23 Mayıs 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Mayıs 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Sayfa Telefon ikramîyesil Memurlar ikramiyeyi almak için aralarında bir teşekkül vücude getirdiler Telefon Şirketindeki memurların ikramiye meselesi, el'ân halledilmiş değildir. İkramiyenin alınması - için, Telefon idaresinin daire gefleri, ara - larında bir teşekkül yapmışlardır. Bu teşekkül, son defa, Telefon Şirketinin İngilteryleki merkez bürosu nezdinde teşebbüslerde bulunmuştur. Londradaki merkez büro, çekilen telgrafa cevap verdiği takdirde, me - murların ikramiye meselesi kat'i ve son şeklini almış olacaktır. Bu teşekkül hükümet nezdinde de teşebbüslerde bulurgmuş, — müzaheret cevabı almıştır. Memurlar, hükümetin icap eden ta- vassutu yapacağını ummaktadırlar. , Telefon Şirketinin hissedarlarından bir iki Türk, şirketin uzun senelerden- beri kazanç temin edemediğini söyle- mişlerse de, şirket, bidayet teşekkü - lünden hükümete devredildiği güne kadar hesabatını mühim kârlarla ka - patmıştır. Gebzede işlenmiş bir cinayet davası Bundan bir müddet evvel Gebzede zeytin ağacı üzerinden bal peteği top- layan asker Mustafayı öldürmekten suçlu koca Hüseyinle kardeşi Sadığın duruşmasına devam edilmiştir. Gebzenin eski hükümet doktoru Cemil şahit olarak dilenmiştir. Bu vak'aya vaz'ıyet eden Gebze müddci - umumisinin istinabe — suretiyle alınan ifadesi okunmuştur, Bu ifadede asker Müstafanın ka - çarken koca Hüseyin tarafından arka- sından âtılan bir tabanca kurşunile öl- dürüldüğü ve Hüseyinin belalı bir adam olduğundan bu vak'ayı görenlerin şa- hadetten imtina ettikleri de yazılıydı. Bu ifadeden sonra muhakemenin bittiği tefhim edilmiş, duruşma iddia - name serdi için başka bir güne bırakıl- mıştır. Bir yankesicinin mahkümiyeti Geçen ay Orozdibak mağazası ö-| nünde Avramın cebinden parasını ça- Jarken cürmü: ut halinde yakalanan sisabıkalılardan İsmail 2 ay 10 gün hapse mahküm edilmiştir. Bir mektepli kız köprüden düştü Kadıköy kız orta mektebi talebesin- den Kurbağalıda — 13 numaralı evde oturan 12 yaşlarında — Fahrünnisa mektepten tren yolunu takiben evine gitmekte iken Kurbağalı dere tren köprüsünden düşmüş, ifade veremiye- cek kadar ağır bir yara almış, Haydar- paşa nümune hastanesine kaldırılmış- tır . Şeker sandıkları altında kalan adam 'Tahmil ve tahliye amelesinden Ali şamandırada — bağlı Dinyester Soyyet vapurndan mavnalara şeker sandıkla- rını istif ederken vincin teli kopmuş, Ali şeker sandıkları altında kalarak & zilmiş, hastaneye kaldırılmıştır. Kadıköyünde yangın * — Dün akşam saat beşte Kadıköyün - 88 Küşdilinde Çilok sokağında bir tar- ei içerklidiki Beki kulübesindün yan” gin çıkmış, kulübe tamamen - yandık- tan sonra söndürülmüştür. Yangının meden çıktığı henüz anlaşılamamıştır. Dün gelen seyyahlar Dün akşam, Alman bandıralı Monte Rosa vapuriyle şehrimize 370 seyyah gelmiştir. Seyyahlar, bugün şehrimizin muh - |için, Karadenizin münasip bir sahilin- telif yerlerini gezdikten sonra yarın sa-|de bir mayn imha müfrezesi teşkilâtı eei — HHakkımız yok mu?: İnsanlık ve vatandaşlık borcunu umutmayalım B ir kaç gün evvel askeri mektep ta- lebelerinden bir genç yavru öldü, arkadaşlarının hüzünlü alayı arasın- da ebedi medfenine götürüldü. Cenaze alayı Taksim meydanından ge- gerken ben de oradaydım. Yolun iki kenarına — dizilenler — arasında, dörtte üçünün şapkalarının başların- da kaldığını gördüm. Ölüye selâm vererek sön hürmet vazifesini ya - pan ekalliyetin çoğu da bizden de- ğildi. | | * Gene çok eski olmıyan bir zamanda Sultanahmet meydanında bir asker