ki, fesho- lunan bu teşkilât, Trakya komitesi gibi isimlerini değiştirerek kültür cemiyeti maskesi altında yeniden ihya edilmez” ler, Dil, Tarih Ve Coğrafya Fakültesi Buradan Çıkacak Talebeler Ne Yapacaklar? Ankara, 7 (Telefonla) — Şimdiye kar dar orta mektep ve liselerde yabancı dil hocalığı yapan öğretmenler muayyen bir formasyona tâbi değillerdi. Kendilerinde lâzım gelen ehliyet aranmaksızın merkez müesseselere mensup kimseler ba işi ya - İ pıyorlardı. Aldığım haberlere göre Ankarada 9 kânunusani perşembe günü açılacak dil ve tarih coğrafya fakültesine muhtelif lise - lerden mezun 30 talebe alınarak istenildi- ği gibi muallim yetiştirilecektir. Bu talebeler fakültede 4 sene okuduk » tan sonra muhtelif orta mektep ve bselere yabancı diller için muallim tayin edilecek- lerdir. Bu talebelerden on tanesi Fransizca, 10 tanesi Almanca ve (15) tanesi de İngiliz“ ce öğrenecektir. Orta mektep ve Biselerde hakkile isti fade edilemiyen bu gibi öğretmenlerin bir disiplin altına alınarak daha iyi neticeler elde edeceğini Kültür Bakanlığı ummak» tadır. Loyd Corç Tavuk Yetiştir- mekten Vazgeçti Londra, 7 (A. A.) — Loyd Corç, elin- de mevcut 3.000 tavuğu salıp savmış ve bundan böyle tavuk yetiştirmekten vaz geçmiştir. Türk Hav İzmir Kıyılarında Bir Ceset İzmir, 6 (Özel) — Evvelki gün Urlu. da Menteş denilen yerden 200 metre us |zakta denizde bir kadın cesedi bülun- muştur. Bu ceset 18 yaşlarında tahmin İedilen bir kadına aittir. Kumral ve sey- İrek saçları kırmızı bezlerle bağlanmış» tar. Yüzü ve karmı şişmiş bir haldx dir ve vücudünün bir çok yerlerinde yanık izler İ — Yapılan incelemeler neticesinde bu cesedin İnebolu kazazedelerinden bi-, rine ait olmadığı anlaşılmıştır. örülmüştür. Balkan Birliği Ekonomi Konferansı Sofya, 7 (Özel) — Yunan hüküme- itinin teklifi üzerine, Balkan ekonomi /kongresi ayın 17 sine tehir edilmiştir. İ Gelen haberlere göre, kongrede Balkan andlaşmasına giren devletlerin arasında ekonomi ; “inasebatın tak İviyesi hakkındaki meseleler görüşüle- | en dolayı, Balkan Ekonomi ma- veril. İceği hafilinde kongreye, çok önem mektedir. Amerikalı Picket Romada Roma, 7 (A. A.) — Banker Ricket'ir hali hazırda Romanda olduğu söylenmek, tedir. a kurumu BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerc 3. cu Keşide 11 2. Büyük ikramiye: Ayrıca: 20.009, 12.000, 50.000 e kiş'yi zengi etmiştir. ci Kânun 936 dadır. Liradır. 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır.