23 Mayıs 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Mayıs 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Filistinde dün yeni- den bombalar patladı, vaziyet çok karışık Sene 18 — No. 6320 — Fiatı her yerde 5 kurüş CUMARTESİ — 23 MAYIS 1936 Habeş işinin konuşulması sonbahara bırakılacak O zamana kadar şu üç mesele görüşülecek İ - Zecri tedbirlerin kaldırılması, 2 - Milletler cemiyeti misakını koruyacak yol bulunması, 3 - Akdeniz misakı askeri hazırlıklarını arttırdı. Avam kamaras bu iş icin mühim tahsi Ingiltere Bir İngiliz tayyareye karşı mildafaa topu manevra yaparken Paris 22 (Akaşam) — Fransız hari- ciye nazır vekili M. Boncour bugün Bovyet maslahatgüzarı ve Romanya hariciye nazırı ile uzun müddet gö- rüşmüştür. Bu görüşmede politika var ziyeti gözden geçirilmiştir. Bura mahafilinde söylediğine gö- re gerek Pariste, gerek Londrada, bu- günkü gerginliği ortadan kaldıracak bir anlaşma yolu aranmaktadır. Fakat Kars çayı Milletler cemiyeti konseyinin toplana- Bunun için 16 haziran toplantısı kısa olacak ve İtalyan - Habeş işi sonbahar toplantısına bırakılacaktır. O zamana kadar bugünkü vaziyet, yani zecri ted- birler devam edecektir. Diğer taraftan bir anlaşma yolu bulmağa çalışılacak- (Devamı # inci sahifede) taştı, 200 ev yıkıldı Nüfusça zayiat kalanlar yer oktur. Yersiz eştirildiler Kars şehri ve çayı Kars 22 (A.A.) — Şiddetli yağan yağ” Mmurlardan Kars çayı yükselmiş ve etra- fındaki bir kısım evlerin alt katlarını s4 basmıştır. Tehlikede elan bazı evler urayca bo- şaltılmıştır, Su baskınına uğrayan aileler lâların pavyonlarına yerleştirilmiştir. iraf tepelerden gelen sular şehrin poy- Fazına düşen hayvan pazarı meydanını göl haline getirmiş ve bu sular meydan ciavrındaki elli kadar dükkânın alt kısım- larını basmıştır. Karı 22 TAY e Mi yü ların in İevam ğan yağmur! detiyle esi yüzünden iki yüz ev alam Evleri yıkılan bu 200 aile enmilere, kışlâlara ve şimendifer vagon- larına yerleştirilmişlerdir. Evsiz ve açıkta kalan felâketzedelere urayca gereken yardımlar yapılmakta» dır. Kızılaydan bu aileler için on bin H- ralık yardım istenmiştir. Nüfusça zayiat yoktur. sat kabul etti il irdilnk hudu- du tahkim ediliyor İtalyanlar o Arnavutlukta bir tayyare meydanı Atina 22 — Knatimerini gazetesine göre İtalyanlar, Arnavutluğu tahkim ve teslih ediyorlar. İtalyanlar, Görice civarında ve Arnavutluk - Yunanistan hududu üzerinde tahkimat yapmakta- dır. Bundan başka İtalyanlar Arnavut- Tukta bir tayyare meydanı da inşa ede- ceklerdir. Katimerini gazetesine göre İtalyan - Arnavutluk askeri itilân, | Belgradda bilhassa tetkik edilmekte- | dir. Ras İmru Gocama çekildi Burada çete muharebesi yapacağı tahmin ediliyor Londra 22 (Akaşam) — Habeş ras- larından mühim bir kısmı majiyetleri- le beraber Habeşistanın içerilerine çe- kilmişler ve dağlık yerlere iltica etmiş- lerdir. Reuter ajansı muhabiri bunlar hakkında mareşal Badogllonun erkâ- nı harbiye reisi general Kono ile gö- rüşmüştür. General İtalyan kuvvetle- rinin çeteleri arayıp » temizliyeceğini söylemiştir. Ras İmru Gocam vilâyetindedir. Bu vilâyet çok dağlık ve çete muharebesi- | ne müsaiğdir, İtalyanlar Habeş harbine bitmiş na- zarile bakmakta ve Gorede bir Habeş | hükümeti mevcut olduğunu tanıma- sual soruyoruz Bir kadın kocasının ken- İ disini hakikaten sevdiğini € nasıl anlar? Bir koca, ka- rısının kendisini hakikaten sevdiğini nasıl anlar? Bir kadın okuyucumuz, müş- küllere cevab sütununda cevabı Kars çayı taştı, 200 ev yıkıldı, nufusca z&- yiat yoktur Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) “Kostantin,, kulesindeki cinayet Karım nasıl mı öldü? Size birer birer anlatayım.. Dün katil koca Dün Rümelihisarında kule içinde müthiş bir cinayet olduğunu, Musta- fa adında bir adamın karısı Zemine- yi öldürdüğünü yazmıştık. Dün bir muhâarririmiz bu tüyleri ürpertici cinayetin bütün tahkikat safhalarını adım adım takib etmiştir. Vakayı kısaca hulâsa edelim: Bundan üç gün evvel Mustafa adın- da bir adamın karısı Zemine kaybol muştur, Zeminenin akrabasından biri polise müracaat ederek: — Zemine kayboldu. Kocası Musta» fa le aralarında müthiş bir geçimsiz- lik vardır. Mustafa Zemineden ayrk ıp başka bir kadınla evlenmek isti- yordu. Mustafadan şüpheleniyoruz... demiştir. Bunun üzerine Fatihte oturan Mus- tafa derhal yakalanmıştır. Mustafajf — Evet.. Karım kayboldu... Kendi. sinde sinir illeti vardı... Sakın zaval- lının başına bir hal gelmesin. Ben de son derece merak ediyorum. demiştir, KULE İÇİNDEKİ CESED Bir yandan Mustafa istievap edi. lirken evvelki gün öğle üstü Esat ismin- de bir genç Ruselihisarındaki meşhur «Kostantin kulesi> ni gezerken kule- nin içinde hafası parçalanmış bir kâ» dın cesedi görmüş, hemen polise har ber vermiştir. Yapılan tahkikat neticesinde bü- mun Mustafanın karısı Zemine oldu- ğu anlaşılmıştır. Mustafa 6 seneden- beri bir türlü geçinemediği karısı Z6- mineye salı günü: — Gel de Rumelihisarında ev baka- hım. Bu sene yazı orada geçiririz.. de- miş, yanlarına bildikleri şoför Salâ- haddinin karısı Naziki almışlar, evve- lâ Rumelihişarında sur içinde tütün- cu Abdullahın evini gezmişler, sonra önlerine bir kız çocuğu çikmiş. Zemi- ne bu kız çocuğuna: — Kızım., demiş, bu kulenin içinde <miyet toprağı; denilen bir toprak verilmek üzere bize şu mektubu göndermiştir: «Bir kadın kocasının kendisi- ni hakikaten sevdiğini nasıl Karilerimizin bu iki suale vere- cekleri cevapları AKŞAM sütun- larında neşredeceğiz. Verilecek cevapların Akşam anket muhar- e karısının cesedi karşısında oturup sigara içti Yukarıda katil Mustafa dün müddel- umumi ve polis memurları fle birlikte Rumelihisarında cinayet mahalline giderken, aşağıda karısını aşağı attığı merdiven basamağına bakıyor varmış, Bu topraktan birisi alıp göğ- süne sakladı mi istediği niyet olur muş.. Bu niyet toprağını nereden alır- lar? (Devamı yedinci sahifede)