2 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

2 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Uykuda Sant, gece yarısını çoktan RBeçmiş.. Havada — vızlıyan iki #vrisinek biraz — dolaşdıktan sonra konuşmağa başladıları — Şurada birlel yatıyor. Gel, tanon burnuna konalım!. — Kendisini tanır mısın?, — Evet, bir muharrirdir. Yorgan, dalgit, babayane bir Böençtir. Bacağından çekseler Bene daymaz. — Çok iyi, yağlı Bİbi bir yey.. — Kanı datatlıdır. kâfirin!. raz matban mürekkebi ko- kuyor amma, zararı yok!. Uzatmayayım, İki - sivrlslnek almma yapıştı.. Hakikaten ben de 0 kadar yorgondüm ki, al: diriş etmedim.. — Bir iİki defa hortumlarını sapladılar ve gene konuşmakta devam ettiler: — Nanl, iyi mi?. — Mükemmel!, Biraz da İc kili gelibal. — İyi ya, bir çırpıda Hspirto ibtiyacımızı da defederiz. — Hakkın var,. Fakat bu Bönlerde ben biraz endişedeyim. Malüm ya, bir doktor gelmiş, İm içine peyce atmış, tutmuş.. Geçenlerde belediye Telsini de Bataklık kenarında kara kara döşünürken gördüm. Gidib ku: imı ssırdım.. — Yamadakilere; — Bu işin bakkından ge- Temezsek çok yazıkl, Diyordu. Canım - sıkıldı, bir daha stardım.. — İyi etmemişstn. Onu da: Tıllmağa — gelmez.. Geçenlerde bazı arkadaşlar, belediye üza- 8 evlerine de bücum et Miçlerdi de ben mübl olmuş: tam.. Onlar bizim bamilerimiz, devletlilerlmizdir. — Sayelerinde Yİyib içiyoruz, diyar diyar do ı""“'llı. Kimin bize ve yap tıiğı var?., — Fakat yaz vakti gelince, Mazot döküyorlar yal. — No çıkar?. Kim, ne ka dar mazot döküyor sanki?. Bir t““"hn. lâğıma — muzot dökü. Yordu du; — Onlar başa çıkamamışlar, biz mi yapabiliriz? Diye söylenib duruyorda.. — Ya file, ya fili?. — Ne yapalım, Habeşletan- da zehirli gaz kullamı:ların dz mir'liler de biraz filt kullan: muşlar ne — çıkar?. Maamafih unutma ki filt yözünden mem leketten epeyce para çıkıyer d kimse farkında değil.. Maszal İsh, bu para İle bataklıkları kuratmak ekıllılığinı — yapsalar ne olurda?. — Sus, yavaş konuş, Gstün de durduğumuz adam muhar rirdir. — Ne olacak, yarın gider de yazar, başımıza iş çıkar! — Hakikaten öyle?.. Dur, ben şanun yanağını bir İyice iirayım da akıllansın.. — Fazla ısırma, şarada kom keleplr gülardan bic Yahüdi - kadını Yar; şişmanca yağlı bir. vey, Otu gidelim . Tam bu srada artık daya: Bamadım, uyandım. Onlar ha Yalandılar. Artık — görültüleri kesilmişti. Yanağım acı wcı ya Myordu.. Fakat hiç olmazsa bir dere almış, bir İstifede görmüş- tüm,, Hakikaten yıllık filt — sarfi: Yatı acuba ne kadardır... Bü Pata İle şivrisinek — davamı bal- İedilemes mi?.. Işçi-Esnaf Federasyonu —— .. e— Bir senede 11800 kişiye yardım etti CEH.P. bimayesinde İşçi va esaf federasyonu — yıllık kon gresl 15 Şubatta federasyon binasında toplanacaktır. Umumi konogrede okunmak üzere fede- rasyon genel bürosu — şefliği tarafından bir rapor hazırlan- mıştır. Aldığımız malümata — göre federassyon bir yıl içinde üyo- lerinden 11800 kişiye muhtelif şekilde yardım — etmiştir. Inşaat Tahsisatı Natıa Vekâleti büdcesinde toplanacak Dün Deahiliye Vekâletinden vilâyete gelen bir. bildirimde 2799 namaralı kanunun 2 İocl ve 4 üncü maddeleri mucibince 1936 yılında yaptırılacak İnşa- atın Nafın Vekâleti büdcesinde açılacek bir fatılda toplanacağı bildirilmiştir. İaşaar — tehalsatı öç kıma ayrılacaktır. 