21 Aralık 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Aralık 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA Dünkü lik maçları Galatasarayla Güneş güzel bir oyundan sonra berabere kaldılar Beşiktaş Vefayı 4 - 1 yendi. Fenerbahçe 7 sayı ile haftanın g: Lik maçlarının en mühimi olan Gü- noş * Galatasaray maçı dün yapıldı. Ve neticede bir bire berabere kal dılar Oyunun taf silâtına — geçme - el şunu söylemek isteriz ki dün yunun dörtte üçü Galatasarayın âkimiyeti altında cereyan et- talihsizlik yüzünden bu ma işsa da Galatasaray bu ve çok güzel bir oyun hada dizildikleri zaman eşat, Eşfak, Salim, Su avi, Necdet, Bülent, Gündüz, Hâşim, Danyal şeklinde, Güneş ise: Safa, Faruk, Reşat, Daniş, Rıza, İs- A lâhattin, Rasih, İbrahim i. Oyuna Ahmet Ade- ç hücumdan sonra oyun Galata- sbi hâkimiyeti altıma girdi. dakikada Güneşliler sol- af ettirdikleri bir akında, Ra sıyrılışı ve Avninin ileri çık masından istifade ederek sağ köşeden ilk gollerini yaptılar. Bu golden sonra Galalasaraylılar Güneş kalesini sıkış- tırmağa başladılar. Oyunun 25 inci da kikasında kaleye akan Gündüze on se kiz çizgisi içinde bir favl yapıldı. Ha- kem penaltı verdi. Reşat sıkı bir vu- ruş yaptığı halde topu kalecinin ayak- larına attı. Ve gol fırsatını kaçırdı. Mütemadi ve mütekabil akınlar sıra- sında Galatasaraylılar soldan yaptık- ları akınlardan birinde Hâşimin çok gü zel bir şütiyle beraberlik sayılarını yaptılar. İkinci devrede Galatasaray rüzgâr al tına düşmüştü. Fakat buna rağmen bir türlü bir galibiyet golü çıkaramamış- tır, İki takımın karşılıklı ve güzel o- yunlarile maç | - | beraberlikle neti- celenmiştir. Nasıl oynadılar ? Galatasaray takımı çok enerjik oy- namıştır. Futbolde tek oyuncunun mu vaffak olması bir netlce hâsıl edemi- ceğini anlayan bütün oyuncular müş en çalıştılar. İlk defa santrhaf oy nayan Salim takımın en iyi oyuncusu olduğunu gösterdi. Güneş takımına gelince: Kaleci ken disine düşen vazifeyi fazlasile yaptı. Ve takımını muhakkak bir mağlübiyet ten kurtardı. Güneş müdafaası Galata sarayın çok güzel aynayan hücum hat tı karşısında şaşırmamış Ve Güneş ta- kımını mağlüp olmaktan kurtarmışur. İki takım da çok temiz ve güzel bir oyun gösterdi Günün ikinci derecede mühim ma- çı, Beşiktaşla Vefa arasında idi. Takım lar sahaya çıktığı taşta Feyzi, Vefa K . tu. Oyun, çok güzel başladı. Çok güzel devam etti. Bu iki klüp arasında öte- denberi mevcut sevişme tesirile olsa *| gerektir ki maç çok temiz olarak bitti. Birinci devrede Sulhinin güzel bir top ,sürüşü Beşiklaşın ilk sayısımı temin et- il. Vefalılar yaplıkları iyi bir hücumu heba ettiler. İkinci devreye çıktıkları zaman Ve- falılar takımlarının. hücum hattında değişiklik yapmışlardı. Oyun gene iyi idare ediliyor, güzel oynanıyordu. Hak kının kolladığı fırsat, Beşiktaşı sayı yaplıracak vaziyete getiriyordu. Vefa müdafaası sayılara mâni olduğu gibi ileriye de yardım etti. Hüseyinin güzel | bir şütü Vefayı berabere vaziyete ge- | tirdi. Beraberlik 4,30 4 kadar devam etti. Karanlık