14 Ocak 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

14 Ocak 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

t0 &yh , nnan tugünkü Fragram M İkincikânın 1937 İSTANBUL Ökle nesriyatı: 12.30: Plâükla T si. 1280: Hava- din. 13.06; Plüâükla hafif müzik. 11325: Muh - telif pllk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18,30: Güneş klübünden naklen konferanı: Bölu Saylavı Cevat Atbas tarafından <spor ve spörtmen kelimelerinin — Türüçe alduğu hakkında). 1930: Konferans: Türkkuşu İs tanbul Şubesi Başkamı Emekli Tayyareciler den Bay Nuri tarafından. 20: Ridat ve arka- daşları tarafından Türk musikisi ve halk yarkıları. 20,30: Bafiye ve arkadaşları tara- findan Türk musikisi ve halk şarkıları. 21. Saat âyarı ve orkestra. 22: Ajans ve borsa baberleri. 22,30: Ptâkla sololur. BUKLEŞ 16: Romanya hâlk musikisi. 18.20: Plük neşriyatı. Şarkılar. 19,.16: Benfoni — konser, BUDAPEŞTE 17,90: Koro, 18,40: Salon orkestrası, 20,10 Caz havaları. 2220: Müsahube, Macur şiimi. PRAG 19: Haberler. 18,8öz Opera, 22,350. Plük neş- Tİiyatı. VİYANA 16,5: Plâk neşriyatı. 17,90: Şarkılar, 19.30: Hafif müzik. VARŞOVA 1635: Plâk neşriyatı. 17,1$: Şarkılar. 19 Donkişol, (tiyatro). 19,30: OÖrkestra. — 21, 8: Kilartet, 22,10: Hafif orkestra, Yarınki program 15 ikincikânun 937 İSTANBUL Öğtle neşriyatı: 1230: Blâkla Türk müsikisi. 1250 Hava- dis. 13.05: Plâkla hafif müzik. 1325: Muh - telif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18,30: Plâkla dans müsikisi. 1930: Spor müsahabeler Eşref Şefik tarafından. 20 Vedia Rıza ve arkadaşları tarafından 'Türk musikisi ve halk şarkıları. 20.30: Camal Kâ- mil ve arkadağları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları. 21: Saat ayarı ve orkestr'i. 22: Ajans ve borsa haberleri. 22.30: Plâkla sololar © Son Posta © İstanbul Gelir ve Para BORSASI 183-1 . 1937 TDürk Devlet Borçları Llra © 1STB 1075 $ TETR M 2),35 * TAT.B. MT z1.5” Kira © 5 HazineB. 45,1) Dahili istikraz95,00 Devlet Demiryolları Borçları Lira Kira ganİ 4735 ) Amadolu HveKi37.09 vas Erzurum 33,0) | Anadolu M .2 Sosyeteler Eshamı Lira Dira K BMÜ — &v İj Let. Tramvay 22,)! »> Hâ. — 10,5) || Bomonti 9, 50 » > Name — 19,9) (| Terkos Wi Merkez B.'D. 3500 'ı A Çimento — 153,60 ÇEKLER Krş. £€2..10 LT L için | Dolar 15 0R5S7 Btş. 1 Mark ZE, 4i 20 Drahimi — 12 20 Leva XS0 20 Ley M 112,90 || K4.sa €62.0) $, d3 Borsa LK LK .so |) | Mübadil Bon. 00.0 Ş O Gayri » » 0017 019 masrafla 100 kilometroya 7 kişiyi rahtl — rahat gölüren mazollu MERCEDES — BENZ tenezzüh otomobilleri geldi. Lükg - Konfor - Strat. (Taksim Bahçesi karşısı No. 25 İstanbuli Telgraf ad- yesi: Dizel-İstanbul, Telefon: 40.825. Adresinizi yazınız, kataloğ gönde- relin... Yedek parça sergimizi ziya- ret ediniz. ' e— ——— < LA —— SON PUSTA İSTANBUL DÖRDÜNCÜ ICRA MEMURLUĞUNDANI Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Birinci derece ve sırada ipotek olup tamamına 148.368,00 yüz kırk sekiz bin üçyüz alt- mış sekizlira kaymet takdir edilmiş olan Büyükadada Meşrutiyet ma- hallesi cski Macar yeni 23 Nisan caddesinde eski 64 yeni 58 - 62 - | GL/1-60- 66 eski 99 yeni B3 - 85 - 87 eski 79- Sİ -Gİ - 81 yeni 6- 8 -10 mumaralı Yat Klübü binası ve müştemilâtı. 