31 Ocak 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

31 Ocak 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

MAHKEMELERDE Kandilciler Mütevellilerden Hakaret Görmüşler İki davacı: Kilise kandilcisi Niko ve Yorgi. Beş suçlu: Kilise mütevelli heye-| serler mevcuttur. Saha: Emet K Emet (Özel) — Çavdurhisar ka- lesi pek meşhurdur. Eskiden Ezani şehri denilen bu köyde bugün eski Romalılar devrinden kalma türlü e- Jüpiter mabedi tinden doktor Dimitraki Diş tabibi! pek eskidenberi muhafaza edilmek Sofokli, eczacı Pavli, mahrukat tücca- rı Niko, tüccar Kostaki. Duruşma birinci asliye ceza mah- kemesinde geçiyor. Davacılar, müte-| te, hattâ bunun için ayrıca bir bek- çi tahsis edilmektedir. Burada başka eserler de yok de - velli heyeti tarafından hakarete uğra- ğildir. Hafriyat yapıldığı takdirde dıklarını beyan ediyorlar, pek çok kıymetli taşlar ve eski e - Hâdise şöyle vukubulmuş: İddiaya | serler bulunacağı sanılmaktadır. E- göre iki kandilci kilisenin iane sandı ından pera çalmışlar. Mütevelli hey eti Yorgi ile Nikonun vazifelerine ni- hayet vermiş. Davacılar diyorlar ki: — Haksız olarak işten çıkarıldık. Üstelik bir de hakaret ve ithama uğra- dık. İki seneden beri hiç bir iş tutamı- yoruz. Hangi kiliseye baş vurursak: — Sizi alamayız; mütevelli heye tiniz sizleri iyi anlatmıyor; diyorlar... Maznunlar ise böyle bir hakarette bulunmadıklarını söylüyorlar. Duruş- mada maznunların avukatı: — Bu dava sukut etmelidir. Çünkü iddia ettikleri hakaret iki sene önce geçmiştir ki müruru Zamana uğramış sayılır. Bundan başka davacılar bun- dan iki sene önce açtıkları davayı ne- ticelendiremeyince şimdi ayni davayı mahkemenizde tecdit etmişlerdir; su- kut eden bir dava, müddeti geçtikten sonra tekrar açılamaz... Dedi. Buna davacıların avukatı Bayan cevap ver- di: — Müvekkillerime yapılan hakaret bugüne kadar devam etmiştir; Obina- enaleyh müruru zaman mevzuubahso-| vakete, 10,000 kilo sabunlu kösele, | lamaz. Davanın devamını isterim. Şimdi mahkeme evrakı gözden ge- çirecek ve ondan sonra bir karar vere- cek. . Silivri Mezbahası Silivri (Özel) — Belediyenin şe- hir haricinde yaptırdığı asri mez - bahanın inşaatı bitmiştir. Bir Doktorun Günlük Çuma Notlarından (9) Yüzdeki Temreler Çok sık traş olan ve kıllarının sertliği yüzünden cildi fazla tahrişe uğramış bir hasta müracaat etti, Küçük kırmızı daireler üzerinde beyaz pul pul ka - bukçuklar yüzünün ve çenenin alt ve üst kısımlarını kaplamış, kaşıntısından çok müştekiydi. Yüzü de tabit güzelli- ğini kaybetmiş ve sevimsiz bir manza- ra almıştı. Kullandığı merhem reçe - telerini, ve bazı hususi arkadaş tavsi - yelerini anlattı. İki aya yakın bir za - mandanberi devam eden bu cilt has- talığı iyileşeceği yerde daha fazla fe- nalaşmış, sinirlerini de bozmuştu. Tıraş- ta jilet kullanan ve cildin muhafaza - sına ait vazifesini ihmal eden bir çok kimselerde ayni hastalığa tesadüf et - tim. Bu hastaya dört gün tıraş olma- masını tenbih ettim. Bu müddet zarfın- da