2 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

2 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmibeşinci Yıl No, 6439 PAZAR 2 M ŞUBAT 1936 TCT Taze Habeş kuvvetleri Bir Italyan Kolu Mağlüptur. 28 İlkteş- rin Milis Kıt'ası Imha Edildi. —" — ——— (İenup Cephesine Fazla Habeş Kuvvetleri Geldi. Desta Bir Tabiye Hatasi Yapmıştı, Yerine Başkası Gelecektir Italyanların Negelli miıntakasındaki ilerleyişleri durdu. Habeş'ler, Italyanların Göller mımmta Uzak-Ş_arkta pi Mülletler cemiyetindet ayrıla- tak politika sorbestliğini elde eden Japonya, Londra deniz konleran: Hadan çekilmekle deniz kuvvetle- Tisi kayıt altında kalmaktan kur larmıştır. Japon — teklifi, âdeta, en başta Amerika ve İngiltere tara: fodan reddedilmek için bazırlan- Mişa * benzer. Bu teklile göre üç büyük deniz devleti arasında eçit- lik kabol edilecek ve tasrruz kuv- Yetleri — indirilerek, — donanmalar Tüdafna küvvetlerine — hasroluna- taktı. Çünkü Çin daçası ile uğ: Taşan Japonya'mın, giredilik, deniz kuvretlerine uzakta kullanmak ih: Tiyâer yoktur. Elverir “ki diğer derletler kendi — sularına — yakla: tamasınlar. Vaşiogton — deniz konferansı, devletler arasında, müdafaa rara- Tetlerine göre, hiyerarşi üzerine ':-9-..... idi. bdllı—Aıın'hı; ' İapon deniz kuvvetleri 5, 5, "isbetinde kal ÜN Gerçi bugün Amerika birleşik ümuriyetlerinin — 1,351,510 tonluk b gemisine — kargı, Japonya 230,909 tonlak 242 gemisi ile bü- Yük bir tehlike arzetmez. Tehlike, _"ilıını kayıtları ortadan / kalk. Bi için, âh yarışının h'lkl::ıds::h tergâh y On doküzüncü asrın örtaların: da, gemi toplarımın zorü altında, Yabancılarla temasa giren Japonya Yirminci Ca dlk yirmi beş yılı içinde cihanla boy ölçüşecek bir kuvyet Colmuştar. Nüfasu 33 mik Yondan, Kore, Formoz ve Sahalin Japonları ile birlikte 94 milyona Yardı. Çine doğru inen beya: Oğını dürdürmak içia Japonya'yı harba sevkedenler, yimdi, onu A« Yanın neresinde durdürecaklarım taşırdılar. — Maoçuri'den sonra, dit Mongolistan'a sira - geldi. “Şimali Çin sömürgeleşmek — üzeredir. Sor: Yetler, — Japonya'nın Mançuri'de Yalnız strateji ingaları ile uğraştı. Binı haber - vermektedirler. 932 de 280, 533 de 500, 934 de 900, Y35 de 1,200 kilemetre demiryolu ya- Pilmiştir. Avrupâ gezetelerinin bir Alman Japon anlaşmamudan be kadar Bsrarle — babsetmekte — olduklarını biliyoruz. Gerçi Almanya'dın fagil- lere ile devam ettirmek istediği dowluk, bu baberlerin durulmasına yardım- etmişse de, Moskovu eski kaygısından kurtulmmuş değildir. dapoaya'dın Amerika ile da: Filipin —adal N daramında jise, Japonya ya fka ile değil, bütün devletlerle karılaşma halindedir. Her gün, Böz alasıya büyüyüp genlliyen im- Paratorlağan, Çin davasını, Çin'in Beresinde bitireceği nasıl kestiri: "'“—_ Asya davasına da, Asya- Bit neresinde uihayet vereceği tihmin edilemez. Japon endüstri- Sİnla, cihan - piyasasında, Avrupt Ve Amerika endüstrisini nanl bir- Pilamakta olduğunu ise, urun zw Mandânberi