1 — Bodrum katı zemini çimento bir koridor Üzerine sabit raflı bir depo sıcak su tesisatı kazan dairesi, bahçeye çıkılacak bir kapı bir transför motör, arkada içiçe sabit raflı üç depo frigorifik da- ire çimento dolap ve diğer bir depo diğer tarafa giden koridor üze- rine kömütlük ve sarmıç ve koridorda tulumba mahalli ve deniz ci- hetine giden bir dehliz üzeri kemerli we zemini toprak iki göz kö- mürlük ve deniz tarafına çıkan dehlizin kapısı vardır. Tulâni kori- dorun devamı olan zemin katına çısılan ortada mozayik merdiven sağda bir buz odası ve makine dairesi olan kiler ahşap üzerine sabit çinko raflı dolaplı bulaşıkhane ve zemini karosiman ortada büyük bir yemek sobası ve iki ıssara soba ve sabit bakır kazan ve diğer soba ve mozayik ahşap sabit 1af ve tezgâh ve bulaşık teknesi vardır. Bodrum ile çatı bir kat itibar olunarak dört kat üzerinden hesap | yapılmıştır. 2 — Zemin katı: Sokak cephesindeki demir kapıdan girilen ze- mini mozayik bir taşlık sağda merdiven altında ahşap telefan odası ve birinci kata çıkılan mozayik merdiven karşıda zemini mozayik tavanı karton piyer ve duvarda “abit askı demirlerle merbut vestiyer solda camekânlı biz kapıdan girilen zemini parke kıraat salonu ve Zemini parke içiçe çeçiler büyük daas salonu olup tavanı kiriş ve kornişleri karton piyerdir. Salondan bahçeye geniş camlı kapılardan çıkılır. büyük dars salenundan ve kışlık yemek salonundan geçilen deniz cihelinde zemini mozayik etefı camekânlı üstü iskeleli demir çatılı ve bakkal tavarh yazlı yemek salonu, sağdaki zemini moza- yik koridor üzerine zemisi p rke duvar ve tavan kartoı piyer oyun odası ve koricor ve bu odadan geçilen zemini parke ortadan camlı bir paravana ile ayrılmış mevsinlik kışlık yemek salonu olup arka- sındaki yazlık yemek salo usa m teaddit kapıları vardır. Kori- | €oun nihayetinde zemiri pake behçeye meth>li olan müdüriyet odası vardır. Yemek salonu karşısında zemi-i karosiman sabit Co- laplı ahşap bölmeli ve zemini mozayik fayans lâvabolu iki ofis ve zemini karosiman camlı kapı lan girilen zemini ve duvar fayans kaplı iki göz helâ iki rezesvuar ve iki pisuvar iki camlı dolap ve duvarları fayans olan iki fayans lâvabolu tuvalet mahalli asma kata çıkılan mrozayik servis merdivenli ve yukarıda yazılı evsafta we ka- dınlara mabsus diğer bir tuvalet mah İli vardır. 3 — Asma kat: Bu kata umanmti servis merdivenle ânden - çıkılır. Zemini karo:iman taşlık ve ko ido:dur. Bu katın odaları Linoleom 4 döşelidir. İçiçe geçilen i! i odadır. Burada zemini karosiman duvarı fayans ve lâvabolu emaye benyolu etafı demir çerçeveli ve per- deli banyo naballi vancır. Bu katta kori or Üzerinde so ak cephe- sinde ve alttaki iki salon arasında olmak üzere altı oda war'ır. Bak- çe cephesindeki böyük dans ve kışlık yem.k salomları an tavanı as- ma kat tavanı seviyesinde olduğun an bu kısızlanı Üzerinde bil- tabi baeşkaca taksimat yoktur. Koricdor üzsrindezi her odada birer fayans lâvako ve birer ayna vardır. Servis ve umumi merdivea ara- | sında zemin kattaki helânın ayni evsafta olmak üzere erkeklere mah- sus tuvalet mahalli vardır. Servis mahallinin zemini karosiman du- varı fayans kaplı alafranga fayans helâlar vardır. Bu katın haricen bahçe cephesi etralı demir parmaklık ve korkuluklu birer balkon olup pencereleri panjurkudur. Birinci kat: Wozeyik merdivenle çıkı- lan bu katta merciven başı ve koridorüun zemi 4i mozayiktir. Odaların zemini Tinoleomdur. 