20 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

20 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İstanbul kupası Festivalde Boğazın en geniş yerini yüzerek geçme mü- sabakası yapılacak ramının son şeklini tesbit etmi Belgrad operası prima don riye Festivaller dolayısiyle gelecek ve bu şenlikler esnasında Türkçe, Sırpça ve Almanca türküler Tiyatro Festivali 12 Ağustosta baş- layacaktır. İlk gecesi Karagöz, meddah , İstanbulda kurk gün kırk gece eğlen- cesi münasebetiyle İstanbul belediyesi turizm şubesi tarafından bir takım pro- paganda neşriyatı hazırlanmaktadır. Ayrıca bir de renkli hazırlanmaktadır. Bu bi bulun umumi manzaral ile geçen seneki Festivaller dolayısiyle alınan fotoğraflar vardır. Büroşürler Türkçe, Fransız Tizce ve Almanca şenlikleri esnasınd Türk ve eenebi yi Boğaziçini geçmek için bir müsabaka tertip edilmiştir. Bu müsabakayı kazananlara beledi- ye tarafından İstanbul Müflis sigorta Şirketlerinin Tasfiyesi ,J929 dan sonra sigorta olan- lar yüzde 80, evvelkiler yüzde 30 alacaklar Tatili faaliyet eden Föniks sigorta in tasfiyesine devam edilmek - icaret mahkemesi, avukat Kenan Ömerle Ali Haydarı tasfiyeye İmemur etmiştir . Şirketin Galatada kâin binasında a” ların müracaatini tetkik ve tes- bit için bir büro vücuda getirilmiştir. Alacaklıların müracaatl ne kadar bir sene müddet mişse de, bir yandan şirk, tetkik edilip alacaklıların * ve şirketin borç miktarı ile mevcudu tesbit edil - İayri şandarmalardan 30 numaralı Şevketi vetle zannedilmektedi Milli Resüransın teşekkül tarihi o- daha evvel sigor yüzde 30 alacaklardır. Salih Mahmudu kaybettik Gazetemizde, korkunç maceralar başlığı altında me- raklı ve beyecanlı yanlar ve avcılığı sa | dair de kıymetli ma kaleler yazan Sa- baka her sene tekrar Berber mektebi talebeleri Yapılan imtihanda hepsi de muvaffak olmuş Berber mektebinde okuyan talebele- hanları bitmiş ve ma gir hemen hepsi muvaffak olarak berberlik diploması almağa hak kazan- mışlardır. re bu sene aşağıdal sorulmuş ve bunların tatbikatı yapıl muştar: Berberlik umumi bi mesi, artist saç numaralar . B n ayrı üç Şi İsteyenler bu şubelerden birinden şahadetname alabilecekler dir. | © Mektep yeni sene tedrisatına Eylük © de başlayacaktır. Tüh Mahmut, kusa bir hastalıktan som 5 * (Şinasi) o Heybelider Kadıköy Pazaryolunda: (Ri- 1). Modada: (Sıhhat). Üsküdar uaboyunda: (letihat). “İsmhalei Hayri bir arabık adliyenin kapısının | “ İken sarhoşluktan ayakta duramıyacak ka - Bir sarhoşun yaptıkları Arzuhalci adliye koridorla- rında yine gürültü çıkardı Dün adliyede tuhaf hir vak'a olmuş ve bir çok kere sarbeşluktan hidiseler çıkaran Paşa oğlu arruhalei Hayri Sultanahmet birin- ci ceza mahkemesi karariyle tevkif edilmiş- tir. Bundan bir müddet evvel Sultanahmet birinci sulh ceza mahkemesi tarafından alı, /8y müddetle asabi bir hastanede tedavi gör- mesi hakkında karar verilen arzahalei Hay» ri demekle maruf Emin Paşa eğin Hayri dün met birinci sulh ceza mahkemesi tarafından verilen kararı teniyiz etmek için lâzım gelen muamelelere başlamıştır. Fakat sen derece sarhoş olan ve ölekine berikine sataşan ar- | önünde durarak bağırmağa başlamış ve ken- | disini süküta davet eğen adliye polisini de tahkire yellenmiştir. Bunun üzerine adliye Jandarmaları polise yardım etmek istemişler, ceketini yırtmış, Raşidin de gırtlağına sıkmı tar, Epey bir mücadeleden sonra Mayrl yaka- iş, hakknda zabıt tutulmuş ve birinci ceza hâkimi Raşidin huzuruna çıkarı. | Mikim Raşit tarafından sorgusu yapılı dar bitkin olan Hayri bir çok münasebetsiz siirler okumağı başlamış Wâkim suallerine ceva — Ben tlmarhaneden beni istievap ediyarsu ğurmağa başlamıştır. Koridorlar, bu gürültülü mahkemeyi diye avaz avaz - İltramvay kazası olmuş, Aksaraydeki emeğe gelenlerle dolmuş, nihayet hâklm #i& armhalel Mayriyi tevkif etmiş, istintak| dziresine göndermiştir. İstanbul parti başkanlığı Vali Muhiddin Üstündağ Cümhuriyet Halk Fırkasının ye, e şekli hakkını lere ve alâkadi mi selefi Muhiddin Üstündağa yeni ifesinde muvaffakıyetler dileyerek eski arkadaşları ve parti memurları ile