April 19, 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

April 19, 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

a , ona göre hesap edi 10 Sayfa “Son Posta ,, nın tefrikası: 58 İhtiyar Yüzbaşı Abbas Efendi Eşkiya- ların Tenkilini Cemile Anlatıyordu — Hattâ.. Bu şeraitten daha “Şerait altında... Hiç unutmam.. Bel- ki siz de hatırlarsınız. Hani, (Şükr Kâhil) isminde bir sihirbaz yahudi tü- remişti. Ak bıyıklı yüzbaşı Abbas Efendi ile kır sakallı kolağası ihtiyar yüzbaşının sözünü kesmişler; mırıldanarak cevap vermişlerdi : — Evet... Gümüşü altın yapan... — Eşkiyalara kurşun geçmez mus- kaları satan ... İhtiyar yüzbaşı devam etmişti: — Evet... İşte, o yahudi.. Bu yüz- den bir hayli zengin olduktan sone, bir külâh kapabilmek için Holan ve Beni Behlül kabilelerine nüfuz etmiş; başına topladığı beş binden fazla ya ile San'a civarına kadar gelmi O zaman bizim alay, bu eşkiya sürü: my mamur edildi Koğ vetimiz, üç taburla dört toptan ibaret- ti. Fakat zengin Yahudi, etrafa saçtığı yalancı altınlarla, günden güne başın- daki hayeratı arttırmakta idi. Ayni za- manda mükemmel menzil teşkilâtı yapmış. Adamları için her taraftan bol bol erzak getirmişti: oOBiz bunlarla o Atâkede oçatıştık. o Fa - kat, pek acele hareket ettiğimiz için, Çatıştığımız. zaman, tamamile açtık... Allah, rahmet etsin. Alay kumandanı askere bir nutuk verdi: — Arkadaşlar!. Düşman kurşunla» rile ölmesek bile, açlıktan öleceğiz. Halbuki; şurada, burnumuzun dibin- de eşkiyanın dura, buğday, pirinç yağ depoları var, Canı sıcak çorba, yağlıca pilâv yemek istiyenler ileri!,.. Dedi. Ve ayni zamanda, eşkiyaya güzelce bir şarapnel ateşi döşemek için batarya kumandanı Sinan Ağaya da emir verdi... Medet Allah.. Asker öyle bir hücuma kalktı ki, tarif ede- mem... Karşımızdaki ilk siperlerde bulunan; ve Yahudinin kurşun O geç- basx müakalarile aldatılan eşkiya -si- rüsü bir anda ateşlerimiz altında eridi. Kurşun geçmez muskaların bu suretle foyası meydana çıkar çıkmaz, öteki eşkiya gurubu da, bir anda dağılıverdi. Ben, yalnız benim bölüğün cepbesin- de, yüz otuz eşkiya leşi saydım. ve di- ri olarak ta otuz esir aldım... Bu pe tırdı, ancak birkaç saat devam etti. Hakikaten eşkiyanın bütün erzakı eli- mize geçli. Askere mükemmel bir zi- yafet verildi. Artanları da develerle taşınarak karagâha getirildi. İşte, ba- zan böylesi de olur. Akbıyıklı yüzbaşı Abbas Efendi de buna başka bir vak'a ilâve etti: — Üçyüz on sekiz de. Miralay Rıfat Beyin kumandasında, dört ta- burla Südeden hareket etmiştik. oEr- râhaya inecek ve oradaki eşkiyayı te- dip edecektik... Aldığımız malâmata nazaran düşmanın miktarı, beş altı yüzden fazla değildi. O taraflarda âra- zide düşmanın uzun müddet dayana- bilmesine müsait olmadığı için yapa- cağımız hareketin beş altı günden faz- İs sürmüyeceği tahmin edilmekte idi. Onun için taburlara alinacak erzak ta işti... Fakat, ha- reketimizin ikinc: in şekli de- Zişmişti. Muhtelif yerlere ve geçitlere pusu kurmuş olan düşmanın arasın- dan geçmek için bir hayli sıkıntı çe- kilmişti. Ve sonra, Errâhaya varma- den da etrafımız kuvvetli bir eşkiya çemberile çevrilmişti... Aradan üç gün geçer geçmez, erzakımız tüken- mişti, Bir taraftan tedarik etmek te imkân ve ihtimal haricinde