2 Şubat 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

2 Şubat 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

ö Doktora Sormadan Ilâç Almak Doğru Mudur? ' Beykozda bir kadının saspirins yu- tarak öldüğü yazıldı. Bu aaspirins in buradaki simsarı bu havadisi tekzip etti. Şimdi bazı kimseler, bilâ istisna her ilâcın reçete ile satılmasını isti - yorlar. Ve doktora sormadan hiç bir (Hüç almamak lâzmgeldiğini iddin ediyorlar. madan — kullanılabilecek — ilâçlar için|köyünde, Kozyatağında, Havuzba-|mal ürkerek firar etmişlerdir. reçete istenilmesine muhaliftirler. Bu münasebetle dün bir muharrirmiz yi yAn'atlarında meharetli olduk - herkesten evvel kalkan Bay Hasa - Sasğöldiülerine yükarli li 201 dağtur. Akbıği tarkklari aadıda ” bulacaksınız. B * — | Topkapı, Yeniçeşme sokağı, 12 numa - ralı hane, Şefik: — Doktara sormadan ilâç almak elbet- cılanan doğru eczahaneye kaoşsaydı, dok- torlara ne lüzum kalırdı ki? - Fakat baş ağrısının muhtelif sebepleri O wardır. Ve aspirin, ağrının bütün sebep - lerini sortadan kaldırmaya — kâli değildir. — Hattâ, baş ağrısı, aspirinle artarak bir ârı- — gadan tevellüt edebilir. — Bu itibarladır ki, ilâca el atmadan âön - '“€e, derdin mahiyetini iyi teşhis etmek lâ- O zamdır. Bu da bittabi, eczahaneden evvel dok- tora baş vurmakla mümkündür. Ve bunun Vaksini yapmak çok defa hayata mal ola - bilir! * Belediye memurlarından Mustafa: — Doktora sormadan alınacak ilâçlar yok değildir. Fakat'bu, bünyelerini tanı - Oyan, ve dertlerini anlıyabilen insanlar için — mahzursuzdur: Sonra bir ilâcın nasıl, ne zaman, ve ne miktarda alınacağını bilmek icap eder. K * Müakirat inhisarı memurlarından Yusuf: — Hüçlar içitde, insan vücudünün her — tarafına birden yarıyanlar yok gibidir: Bir ilâç alırınız:.Başınızın ağrısını ge - -— girir, fakat midenizi bozar. Bir başka ilâç, midenizin - bulantısını giderir, fakat ciğerlerinize dokunur. — , Bir başkası, böbreklerinize iyi gelir, fa- kat kalbinize yaramaz. Bu itibarla, ilâçlâarı alanların, evvelâ wücutlarının zayıf taraflarını, sonra onla- va dokunacak maddeleri bilmeleri lüzım -» dir. Sonra ilâçların Dozları, bünyelere gö - ve değişir: Meselâ, bir öküzü öldürebile - |— eek kadar morfine tahammül gösterecek kadar çelik bünyeli insanlar vardır. — Buna mukabil, ayni zehirin bir santi - ;':ı:k kendilerinden geçenler de yok de- Bunda, hem yaşın, hem'de — bünyenin tesiri vardır. — Hülâsa en muvafığı ilâcın nev'ini ve — miktarını tayin etmeyi daima doktora bı- — takmaktır. Çünkü bunlar çok ince hesap- darla takdir olunur. Ve Böyle yapmayan - lar, sıhhatlerini, akla gelmedik tehlikele - — ge maruz birakmış olurlar. Danizyollarında ll — DAHİLİ HABERLER Merhametli !) Hırsızlar Çaldıkları Elbisenin Cebinden Cüz- danla Beraber Evrakları lade Ettiler Bazı kimseler de, doktora sorul -| Bundan bir kaç gün evvel Eren -|len ayak patırdısından ağlebi ihti-| şı denilen mevkie ciyar bir bağ köş- ları sanılan hırsızların ziyaretine maruz kalmıştır. Bu evde Divamı Muhasebat azalığında bulunmuş, müteaddit yüksek maliye memur - lukları ifa etmiş Bay Hasan otur - maktadır. Vak'a akşamı, Bay Ha - san ailesi ile beraber yemiş, içmiş, oturup sohbet etmiş ve bir müddet miştir. Hırsızlar, işte bundan sonra faaliyete geçmiş, meharetle açtık - rek o odada buldukları Bay Hasa - nın elbisesini, diğer bazı eşyayı, s0- fada gördükleri bir pardesüyü ve saireyi almışlar, bu arada Bay Ha- sanın damadının apteste çıkmak ih- tiyacı duyması üzerine, husule ge - Hafta Rubsatiyesi Alâkadarlar Miktara ltiraz Ediyorlar Belediye hafta ruhsatiyesi ver - mek için (50) lira harç almaktadır. Bazı alâkadarlar Ticaret Odasına müracaatla bu paranın çokluğun - dan şikâyet etmişler ve İstanbulun muhtelif mıntakalara — ayrılmasını, tenha