gliserinli sabunla yüzünü yıkaması- ni ve sonra (yüzde iki sülüsyon fe - nike) mahlülünden kepeklenen yerlere sabah akşam temiz bir pamuğa batı - tarak sürmesini tavsiye ettim Bir haf- ta sonra tekrar bana geldi. Ciltteki bu ârızadan bir eser kalmamıştı. (SEBO. RE) cinsinden olan bu nevi yüz ve saçinki ekzemadan şikâyet eden has - talarm ayni şekilde gliserinli sabunla baş ve yüzlerini yıkamaları ve yu - karıda tarif ettiğim sülüsyonu kullan - malarını tekrar ederim. (©) Bu notları kesip saklayınız, ya- het bir albüme yapıştırıp kolleksiyon yapınız. Sıkıntı zamanınızda bu notlar bir doktor gibi imdadınıza yetişebilir. met yalnız Çavdurhisardaki eserle. rile değil, ayni zamanda Eğrigöz, Işıklar ve Dere köy yakınlarındaki eserlerile de tetkike değer bir sa - hadır, Emet: Yüksek dağların üzerine kurulmuş bir kazadır. Garbındaki Eğrigöz dağı çam ağaçlarile örtülü- dür. Eğrigöz dağı ormanlarının ete- ğinde ve Emete yarım saat mesafe- de Emet çayı ve çay boyunca da E- metin güzel bağ ve bahçeleri uza - nır, Çay üzerinde bir un değirmeni vardır. Emetin hayvan yetiştirmeye elve- rişli bol otlakları da vardır. Emette senede 84,960 kilo ham madde, 15,000 kilo yün, 2500 kilo ipek, 5000, kilo kendir, 500 kilo tif- tik, 15,000 kilo yapağı, 8960 kilo keçi derisi, 4000 kilo koyun derisi, 5000 manda derisi, 15,000 öküz de- risi istihsal edilmektedir. Emete her yıl dışarıdan 12,000 ki- lo pamuk, 5000 kilo meşin, 200 kilo; 5000 kilo kunduralık muhtelif de -| riler, 600 semer, 5 tane araba ko - şumu girmektedir. Emette madencilik te ilerdedir. Emetin Değirmisaz köyünde, krom, kömür olmak üzere 5 maden işletil- mektedir. İşletilmiyen ve daha ma- denin toprak içindeki derinliğini ölçmek gibi işleri yapılmakta olan kiymetli pek çok madenler vardır. SON POSTA MEMLEKET HABERLERİ Kazıldıkça Servet Fışkıran Bir azası Bu madenler Emetin iktisadiyatı ü- zerinde pek çok faydalar temin et- mektedir. Bir de Simav kazasına yakın Kayalı köy yakınında krom madeni olduğu keşfedilmiştir. Eme- tin Emirler istasyonundan buraya bir dekovil hattı yapılacağı söylen- mektedir. Emetin tenvir vasıtaları halen ip- tidai bir şekildedir. Kazada elek - Bir Ayının Yaptıkları Lâpsekide Bir Ayı Kapanla Beraber Kaçtı Lâpseki, (Özel) — Üçpmar kö- yünde bir ayı köyün arı kovanlarına musallat olmuş ve hayli zarar vermiş- tir. Bu ayı kapan kurularak avlanmış, fakat kuvvetli olün hayvan, kapanı dn) mumide işletilmekte iken sonraları peri beraber sürükleyerek kaçmıştır. Köy- İkiler ayıyı takip etmişler, köye altı sa- at ötede Kirazlıda bir ormanın içinde yakalayarak öldürmüşlerdir. Ik Okul Talebeleri Fabrikada İzmir (Özel) — Ülkü okulu son sınıf talebeleri Halkapırardaki şa- yak fabrikasına giderek tetkiklerde bulunmuş, mensucat sanayii hakkın- da ameli ders görmüşlerdir. Antepte Elektrik Fiatları Antep elektrik fabrikası Gaziantep (Özel) — Elektrik fabrikası kilovat fiatlarını elân indirme- miştir. Halbuki, belediye ile sosyete arasında yapılan mukavelede lirası esas