idi. Açlık bütün manasile başgöstermişti... Aç- lk vedüşman... Şimdibiz,bu kat- merli felâket çemberi ile çevrilmistik. Artık çaresiz ricata karar verdik... Fa- kat bu ricat, kolay olmuyordu. Seğ- dan, soldan, arkadan üzerimize yükle- nen eşkiyanın adedi, gittikçe | çoğalı- yordu. Aldığımız emniyet tertibatı kâ- OLUM MANGASI YazanA.R. fi gelmiyordu. Çünkü tertibatımızı| düşman derhal anlıyor ve onâ göre hü- | cumlarını sıklaştırıyordu. Bilhassa bo- rularla verilen kumandalar daima düş- manın baskınlarile akim kalıyor; bundan da düşmanın bizim boruları tamamen bildiği anlâşılıyordu... Ni- hayet, düşmanı şaşırtmak için boru- ları değiştirdik. Şöyle bir değişiklik yapmıya mecburiyet hissettik: Düşman göründüğü zaman; (rahat dur); Düşman omza); Düşman tecavüze geçiyorsa; ( se- lâm dur); firar ediyorsa, ' ( silâh Düşman sağ tarfa (o gidiyorsa; (saka); Düşman sol tarafa geçiyorsa; (su); Boruları çalmıya karar verdik... Bu plânımız, hakikaten işe yaradı. Etra- fımızdaki düşman, yanılmak yü den bir kaç büyük baskına uğr SON POSTA Geçenki Bilmecemizde Kazananlar DOLMA KURŞUN KALEM İstanbul 2 nci mektep 5/A dan 133 Ni- met, Cağaloğlu Yeninesil mektebi 7 Salih Tezel, İstanbul birinci mektep 171 Sami Şahin, Cağaloğlu Himayeietfal sokak 7 de İlhan. ALBÜM Paşabahçe ilk mektep 285 Orhan Enç. Sultanahmet Mehmet Paşa yokuşu 27 de Hüseyin Fikret, İstanbul 21 nci mektep 19 Necdet Şengür, İstanbul kız öğretmen o - kulu 3/B den 217 Zekiye Tonguç, İstanbul 20 inci mektep 167 Türkün. DOLMA MÜREKKEPLİ KALEM İstanbul Naklibent Akburçak sokak 7 de Yüksel, İstanbul erkek lisesi #56 Bürhan, Beyoğlu 29 uncu mektep 373 Talât Sa - dık, Cumhuriyet orta mektep 275 Hüsniye. MUHTIRA DEFTERİ Istanbul kız lisesi 2/F den Pakize, İs- tanbul erkek lisesi 728 Lütfullah, Faih 1 nci mektep 5/B den 335 Necati, İstanbul erkek lisesi 1/B den Sıtkı Elçin LASTİK TOP İstanbul erkek lisesi 1/E den 569 İb - rahim, İstanbul 44 öncü mektep 4/A dan 133 Cahit, Sultanahmet Cabiroğlu No. 4! de Y. Özbey. BOYA KALEMİ İstanbul erkek lisesi 766 Fikret, Unka- yavaş yavaş dağılınıya mecbur kaldı.. Eşkiyanın dağılması, bize biraz gözle- rimizi açtırmıştı, Fakat hiç birimizde de açlıktan takat kalmamıştı... Ku-| mandan etrafa adamlar saldırmıştı. Fakat, eşkiya korkusundan, hiç kim-) seden bir avuç yiyecek almak müm-| kün olamamıştı... Merkeze gelmiye,| daha üç günlük yolumuz vardı. (Arkası var ) SANA: Perestiş ediyorum İşte ufak, fakat parlak bir ızoıvaç tahayyülünde bulunan bir genç kız için çok manidar üç kelime... Bir erkek daima tatlı, yumuşak ve be- yaz bir cildin ve nazik bir tenin miknalisi tesiri alında cezbedilme- ğe meyyaldir. Zamanımızda her kadın, beyaz rengindeki (yağız) TOKALON kremini kullanarak sehhar sevimliliğini çabucak fazla- laştırabilir. Yalnız üç gün zarfında daha cazip bir tahavvül göze çar- par, cilt yumuşayıp beyazlanınca açık mesamat, siyah benler ve yor- gunluk izleri de yavaş yavaş zail olurlar. Bir erkeğin hararetli aşkı- na nail olmanızı arzu ediyorsanız bu basit tedbiri tecrübe ediniz. Cild Meraklılarına VENÜS PUDRASI: Terkib ve hüsüst e safı itibarile dünyanın en mükem- mel bir pudr:sıdır. Cildde uzun müd- det sabit kalır. Teni mat tular ve ga- yet cazibeli gösterir. Bu sayededir