mıntakadan da ayni harcın alın- masıni, en kazançlı mıntaka ile, en tenha mıntakada ayni harcın alın - ması doğru olamıyacağını ileri sür- müşlerdir. Ticaret Odası icap eden teşebbüsü yapacaktır. Sofya Istasyonunda Bir Kaza Bu Yüzden Ekspres Geç Geldi Avrupa ekspresi dün bir buçuk saat teahhürle İstanbula gelebil - miştir. Sebebi, iki vagonun Sofya istasyonunda devrilmiş olmasıdır. Evin soyulduğunu, ertesi sabah man refikası fark etmiş, diğer aile azasına haber vermiş, ve böylece iş polise aksetmiştir. Etrafta araştır - malar yapan zabıta memurları, hır- sız veya hırsızların eve girmeden evvel etrafta bir müddet tarassutta bulunduklarım tesbit etmişler, bu arada, bağın kır kapısı yanında bir de portföy bulmuşlardır. Bu Bay, Hasanın elbisesinin cebinde bulun- muştur. Paraları alınmış, içinde bu- | lunan evrak ve trenle vapur karne- | leri tekrar yerlerine konmuş, pı'ıı'l-ı föyün de rüzgârla uçmaması için ü- zerine bir taş bırakılmıştır. Bu dikkatli ve insaflı (!) hırsız-! lar henüz ele geçmemişlerdir. Fa - kat şiddetle aranmaktadır. Rıhtım İnşaatı Lodosun Zararları Tamir Ediliyor Bir iki ay evvelki lodos fırtınası- nan tamamen harap ettiği Kadıköy - Haydarpaşa rıhtımının yeni baştan yapılmasına yakında başlanacak - tır. Burası bittikten sonra Kadıköy- le Haydarpaşa arasında bulunan ve eskiden beri yapılmamış olan kı - sım da tamamlanacaktır. Kerestecilerde yeni yapılan hâlin rihtimı da asfalt olarak döşenecek- tir. Bu rıhtım eski meyvahoşa ka - dar uzatılacaktır. Hâl rıhtımı yeni bir sistemle yapılmıştır ve demir - dendir. Bu demir rıhtim 50 sene ga- rantili olduğu için yapılan asfalt kısmın hiç bozulmıyacağı tahmin edilmektedir. Maarif Vekili Bu Hafta İçinde Bekleniyor Maarif Vekili Saffet Arıkanın bu Bu vağonların ankazı temizlenme - hafta içinde İstanbula geleceği bil- den tren hareket edemediği içindir ki bu teahhur vaki olmuş ve ekspres bir buçukta gelmiştir. İçki Alaminde Bir Kavga dirilmektedir. Hırsız. Hizmetçi Tutuldu Eczacı Hakkının Fatihteki evin - den Ayşe Muzaffer adlı bir hizmet-| Sağı ile Mustafaya saldırmışsa da |yarım - misli fazla ücret alınacaktır. çi bazı eşya ve mücevher çalmış. Vapurculuk şirketi vapurlarının devlet | -Arap Şükrü evine arkadaşlarını Evvelki gün bu kadını bir sivil ta- Denizyolları tarafından devir alınması işi- / me iki gündenberi başlanmıştır. İlk olarak Uğur. Tayyar ve Saadet vapurları devir alınmıştır. Bugün Bartın vapurunun tes - JŞm münmelesi yapılacaktır. — Yahu, Hasan Bey!.. Ne dersin bu Blmnn di çağırmış. Rakı içerlerken arkadaşı harri memuru sokakta tanımış. Ta- Deniz İşlerimize Düzen Verilirken İzmirden Gelen Üniver- site Talebesi Ne Diyorlar ? Üniversitenin sömestr tatili müna - sdbetile başlarında dekanları olduğu hülde İzmire giden ve ekseriyetini İz- mirliler teşkil eden talebe, bu seyahat dönüşü münasebetile dün matbaamı - za uğnyarak şu hâdiseyi anlattılar: İzmirden perşembe günü dönecek - tik. Çarşanba İzmirden İzmir vapuru kalkar ve tam beşte hareket eder. Ar- kadaşlarla yıhtıma gittiğimiz zaman onut yerine Güneyet vapurunun sefer yapacağını gördük ve öğrendik. Fakat zaman geldiği halde vapur bir türlü kalkmiyordu. Meğer sebebi, bit ra ait bazı eşyayı yükletmekmii yet saat yirmide hareket etti. Biz gü - verte bileti almıştık. Talebeyiz ve bit- tabi paramız yoktu. Güvertede vakit geçiriyorduk. — Fakat üçüncü kaptanın arzasile bizi anbara koymak istediler. Biz itiraz ettik. Onlar gemi nizamna - mesini ileri sürdüler. Biz, ayni nizama istinaden zamanında hareket etmiyen geminin, ilk evvel bunu tanımamakla bize nümuwne olduğunu söyledik. Yi- ne ayni vapur, nizamınamesine © kadar riayet etti ki (1) 22 - 24 saatte seferini bitirmek lâzamken havamın güzelliğine Tağmen 36 saatte geldi ve bittabi öteye