alayının geçişini gördüm, orada da sancağa selâm vermenin — milli bir vazife olduğunu hatırlıyanlar bir a- vuçtan ibaret kaldı. * Türk bayrağının kat'i şeklini tayin &- den lâyiha evvelki gün —meclisten geçti. Artık kanun halindedir. Dün gazetede çıkan metnine baktım. İçin- de bayrağa selâm verme mecburi - yetini koyan madde yoktur, anla - şılan bu mecburiyet tabinten mev - cut telâkki edilmiş olacak. Filhakika her vatandaşın, cemiyet içinde ya- şıyan her ferdin sancağa, ölüye ve şahsan tanısın, devlet || yeisine selâm vermesi baorçtur. Bu, || boörç bilenler tarafından bilmiyen - . lere — hatırlatılmalı, — öğretilmeli ve mutlaka ödenmelidir. diyoruz. Hakkımız yok mu? İnkılâp âbidesi Yapılmıyor mu? İstanbulda büyük bir inkılâp âbidesi | ypatlacağı belediyenin bu iş için bele- diyeler bankasından 300 bin lira — is- tikraz edeceğini ve âbide için münasip bir yer aranmakta olduğu yazılmıştı. Dün de bir gazete belediyece bu âbide- nin Kız kulesi veya buna yakın bir yerde yapılmasının muvafık — görül - mekte olduğunu yazmıştı. Bu işlerle en yakından alâkadar ol- ması icap eden belediye fen işleri mü- dürü Hüsnü bu hususta ademi malü - mat beyan etmiş demiştirki: «— Benim bundan hiç bir malü - matım yok.. Âbide için bizce hiç bir araştırma ve tetkikat yapılmış değil - dir. Belki bu âbideyi Maarif İdaresi tanımasın Jluncıya kadar maalesef Ayasofya ta - yaptıracaktır. Belediye de böyle dü - şünce yoktur.» Ayasofya hazirandan sonra tamir edilecek Evkafın tahtı tasarrufunda bulunan camilerin bütün tamiratı ikmal edildi- ği halde 3 aydanberi Ayasofya camii - nin yıkılan minare ve külâhları — ile| kalkan kubbe kurşunlarının -tamirine tevessül edilmemiştir. Alâkadarlar bu hususta: , #«— — Ayasofyanın tamiri büyük masraflara mütevakkıftır. Yeni sene bütçesine bunun için tahsisat — konu- mir edilemiyecektir.» demişlerdir. Bir tütün kaçakçısının mahkümiyeti Bundan bir müddet evvel, İzmit ci- varında, değirmenci Mehmet oğlu Ahmedin değirmeninde beş kilo tütün bulunmuş, kendisine ait olduğu anla- şıldığından, İstanbül dokuzuncu ihti- sas mahkemesine verilmişti. Ahmedin duruşması nihayetlenmiş, — dört ay müddetle hapsine ve yirmi beş lira da para cezasına mahküm edilmiştir . Karadenizde mayn imha müfrezesi Son zamanlarda, Karadeniz sahille- rinde, sıksık maynlara tesadüf - edil - mektedir. Bu vaziyetin önüne geçmek ve her hangi bir hâdiseye mâni olmak tar. eç a eli K ne d —— SON POSTA [ İnatçı hırsız M_ecidı'yek—öyüâ 3 eve girdi, nihayet birisinden İki, üç gece evvel Mecidiye köyün- de 3 hırsızlık teşebbüsü olmuş, Kırsız bunlardan yalnız birisini becerebilmiş, iki evden bir şey alamadan çıkmıştır. Hırsız evvelâ Büyükdere caddesin - deki Ziverin evinin banyo dairesine girmiş, fakat banyo dairesinin kapısını kilitli bulunca ters yüzüne dönmüş, sinemacı Cemilin evine demir parmak- hığı keserek girmiş, fakat burada da gürültüye ev halkı uyanmıştır. Hırsız, pabucun - pahalıya malola « cağını anlayınca buradan - da kaçmış, Zingal şirketi müdürü Tevfik Âlinin evine girmiştir. Burada hırsızın girdiğini kimse duy- mamış, o da iki kat elbise çalıp kaçmış- tır. Zabıta şimdi bir şey çalmadan geri dönmeyen bu inatçı hırsızı aramakta- dır. Kahveci Vahidi öldürenler ağır cezaya verildiler Bundan bir kaç ay evvel, Kadıkö- yünde, Hazaroz — iskelesinde, Vahit adında 20 yaşlarında bir delikanlı bo- gularak öldürülmüş, cinayet maznunu olarak da Eyüp ve Şuayip adında iki adam tevkif edilmişti. Maznunlar, Üsküdar birinci müs - tantikliğinde sorguya çekilmekteydi - ler. Şimdi Üsküdar müddeiumumlliği, müstaktikliğe gönderdiği bir