1 — Yenliden yapılacak ve ya ilâve edilecek binalara alt tahelsat. 2 — Mevcut binaların esaslı tamirine ait tahslsat. 3 — Mencut bloaların adi sarette tamirine ait tahslsat. B Numarada — gösterilen adi tamir İşleri tahslsatı şimdiye kadar olduğu gibi her vekâlet veya idarenin kendi büdeesinde kalacaktır. Adi tamir tahsisatı keşif be. delleri 250 Urayı geçmiyen - va, badana, dam aktatması gibi binanın ceki vaziyetini değiş tirmeyen diğer İşlere sarfedile- cek paralardan ibarettir. 1 ve 2 numarada gösterilen yeniden İüaşa ve esaslı tamir Aşterine alt tahsisat 936 yılın. dan - itibaren Nafıa Vekâleti büdcesinde açılacak bir fasılda ayrı ayrı. gösterilmek enretlle toplanacaktır. Elektirik Teli Kopuyordu.. Tramvayların gelip gitmesi gecikti.. Dün akşam Bahribaba tram- vay caddesladek! — dönemeçte elektirik — tellerinden biri kop mak tehlikesl göstermiştir. Bu- nun Üzerine elektirik şirketin. den wcele çağrılan bir elektirik mühbhendisi, teli tetkik etmiş ve tamir — ettirmiştir.. Ba temir yüzünden — eleklirikli tramvay urabaları da Buhribaba'da top lanmış, münakale çeyrek saat kadar geri kulmıştır. TAYYARE, SİNEMASI Kızılay Cemiyetinin Bi Senelik Faaliyeti. Bir Senede 20,320 Kişiye Yardım Edilmiş, 16,656 Lira Harcanmıştır. —— Kızılay kuramu İzmir şube- besinin 1930 yılında — yaptığı mühtelif yardımlar hakkında bir — istatistik — hazırlanmıştır. Konarına zarif birer sun'i çi. çek İliştirilmiş olarak — bastırı. lan kartlar üzerindeki bu İşta- Üstik dün geceki Kızılay balo- sonda davetlilere duğıtılmıştır, Kurümün İzmir şübesi bir yıl içinde yoksul mektep tale- besinden 116 kişiye 415 lira 80 karuş, sakatlardan 14 kişi ye ayak, kol ve korsa yaptır. mak için 850 lra, fakir ve mubtaç 908 kişiye 3024 lira 19 karuş, feklilere ve hayır kuramlarına — aynen — dağıtılan eşya 1078 kişiye 998 lira 89 kuruşluktur. .se—— — Dispanssrlerdeki — fanliyet te şudar: Bir senede — İkiçeşmelik dir- panserine 10317 kişi müracaat etmiş, bunların İlâç masrafı olan 6324 İira 11 kuruş sarf edilmiştir. Karşıyaka — dispan serine 5GG11 kişi müracaat et miş, 3146 llra 25 kuroşluk Hâç verilmiş, Kabramanlar dis panserine 2481 hasta mürscaat ve tedavi edilmiş, bunlara 1897 fira 49 kuraşlak — İlâç veril miştir. Yekün Itibarile kurum bir senede — 20320 — kişiye yar. dım etmiş ve bunun için 16656 lira 23 karuş harcamıştır. Kı- zılay İzmir kuruma Idare heye doi bu muvaf fakıyetlnden ötü rü takdir ederiz Kadavra Orhan Rahmi Gökçe'ye En hazlı dayuşlar.. Suda sesler.. Sarı bir göl, Mazi diye hıçkırmada hep sahte gülüşler Gölgeyle karışmış gecelerden birinindir, Güya gu hayeletteki mazan bükülüşler.. Süruri Gökbaş Iki Talebe Ara- sında Bir Vak'a Talebe çakı kullanır mı? Karantina'da Necatibey mek- tebinde talebe Mehmed - oğla 13 yaşlarında Ahmed Bozkurt ile Balidbey mektebi talebesin- den Yusuf oğla 12 yaşında Receb arasında bir değnek me- selesinden kavga çıkmış, Receb çakı HHe Ahmed'i sağ bacağın- dan yaralamışştır. Göztepe kulübü idare heyeti. Göztepe spor kulübü Idare beyetlne seçilmiş olan zevat dün akşam kulüb binasında toplanarak İş bölümü yapmış: lardır. Kulüb relsligine; idare müdürü İbrahim Kemul Özdel, umum? kaptanlığa Zeki, amumi kâtipliğine Vedad, mu- hasip ve veznedarlığına Şerif seçilmişlerdir. Yenli heyete mu- vaffakıyetler dileriz. M. Trentiyet İstanbal'da bulunmakta olan Sövyet Rosya şehrimiz general konsolosu M. Trentiyef İzmir'e dönmüştür. 