'Bu katta on dokuz ola vardır. Bunlardan on füç tanesinin içinde birer fayans lâvabo ve birer ayaa vardır. Geri kalan &ltı odada ise zemini mozayik sabit dolap ve emaye banyo ve fayans lâvabo ve duş testibatını havidir. Bazı odalardan bi-ibirine geçilen ava kapıları mevcuttur. Bu katta bizi karosiman duvarı fa- yans lâvabo alafranga helâ rezervuvar ve levaj otoman emaye banyo dairesi ve zemini karo mozayik duvar fayans duş terli)<tlı emaye banyolu olan iki banyo dairesi ve zemini karo mozayik emaye lâvabo | ofis mahalli ve diğe- bir camlı tir mahal içinde alafranga helâ fa- yans lâvato ve emaye baayo dairele-ri kozidor aralığııda alafranga , bir helâ ve küçük bir fayans lâvabo olop diğer kısımıada iki merdi- wem arasında zemin katındakinin ayni evsafta tir helâ mevcuttur, Çatı katı: Bu kata servis merdivenlesile çıkılır korido ların xe- | mini Linoleom döşelidir. Bu katta 23 oda olup bunlardan 19 tanesinin | tavanı yamık bazılarının da fayans lâvabo ve sabit olup dolap vardır. Geri kalan dört odanın tavam cüzdür. Birinin zemini mozayik emaye banyo ve alafranga helâsı olan diğerinin zemini ahşap çinko döş li | emraye banyo olan iki banyo maballi e zemini mozayik duvarı fa- yans kaplı alafranga halâ ve bir çatı altı ve odaların bazılarında keza çatı eltları vardır. Eina tamam kâgircir. Hariçten piyer artifisi- yel olup böhçe etrafında Lirinci kalta geniş bir tarası ve dört cephe- de balkonlu tarasalar vardır. Haricen piyer artifisiy»| olup bahçe ta- yafında birinci katta geniş bir tarası ve dört cephede belsonlu taras | darı vardır. Çatı köşelerinde kulelerin üstü eternit aydınlık mahalle- Finin üstünde rubroit diğer aksam keremit örtülüdür. Elektrik su ve kalorifer tesisatı vardır. Tam konforu haizdir. Bina gağlam ve metin olup mevkien manzarası çok güzeldir. Dahili aksam yağlı boya ve duvarları tutkallı badanalıdır. Bahçe ve müştemilâtı : Binanım deniz cihetinde bina zemini seviye- sindeki set betonarme döşeme ve üstü çimento sıvalı önü korkulukludur. Bu döşemenin alt kısmı bu zeminden aşağı diğer setten sathımail olan ma- halde fstü kemerli bir koridor olup üstü tuğla ayaklar üzerine müstenit araları demir parmaklıklıdır. Buraları bir depo ve helâ ve biramın bodrum katına giderken bir dehliz vardır. Bu settin ön kısmı istinat duvarlı ve önü tamamen demir parmaklık ko-kulukludur. Binamıa socak cephesi demiz par- maklık korkuluklu bahçe kısmen tarhlara ayrılmış olup çam palmiye gibi ağaçlar mevcuttur. Bahçenin ortasında sarı küşkler (klüp binası) ortasında etrafı mermer fıskıyeli olan havuz olup muhielif mahallerde mermer hey- parmaklıklı yazlık mahal ve kameriye olup bu kısmın nın sağında demir — kapılıdır. İkinci set: Demir parmaklık merdivenle inilir. Yazlık büfe, Zemini ahşap raf ve mıiu caklı filtre tesisatı ve bulaşıkbanesi vardır. Büfenin yan mütenazır merdivenle inilir. Büfenin zemini ikinci set olup rak altı açık kolonlar üzerine mebnidir. Birinci set, ikinci #? sathı mailde bir çok yetişmiş çam ağaçları ve istinat duv! Deniz köşkü: Etrafı karosiman bir koridor, ahşap korkuluklu * binanın saçağını teşkil eder alt kısmı kârgir üstü ahşap iki Küt kısım: Kapıdan girince salda küçük bir kapıcı odası ve sağ mento ve fayans lavabo ve alafranga helâ rezervuvar ve ve termosifonlu banyo dairesi olup ortada geniş bir salon zemti” zerine linoleom döşelidir. Duvar ve tavanları kalemkâr olup bir salon üzerine zemini ahşap üzerine İinoleom döşelidir. P" vanları kalemkâr olup pencereleri pancurludur. Deniz köşki Haricen yağlı boya ve üstü kurşun kaplıdır. Köşk kârgir sahili ve rıhtım ve kayıkhane ve banyo