vedalaşarak partiden ayrılmıştır. Dün sabah bir tramvay yandı Dün sabah Topkapı yolunda bir İdepodan çıkarak Topkapı seferine baş- yan 28 numaralı araba saat altıda Fın- dikzade istasyonuna geldiği zaman kontak yapmış ve bütün kabloları yan- uyandırmış ve yolcular sanki kendi bindikleri tramvay yanıyormuş gibi kaçışmışlardır. Yanan tramvay Çapa: âliyeye gitmis, kendisi hakkında Sultanah- İri İk mektep muallimi olan bir okuyucumuz yazılı bir mektupta diyor kiz — Biz ilk mektep muatimleri vazifemizi bitirmiş, kanunen istirahat etmeğe bak ka- yanmış bulunuyarer. Halbuki bu yl kanu - mun bahşettiği ba istirahat hakkından istifa” de edemez vaziyette bulunuyoruz. Çünkü bi- 1 nüfus dairelerinde çalışmıya mecbur tutu- yorlar. Kanunun verdiği bir haktan istifade edememek bize acı geliyor. Bilhassa fahriyen yapacağımız bu işde sa- Doktorumuzun cevapları Kütahya okuyaeularımızdan Osmana: — Hastalığınız enmudu fıkari» sencir ke” vaki bir tazyikten ve kemikler. en kir leyayyürden Seri geldi - Cerrahpaşa hastahanesi opera- türleri tarafından muayeneniz sizin çin fay- dahı olur. Şimdilik dahilen gönde otuz dam- ia on gün müddetle iodotreşin kullanmanız faydah olur. ... Ödemiş okuyscnlarımızdan K. Anl: — Tanstyonumuz ne kadardır? Kan, me - ve idrar muayenesi raporlarıniz İvar mudur? Geve ie gündüz arasında derecel Terzilik mektebinde diploma tevzii merasi Dün Sultanahmetde M Bir şimendiler memuru mahküm oldu ik kaçakçılığı ti mahkem mn Yeni Neşriyat l Kitap ve Kitapık — Bu mecmuanın on benin 84 üncü sayısı çok dolgun miünderecula inter etmiştir. Tüccarın İsmi Bursa Şirketi , Kollektif Şirketi A. Şölman Bostancı oğlu Kemahlı Mehmet Molla Z. Ali Mehmet Tevfik H. Ömer Z. Nazmi Nikolaki Simonidis Yorgi Ağmidis Mustafa oğlu Hasan lerinin de lerin Idaremizce 'da makasa alınmış, sonra Aksaray de- İposuna götürülmüştür. bır ilkmektep mualliminin mektubu bah akşam defter imzalamak gibi bir kayda İda tâbi tutuluşumuz bizi müteessir ediyor. Ortada muayyen bir zamanda bitirilmesi kenp. eden bir iş varsa bu iş Ücretle tetulacak bir memura yaptırılamaz m1? Vazifesi haricinde çalışmıya ve sabah aka sam defter imzalamıya mecbur tutulan big memura da bu mesaisinden dolayı bir ücret vermek icap etmez mi? Alikadarların nazari, dikkatini celbetmenizi rica ederim. aaaeaeasaeareaeseaeereasane Okuyucularımıza cevaplar İzmit İhsaniyede okuyucularımızdan X. A, Öztürk'e: — Meklubanuzdan bir şey anlıyamadıld Çok girifi ve karışık yazmışsınız. Dileğinizi daha sarih bildiriniz. Samsunda otomobil Kistik atölyesinde Kes cep Ulvi Şanlanır'a: — ikirlerinize iştirak odiyaruz. hararet farkı oluyor mu? Ara sira hademe iltihabı veyahut göğüs merlesi & İsunuz? Bunları bize bildiriniz. Art içtmemelisiniz. Gündereceğiniz raporları teb kik ettikten sonra ilâç ve yemek üzerind tavsiyede bulunabileceğim. Bir kadın vapur kömürlüğüne Jöztepe vapurununi cen ayağı kaymiğ an kömülüğe düş rdarpaşaya gelince “İtanları hakkında rüsumu bahriye kar nunünün hükümleri tatbik olunacak « bır. Taksim bahçesinde Halk Opereti 20-686 akşamından itibaren BAY BAYAN Program her hatip değişir Yarın matine 17.80'da ve ona göre hareket edilmek üzere ilân olunur. EE İstanbul Başmüdürlüğünden: Tüccarın İsmi Viner Bank Doyçe Oryent Bank Türkiye Mili Bank Yako Panhas Bir. Türk oğlu Mustafa Kâmil ağa Mehmet H. Ali Kâmil zade Hâmit H. Molla Yusuf Z. Ali Kavas zade Abdürrahman H. Osman iade Biraderler Kahveci Z. Şefik Kasap Z. Emin Yeşil Bursa Şirketi Alâiyeli Mahmut Alâiyeli Mahmut Mekreli zade Osman İkametgâhları İdaremizce bilinmeyen ve isimleri yukarıda gösterilen Tüccaraaid olup İdaremiz Bahariye anbarında bulunan tütünler uzun zamandanberi sahipleri tarafından aranıp anbar ücrelleriile sair borç- ları verilmemiş olması ve mezkür tütünlerin bir kısmı bozulup diğer- bozulmağa yüz tuttuğu anlaşılması İdare ile sahiplerinin hakları nokatsından caiz olmayacağı cihetle sahiplerinin on beş gün içinde gi e ee müs im borçlarını vererek malların almaları veaksi lirde Tütün- mi açık arttırma ile satılacağı kendilerinin malümu cİmak ve bu vaziyetin devamı “345