ki narin ve nazik öildiilerle şık vekibar familyalar Venüs pudrasını memnuni- yet ve hayrelle kullanırlar. Her tene uygun son moda renkleri vardır, Meş- hur tuhafiyccilerde satılır. Evliya Zade Nureddin Eren eczayi kimyeviye, alât ve utriyat deposu, Istanbul. panı 5 inci mektep 518 Sabahaddin, Sa- matya Hacıkadın Pamukçu #okak 65 te Sabriye, Samatya 43 üncü mektep | den 274 Hidayet. LASTİK TOP İstanbul 1 inci mektep 33 Süheylâ, Kum- kapı Molla Tâsi cad. | de Agavni Ga - zoryan, Beyoğlu Eseyan mektebi Hay - guhi Kasparyan. BÜYÜK SULU BOYA İstanbul 44 üncü mektep 62 Mihriban, Erenköy (Alın Tarla (o Müberra, İs- tanbul (o erkek | lisesi O 1/C den 1228 Cevdet, o Ortaköy O gümrük (o muhafaza memuru oğlu Kemal Özcan. KÜÇÜK SULU BOYA İstanbul kız orta mektep 1/B den 144 Nuriye Kansu, Kadirga 3 üncü mektep 5/B den 285 M. Yılmaz, İstanbul 20 inci mektep | den 183 Gülşen, İstanbul Di - vanyolu Cebeci sokak 6'da Ziyaeddin. KART Beyazıt Sarraç İshak No. 12 de Bür- haneddin, Mardin askeri hastana inzibat subayı Bekir oğlu Kemal, Fatih ll inci mektep 396 İhsna, İstanbul 49 uncu mek- tep 4 den 32 Yaşar, Kurtuluş Rum ilk mektebi 4 den E T., Kırklareli ceznevi sekveteri Saadet, Beyoğlu Eseyan tebi Haykohi | Kasparyan, Mardin orta mektep 62 Bedriye, Merzifon İrfan mek- tebi 4 den 306 Nezihe, Vezirköprü Saat- büne civarı kahveci Ahmet, Erenköy Koz- yatağı Sahrayı cedit 37 de İhsan kızı İh- san, Kandilli kız lisesi 1/2 den Nedret, Büyö'sada — Nevruz mevkii 17 de Mihri- ban, Davutpaşa Tramvay caddesinde 55 de Memnune, Kumkapı orta mektep 1/a- dan 107 Adnan, Kartal Rıhtun caddesin- de 29 Baniye, İzmir İkiçeşmelik Kalafat mahallesi Cingöz sokak 22 de Sabit, Bursa Maksem Pınarbaşı caddesinde 29- da Hâmit Ziya, Bursa Muradiye Fırın so- kak 8 de Turan Yıl, Ankara mühimmat deponu Nâzim oğlu Nevzat, Ankara Kur- taluş mahallesi berber Fabri o vantasiyle Kenan Günay, İzmir birinci noter Yusuf oğlu Han 12 de Viktorya Güzgel, Aksa- ray İsmailağa mahallesi Cami sokak 8 de Arif, Fatih 11 inci mektep 290 Nezihe Ziya, Çapa kız muallim mektebi 32 İr- fan, Kütahya mektupçusu Şükrü kızı Kâ- miran, Çengelköy Havuzbaşı 28 inci mek- tep Cevdet, Ankara Kurşunlu cami civa- rında Sanlı sokak 7 de İhsan, Ankara hayvan hastanesi Nalbant kursunda Gd. enbaşi Sabri, Ankara İsmetpaşa kız ens- titünü 104 Bedia, Ankara Boyacı Ali M. Öndü sokak 13 de Muzaffer, Amasya Yeşilırmak mektebi 5 den 19 Osman, A- dana inhisarlar baş müdüriyeti yaprak tü- tün deposu Vezir kâtibi ve Cevdet oğlu Galip, Çorlu fabrikatör Ziya kızı Neclâ, Elâziz orta mektebi 3 A dan A. Şen- dil, Çorlu ilk okul sınıf 4 ten 204 Hüse - yin, Kilis orta mektebi 315 M. Sami, Kon. ya erkek orta mektebi D | den 729 Hik- met, Çankırı Ağızceza reisi Tahsin oğlu V. Hamit, Ankara İkusad Vekâleti Zat işleri müdürlüğünde Zekiye. kızı Günay, İzmir yeni maliye şubesi tahsil memuru Şevki oğlu Aydın Öztürk, Ankara Saboni mahallesi Cevizaltı sokağı 22 Lütfiye, mek- — * Belediyeler Bankasından: 1 — Ankarada Cümhuriyet Caddesinde Hukuk Fakültesi önündeki ? arsa üzerinde yaptırılacak Belediyeler Bankası binasının götürü olarak Lay ve (anahtar teslimi) suretile inşası, kapal zarf usulü ile ve 20 zön Ti müddetle eksiltmeye konulmuştur. e 2 — Binanın muhammen kıymeti 357.257 Üçyüz elli yedi bin ikiyüz — i yedi liradır. 