iddiana - mede, bu cineyet davasının Üsküdar ceza mahkemesinde görülemiyeceğini bildirmiştir. Bunun üzerine, suçlular — İstanbul ağır ceza mahkemesine gönderilmiş - lerdir. Ege sergisi İzmir Türkofis şubesi, Karantina is- kelesi karşısında, yeni ve büyük bir bi- na olan Ege Palasa nakledilecektir. Binanın alt katında Ege mahsullerini teşhir için bir sergi açılacaktır . Güneysuyun kurtarılma ücreti Güneysu vapurunun kurtarılması işinde, Denizyolları idaresi ile tahlisiye arasında çıkan ihtilâf halledilmiştir. Hâkem heyeti, Denizyolları idaresinin 5000 lira vermesini kararlaştırmıştır. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Etem Pertev). Alemdar- da: (Ali Rızn). Beyazıtta: — (Belkia). Eminönünde: (Besir Kemal, Cevat). Fenerde: — (Vitali). — Karagümrükte: (Fuat). Küçükpazarda (Hasan Hulü- si). Samatyada: (Erofiles), Şehremi * ninde: (Nâzım). Şehzadebaşında: (Ü- niversite). — | İ Beyoğlu cihetindekiler: Galatada: (Kapiiçi), — Hasköyde: (Halk), Kasımpaşada: (Merkez). Sa- myerde: (Nuri). — Şişlide: — (Maçka). Taksimde: (İtimat, Kinyoli, Tarlaba - H. Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi). Heybelide: (Tanaş). Kadıköyde Modada: (Sıh - hat). Pazaryolunda: (Rifat), Üskü - darda İmrahorda: (İmrahor). s 0 MER y Ssıinemasında JEAN ROGGERS ve NOAH BERRY ve REX namındaki at tarafından temsil edilen KIRMIZI ALEV Gözel ve görülmemiş filmi görünüz. Avrrca 3 Senenin muvallakiyeti KADINLAR GÖLÜ SİMONE SİMON ve JEAT PİERRE AUMONT tarafından Yaz fiyatları: 20-25 ve 35 kuruş 1 — Şişli Nahiyesi tarafından başı boş olarak bulunup Daireye | gönderilen bir baş dişi kurt köpeği. j 2 — Kasımpaşa Nahiyesi tarafından başı boş olarak bulnnup Daireye gönderilen bir baş dişi keçi. ! Bunlar sekiz gün zarfında müracaat etmedikleri takdirde satılacağı — ilân olunur. (B) (2840) ; * * " 936 senesi birinci teşrin sonuna kadar muhammen kirası 3500 lira olan Floryadaki haylâyif plâjı için yapılan ilânla belli ihale günüde verilen bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden ihalesi 25/Mayıs/936 pazartesi tarihine bırakılmıştır. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür. İstekliler 262 lira 50 kuruşluk muvakkat teminat makbuf veya mektubile beraber yukarda yazılı günde saat 15 de daimi en cümende bulunmalıdır, (B.) (2790) Wi Aylık muhammen kirası 200 lira olan Beyoğlu Tepebaşında Meş- rutiyet caddesinde asri sinema namile maruf sinema içindeki tesisa” tile beraber 936 Haziran başından 936 Eylülü sonuna kadar kirayâ verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür, İstekliler 60 liralık muvakkat teminat mak- buz veya mektubile beraber 2 Haziran 936 Salı günü saat 15 de daimi encümende bulunmalıdır. (2734) (B.) ğ İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: EMLÂK ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine birinci derece ve sırada ipotekli olup tamamına (27414)lira kıymet takdir edilmiş olan Boğaiçinde Beylerbeyinde Beylerbeyi elyevm Havuzbaşı caddesin- de 17, 17, 19, 19 20, 22 kapu numaralı bir tarafı ölü Sıddık sahilhanesi bir tarafı lebi derya ve bir tarafı Mahmut Sırrı Paşa uhdesindeolup vereseye intikal eden sahilhane yinemaa köşk bağın bir tarafı Ha- , vuzbaşından Beylerbeyine murur eden tarik ve bir tarafı ölü Sıd dık veresesi bağı ve iki tarafı Mahmut Sırrı Paşanın veresesine intikal eden mahal ve bir tarafı yine Havuzbaşından Beylerbeyine murur eden tarik ile mahdut ve bir tarafı Münif Paşa veresei — sahilhanesi ve tarafı lebi derya, birer tarafı deniz sahiline geçilir yol, ve tarafı rabii Beylerbeyi caddesi ve bağın bir tarafı Tunuslu