beriye gidecek olan bir: takım tüccars ların tren ve vapurlarını kaçırmalarına sebep oldu. Diyeceğimiz şudur ki gü- yerte yolcusu içinde altmış tane talebe yolcusu bulunan bu gemide, ne nizam vardı, ne intizam. Anbar ismi verilen yer ine insan barmabilecek bir mahal olmaktan uzaktı. Şimdi, bütün bu kabotaj vasıtaları- nın Denizyolları idaresinin eline geç - Üği şu sırada bütün kalplerimizle te - mennimiz: Tarihe karışan Vapurculuk şirketi- nin ihdas ettiği eski vaziyeti hatırlat - mıyacak bir durum ilidasdır. Hukuk Fakültesinden Cahit Tıp Edebiyat Alacağıni Almak Alacağını alamıyan İsmail, Kü - çükpazarda arkadaşı Mustafa ile karşılaşmış. İsteğini bir daha tek - rar etmiş. Yine ret cevabı alınca bı- etraftan yetişilerek kurtarılmıştır. Bir Bisiklet Kazası Koço isminde bir genç bisikletle ahçı Musanım . metresine . sataştığını| kip etmiş, Evi aranılmış, eşyanın' Beyoğlundan geçerken: 834 numa - görmüş ve çakı ile Musayı arkasın - dan yaralamıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: he bir kısmı bu suretle elde edilmiş,| hırsız hizmetçi de yakalanmıştır. ! »« Belediye, gazetecilere izahat vere- ralı hususi otomobille çarpışınış ve yaralanmıştır. Hasan diyemizi $ tik. Şimdi Bir iki Satırla.. İç Bakanı Avrupaya Gidiyor İç İşleri Bakanı Şükrü Kaya doktorla - yın tavsiyesi üzerine bit kaç hafta için bir Avrupa seyahatine çıkacaktır. ': *.. Maliye Vekili Ankaraya Döndü Bir müddettenberi şehrimizde bulunan Maliye Vekili Fuat Ağralı Ankaraya dön- müştür. ... Altı Aylık İnhisar Satışları Son altı ay içinde memlekette 20 mil - yon on ikâi bin beş yüz doksan sekiz lira- hik tütün, 3,251,741 kiralık tuz, 4,658,290 Hiralık içki, 1,171,019 kirahk da barut satl- miştir. Satışlarda ve imalâtta geçen yıla misbetla artış vardır. *** Belediyenin Davası Büyükdere — mezarlığındaki alıp tuğla imal ettiği ve mezarlığı tahrip eylediği için belediye taralından o civar - daki tuğla fabrikası aleyhine bir dava a- çılmıştır. Fabrika sahiplerinden 38 bin li- ra tazminat, ayrıca mezarkk etrafindaki toprakları İsetlerin eski Kale getirilmesi istenilmekte - dir. ... Belediyede Yeni Bir Müdürlük Bina vergisinin vilâyete devri dolayısile belediyede bir «bina ve arazi vergisi ta « hakkuk ve tahsil müdürlüğü teşkilâtı ya- pılmasına lüzum görülmüştür. ... Arsıulusal Bir Sergi Ve Talebelerimiz Amerikada güzel san'atlara mensup ta- lebeler arasında teşvik mahiyetinde ol - mak üzere bir afiş sergisi açılacaktır. Ressam talebelerimizden — istiyenler bu sergiye iştirak edebileceklerdir. ** Balık Bolluğu Şehrimizde balık piyasası çok ucuzla- mıştır. Bunun sebebi pek fazla miktarda balık çıkmasıdır. Bilhassa torik ve orki - nos balığı © kadar çok çıkmıştır ki balık- çılar bunları tekrar denize dökmek vazi- yetinde kalmışlardır. Torik balığının çifti 12 kuruşa ancak satılabilmektedir. ... Yeni Polis Tayinleri Sivas Emniyet direktörü Mahmut Bur - sa Emniyet direktörlüğüne, Afyonkarahi- sar Emniyet direktörü Hâmi Sivmsa, İs - tanbul merkez memurlarından Ahmet Şük- vü İçele, İbrahim Kadri Elâzize, İstanbul Üçüncü şube başkâtibi Fuat ayni şube mü- dür muavinliğine, doktor Hamdi İstanbul polia baş doktorluğuna tayin edilmişlerdir. ... Klavuzluk Tarifesinde Değişiklik Bakanlar Heyeti klavuzluk — tarifesinde değişiklik yapılması hakkındaki kararna - meyi tasdik etimişlir. Bu kararnameye göre kayuzlara girecek ve çıkacak gemilerden romörkör ücreti alınmıyacaktır, Klavuzu wakti zamanında — gönderildiği balda bir saat içinde hareket etmeyen — gemilerden — | ... Müze Lâboratuvarı Müzeler umum müdürlüğünün Topkapt sarayı meydanındaki eski fodla fırınlarınızt yerinde yaptıracağı kimya İâboratuvarı * nm inşasına başlanmıştır. Lâboratuvar ba- bara kadar ikmal edilecektir. Bey — Eh, ne yapalım?. Bıl'