biliyorar. F. R. Atay 'let Erkânının Temasları. İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. cenupta harbe giriştiler! kasında ilerliyeceklerine kanidirler. a. Faşist göuüllüleri Adis Abubu, 31 (AA) —— | Mintakasındaki dap silellelerine İtalyan — kuvvoetlerinln — Negelli | hücum etmek İsterlerse evvel mıntakasındaki — İlerl berekât | be evvel muszzam - mühimmat sonana gelmiştir. İtalyan'ların | ve yiyecek celbetmeleri lâzum- Mardera İstiksmetinde yaptık | dır. Ba he yolun ozanluğa ları tasrrozlar keşif mahiyetini | dolayıslle mübim emolyet ter. geçmemektedir Ubatına ihtiyaç gösterir. İhalyan'lar, Göller mintaka. |— Ründan başka bü imntaka gına İamek üzere şimali garbi | Sonu 4 ncü sahifede — Şimdi de Paris'te taaliyet var Yabancı Kralların, Dev- Londra'da Avusturya prensine Tuna deyvlet- leri ile anlaşma tavsiye edildi. | — Bunlardan başka — Bulgar krafı ile prens Stahrenberg'lin de Parle'e gelerek siyasi mülâ- katlar yupacakları — söyleninek. tedir. Prens Stehrenberg'in Brük: tel'e giderek Arşidük Oto İle mölâkat yapacağı rivayeti be- nüz tecyyüd etmiş değildir. Prens Strabrenberg Londra de Ayusturya'da kraliyetin lade sinden ziyade şimdilik bir ni yabet tesisini teklif etmiştir. Gerek Londra siyasi meba :ıl.l:“:v gerek küçük itllâf me: ba aa teklifi hoş görme Prense, Tona devletleri İle bir dostlük ve yakınlaşma &l yazeti tekibedilmesi tavalye edil- miştir. Prene, Londra'nin bü - tekli sflni alyasi prensiplerine uygun — Sonu 3 ncü sâhifede — Romanya kralı Karol Paris, 1 (Redyo) — — Lon dra'dan sonra, Parla Avrupanın iklaci bir. beynelmilel — eiyaset merkezi olmuştur. Romanya kralı Karol ile baş- vekll M. Titulesko — cümur relsi ve başvekil tarafından ka- Londra 1 (Radyo) bul edilmişlerdir. M. Litvinof ta ayal — saretle kabul edilmiştir. ifade edecektir. Telef on: 2716 Ortrda bir Yunanistan Askeri çevenlerinde asabiyet başgöstermiştir Italyanca Popolo d'ltal a'da General Kondilis. M, Mussolini'den Mül- Zehirlenmiş Mi? Maamatih, şayia Atina- dan tekzip ediliyor. Atina, | (Özel) — Binlerce halk ve bütün fırkalar reisleri, sefirler müteveffa & Kondi. lis'in honesine giderek taziyette bulunmuşlardır. 6G. Kondilis'in zehirlenerek öldüğü hakkındaki — haberler kat'i sürelte” tökzip ödilmek- tedir. Atina, 1 ajansından; General Kondilis'in cenase merasimi pazar günü öğleden sonra yapılacaktır. — Sonu 6 ci sabılfede — (4:4) — Havas Ren Mıhtakası Vaziyeti aaeameeamzala Almanya Fransa İle Anlaşmak İstiyor Alber Saro Kabinesi Iyi Bir Intiba Bıraktı . (e | (M. HBüler Berlin 1 (Radyo) — 30 kânanusabide Almanya'nın Ren bavzasındakl göyri sekeri mın takayı sekeri hale — köyücağı Bakkındaki çaylaların manasız bgı filen sabit olmuştur. Resmi Doyçe Körrespotdana Büro; “Almanya bükümeti tashhü- datını bozmak ve kirmak - nil- yetinde değildir. Bilâkis, Al menya bükümeti bir yaklaşma ve uzlaşma siyaseti takib etmiş, fakat birtakım manlalarla kar- Yaşmıştır. “Yeni