tutulmuş ve o tarihte bin kuruşa geçmekte olan İngiliz sterlin aşağı düştükçe yirmi beş kuruş olarak tesbit edilen kilovat fiatlarının o nisbette tenzili şart koşulmuştu. İngiliz lirası mukavele tarihinden bir müddet sonra düşmeğe başlamış ve bugün altı yüz kuruşa kadar inmiştir. Fakat elektrik fiatları ayni sevi- yeyi daima muhafaza etmiştir. Esas mukaveleden bir yıl sonra belediye ile sosyete arasında ikinci bir zeyil mukavele yapılmış ve şirketin 934 yılı ilk teşrin ayına kadar kat'i formül bulması mecburiyeti konmuş ve fakat şirket bu kayda riayet etmemiş ve mecburi olan formülü bulmamıştır. Bunun üzerine belediye tarafından Bayındırlık Bakanlığına müracaat edilmiş ve Bakanlık tarafın- dan bir mütehassıs gönderilmiştir. Ve mütehassıs ket'i formülü ancak nisana kadar hazırlıyabileceğini ifade ederek ayrılmıştır. Belediye zeyil mukavele tarihinden sonra ısrar ederek fiatları 21 kuruşa indirmiştir. Şimdi abonelerden bu fiat üzerine para alınmaktadır. Elde mevcut mukaveleye göre kilovat fiatlarının ön beş kuruşa düşmesi lâzım gelen senelerdenberi kilovat başına beş veya altı kuruş fazla alınmaktadır. Bu fazla paranın da kat'i formül bulunduktan sonra istirdadına teşebbüs edilmesi muhtemeldir. trik tesisatı henüz kurulamamıştır. Belediye meclisi 1936 yılı bütçe müzakeresi esnasında elektrik tesi- satı için tahsisat ayiracaktır. Ka - zanın lâğımları, içme su yolları muntazamdır. Demir borular için - dedir. Çeşmelerden Çobanpınarı - nın suyu pek meşhurdur. Emetin 40,000 nüfusu, bir nahi - yesi, ve 94 köyü vardır. Gümüş Hacı Köyde Eski Gümüş Madeninin İş'etileceği Söyleniyor Merzifon (Özel) — Gümüşhacı İköyünün «Gümüş nahiyesinde» bir gümüş medeni vardır. Bu maden harbi umumiden evvel ve harbi w- | durdurulmuştur. Hükümet yeniden mütehassıslar göndermek (suretile tetkikat yaptırmağa başlamıştır. Madenin işletileceği söylenmek - tedir. Haber burada halk arasında İbüyük bir sevinçle karşılanmıştır. | Kaşta Balık Dalyanı Kaş (Özel) — Demre nahiyesi - ne bağlı Beymelek köyüne pek ya- kın bir yerde geniş bir saha kaplı - yan bir göl vardır. Burası denize pek dar bir yola bağlıdır. Bu dar yol, se- nenin bir çok aylarında denizlerde gezinen balıkların dalyana girme - lerine yaramaktadır. Dalyana giren balıklar, her sene bir şahıs imtiyazına verilmekte ol- duğundan o kimse tarafından çıka- rılmakta ve balıklar denizle irtibat kesilince göl içinde kalmaktadırlar. İmtiyaz verilen şahıs geniş dalyan- dan çıkardığı balıkları Meis halkı- na ve memlekete satmaktadır. Dalyan çok g:niş olup en derin yeri 10 metredir. Kazamız içinde iyi bir gelir kay- nağı olan bu göl, senede 15-20 bin kilo balık istihsal etmemize yara - maktadır. Sarısu - Beyşehir Kanalı Açılmıya Başladı Beyşehir (Özel) — Sarısu kana-! lı bafriyatına başlanılmıştır. Hafri- yatta beş yüze yakın amele çalış - maktadır. Konya ovasını kuraklık. tan kurtaracak olan Sarısuyun Bey- şehir gölüne akıtılması için açılacak kanalın uzunluğu 1750 metre ola - caktır. Hafriyatın