çökmüştü. Yağmüar çok gıkı yağıyordu. Şeref bu sıralarda gü- zel ve keskin bir şütle üçüncü sayıyı Arkasından Eşref gene iyi bir şütle ,dördüncü sayıyı yaptılar. Beşiktaş son .sayısını yaplıktan sonra maç 4 - | Ve- fanın mağlübiyetile bitti. Fenerbahçe, Hilâli mağlüp etti İstanbul lik şampiyonasının en ha- şında giden Fenerbahçe dün Hilâl ta- kımiyle — yaptığı F. Bahçe 7 | maçın İlk devre- Hilâl ©O İsinde Üst Üste dört gol yaparak devreyi 4 - O bitirdi. İkinci devrede Hi- lâl takımı oldukça canlı oynadı ise de üç gol daha yiyerek 7 - 0 mağlüp oldu. Istanbulspor güzel ve canlı oynadı rede büyük bir ls. Spor 5 Anadolu O hâkimiyet göste- ren İstanbulspor toplu olarak yaptığı hücumlardan istifade ederek beş gol çı kardı. İkinci devrede Anadolu takımı canlı ve sert oldu. İlk dev tığı zaman Beşik| düştüğü vaziyetten kurtulmağa gayret gtmiş, iki taraf ta yaptığı büyük çız- pinmaya rağmnen bir tek sayı yapama- ol rekorunu yaptı Güneş kalesi önünde Galatasaray hücumu dan oyun 5 « O İstanbulsporu lehine bitmiştir. Altınordu rakibini ezercesine yendi İkinci lik takımları arasında bu mü sabaka baştan nihayete kadar hâkim oynayan Altınor- dunun yüksek ga lebesile sona er- miştir. Altınordu takımı dünkü maçında rakibine karşı çok yüksek olduğunu isbat edecek ka- | dar güzel oynamıştır. Doksan dakikada 10 gol Kuvvetleri müsavi olan iki takım İarasındaki müsabaka tahminden fazla heyecanlı — oldu. leymaniye G| Doksan dakikalık Topkapı € | oyun esnasında tam on gol yapa- gak kadar fırsat bulan iki takımın üst üste gol yapmaları oyuna büyük bir heyecan verdi. Topkapı kalecisinin za- yifliğinden istifade etmesini bilen Sü- leymaniye 2 sayı farkla rakibini mağ- lüp etti. Sporcu centilmendir, tekme atmaz! Bu iki rakip klüp, bugün - bir hâdise ymüstesna - çok güzel bir oyun oynadı- lar. Hakem Saim Turgut (Vefa) i- di. İlk. devrede Karagümrk ilk sa yıyı yaptı. Bir müddet hâkim oynadı... Bir iki favlü, hakem cezalandırdı, bir Karagümrük ü Mukadderin ayağiy le berabere vaziyete geldi. İkinci dev- rede iki gol yapan Karagümrüklülere, yyılmaz bir azimle çalışan Feneryılmaz |klar bir sayı ile mukabele ettiler, bu guretle maç 3 - 2 bitmek üzere iken favl yapana tekme atan bir oyuncuyu hakem sahadan çıkardı, Son dakikada kazanılan , Geçen hafta Vefaya güzel bir müda- faa oyunu oynayan Beykozlular bugün kadrosunun mü - kemmej müdafaa sında mağlüp bile oluyordu. Birinci devrede çok canlı oynayan Eyüplü'er le atarak, devreyi | . 0 . İkinci devre oyun bu beraberlik Eyübün eksik bir Beykoz 1 Eyüp 1 sistemleri karşı- un, ilk golünü de eski oyuncu ika devam etti. İkin- halde tam 37 d gi devre bitiyordu. Bahadırın bekten gayreti esnasında 1 - | halinde layrılıp bahadırane frikik istifadesile oyun bitti. Çeki Karlinin İzmirdeki maçları Çek takımı seyircisiz bir sahada nasıl oynadı? ların en üstünüdür. «1) — Çek — Ffutbol profesyonelleri —İz> mire gelince, belki de spor hayatların: da ilk defa olarak seyircisiz bir sahada maç yapmak moc- buriyetile karşılaştı. lar. Ankarada ve