mahalli: BU set sathı maili zeminden aşağıda ve deniz kenarıdır. Muhtelif Sarı köşk: Büna dört katlıdır. Kârgirdir. Klüp binası rum katı deniz cihetindeki üçüncü sette köşk altında dört önü açık bir taras vardır. Bu tarasın iki tarafında camlı | girilir. Zemini mermer bir bilârdo salonu ve zemini ahşap lu yemek odası ve zemini mermer iki depo ve zemini kırmızt le girilen zemini kwmen çini ve ve kısmen çimento altındaki çeken iki tulumba ve sabit tekne ve sıcak su tesisatı içine N merdivenle bahçeye çıkılan bir kapı üst kısmında bir koridor vutlu (kemerli) depo ve zemini kırmızı çini sabit raf tezgâh ve' h mutfak merdiven altında camlı kapıdan girilen zemini yans lavabolu duvarı çiçekli çini alafranga helâ ve zemini $ varı yağlı boyalı emaye banyolu banyo dairesi merdivenin bir vestiyer ve zemini linoleom ve tavanı kemerli sulu boya tolu fayans lavabolu pencereleri içerden ahşap kepenkli bir ” olup bu kattan zemin katına ahşap merdivenle çıkılır. Zemin katı: Bahçede camlı kapıdan girilen bu katta zemill bir vestiyer zemini karosiman iki fayans lavabolu tuvalet f pisuvar biri alafranga iki göz belâ mevcuttur. Ortada renkli © zemini mermer ve altı samıçtır. Zemini linoleom iki oda olup V' korkuluklu taras ve merdiven önü çamekânlı olup yanında bit dolap ve merdiven orta sahanlığında kahve ocağı vardır. — 1 — Kat: Bir sofa üzerinde zemini linoleom döşeli 11 oda © a birer fayans lavabo ve odanın birinde balkon vardır. Korid ve zemini mozayik fayans lavabo ve helâ duş ve emaye bir P bir banyo mahalli vardır. Çatı katı: Ahşap merdivenle çıkıl vanlı bir sofa üzerine beş çatı altı vardır, Birinci katın merdt” vanı ahşaptır. Dahili aksamı tamamen yağlı boyadır. Elektrik mevcuttur. Klüp binası ile bir bahçe içindedir. Etrafı duvar maklıklıdır. Beyaz köşk Yeni bağlar ve 23 Nisan sok: 85, 87 numaralıdır Sokak cephesinde ve zeminden bir metre açık taras olup zemini ve cephesi mermer kapılı ve etrafı demif hdır. Zemin kat; Zemini mermer döşeli bir taşlık üzerine 7 birinde şömine olan ve hepsinde fayans lavabolu iki oda ve ki üç oda olup ikisinin zemini parke ve her birinde fayans la' da ve taşlığın tavanları kalem ve duvarları ve ahşap aksam V dır. Zemini mermer bir koridor üzerine zemini ahşap emay” fayans lavabolu ve pisuvarlı banyo mahalli ve zemini ahşap lâ bir merdiven altı ve diğer merdivenden bodruma iniln katı: Taş merdivenle inilen bu kısımıda bir koridor üzerine lük olup bodrum binanın bu kısmı altındadır. Asma kat: Birinci kata çıkılan mütenazır merdivenin bi En bir tarafında fayans lavabolu maa rezervuvar bir helâ hamama gidilen bir kapı ve bir koridor üzerine iki küçük oda Birinci kat: Geniş bir salon üzerine sağında ve solunda (87 su olan karşılıklı üçerden altı oda vardır. Bu katım tavanları * sımları yağlı boyalıdır. İkinci kat: Bir sofa üzerine karşılıklı yabalu yedi odadır. Zemini mözayik çini ve duvarı fayans © banyolu banyo mahalli olup çatı katına çıkılan merdiven a8 ga bir helâ vardır. Çatı katı: Bu kat basık tavanlıdır. Bir sofa oda ve zemini çinko döşeli alafranga bir belâ olup bu katın hdır. Bu binanın dahili aksamı ahşabiyesi ve harici tamamen * dır. Tavanları kısmen yağlı boya ve kismen kalemkârdiır. Harif” pencereleri ahşap kepenkli ve bir kısımı ise pancurludur. Mü manın itlisalinde bir katı kârgir zemini mermer döşeli sabit H merdiven «ltında sarnıcı olan bu kısmım üstünde hamam bu (Devamı 15 inci saytada )