Mahmut Paşa zevcesi bağı ve bir tarafı Küplüce tariki ve birtarafı Münif Paşanın bağ mahalli ve tarafı rabii Beylerbeyi caddesile mah- dut mezkür gayrı menkul sahil ve dağ kısmı olmak üzere araların- da yol bulunan iki parçadır. Sahil kısmı: Deniz cephesi kısmen harabüç duvarla muhattır ve beden duvarları kârgir ve zemini top- rak iki göz ahır bunun üzerindeki bina ile kayıkhanenin yalnız bir kat beden duvarları mevcuttur. Medhal yanında bir kapucu kulübesi ve bu kısmda yedi adet büyük kestane ağocı sol kısmında beden duvarları kârgir bir kat samanlık bir göz ahır, bir uşak odası ve bir helâ mevcuttur. Ayrıca harap bir havuzla on iki adet muhtelif — cins ağaç vardır. Dağ kısmı: İki medhali olup zemin katı kârgir birinci katı ahşap, zemini çimento taşlık iki oda, helâ ve bu kısmız arkasında ahşap ayrı ayrı mahalli iki oda ve ittisalinde zemini . mermer döşeli alafranga harap demir ocak ayrıca bir fırm ayrıca ! sabit tezgâhlı iki oda, matbah duvraları kârgir zemini çimento ko- ridor üzerinde bir oda bir halâ bir gusulhane birinci katta bir sofa üzerinde iki oda, bir halâ mevcuttur. Diğer methalin sağında bir — su hazinesi vardır: Kösk: Biri zemin katı oolmak üzere üç kattan — mürekkeptir. Zemin katın zemini mermer antreli bir sofa bir oda, — halâ, hamam, kalörifer kazanı dairesi sol tarafta bir oda bir duş — odası ve bir kiler vardır. Birinci kat: Arkadan zemin katıdır bir mermer antre zemini pareke iki oda, bir yemek salonuu, hamam, — ayrıca sonunda üç oda bir halâ vardır. İkinici kat : Bir sofa üzerin- — de sağ tarafda iki oda alafranga bir halâ ve diğer bir oda ve tas — rasa ve halâ vardır. Bina dahilinde kalörifer, su ve elektrik tesisatı vardır. Köşkün ahşap kısmları dahilen ve haricen yağlı boyadır. Tekmil pencereleri pancorludur. Köşkün üst tarafında bir su deposu ve motör dairesi ve bostan kuyusu vardır bahçe koru halinde olup müteaddit ve büyük çam, kestane ve sair muhtelif cins ağaçlarla — zinet fidanları mevcuttur. Uumm mesahası 34442 metro murabbar — olup bunün takriben 7000 -metro murabbamı sahil ciheti ve 26942 — metro murabbaı dağ kısmını- ihtiva eder. Yukarda hudut mesaha ve evsafı yazılı gayri menkulün 24 hisse itibarile 21 hissesi açık — arttırmaya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarajından görülebilecek ve 3-7-936 tarihine rastlayan Cuma günü — saat l4den 16 ya kadar dairemizde açık arttırma suretile satılacak- tır. Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 numaralı kanunu hüküm- lerine tabi olduğundan mezkür kanunun onbeşinci maddesine tev- — fikan ikinci birarttırma yapılmaksızın gayrı menkul ynkarıda yazılı günde en fazla arttıranın özerinde bırakılır. Arttırmaya iştirak için — muahammen' kıymetin yüzde yedi buçuğu nispetinde pev akçesi veya — milli bir bankanın teminat mektnbu tevdi edilmek lâzmdır. Birikien — bina vergilerile çop ve fener resimleri ve dellâlive vakıf icaresi — satış bedelinden ödenir. 20 senelik vakıf tevzatı müşteriye aittir. — Satış bedeli peşin ödenmek lüzmmdır. İcra ve iflâs kanununun 126 ruci — maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların — gayrı menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masraflara dair — olan iddialarını evrakı müsbitelesile birlikte 20 gün içinde daire- — mize bildirmeleri lâzmıdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit — olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar alâkadarların — işbu kanun maddesine uygun surette hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934/1228 dosya numarası ile dairemize müracaatları ilân olunur. l&l]_ CB