Fransız kablncel relsi M. Alber Saro'nun bu ozlaşdıa ve yakınlaşma lüzumuna — dalir beyanatı — Almanya'da büyük bir alâka uyandıracaktır. “Hüsnü niyet devam ettikçe bötün manlaların ortadan kal- kacağına şüpba yoktur. “Almanya hökümeti bo hu sosta arza — ve büsnü biyetiol göstermiştir. Teslibatta müsavat İstamekte olması da ancak sül büh temini içindir.,, Demektedir. Zecri tedbirlerin artırılması isteniyor! — Liberal mebhafil, zecri redbirletin teşdidini Şbir mecburiyet telâkki etmektodir. Bu karar verilmesse, umumi ve »Müşterek emniyetin mubafazası Mümkün olmıyacak ve manasız zafer mahiyetinde kalarak ve mütecavize karşı umumi ve müşterek bir aciz herpco bir devlet İtalya'y değil hem Bir Yazı! Avrupa'nın Genç Talebesine Hitap Ediyor, Harp Çıkarsa Italya'nın Bü- tün Dünya Ile Çarpışacağını Yazıyor Roma, | «Petrol ambargosa bir mu: (Redyo) — M. hasara demektir. Bunun netlcesi Mussolini' nlo bir harptir ve İtalya bütün dünyaya karşı du olsa kendini müdalma edecektir. “İtalya-Habeş Ihbtllâfimın esan ancak bir” müstemleke düvasın- dân İbarettir ve bütün kiymeli bu budod dahilindedir. Banon hurlclade biçbir veçhile müte- lea edilmemelidir. “İngiliz İtalyan ihtilâfina ge- Unce: İtalya İngiltere Wle — dos. tave münatebetler tesisine talib olduğunn büdiseler ve mlsaller. le göstermletir. “İtalya bökümeti — İngiltere WHe olan bütün İbullâfların bal: gözetesi — olan Popolo a'ltal ya gezetesinde Müssollal 'den | XZ , mülhem oldu" go — kavvetle tabımin edilen M. Müssolini bir meakale çıkmıştır. Ba makale Avropa tulebesinc bir hitepur ve bu — makalede deniliyor ki: «Zecri tedbirler seferberliği devam eder ve yeni İnkiçaflar gösteritse, sökeri bir - seferber Hgi tcab ettirecek ve İlk ham lede eilâh altına Avrupa'nın genç talebesi almacaktır. af İeter.. İtalya, me — Hind <Ra — Hüdisenin — mes'oliyeti | Yollarında, me de Akdenizde Ala olmiyacaktır. Çünkü İtulya Töglltere'ye maarız - değildir. Kalya, sadece kendi menaflini takib etmekte ve emniyetini temine çalışmaktadır. dir. Böyle olmadığını da pekçok hâdiselerle İspat etmiştir. Rusya Japonya'ya Şid- detli Bir Nota Verdi.. Çekoslovakya’mn Rusya Hesabına Fazla Tayyare Yaptığı Yalandır.. ——— Prag WRadyo) — Çekoslovakya hükümetinin Rusya nam ve hesabına farla miktarda tayyare inşa etmekte olduğu hakkıyda bazı cenebi geze- telerin neşriyatı yalandır. Çeköslovakya hükümeti kendi ordusu ihtiyacatı için çalışmakta, dış siparişlere fazla bir ebemmiyet vermemektedir. Moskota 1 (Radyo) — Dış işleri halk konüiser muavini tarafından Japonya sefiri M. Atoya şiddetli bir nota verilmiştir. Bu notada, Japon Mançari küvtvetlerinin Sovyet Rusya ararisi dahilinde yaptıkları teca: vüzler protesto edilmiştir. Avcılarımız nasıl ıvlıını'yorlaı-? Kaplan Avı, Deyip Geç- meyin, ölen Vart!. Bir Genç Kaplanla Boğuştu, Sonu Feci Çıktı. Keklikler de Çok Azaldı. İzmir avcıları köylülerle beraber bir domuz sürek avında.. — YAZISI DÖRDÜNCÜ SAHİFEMİZDE —