dört ayda bite - ceği umulmaktadır. İkincikânun - Oönür o .i HIŞLE Insan Kırkından Sonrd Âşık Olursa! Kirk yaşını çoktan geçmiş, elliye laşmış bir adamım. Bugüne kadar bs sevgi nedir, bilmedim. İki defa evi” dim. Çocuklarım oldu.. Hayata kan Hâlâ bugün de evliyim. Evime karşi daima dürüst davrandım. Son zamanlarda, ecnebi, dul bir la tanıştım. Ruhunu ruhuma çok buldum. İlk günlerin sempatisi, bende detli bir aşka inkılâp etti. Bu aşkın P karşılığını da göreceğim. Fakat kadi da iki çocuğu ve yüksek içtimai bir 7 kii var. Kanma karşı benim sevgim yo” da, hürmetim var. Ben ayrılamam.. Yl vamı yıkamam. Sevdiğim kadın ise. P bağlıyacak bağın elbette meşru oli bter. Hâsılı bir çıkmaza girdiğimi bissö diyorum. Ruhan hasta ve harap oldum. çıkmazdan nasıl kurtulayım?. İstanbul 7: $ önin en kötüsü b kind. sani başlayanıdır. Olgun bir adamın aşki gencin geçici hevesindet n çek daha kare ve mantıksız olur. Onun içindir ki kırk” dan sonra sevgiye tutulan, müşkül vazii düşer. Hele böyle ve bu şartlar sevgi yıkıcı bir âfettir. Fakat iki defn evlenmiş, çoluk çocuk #*” bibi olmuş bir adam, biraz da sevgide İf) desini kullanmayı bilmelidir. Bu yaşta Kİ boşanamaz, ev bırakılamaz. Gizli yaşamak için de yaş müsait değildir. 5 Onun için siz sevdiğiniz kadından yaşamağa, onun bulunduğu & muhil uzaklaşmağa, sevginizi tazeliyecek ve rükliyecek imkânlardan o kaçmağa çalış * mız. Bir baba ve bir koca olarak omuzlf* rnızda taşıdığmız mes'uliyetin, kolay silkilip atılamıyacağım düşününüz. Bu öf şünce iradenize kuvvet verir ve belki #9 cak bu suretle kalbinizin sesini boğabilir" * «Yedi aydan beri bir gençle tanışmifi bulunuyorum. Flat bu gencin hayat kazanmasına daha üç sene var, Onu seviyorum. Sevıneden evlenince mes'ut di lamıyacağımı zannediyorum. Şimdi daf ginız. Barışmamızı istiyor. Ben tered ediyorum. Siz ne dersiniz? İstanbul G.L Kızım, bu genci üç sene bekliyebilec” ğinizi zannetmiyorum. O halde dargıs lıktan istifade ederek münasebetinizi k€f meniz bence daha iyi olur. ( Evkilikit mes'ut olmak için mutlaka severek evlef” mek lâzım gelmez. Kaldı ki bugün sev” ğiniz bu genci üç sene sonra da sevmeli devam edeceğinize nasil emin | olabilirsi * niz? TEYZE Gelibolu Ve Çorlu Kaymakamlar! Gelibolu (Özel) — Kaymaks” Niyazi ile Çorlu kaymakamı Tevfik becayiş edilmişlerdir. Karamürsalda Bir Müsamer8 Karamürsel (| (Özel) İzmit Halkevi temsil kolu buraya ve Zor Nikâh komedisini temsil €* miştir. ) — Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardı" | Eminönü: (Mehmet Kâzım). Küçük ” pazar: (Yorgi). Alemdar: (Abdül kadir). Beyazıt: (Cemil). Şehzade 7 başı: (İbrahim Halil). Fener: (Hös# meddin). Eyüp: (Hikmet). Karagö”" jp rük: (M. Fuat). Şehremini: (Hamdi) fp Aksaray: (Sarım). Samatya: (Te9 filos). Bakırköy! (Merkez). Besikt?$” (Recep). Sarıyer: (Nari), Kasım şa: (Merkez). Hasköy: (Halk) Beyoğlu: (Taksim, Beyoğlu). ii Baremyan). Galata: İsmet). Üsküde | (Ömer Kenan). Kadıköy: (AHedd” ve Rifat). Büyükada: (Şinasi). He belis Yusuf).