3 — Eksiltme, Ankarada Belediyeler Bankası Genel Direktörlük binasında 29/Nisan/1936 Çarşamba günü saat 14 de Banka İdare ia Meclisi huzurunda yapılacaktır. sel 4 — İstekliler bu işe aid eksiltme şartnamesini, mukavele projesini, pıl fenni umumi ve hususi ve malzeme şartnamelerile sair cedvel ve ev- İn rakı (50) elli lira bedel mukabilinde Ankarada Belediyeler Bankasın- dan ve İstanbulda Galatada Bahtiyar hanında 22 No. da mukim bina proje Mimarı Seyfi Arkandan alabilirler, bu 5 — Eksiltmeye girebilmek için, isteklilerin: Mi A) — Türk vatandaşı olması, tü B) — En aşağı iki yüz bin lirelik bir binayı muvaffakıytele başar. bü dığına dair selâhiyetli makamlardan alınmış musaddak bir vesikayı ke baiz bulunması, ba C) — Musaddak ehliyeti fenniye vesikasını hamil bulunmasi, D) — 357.257 üçyüz elli yedibin ikiyüz elli yedi lira muhammen da bedeli olan bu işi halen yapabilecek mali bir iktidarda olduğuna dair me Bankalardan bir vesika almış bulunması, bo E)— Maktuan 18.100 on sekiz bin yüz liralık muvakkat teminat te vermesi, a G) — İsteklilerin beşinci maddede yazılı vesikaları eksiltme <a gününden bir gün evveline kadar Bankaya ibraz ederek kabul ve tasdik ettirdikt:#. sonra teklif zarfları içerisine koymaları, a 6 — İsteklilerin teklif mektuplarını eksiltme günü âzami sast 12 ve ye kadar, ihale şartnamesinde yazılı şartlar dairesinde ve makbuz e mukabilinde Bankaya tevdi etmiş bulunmaları şarttır. (765) (1864) let 7 3 ma İstanbul 6 ıncı icra memurluğundan mu Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine Birinci derece ve #* 4 “9 rada olup tamamına 2480 lira kıymet takdir edilmiş olan Beyoğlu Kamerb3” > tün mahallesi Kuyu sokak mahallesi Kek kuyu eski 19 mükerrer 19 No. N hane açık | arttırmaya konmuş (o olupilin (| tarihinden itibaren şerti namesi herkes (o tarafından görülebilecek (ve 20/5/36 (| tarihine | a raslayan © Çarşamba günü sat O14 den 16 (oya kada 4 dairemizde açık arttırma suretiyle satılacaktır. Salış Emlâk ve Eytam Bam (| ©" kasının 844 No. lı kanunu bükümlerine tâbi olduğundan mezkür kanunun KE 15 inci maddesine tevfikan ikinci bir arttırma yapılmaksızın gayri men | . kul, yukarıda yazılı günde en fazla arttıran üzerinde (— bireleilacaktır.. ve Arttırmaya iştirak için muhammen İiymetin yüzde yedi buçuğu nisbetin de pey akçesi veya Milli bir Bankanın teminat mektubu tevdi edilmek ii zamdır. Biriken bina vergileriyle çöp ve fener resimleri ve dellâliye ve v8” kıf icrası satış bedelinden ödenir. Satış bedeli peşin ödenmek lâzımdır. İers ve İflâs kanununun 126 mci maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılar" la diğer alâkadarların gayri menkul üzerindeki haklarını ve hususiyle fsif ve masrafları dai Mi ilğekesin veee ln KR AE Di V. KARAKOY PALAS ALALEMCİ HAN Teslim tarihindenn itibaren üç aylık kirası 6 lira olan Kumkapı Şün çavuş mahallesinde Acemdağı sokağında eski 123 numaralı arsa ki Cen aj raya verilmek üzere açık arttirmaya konulmuştur. Şartnamesi Je dj zım müdürlüğünde görülür. Arttırmaya girmek isteyenler 45 kuruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 20/4/936 Pasa” tesi günü saat 15 de daimi encümende bulunmalıdır. “B,, «1757» a