İlstanbulda yaptık- ları dört maçta ye- nilmeyen — Çekler, İzmirin yeni stadını görünce, — İzmirin gpora — Ankaradan we İstanbuldan da- ha büyük bir alâka gösterdiğini zannet- mişlerdi. Dört, beş bin se- yirciyi — kolaylıkla stada — sürükleyen Altınordu * Altay maçlarını — arama: mak mümkün mü? Bugün tribün kısmı bile dolmadı. Bik hassa kadın seyirci« ler pek az... Çekler güzel bir seremonj Yukarıda: Çekler Türk — bayrağını merasim yaparlarken, aşağıda: Göztepe takımı ile sahaya çıktılar. Bunu Göztepe takımı takip etti. Çeklerin kafile reisi diyor ki:- Fenerbahçe karşılaştığımız takım- Fikret her hangi bir profesyonel takımda oynayacak kabiliyettedir. Senede 600 sterline angaje edilebilir rakmıştır. Bu oyun hey'eti umumiye- Oyun durgun başladı. Göztepeliler |*i itibarile İzmir futbolündeki ilerleyişi ancak onuncu dakikadan sonra tehli- keli hücumlarla Çeki Karlin kalesini tehdide başladılar. — Atılan iki şütten birini direk, diğerini kaleci — yakaladı. Bunu Çeklerin sağdan inkişaf eden çok güzel bir hücumları takip etti. Fa- kat Göztepe müdafaasında kolaylıkla eridi. Devre ortalarında — Göztepelilerin attıkları gole Çekler, haftaymın son dakikasında mukabele ettiler. İlk dev- re berabere neticelendi. İkinci devre- de Çekler bir aralık ağır basacak ka- ortaya koymuşlur. Maçtan sonra Çeklerin kafile reisi- le görüştüm. Bana Türkiyede karşılaş- tıkları takımlar hakkında çok şayanı dikkat sözler söyledi. Bana anlatılan- ları şöyle hülâsa edebilirim: — Güneş takımı emniyetle oyna» yan, fakat takımda idare noksanından tam bir netice alamıyan orta derecede bir takımdır. Fenerbahçe, takım itiba- rile karşılaştığımız takımların en üstü- nüdür. Fikret herhangi bir profesyonel takımda — oynayacak kabiliyettedir. Senede 600 isterline herhangi bir ta- /dar hâkimiyeti ele aldılar, Ancak Göz- kımla angajınan yapabilir. tepenin çok canlı ve enerjik müdafa-| — Ankara takımlarında iyi oyuncular ası bu hâkimiyet çemberini kırarak tek-| / 4,, Fakat ful bir. takım — yoktur. rar mişafir takımın kalesini tehdide (-7 knik itibarile geridirler. Çok sert oy- başladı. Oyun birer golle berabere |u yorlar. Bu tabit bir sertlik değildir. bitti. Altay - Çeki Karlin Maçı Çekler ikinci maçlarını - Altayla Ankaragücü oyuncuları iyi hazırlan- mıştır. Antrenmanları yerindedir. İzmirin Göztepe takımı teknik iti- yaptılar. Saha gene tenha... Denilebi-|barile, karşılaştığımız takımların hep- lir ki sahanın tenha oluşu oyun üze-|sinden daha iyidir. Fakat aksayan yer- rinde bile tesir yapıyor. Bilhâssü Çek- ler hevessiz oynuyorlar. İlk devrenin 28 inci dakikasında İlyas Altayın ilk gölünü enfes bir şütle atıyor. Buna Çekler üç golle mukabele ediyorlar. Bugün 3 - 1 mağlüp olan Altay, çok canlı oyunu ile pek mahdut olan seyirciler üzerinde müsait bir tesir bı- leri çoktur. Bilhassa forverd hattı ak- sıyor. Muayyen bir oyun — sistemleri yoktur. Altay takımı da çok aksıyor. Bu tar kırmın iyi bir futbol sistemi vardır Şükrü ve Fuad Fenerbahçeli Fikret â- yarında oyunculardır. A B.