3151 Kız Yüzünden Çıkan Vak'a — e— Bir memur, bir kadımı dövdü. Karantina'da Halidbey soka- ğında bir vak'a olmuştur. Göl fidan adında bir kız; Halidbey sokağında Meleğin evinde Rşad adındaki nişanlısile oturuyordu. Bana — kızan — İzmir belediye muhasebe — memurlarından Ce- mal; eve giderek kapıyı tekme- Yemiş ve açarak İçeri girmlş, ev| sahibi Meleği tekme ile döv- müş ve öÖlümle de tehditte bu. lonmuştur. Vek'adan sonra ka. Karantina ocağında bir operet heyeti €. H. P. birinci karantlaa ocağında mühltin — seçilmiş alle kızlarından ve gençlerinden ye: ni bir operet heyeti çalışmağa başlamıştır. Zeogin bir orkestra İle şubatın 9 10 akşamı (Mah: düm bey evleniyor) opereti temsil edilecektir. Operetl ya- zan; hesteliyen ve — oynuşanlar İzmir'li gençlerdir ve yeni epe- ret — beyetiş şimdiye — kadar İzmir'de sabneye biç çıkmamış elemanlardan müteçekkildir. Bugün Charles BOYER ile Gaby MORLAY'ın temsil ettikleri senenin sayılı filmlerinden & SAADET A Heyecanlı bir aşk macerası - Yüksek bir roh tahlili - Enfes bir mevzu Ayrıca: Foks Türkçe sözlü dünya haberleri —————————————— SEANS SAATLERİ: Her gün 15, Rı 19, 21.15, Cumartesi 13 15 tale. soansı, — Pazar 13 te ilâve soansı p| Kızılay Balosu —— .. e— Dün gece çok neş'eli geçti Kızılay - kürümünüc — yıllık balosu dün akşam hükümet konağı salonlarında verilmiştır. Balo çok — neş'eli bir - şekilda sabaha kadar devam — etmlştir. Vali Fazlı Güleç'te refikeasile baloda bolaunmuştur. Balo çok zengin olmuş ve davetliler unu- talmaz — saatler - geçirmişlerdir. Salonun tezyinatı da büyük bir İtina İle yapılmıştı. Kımlayın bazırlamış oldağu zengin plyan, ge büyük bir rağbet bulmaştur. Para Yüzünden Kavga Ettiler Mersin'lide Mandaçayırında Ömer oğlu Hüseyin çavaş ile İbrahim kızı Ayşe arasında para mes'elesinden Ççıkan kavgada Hüseyin biçekla Ayşe'yi urke- sından ağır surette yaralamıştır. Vak'adan sonra kaçan Hüseyin zebıtaca aranıyor. Kadını Yaraladı Vak'anın sebebi henüz anlaşılamadı Tepecikte Sürmeli sokağında Nazlının umuümbanesinde otu rao Abdallah kızı Selime, diğer odı Lütfiyoe sokağa çıktığı sıra da Tosun oğla Müstafa adında biri tarafından kunduracı bıça- Eile so0l — kalçasından sürette yaralsamıştır. vebebi henüz anlaşılamamıştır. Beraet Kain babası Küzımla birlikte kaçakçılık — yapmaktan — suçlu olarak uzun samandanberi mu bakemes! yapılmakta olan Kuç adası caki balediye relsi Fusd hakkında dün İzmir — ibtleas mahkemesinde yapılan son du- ruşmada maznunlara İsnat di len saçlar sabit görülemediğin- den her iklsinin de beraetlerine karar verilmiştir. Milit mücadele sırasında çok hizmetleri sebkat eden Fuat- tan esasen böyle bir suç bek. lenmezdi. Mahkemenin beraet kararı hepimizi - sevindirmiştir. Polislere dersler İzmir pollalerine mesleki bil: gilerini artırmak için — şimdiye kadar verilmiş olan dere ve konferanslardan me derecede katifade edildiği anlaşılmak üze yYe emnlyet direktörlüğü bazı saaller tertib etmiş ve pollslere vermiştir. Polisler bu saallare yazı İle cevaplarını verecekler ve bu covaplar emniyet müdürü Feyzl Akkor'un başkanlığında topla- nacak bir komlayon tarafından tetkik edilecaktir. Çocuklarımızı himaye Çocuk esirgeme kurumu İz- mir — gübesinin — dispanserine ikinci Kanunayında 193 hasta çocuk 'müracast ederek mü- syene edilmiş ve ilâçları da pa rasız verilmiştir. —Altı Hikmek- tepteki fakir talebelerden yüz yirmislme — defter, kalem ve kâğıd dağıtılmış — ve — faydalı mabtelif kitap hediye — edil- dmlştir. Jeplin balonu Cenova 1 (Radyo) — Jeplin balonu — sahibi doktor Erkner, Hollanda - Cenove : Cava jeplin bava eoterleri mukavelesini im: Faaliyet Var.. —— ç a— — Baştgrafı 1 inej sahifede —< bulmamaktadır. Perle, 1 (AA) — Dün ak: şam buraya gelen Göovyet herl: elye gelen Sovyet barlelye ka: miserl M. Titvlofi Fransıg diş bakaaı M. Flanden İle görüşe cektir. Türkiye Dışbakamı — döktne Tevfik Rüştü Aras ile Bulgap kralının, ve Yugoslavya hükü- met nalbi preos Pol'un ve Avusı turya başbakan muaviol prena Siarenbergin de gelmeleri bek, leniyor. Bu gevatın M. Albep Saro ve M. Filanden'le görüş- — meleri mühtemeldir. Ba gör —— rüşmelerde orta Avroupa ve Akdeniz mes'elcsinde karşılıklı yardım — mes'elesinin görüşüle.- ceğl söyleniyor. Parls 1 (Radyo) — Romanya — kralı, Parla'e gelmiş ve camnt reksini — ziyaret etmiştir. M Lebrun, kralı öğle yemeğine mekten sonra Fransa diş ba: —— kanı M. Flanden'le görüşmüş- — tür. M, Titolesko'nan Framsa: — Romanya — ticaret muahedesini bu görüşmeden sonra İmza etmesi çok muhtemeldir. Balkan ? Ekonomik konse- yinde verilen kararlar Parla, 1 (Radyo) — Atina" dan bildiriliyor: Bükreş'te toplansn — Balkan ekonomik konferansına İştirak etmiş olan heyet, bugün finane bakanı tarafından kabul — edil. — miştir. Heyet; Türkiyo, Yugos — lavya, Romanya ve Yunanlaran — arasında hava münakalâtı için Ğ verllen kararlar bakkında ba- — kanı haberdar - eylemişiir. ” Prens Pavlo — — Dönüyor.. Parla, 1 (Radyo) — Yunan vellahdı prens Pavlo İle Ttalya: —— vın Londra sefiri Dino Grandi — bugün buradan bareket etimiş. — lerdir. Veliahd Atina'ya ve — Dino Grandi de Roma'ya gide- — cektir, K Faşist Şenlikleri-vj Sade Geçti. Roma, & (Radyo) — Faylatli. gin 183 üncü yıldönümü müne. — sebetile Roma'da buğün şenlik. — ler 'olmuştur. Faşlet milisleri, 1 " başbakan — Müseolini'ye tebrik —— telgrafları çekmişlerdir. Şenlik- —— ler, geçen senelerinkine nisbetle çok sade geçmiştir. Ispanya'da intihabat Münase- 5 betile Yeni Hazırlıklar Madrlid, 1 (Radyo) — Lspanya —— başbakanı M. Portella dö la Va: — res, İntibabat — tarihinin teliki —— hususunda parti reislerile nalaş — mağa muvaffak olmuştür. * Bu münasebetle başvekâletin — bDeşrettiği bir emirname İle v0 kaklarda tecemmüler ve nüma: — yişler kat'i sürette menedil miştir. Ba emir hilâfına hareket edenlerin şiddetli surette ceza- landırılacakları bildirilmiştir. Tapanya'da kadınlardan mü: — zekkeb bir potls teşkilat da alıkoymuştur. Roma kralı, ye- —— K İ ?İ MA | | | İ